Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4181
Mulig jeg har blitt hacket, men fikk beskjed tidligere i dag om at det var mistenkelig aktivitet på e-posten min. Men jeg var veldig mange ganger innom eposten min med telefonen min, så tror det var det som trigga det.

Uansett så har outlook/hotmail blokkert kontoen min. Problemet mitt er følgende:

1. Gjenopprettingsadressen er en epost jeg har slettet for noen måneder siden. Prøvde å opprette samme adresse, men står at den allerede er i bruk. Når jeg prøver å logge inn på adressen står det at adressen ikke eksisterer, så går tydeligvis ikke ann å verken logge inn eller registrere en gmail-adresse som het det samme som før.

2. Sikkerhetsspørsmålet mitt er hva favorittlæreren min er, og jeg har alltid hatet lærerne mine så synes det var rart at jeg har valgt dette som sikkerhetsspørsmål. Kan være jeg har laget et svar til dette spørsmålet, men det er så mange år siden at jeg husker ikke det lengre.

3. Har fylt inn skjema for forespørsel om kontogjennoppretting 3 ganger i dag og alle har blitt automatisk avslått pga. manglende informasjon. F.eks. så vet jeg ikke om jeg har den virkelige fødselsdatoen min på eposten osv. Så alt jeg svarer kan være feil. Siden alle søknadene ble automatisk avslått, så må jeg vente 24 timer før jeg kan sende en ny forespørsel...



Det eneste jeg kan gjøre for å bekrefte at kontoen er min, er å vise dem hva innboksen inneholder. Kjøp som er blitt gjort via ebay etc.


Har masse viktige dokumenter og mailer der inne som jeg må få tilbake. Noen som har peiling på enkleste måte å få Outlook-kontoen sin åpnet igjen?
Sist endret av Molekyl; 15. november 2016 kl. 17:48.
Ring til dem, de vil sikkert at du sender inn en kopi av psset eller lignende.
Når du får den åpnet igjen, så pass på å oppdatere personlige opplysninger, sikkerhetsspørsmål og gjenopprettingskonto til noe som er riktig så du gjør ting lettere til evt. neste gang
Sikkerhetsspørsmål er bare babbel. Om en svarer på det de faktisk spør om så trenger ikke de som skulle ønske seg tilgang veldig stor fantasi. Kjipt å bli utestengt, har hotmail 2 faktor pålogg? Da bør du legge til det når du får åpnet mailen igjen.
Har du prøvd å kontakte Hotmail? Altså utenom skjemaene som blir automatisk avslått.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Har du prøvd å kontakte Hotmail? Altså utenom skjemaene som blir automatisk avslått.
Vis hele sitatet...
Prøvde å ringe dem, men kom til en engelsk fyr som sa jeg skulle gå på en side for å gjenopprette kontoen. Dette er den standarde siden man går til for gjenoppretting. Så ingen hjelp der. Må prøve igjen i morgen. Må også vente til 24 timer er gått.. Tror ikke jeg er hacket men det der overnervøse sikkerhetssystemet dems er helt ødelagt.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Sikkerhetsspørsmål er bare babbel. Om en svarer på det de faktisk spør om så trenger ikke de som skulle ønske seg tilgang veldig stor fantasi. Kjipt å bli utestengt, har hotmail 2 faktor pålogg? Da bør du legge til det når du får åpnet mailen igjen.
Vis hele sitatet...
Det har de, og de har også muligheten for å kun legge til mobilnr., slik at du ved problemer kan gjenopprette passordet på kontoen ved hjelp av sms.
Det er umulig å få hjelp fra Microsoft til å gjenopprette kontoen din. De henviser bare til nettsiden for gjenoppretting av konto som fungerer jævlig dårlig. Har selv mistet en konto pga dette.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
2. Sikkerhetsspørsmålet mitt er hva favorittlæreren min er, og jeg har alltid hatet lærerne mine så synes det var rart at jeg har valgt dette som sikkerhetsspørsmål. Kan være jeg har laget et svar til dette spørsmålet, men det er så mange år siden at jeg husker ikke det lengre.
Vis hele sitatet...
Er vel dette som er den letteste veien inn igjen.
Lag en liste over de lærernavnene du husker, og
pløy gjennom.

Eller kanskje svaret er "ingen av dem"...?
Har akkurat mistet skypekontoen og hotmailen min til samme problem, kontaktet en supportchat og de sa at eneste måte og få åpna kontoene igjen er å svare på de spørsmålene på gjenopprettningssiden.

