Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 13840
Sitat av Vertex Vis innlegg
Blir tingen man kjøper og leverer tilbake videresolgt som demovare?

Hvis ja, så går det i teorien å lage seg sitt eget "tilbud".
Vis hele sitatet...
Det har skjedd med ting jeg har kjøpt, og byttet inn igjen.. Vet ikke om det gjør det på alt, men en ekstern harddisk tjente jeg noen hundringser på en gang i tiden sånn..
ja, du kan kjøpe noe på elkjøp, ta det med deg hjem, ødlegge det, gi det tilbake til elkjøp, få pengene tilbake, dra hjem.
Tviler på at det blir solgt som DEMO-vare. Kan tenke meg varen blir sendt tilbake til et større lager hvor de sjekker for feil, legger den i ny embalasje før den blir sendt til butikk og solgt på nytt. Men ved noen tilfeller blir den sikkert solgt som DEMO-vare, da varen egentlig skulle ut av butikken for en nyere modell o.l.

Jeg kommer selv til å benytte meg av dette tilbudet - Kjøpe noe, levere inn igjen - få tilbake penger en gang i fremtiden.
Sitat av masterV Vis innlegg
Slenger meg med på det som er blitt nevnt tidligere, har ikke dårlig samvittighet for dette. Ser meg forbannet på at de overpriser så å si alt de selger, og at alle de hjelpsomme selgerne skal pakke på deg 10-20 tillegsprodukter for å få "mersalgsbonusen" sin. Også er de veldig åpne for å lure deg etter min erfaring, du TRENGER faktisk den hdmi-kabelen, selv om du har en hjemme....
Vis hele sitatet...

Dersom du ikke ønsker å bli solgt til foreslår jeg at du holder deg langt unna butikker. Du har åpenbart en grunnleggende forståelse av hvordan internett fungerer så jeg vil anbefale deg å bruke en random nettbutikk. Da slipper du snakke med noen som helst, spesielt disse ekle selgerne som vil anbefale deg gode produkter og det du trenger av tilbehør for å få dem til å fungere.

Av erfaring kan jeg fortelle deg at det er LANGT mer irriterende å komme hjem å ikke få bruke det nye produktet sitt fordi det mangler en eller annen kabel, enn at selgeren prøver å selge deg en ekstra sjermrens du ikke har bruk for.
Jeg klarer i alle fall helt fint å si nei når jeg ikke vil ha mer, men vil meget gjerne bli informert om hva jeg trenger for å koble opp det nye utstyret mitt når jeg kommer hjem.
Noe som virker i teori funker ikke alltid i praksis. Det er noe som heter utnyttelse, og det vet nok alle som selger noe å beskytte seg mot. Prøver man seg på metoden TS forteller om, vil de nok si nei etter èn måned.

Kanskje det virker om man bytter butikk, med mindre man må skrive under på noe papir og registrere seg i noen database .. da blir man nok sjekket og er like langt.

Må nok finne på noe annet lurt gitt!!
Innleggene som forsvarer Elkjøp kan umulig komme fra noen andre enn Elkjøp selv. Til info.

Og hva vil elektrokjedene oppnå med 30-dagersgarantien? - Fornøyde kunder. Og jeg er faktisk STORFORNØYD jeg, når jeg kan kjøpe TV og surroundanlegg og levere det tilbake etter noen uker.
Sitat av d-set Vis innlegg
Innleggene som forsvarer Elkjøp kan umulig komme fra noen andre enn Elkjøp selv. Til info.

Og hva vil elektrokjedene oppnå med 30-dagersgarantien? - Fornøyde kunder. Og jeg er faktisk STORFORNØYD jeg, når jeg kan kjøpe TV og surroundanlegg og levere det tilbake etter noen uker.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber ikke hos Elkjøp, men syntes likevel det blir for stusselig å holde på å misbruke 30-dagers ordningen deres. Jeg hadde vært flau.
er det ikke slik at de hever prisen med 70%? ihvertfall på annlegget som koster 3k og ikke 30k? hvis det er slik synes jeg selv det hade vert greit 1-2 ganger å utnytte seg av dette.
Sitat av christerer Vis innlegg
er det ikke slik at de hever prisen med 70%? ihvertfall på annlegget som koster 3k og ikke 30k? hvis det er slik synes jeg selv det hade vert greit 1-2 ganger å utnytte seg av dette.
Vis hele sitatet...
70% påslag i elektronikkbransjen? Joda, kanskje på en HDMI kabel men på et anlegg er det garantert ikke 70% påslag. Denslags finner du bare i klesbransjen.
er det mange her som har kjøpt seg noe heftig på Elkjøp, for deretter å levere det tilbake et par uker etterpå?
Helt utrolig og sitte her og lese igjennom denne tråden. er utrolig mye dumt som blir skrevet her av folk som ikke har noe innblikk i hvordan markedet eller butikker drives og faktisk klarer å holde seg gående.
Må også få sagt det at det er også mange gode innlegg her av andre som faktisk har litt mer innsikt.

