Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6160
Halla! Jeg har kjøpt meg en billig skrot tlf og et 50kr's sim kort på narvesen. Men den må registreres med personnr, da har det vel ikke noe å si om den er registrert på deg eller ikke. Blir man tatt er man vel fucked uansett om han har den tlf på seg? Noen som har noen meninger om dette, eller om jeg burde prøve å få den registrert på noen andre?
Har hørt du kan kjøpe svenske simkort uten å måtte registrere dette, om det fortsatt er slik vet jeg ikke. Send en mail til Telia?
kan få kjøpt simkort fra deep web ;-)
Det er ganske lett å finne personnummer. Bare å google.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Kontantkort må registreres på en person, ikke noe lurt å sette det på deg selv. Blir du tatt, og du klarer å kvitte deg med telefonen, men har stoffet på deg (hypotetisk sett selvfølgelig..) så vil politiet hente ut informasjon om telefonnummere som står på deg og datatrafikken fra dem. Har du da en tlf på noen andres navn, slipper du at de finner det nummeret. Blir du tatt med tlfen har du dog et forklaringsproblem, men det bør vel kunne kalles en yrkesrisiko?

Å skaffe personnummer kan vi evt ta på PM, da det ikke er noe problem
Sist endret av nso; 10. februar 2015 kl. 16:58.
Steg 1: Fin en =Oslo selger
Steg 2: Tilby han et 300kr om han kjøper et simkort for deg
Steg 3: ??????
Steg 4: Profitt!
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Steg 1: Fin en =Oslo selger
Steg 2: Tilby han et 300kr om han kjøper et simkort for deg
Steg 3: ??????
Steg 4: Profitt!
Vis hele sitatet...
Men man må jo fortsatt registrere simkortet på et personnummer, navn og adresse.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Men man må jo fortsatt registrere simkortet på et personnummer, navn og adresse.
Vis hele sitatet...
Da tar =oslomannen sitt personnr, navn, og hvor enn han bor. Er det så vanskelig?
Ingen av dere som vurderer risikoen om =oslo dealeren blir tatt og de starter og sjekke hans samtaler?
Plutselig er det razzia hos alle dine dealere igjen..

Finn et random personnummer eller bruk noen lengre bak i familien.
Bruk lukkede facebook-grupper, skype og viber etc og alltid husk å kontinuerlig slette loggen.
Disse simkortene trenger du ikke å registrere.

http://www.play.pl/en/
Appen Surespot er perfekt til dealing spør du meg. Når du sletter meldinger du har send fra loggen din, slettes dem og fra mottakeren sin logg. Slik at det ser ut som han har snakket til seg selv. Alt er også krypert og logger deg automatisk ut etter 1-2 dager.
Kjenner en som bare bruker random navn og adresser på folk som er et stykke unna, funker fett for han!
Bruk wicker.
funker knall bra til slikt.
Sitat av therealog Vis innlegg
Kjenner en som bare bruker random navn og adresser på folk som er et stykke unna, funker fett for han!
Vis hele sitatet...
Eh, må ha personnr.
Tror ikke man trenger det i sverige men er ikke helt sikker.. som sakt prøv å send mail til telia?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av zandoom Vis innlegg
Halla! Jeg har kjøpt meg en billig skrot tlf og et 50kr's sim kort på narvesen. Men den må registreres med personnr, da har det vel ikke noe å si om den er registrert på deg eller ikke. Blir man tatt er man vel fucked uansett om han har den tlf på seg? Noen som har noen meninger om dette, eller om jeg burde prøve å få den registrert på noen andre?
Vis hele sitatet...
Du kan vel bli tatt for forfalskning av dokumenter hvis du er uheldig? (husker ikke strafferammen, men husker at den ikke er mild).
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Jo. Man trenger svensk person nummer for å opprette kontantkort i sverige

For å bli tatt for forfalskning fordi mobil nummeret er registrert i ett annen manns personnummer, så må først å fremst politiet bevise at det var du som registrerte telefon nummeret.

I norge så er det politiet som har bevisbyrden. For å bli tatt så må man enten prate med dem selv, eller at noen andre prater for deg (ettersom dem stort sett ikke har veldig mye å gå på)
Sist endret av Btyven; 5. mars 2015 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av zandoom Vis innlegg
Halla! Jeg har kjøpt meg en billig skrot tlf og et 50kr's sim kort på narvesen. Men den må registreres med personnr, da har det vel ikke noe å si om den er registrert på deg eller ikke. Blir man tatt er man vel fucked uansett om han har den tlf på seg? Noen som har noen meninger om dette, eller om jeg burde prøve å få den registrert på noen andre?
Vis hele sitatet...
Med mindre dealeren lagrer deg og begynner å sende meldninger til deg så har du ikke noe problem ettersom bare utgående anrop/meldninger kan bli utgitt fra telefonselskaper, tar jeg feil nå?
har selv en gang med uregisstrerte sim kort ringt teleopperatøren mens jeg var skikkelig rusa og innsistert å oppført meg aggressivt med et navn og personnr som jeg bare fant på og fyren i røret sa selv at han ikke kunne finne meg i systemet men jeg bare fortsatte å innsistere og fikk til slutt som jeg ønsket, ha