Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6941
Hei, bare lurer på om det finnes en måte å ordne et falskt vitnemål til å søke på høyere utdanning. Hvilke fremgangsmetoder kan man utøve?

Takk for svar...
Sist endret av Lompa_85; 30. oktober 2012 kl. 01:32.
Kan jo scanne(?) vitnemålet ditt inn på pcen, viske vekk karakterer og underskrifter, så skriver du det ut og setter inn det du vil ha
Skolene har jo også taushetsplikt, og har tenkt mye over det, og virker igrunn ganske solid, men kan være det er ett eller annet jeg overser?

Edit; Innlegg 500!
Sist endret av Klistermerke123; 30. oktober 2012 kl. 01:31.
Jeg vet en vanntett plan for å skaffe et vitnemål for å søke høyere utdanning.

Det du gjør er å gå inn her, velg ditt fylke, og lag deg en bruker.
Så plukker du ut noen fag, går på ibok.no og kjøper en bok som passer til dette faget. Så leser du et par timer hver dag, frem til du får beskjed om at du skal møte opp på en skole til en bestemt tid.

Møt opp med penn og pensumbok og skriv ned det du har lest på arket de gir deg.

Gjenta denne prosessen flere ganger, så vil du få et vitnemål i posten som de aldri kan finne ut at er forfalsket.
Sist endret av hemulen; 30. oktober 2012 kl. 01:46.
Sitat av http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7710058
Han syns likevel litt synd på gutten, men understreker at det nesten er umulig å endre på vitnemålet fra de videregående skolene her til lands. Alle karakterene ligger nemlig i et nasjonalt register, som andre skoler og høyere utdanningsinstitusjoner har tilgang til.
Vis hele sitatet...
Viker som en svett idè som forøvrig burde vært postet i undergrunn..

Oi, dette har jo vært diskutert tidligere:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=210011
http://freak.no/forum/showthread.php?t=213677

Google har og eksempler som ikke virker spesielt lovende..

tl:dr: Drit i det-
Mangler du hele vitnemålet, noen fag, eller har du et vitnemål med for dårlige karakterer?
Er dokumentforfalskning så kan bli en ripe på rullebladet med tanke på vidre utdanning og jobb søking.. Vist ikke så prøve å scanne og Photoshop.
Proff skeptiker.
Mye rart jeg leser på dette forumet, Problemet i dag er at vitnemålet ligger elektronisk, så om du har ett forfalsket eksemplar, så vil dette bare hjelpe deg i jobb søknad, og ikke skole, siden de henter all info/historikk fra deg via "skolearena" og andre plattformer... så tror muligens du må gjøre som alle andre som vil opp og frem her i landet, STUDERE
NVB (Nasjonalt vitnemål-database) begynte å samle inn vitnemål i år 2000, så hvis du er født i 1982 eller tidligere kan du enkelt photoshoppe deg til et vitnemål.

Er du født seinere enn det er du derimot halvveis screwed. Å få registrert seg på falsk grunnlag i NVB burde være mulig (dataformatet på filene de tar inn er veldokumentert) og social engineering burde fungere til å få lurt den inn.. NVB må forholde seg til mye rart fra dataukyndige resepsjonister fra skolene, så tror de har rimelig høy toleranse på rare spørsmål og mas.. og bare noe så enkelt som å forfalske header på e-mail kommer nok til å lure dem...men siden du faktisk må bruke ekte navn så er mistenker jeg det definitivt ikke er verdt risken, for blir du ferska får du garantert straff.
Sist endret av DumDiDum; 30. oktober 2012 kl. 14:36.
Om du er født i 85 så har du jo helt sikkert studiekompetanse gjennom 5 års arbeidserfaring? Er noe som kalles real kompetanse eller noe slikt.
Da trenger du ikke lage forfalskning og risikere fengsel.

Er forresten mulig du må ta noen få fag fra videregående, men de kan du jo ta som privatist til våren og så er de klar til å studere neste høst, helt lovlig og uten juks og svindel.
Mer med tanke på hvis man har lyst til å studere i utlandet slike som USA, noen med kjennskap?
▼ ... flere år senere ... ▼
Bumper denne gamle tråden jeg.
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med falske vitnemål fra videregående? Tenker da ikke til bruk for videre utdanning, men til jobbsammenheng?
Er dette noe det er lett å finne på nett?