Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  332 52348
Husk at effekten til selve dioden bør være på ca 5 ganger så mye som den oppgitte utgangseffekten. Så send en mail til butikken du skal bestille fra og spør hvor mange mW selve dioden er på.
Det kan også være smart å regne ut hvor stor diameter strålen får på avstand. Bruk isåfall denne formelen

antall meter x mraden + diameteren.
Så på min ene laser på 10 meters avstand (Wickedlaser Fusion ) så blir det: 10 x 1mm + 1.6.
Så diameteren på 10meter er da 11.6mm. og på hundre meter 101.6mm.
Kom nettopp hjem fra Kina med to 50mW lasere og en 30 mW. De på 50mW har en rekkevidde på 532 nano meter. Noe som er SYKT langt utifra øyekast. Jeg skal nok kjøpe mer når jeg drar tilbake der snart og skal også kjøpe noen ENDA sterkere. Hehe
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
same, 532 nanometer er ikke sykt langt uansett hvordan du ser det. Det er det samme som 0.000532 MILLImeter.
Han mener vel bølgelengden stakkar :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ok, bare for å reflektere over min tidligere post angående laser i tåke - den ser mye kraftigere ut, pga tåken reflektere mye mere lys ..

strålen derimot, er ikke synlig så veeeldig langt ut i natta, er tåka tjukk som graut, 50 - 100 meter kanskje (virker mye lengre når du står å peker )



og jeg kjøpte min laser på netshop.net - en norsk side som selger litt av vært- kjapp levering, tok 3 dager og batteri fulgte med - laseren funker bra og er av bra kvalitet - men desverre var det et spontan kjøp jeg gjorde og betalte nok mye mere en jeg hadde trengt hadde jeg bare lett litt rundt

1600kr med levering



og ja, man blir lei av laseren etterhvert, men fy faen så digg det er når man først får den! og den e litt fet å ha innimellom når du bare føler for å lyse rundt ^^,

noe som er fett er jo at prikke en synlig langt vekke selv på dagtid - selv har jeg terrorisert lille fabrikken nedi bakken her fra rommet mitt ^^ shitgøy endag jeg kjeder meg

var foresten i thhailand i ferien - og der solgte de 50mW laserpekere for 300kr

fungerte den, men sikkert av mye lavere kvalitet og den holder nok ikke så aaaaltfor lenge

og bare så det er sagt, man tar IKKE med seg en 50mW laser på fest da er du tvers igjennom hjernedød
Sitat av Same i Skauen!
Kom nettopp hjem fra Kina med to 50mW lasere og en 30 mW. De på 50mW har en rekkevidde på 532 nano meter. Noe som er SYKT langt utifra øyekast. Jeg skal nok kjøpe mer når jeg drar tilbake der snart og skal også kjøpe noen ENDA sterkere. Hehe
Vis hele sitatet...
Mener bølgelengde, ja.
Du får dem jo på 250mW da.
Den koster vistnok ca 8500kr, vil vel si at det er ganske mye penger for en laser.
Man blir vel rimelig fort lei av og sprenge ballonger.
Er tøft da!
Sitat av torsken
Kameraten min fra Kina(Same i Skauen!) kjøpte med seg en 50MW laser, AKKURAT lik de på youtube og de på Ebay til 600 kr og slikt.
Den lyser faen meg kraftig!
Du merker ingenting på huden, men hvis du tar svart tusj og merker deg på huden først så svir det som helvette.
Det må du gjøre hvis du skal sprekke ballonger også

Har litt lyst og kjøpe noe dyrere
Vis hele sitatet...

jøss, denne topicen lever enda ^^

hm antar du villle frem til 50mW, ikke 50MW, iom at 50MW er 1000000000 ganger mer enn 50mW
Det at laseren veldig svakt, ment helt rødt når den er skikkelig kald.
Betyr det at den er fake, at det bare er et IR filter eller noe?
Jeg har iallefall en 50MW laser som er PRIKK LIK de på Dragon Lasers, den lyser kraftig, ikke bare de første sekkundene men konstant.