(Forsåvidt sa hun jeg chattet med at man trenger bare høyere prosentandel riktige svar enn feil svar)

Ganske ubrukelig siden jeg lagde begge disse kontoene for over 10 år siden, husker ingen av svarene!
Sitat av Kaelx Vis innlegg
Har akkurat mistet skypekontoen og hotmailen min til samme problem, kontaktet en supportchat og de sa at eneste måte og få åpna kontoene igjen er å svare på de spørsmålene på gjenopprettningssiden.

(Forsåvidt sa hun jeg chattet med at man trenger bare høyere prosentandel riktige svar enn feil svar)

Ganske ubrukelig siden jeg lagde begge disse kontoene for over 10 år siden, husker ingen av svarene!
Vis hele sitatet...
Hadde samme problem for et par år siden. Skjemaet sa mine svar ikke var gode nok. Deretter ringte jeg Microsoft support.
Dagen etter fikk jeg en epost fra "Veronica" fra microsoft som endret mine kontodetaljer. Bevisene for at eposten var min var blant annet navn og epost fra Steam, league etc. Selve prosessen for å få tilbake eposten er ikke veldig sikker imo.
Skriv problemstillingen på Microsoft Answers-forumet til Outlook.com.
Kontakt ogdå Google og hør om den kontoen kan gjenopprettes.
Jeg klarte å få åpna kontoen igjen, utrolig nok. Trodde alt håp var ute, helt til jeg gikk på Outlook-appen på mobilen. Der var appen i offline-modus eller noe, slik at jeg kunne se sendte eposter, innboks osv. Ved å vite nøyaktig hvilke epost-adresser jeg har sendt mail til den siste tiden, og emnene jeg har brukt, så fikk jeg åpnet kontoen med det vanlige skjemaet.

Skal oppdatere sikkerhetsspørmålet, og ny gjenopprettingsepost.
Skit i sikkerhetsspørsmålet. Om noe så virker det mot sin hensikt og gjør sikkerheten dårligere, eller så bare blir en forvirra fordi en ikke husker det. Ny epost er jo greit, men om du skulle bli hacket så vil jo den endres raskt. Ser andre svarte på spørsmålet mitt tidligere i tråden. Hotmail støtter 2 faktor autorisering. Altså bør du bruke den. Da må både epost og mobil knele før det blir trøbbel.
TS, jeg kan nok ikke hjelpe deg med å løse problemet, men jeg kan hjelpe deg med å forhindre at dette skjer igjen:

Lag kodebrev!
All kontoinformasjonen skriver du ned i dette brevet, og sørg for å lagre brevet på et meget trygt sted (jeg har mine i safen min). Pass på at når du endrer en av passordene dine, så oppdaterer du kodebrevet ditt umiddelbart.

Digitale passordhuskere og enkle sikkerhetsspørsmål kan allikevel være mer til sabotasje enn til hjelp når du først sitter med problemet.
Jeg har også dette problemet, gjenoprettingskontoen min er på en mail jeg aldri har brukt, husker ikke hvem jeg har sendt og ikke sendt mail til.. finnes det er telefon nr hvor det går ann å prata med en eller annen tulling fra microsoft?
har prøvd og få tilbake hotmail kontoen min i flere år nå med disse ubrukelige automatiske skjemaene som ikke funker for fem flate øre. Har flere kontoer knyttet til mailen min, mistet utallige spill og gamle kontoer og masse jeg egentlig bruker. forbaska unødvendig QQ QQ QQ
Sikkerhetsspørsmål kan både være lurt å ha, men de er også et sikkerhetsproblem.

Problemet er at de mange ganger spør om er ting som kan finnes ut; feks hva var moren dins etternavn før hun giftet seg ol.

Trikset med sikkerhetspørsmål er å ha et standardsvar med variasjoner.
Så uansett om spørsmålet er:
- Favorittlærer
- Bestemors etternavn
- Første kjæreste
- Favorittmat
osv
så er svaret det samme, men med variasjoner for å sikre at det ikke kan misbrukes på flere kontoer.
Det beste er om svaret på ingen måte er relatert til spørsmålet

svaret på spørsmålene over kan være
BowlingballGM for gmailkontoen
BowlingballHM for hotmailkonto
osv