Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 838
Hei, har tenkt mye i det siste.
Det jeg har tenkt på er, hva ville skjedd med psykologoene uten pasientene? å for doktorene uten pasientene sine.
Hvordan ville livet til en mobber blitt uten mobbeofferet? Hvis man gjør det i flere tilfeller, tar bort en
gruppe hvordan påvirker denne gruppen resten av verden?
Det jeg tenker er at hver og en gruppe, eller personer, uansett hva personen gjør er med på å endre ting i
Samfunnet? Jeg tror kanskje alt er koblet til alt.

Hvis jeg drar på tur, snakker med en person i det landet og den personen åpner øynene mine for noe nytt og jeg
den andre personens øyne, jeg deler det jeg har lært fra den personen og han det jeg har lært han.
Slik er det som en snøball som blir sluppet ned en bakke, bare at det spres videre til verden.

Så hvis man tar internett, forum, osv. dette må være en veldig effektiv måte å påvirke hverandre på og
skape endringer rundt om ring i verden?
Hvis jeg hadde sagt dette innlegget til en person i virkeligheten fremfor 100 på internett så spres
det fortere.

Hva tror du?

(Får ikke til forklare meg helt som jeg vil da jeg synes det er ganske innviklet men tror det ligger
noe i det for noen)
Vel, jobber opprettes etter samfunnets etterspørsel/behov.
Hadde ikke mennesket trengt mat, hadde vi heller ikke trengt matbutikker.
Det virker for meg som om du har overtenkt dette en del. Uten pasienter ville legene ikke hatt noen pasienter. De ville antakeligvis skifte yrke. Dersom en mobber ikke hadde noe mobbeoffer ville ikke mobberen fått ut problemene sine over andre, og mobberen ville tydd til andre metoder. Snakker du med noen i et annet land og lærer dem noe av kulturen din, vil kanskje denne personen implementere det videre til en viss grad, men så vil det ta slutt. Dette kan man si med ganske stor sikkerhet, siden folk får bekjentskaper over hele verden og kulturen endres ikke drastisk hver gang en nordmann drar til f.eks spania og får seg en god venn. Og ja, dersom du sier noe hvor flere hører deg så vil tankene dine spres mer effektivt.

Jeg forstår ikke helt hva det er du er ute etter, kan du utdype?
Mennesker og grupper påvirker hverandre, ja. Det er vel ganske selvsagt?
Trådstarter
83 2
Jeg ville bare dele mine tanker og hvis de stemmer så har jeg kanskje gjort noe bra for fremtiden. Minimalt, men noe. Det er verdt forsøket.
Kanskje det passer bedre på en blogg.
Hvis vi har påvirket verden til det vi har idag, kanskje vi kan påvirke den slik at det vonde ikke eksisterer i fremtiden.
Men om det er mulig at alle er lykkelige uten det vonde vet jeg ikke. Så det er der jeg tenkte at det vonde kanskje skaper lykke hos andre.