Den sprekker svarta ballonger og svir på huden når du er tusjet deg der så jeg anntar at det ikke kan være fake, eller fake som er like bra som ekte;D
lurer på om jeg skal bestille meg en 200mW Green Laser Pointer Pen Black
$122.95 fra dealextreme! er det noen som har erfaring med den?
Du får garantert ikke en 200mW laserpenn, men jeg har lest at folk har fått gode som har gått opp i ~120mW. Men det er hvis du har flaks.
Sitat av kakeflekk
Du får garantert ikke en 200mW laserpenn, men jeg har lest at folk har fått gode som har gått opp i ~120mW. Men det er hvis du har flaks.
Vis hele sitatet...
såppas ja!med andre ord katta i sekken vis jeg går for den:P går heller for en 30mW jeg da tror jeg,da har jeg ikke mye og tape uansett
Sist endret av soney1234; 7. januar 2008 kl. 07:42.
$122 for en laser over 100mW er absolutt ikke katta i sekken, men det er ingen garanti for om du får en god eller dårlig en, dessuten risikerer du også at det er en IR-fontene. Med True 30mW versjonen er det den du har mest sjanse for bra resultat på, der den i de fleste tilfeller er sånn ca 30mW.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Nimrad
Tenkte jeg kunne tipse dere om en laser her. Ca 150 kroner fritt tilsendt. Jeg har lest litt på forumet her for sammenligning med andre 50 mW-lasere og den er visst ganske god, hvertfall til den prisen. Har nettopp kjøpt og kan komme med tilbakemeldinger så fort jeg får den.
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle komme med noen tilbakemeldinger. Jeg er virkelig imponert av denne laseren. Det virker som kvalitet. Den er tung, virker meget solid og kom levert i en fin eske MED batteri. Så samlet er inntrykket mitt av denne laseren veldig positivt selv om jeg ikke har erfaring med lasere tidligere og kan sammenligne.
På denne siden er det mange du kan velge mellom:
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.911
Fra 5 til 200mW. Vurderer å kjøpe en sjæl, noen som har noe å anbefale?
Man kan lett lage en laser som sprenger ballonger osv. med en vanlig rød laser, visst du søker på YouTube finner du film om hvordan du gjør de de. Kan også oppgradere din green-lazer^^,
Sitat av Inzane189
Man kan lett lage en laser som sprenger ballonger osv. med en vanlig rød laser, visst du søker på YouTube finner du film om hvordan du gjør de de. Kan også oppgradere din green-lazer^^,
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det funker med rød laser, men lett er det ikke. En del skruing og sånn, og ganske stor risiko for at det går i vasken.
Sitat av Hater_mordin
Vet ikke om det funker med rød laser, men lett er det ikke. En del skruing og sånn, og ganske stor risiko for at det går i vasken.
Vis hele sitatet...
Også er det jævelig farlig!
Dere kan lage en rød laser med diode fra foreksempel en DVD-brenner, men da må dere lage en driver hvis dere vil at dioden skal overleve. Det er også viktig med ordentlig beskyttelsesbriller!
Se på laserpointerforums.com (som er nede nå) for mye informasjon.
Man kan få laser på mange watt, men 2.0 watt eller var det 1.75, er grensen for hvor høyt laser-beskyttelsesbriller funker...

Kunne gjerne tenkt meg en kjemisk drevet varmelaser på 10 000 watt... Den som skal komme i joint strike fighter etter hvert, med 10-20 skudds kapasitet, instant eksplodert fiende på 30 kilometers rekkevidde, før denne i det hele tatt rekker å oppdage at det er noen der ute, for sensorene på JSF rekker også mye lenger enn alle andre pluss den er ganske stealth...

Derfor regjeringen ikke vil at vi skal kjøpe JSF, for da ville vi hatt noe å slå tilbake mot russerne med.


Det er ikke noe "star wars" prosjekt, Israel har brukt systemet siden 90-tallet til å skyte ned raketter fra bakken, USA har noen gigantiske montert på svære jumbojeter, som de driver og skal gjøre mer effektive og krympe ned til størrelse som er mer riktig for JSF og alle de andre krigsflyene deres.



