Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2343
Er på skolebåt, så har vi en slik:http://www.biltema.no/no/Verktoy/Mal...60-2000024200/

Til å måle varme, var da en litt spesiell type som kom på at dette var morsomt å lyse i øye mitt, hadde direktekontakt med denne 2-3 gangen som varte kanskje 0.5 sekund, kjenmer svak smerte i venstreøyet og det kjennes litt mørkere enn det andre, følte en veldig lik sensasjon en gang av en grønnlaser, det gikk over etter tid, men har gått kort tid nå. Er det stor fare for skade?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gå til lege og sjekk. Då får du evt. dokumentert det som yrkesskade om du faktisk har skade.

Det sagt så er det svært lite truleg at det har ført til skade. Det er antakeleg ein klasse 1-laser, som altså ikkje vil kunne gi augeskade.

I verste fall er det klasse II-laser, og da kan det gi skade om du går inn for å overstyre blinkerefleksen. Tilfeldige glimt er ikkje skadeleg. Laserklasse skal vere merka på utstyret.
Er jo bare å lese om den, er <1mw siktelaser fant jeg ut, og de som er lovlige å selge i norge tror jeg egt ikke kan være så kraftige at det innfører stor skade, om det evt gjorde det er det ikke noe å gjør noe med, skal til sjømannslegen muligens neste uke, tar der øyeskjekk og finner jeg da øyenskade blir det vel forsikringsak?

Er klasse 2 laser, men var veldig korte glimt
Sist endret av Born2Follow; 22. november 2016 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.