Mye av det jeg leser her er i samme gate som mye av det jeg hører daglig av kunder og andre som
"dere hadde det på 50% på nattåpent, så hvorfor kan ikke dere selge dette til 50% hele tiden"
"du vil bare selge du, så du får mer provisjon"

det folk ikke husker på er utgifter det faktisk er å holde en butikk gående, spesielt også da på kjøpesentre, da de har skyhøye husleier, så har man lønninger til de ansatte i tillegg.

Og med de fleste jeg har snakket med i flere forskjellige bransjer, er det få som faktisk har provisjon, hvor de får bonus ved å oppnå en viss sum pr. mnd.

Noen har kanskje en julebonus ved å få ekstra i juletider hvis hele teamet klarer å oppnå en total sum. men dette er igjen noe som ofte kun gjelder i juletider.
Jeg ser det er mange her som klager over Elkjøps prising av varer, og har derfor lyst til å fortelle dere at Elkjøp ikke bare opererer med 30 dagers returrett, men også prisgaranti: finner du samme vare billigere hos en konkurrent og du kan bevise det, får du varen billigere eller til lik pris hos Elkjøp (skal nevnes at det i prinsippet skal være eksakt lik modellkode, men ansatte har en tendens til å vike litt for dette).

En annen ting det er veldig interessant å vite om er at Elkjøp hele tiden selger mange varer med tap. Ja, dere hører riktig - med TAP. De fleste her i landet får utlevert tilbudsaviser fra Elkjøp ganske regelmessig, og i disse avisene er det veldig mange annonserte varer som ved salg vil føre til mindre penger i kassa, så det kan lønne seg å følge med.

Jeg har selv prøvd å gått inn på andre forretninger som fører samme type varer som Elkjøp (gjorde recon mens jeg jobbet for Elkjøp), og da jeg spurte etter tilbudsvarer var de veldig kjappe med å prate negativt om tilbudsproduktet, og raske til å anbefale dyrere produkter som gir mer profit, selv om det var likeverdige produkter det var snakk om. Dette er forbudt for Elkjøp-ansatte. "Aldri snakk negativt om varene vi fører. Fører vi drittvarer er vi en drittbutikk."
Haha, rolig nå mandelbrot. Elkjøp er garantert "like ille" som alle andre kjeder i forhold til å "selge opp". Dette er noe alle vet, noe som er helt naturlig og det er ikke snakk om at elkjøp driver med noe annet enn noen andre på dette.

Ingen selger i sitt rette sinn snakker dritt om sine egne produkter, uansett hvor mye de taper på dem, men du kan være trygg på at enhver fornuftig selger ønsker å selge et produkt kunden blir fornøyd med, som selgeren også tjener penger på.

Kremmerskap heter dette, og er (forhåpentligvis) å finne i alle kjeder og alle bransjer.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Tviler på at det blir solgt som DEMO-vare. Kan tenke meg varen blir sendt tilbake til et større lager hvor de sjekker for feil, legger den i ny embalasje før den blir sendt til butikk og solgt på nytt. Men ved noen tilfeller blir den sikkert solgt som DEMO-vare, da varen egentlig skulle ut av butikken for en nyere modell o.l.

Jeg kommer selv til å benytte meg av dette tilbudet - Kjøpe noe, levere inn igjen - få tilbake penger en gang i fremtiden.
Vis hele sitatet...


Det du beskriver skjer i veldig sjeldne tilfeller med enkelte HAMA-produkter, så sjeldent at det er helt ubetydelig. I alle Elkjøp (kanskje ikke franchise, de gjør jo litt som de vil) blir returnerte varer flyttet ut i butikken ca en gang i døgnet. De blir også solgt veldig raskt, da de er litt billigere.