Alle snakker om at "wow, Eurofighter eller JAS eller den russiske er myyyyye bedre til nærkamp", men det de ikke har LYST til å forstå, er at man fjerner hele begrepet nærkamp med JSF. Et sant kvantesprang fremover.
Sist endret av foshar; 17. januar 2008 kl. 13:52.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg bruker illumino (gamle ionova som leverte lasershow i spektrum etc) etter de begynte med håndholdte, og har alltid vært 'strålende' *phun intended* fornøyd med disse. ekte osram og nlight dioder (for oss entusiaster), og greit utvalg og pris. iallefall det beste jeg har sett lokalt her på berget. spes hvis du sender en mail og peser pris så får man alltids rabatt hehe

noen som er keen på å sponse meg med en blue fusion?? bare send meg en priv!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Er det noen i tårnet som lyser på kameraet eller er det de med kameraet som lyer på tårnet? Er det sisstnevnte er det en jævlig sterk laser :P
spankingguru
Worner's Avatar
De lyser på tårnet ja. Virket som den laseren hadde en veldig spredning. Vet noen hvor laseren kommer fra?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei har 2 grønne lasere på 50mw hver som selges for 1000 kr stk. det følger med noen ekstra batterier så du kan lyse en god stund før du trenger å tenke på det.

ring meg på 92410454 hvis du er interesert
Sjekk laserne på dealextreme.com

Har selv en 30mw laser derfra (~150spenn), som funker dritbra^^
laserchris: 1000kr for 50mW er grådig overpriset uansett hvor bra laseren din er.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei vet dette er en gammel tråd men så akkurat en ganske bra film om hvordan man kan lage en sterk laser av en vanlig lommelykt og laseren fra en cd spiller! Ta en titt HER. Tror jeg skal prøve dette en dag jeg har tid! Noen som har prøvd?
Lebowski: Mange har prøvd. Det der ødelegger bare laserdioden din. Du MÅ ha en ordentlig driver hvis du vil at ting skal fungere! Og det må være diode fra en DVD spiller, ikke CD spiller. Man kan kjøpe en god diode på http://stonetek.org/shop/ . Hvis du kobler en diode direkte til batterier vil den antageligvis dø med en gang, i beste fall vil den vare noen dager... Med en ordentlig driver vil du kunne ha de i flere år om du vil.
Jeg kjøpte en 30 Mw grønn laser fra dealextreme nå, men jeg aner ikke om paypalen min funker så vi får se om den kommer.... Den så i allefall ganske brukbar ut og hadde fått gode kritikker
Vet ikke om det er postet før men.... http://www.techlasers.com, de har opptil 600mw lasere :P så har de andre tøffe farger og, som orange og bluray.

EDIT: AdrianG, lasernre fra dealextreme er farlige, du ødelegger synet ditt, det er fordi at de ikke har IR filter, søk på google så finner du ut mer om det.
Sist endret av TinnSoldat; 12. april 2008 kl. 14:28.
Techlasers sender dere dårlige lasere, alltid under spec og har fryktelig dårlig kundeservice. Samme eiere eller noe som wickedlasers, og det samme gjelder stort sett for de. Novalasers.com er fint for høykvalitets grønne lasere.
Sitat av TinnSoldat
Vet ikke om det er postet før men.... http://www.techlasers.com, de har opptil 600mw lasere :P så har de andre tøffe farger og, som orange og bluray.

EDIT: AdrianG, lasernre fra dealextreme er farlige, du ødelegger synet ditt, det er fordi at de ikke har IR filter, søk på google så finner du ut mer om det.
Vis hele sitatet...
Så synet blir altså ødelagt av bare å lyse med den? . Noe jeg kan gjøre for å motvirke det?
adrianG: De fleste (om ikke alle) DX laserne har IR filter, men de er ganske dårlige og ueffektive på alt over True 50mW. IR-strålen blir ikke ordentlig kolliminert, og spres omtrendt som en lommelykt, så over en meter eller tre er IRen fra en sånn laser så og si ufarlig.. Om du er bekymret kan du skaffe IR-beskyttelsesbriller, eller enda bedre: En laser fra et sted du er garantert til å få kvalitet, som novalasers.com . Sånn egentlig burde man ha beskyttelsesbriller på alt over 5mW, men hvis du kun skal peke på skyene på natta foreksempel er ikke det så farlig. Om du skal bruke lasere til å brenne ting burde du ha beskyttelse uansett.
Du kan kjøpe et IR filter for den frekvensen dioden, vet ikke hvor, men det er mer IR stråler enn laser som kommer ut av den, og du merker det ikke selv engang, Derfor brenne effekten er så kraftig på dem å, en 20mw tilsvarer kanskje 80mw pga det... les litt her så kan du se, http://www.felesmagus.com/pages/lasers-cheap.html
Har noen nye lasere nå som jeg kan selge,

150mW (CR123 3.0V drevet, oppladbar) med batteri og lader.
250mW (18650 3.7V drevet, oppladbar) med batteri og lader.
300mW (18650 3.7V drevet, oppladbar) med batteri og lader.

