Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3677
Bestilte en pakke fra utlandet. på posten er det ingen informasjon om pakken. det er en stund siden jeg bestilte den. kan du se på posten.no om pakken din har blitt tatt av tollerene?
Hvis du har sporingsnummer på den, skal det være info tilgjenglig på Posten.no om at pakken har ankommet landet, og om den ev. er tatt ut til fortolling. Ingen info betyr vanligvis at den ikke er ankommet Norge, ev. at de ikke har fått registrert den ennå (har selv opplevd å se "Arrived in destination country" på Kina-tracker, men ikke på Posten.no før tre dager senere - pga. ekstreme mengder post iflg. personalet på det lokale postkontoret). Jeg vet dog ikke om prosedyrene alltid følges; det kan sikkert mer erfarne postsmuglere svare på.
Hvis du ikke har sporing er det ingen måte å finne ut av dette på. Spørs på innholdet, er det reseptbelagte legemidler får du kanskje brev fra tollvesenet om at du må sende resept, er det narkotika får du enten politiet på døra en vakker dag, eller brev/telefon fra dem.

Er pakken gått igjennom får du den snart i kassa

Er det andre ulovlige ting er jeg usikker. Er ikke sikker på om du får beskjed om du har kjøpt laserpeker og de destruerer den.
Sist endret av seroto9n; 19. november 2016 kl. 04:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Er ikke en laserpeker nei :P, Men Peptider. det er sendingsnummer på pakken. ikke noe info på posten når jeg sporer den. ringte de også. da sa de at de ikke kunne se at den var kommet til Norge. men lurte bare på om vist den blir tatt i tollen/er tatt. kan jeg se det da på posten sin nettside?

og at om den blir tatt i tollen, så vet ikke posten at den har kommet enda? aner ikke hvordan systemet funker :S
Sist endret av moolah; 19. november 2016 kl. 04:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det står ikke på postens sider "pakken er beslaglagt av Tollvesenet". Det vil nok bare stå "pakken er inne til fortolling" eller lignende. Hvor lenge siden er det da?

Edit: skjønte at du hadde skrevet innholdet nå

Edit 2: Det kan ta noen dager å få opp sporingsnummer. Har du sjekket sporingsnummer på original postleverandør? Er en app som heter ParcelTrack som funker ganske bra

Edit 3: Joda den vil nok bli registrert på sporingssiden selv om den er tatt i tolla, i det minste vil det stå at den er sendt fra avsenderland
Sist endret av seroto9n; 19. november 2016 kl. 04:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Posten bør legges ned, de har ingen kontroll på noen ting. Har selv opplevd at pakke med sporingsnummer ikke har blitt registrert i dems system. Det sto vel slik i 4 uker tenker jeg at den var overlevert til norge før den lutselig dukket opp i postkassa, ingen sporing før etter at den var hentet ut, da sto det utlevert. Så bare ta tiden til hjelp, det lengste jeg har ventet på ei pakke er 3 mnd (tror det var 3 mnd, eller 4) så bare ta tiden til hjelp.
Sitat av daffe Vis innlegg
Posten bør legges ned, de har ingen kontroll på noen ting. Har selv opplevd at pakke med sporingsnummer ikke har blitt registrert i dems system. Det sto vel slik i 4 uker tenker jeg at den var overlevert til norge før den lutselig dukket opp i postkassa, ingen sporing før etter at den var hentet ut, da sto det utlevert. Så bare ta tiden til hjelp, det lengste jeg har ventet på ei pakke er 3 mnd (tror det var 3 mnd, eller 4) så bare ta tiden til hjelp.
Vis hele sitatet...
Spennende. Er det alltid slik at de ikke har kontroll? Jeg har fått både brev og pakker de siste årene og aldri hatt noen problemer. Kanskje jeg har hatt flaks og egentlig ikke burde mottatt noe?

Synes du burde gå videre med forslaget om å legge ned posten. Kanskje få det tatt opp i Stortinget?
Sist endret av Saerdna; 19. november 2016 kl. 13:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av daffe Vis innlegg
Posten bør legges ned, de har ingen kontroll på noen ting. Har selv opplevd at pakke med sporingsnummer ikke har blitt registrert i dems system.
Vis hele sitatet...
Du overser glatt volumet dei har. Eg har opplevd problem 1 gang - av sikkert 100-200 pakker siste 5 åra.

Å eliminere feil koster penger. Å gå frå 99% til 99.9% korrekt koster antakeleg meir enn å gå frå 80% til 90%. Det er enkel businesslogikk at det er billegare å ignorere avvik så lenge dei er skjeldne nok, og heller håndtere avvika i etterkant.
Hvis pakken kommer fra utlandet, er det ofte den ikke dukker opp på Postens eller Brings sider før den er i Noreg. Prøv sporing der hvor pakken er sendt fra.

Mange brev sendes fra utlandet med sporingsnummer, men er det ikke rekommandert eller pakke, blir ikke sporinga videreført i Noreg. (Ankommet mottagerlandet, ikke mer skjer)

Har pakken vært til fortolling, er det (desverre) ofte at tollen setter på nytt sporingsnummer, **NO på pakken. Da blir pakken "liggende for evig" til fortolling for jeg har til dags dato ikke fått vite det nye nummeret før jeg får hentelappen.

Jeg har bestilt pakker fra utlandet i 40 år, og jeg kan fortsatt telle på bare en hånd hvor mange sendinger som har blitt borte. Så posten kommer fram, det kan bare ta litt mer tid enn beregnet.