Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 761
Jeg sitter på skolen og irritere meg over Admin som sperrer alle mulige former for nedlasting, så jeg lurte på om det finnes noen kjente "hull" som jeg kan benytte meg av. Jeg fant tidligere ut at man kan sette et "?" bak linken, f. eks. www.ikke.no/spes.exe?, men det ser ut som om de har sperret det også. Noen som vet om noe?
Du kan jo prøve å ta med deg download programmer som download accelerator, getright, gozilla osv hjemmenifra, men jeg tviler egentlig på at det vil funke med dem heller..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmmz, jeg har samme problemet.... Kan det være at vi går på SAMME SKOLE adequate??
Vel,vel. Hold meg informert a gutt, så prates vi vel i neste time eller noe
Totto
Hmm, vis du har bredband hjemme, og feks. port 22 er åpen på skolen.. kan du jo alltids kjøre SSH hjem mot din maskin med en web-proxy.. det burde funke.. (har ikke testet det selv, men vet om en kar som gjør no slikt).. har egentlig ikke peil på nettverk og sikkerhet..
Jeg leker admin på skolen min. Gjør livet surt for stort sett alle Men vist du kjører Win NT/2K er det nok policies som er satt opp. Lite du kan gjøre det det igrunn. Men nøyaktig hva/hvorfor funker det ikke? Hvilke meldinger får du opp?
mr. TipeX:
hvordan fikk du tak i admin passordene?
det er flere som har lyst til å leke admin på skolen
Jeg og 2 andre har lov av skolen. Eller vi er satt til å drifte skolenettverket og maskinene til vi går ut.
men enn oss som ikke får lov til å leke admin, men har lyst da?
maskinene på skolen har mange muligheter, men vanskelig å brukt dem uten å være admin
noen gode tips?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Siden adequate ikke svarer så svarer jeg på spørsmålet ditt TipeX:
Vi får opp en feilmelding, lignende en 404error, men det står access denied... Dette kommer opp på alle url'er som inneholder .mp3 , .exe og andre .kanværeskadelig endelser... Takket være noen få sider som lagrer mp3er o.l som .gif eller .doc så kan jeg ihvertfall laste ned musikk....
-----
Her kommer det som er ille:
Skolen har sperret HOTMAIL!.... Har ikke kommet inn i hele dag, med en gang jeg trykker INBOX linken, så popper det opp: ACCESS DENIED... Admin'ene føler seg sikkert tøffe, men dette gjør sending av filer fra heimen og til skolen umulig. Så da må vi bruke det "perfekte" It's Learning nettverket, som er noe skikkelig dritt. Takket være noen reg endringer har vi fått MSN Messenger til å funke, men msn.com siden er sperret....
-----
Jeg har forresten klart å få Morpheus og WinMX til å funke takket være Http-Tunnel, men dette gir en download hastighet på bortimot 2kb&s og det er ikke noe særlig kjapt.. Så har noen en reg-crack til dette programmet så hadde det vært fint om jeg kunne få en PM.....
-----
Vel, dette er vel en av de lengre postene mine, men hvis noen har noen forslag så vil både jeg og Adequate være takknemlige
Totto
Det er nok en proxy. Lite du kan gjøre med det. Kan jo alltids koble om proxyen, men siden de fleste skoler har slike ting innelåst så.
Opprinnelig postet av Windspear
men enn oss som ikke får lov til å leke admin, men har lyst da?
maskinene på skolen har mange muligheter, men vanskelig å brukt dem uten å være admin
noen gode tips?
Vis hele sitatet...
Tja.. du kan kanskje snike deg bort på admin maskinen mens din lærer henter kaffe.. deretter installere en Key Logger