Produsert av ViaSho. Drop meg en privat melding med bud om du er intr.
Alle laserene er målt med en Coherent FieldMaster, og er ikke peak effekt.

Kjøpt etpar dra DealExtreme, og de var helt ok, men langt under oppgitt effekt. I tillegg brukte de over én måned på å komme frem.

Nettshop.net er dyrt som faen, og de har aldri noenting på lager. Hatt de samme laserene lenge og driver med mye rart (bluetooth produkter?). Hørt at folk har hatt problemer med garanti og returer via forums. Virker ikke som et seriøst firma, folk får ikke kvittos blabla.

NovaLasers (www.novalasers.com) er bra. Par kompiser som har kjøpt fra dem, og de laserene virker bra og er ganske nær lovt effekt. Hold dere unna WickedLasers og TechLasers. Samme med DragonLasers. Blir fucked på effekten så det holder. I USA er det bare Nova Lasers som gjelder, og her er mange enig med meg.

Men vi har jo Illumino Lasers (www.illumi.no) i Norge, og bruker utelukkende disse når jeg skal ha noe selv, og når jeg anbefaler til venner og bekjente. Alltid lovt effekt, og lynkjapp leveranse med masse lasere på lager. Fått grei kontakt med eieren og han er alltid kul med rabatter på varene, så lønner seg å sende de en mail først. I tillegg skaffer de det aller meste til gode priser.
▼ ... over en uke senere ... ▼
se denne her, men den er jo 125 mW da...
http://www.youtube.com/watch?v=CeMpdiDZ1iI
xceed: Dragonlasers har vel et generelt sett bra rykte de..
Woohoo! Neste stopp: Lasersverd/Lyssabler!
Noen som har erfaringer med laserene ifra http://www.sentripetal.no/ ? De var jo meget billige..
De selger de samme laserne som selges på www.dealextreme.com, bare dyrere.
Kvaliteten på de laserne er varierende, men som oftest bra opp til True50mW. Den røde 200mW laseren har forresten et veldig bra rykte, og er en bra laser til liten pris. Er bedre å kjøpe på Dealextreme.com enn den siden regner jeg med, ettersom Dealextreme er kjent, og har generelt sett bra kundeservice (+ gratis frakt)
Slashdot som sprenger ein ballong med ein grøn 250mW laser.

www.grinder.no/bang
Trådstarter
Sitat av Grinder
Slashdot som sprenger ein ballong med ein grøn 250mW laser.

www.grinder.no/bang
Vis hele sitatet...
Det der er umulig en 250mW laser, for det første er den altfor liten, for det andre tok det ganske lang tid før ballongen sprengte..
150 mW då. Eg hugsar ikkje.
Det der ikke 150mW. Det der kan umulig være mer enn 30-50mW.
Trådstarter
Sitat av Grinder
150 mW då. Eg hugsar ikkje.
Vis hele sitatet...
Det kan hende at det er det dere har fått oppgitt, men det ser ut som en standard e-bay rip off laser som kanskje gir deg en peek power på ~100mW (532nm) men raskt faller til 30-40mW (532nm) samt sprer en masse med IR stråling,

jeg har en photonfusion 250mW og den sprekker ballonger nesten umiddelbart.
Sist endret av campod; 2. mai 2008 kl. 02:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av campod
Det der er umulig en 250mW laser, for det første er den altfor liten, for det andre tok det ganske lang tid før ballongen sprengte..
Vis hele sitatet...
Nei, det er en 50mW kjøpt på ebay. Antar reell effekt er 30-40mW på den. Og den sprer ikkje så mykje IR faktisk. I forhold til prisen et OK kjøp, i forhold til det som vart lovd på ebay burde eg føle meg svindla....
Sist endret av vidarlo; 2. mai 2008 kl. 11:51.
Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, men er lasere på 200mW og slikt lovlige? I og med at de er så farlige for øynene... Slipper de gjennom tollen?
Vell på www.dealextreme.com er det lasere både grønne å røde på 200 Mw
Til en rimelig pris.

Det er ikke lovlig tror jeg. Men det kommer rett igjennom tollen, de ser ikke på det en gang. Men hvis du ser en politibil kjøre forbi deg og du finner ut at du vil lyse de i øyet så tror jeg ikke den varer så sykt lenge. :P
Sist endret av AndyCandy; 9. mai 2008 kl. 10:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har bestilt meg en 150mW fra dealextreme nå