Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4898
Kjøpte MC som er første gang reg. 99`, den ble annonsert som 99 mod.

Men i bunn å grunn er det en 98 mod. Noe som har mye å si for 99 var året innsprøytning kom på den sykkelen. Og jeg var villig til å kjøpe tidligst 99 mod av den årsaken.

Noen som har peil om rettigheter som å få noen kr tilbake?
Jeg må ut med ekstra service(rensing av forgasser)

Jeg ble NAF medlem 1 mnd pga NAF kontrakt.

Men vil høre fra noen som kanskje har erfaring
Kjøpt privat eller fra forhandler? Rent praktisk er det kanskje lettere å vinne fram mot en forhandler. Jussen i dette skal jeg ikke våge meg ut på å vurdere. Men om det er vesentlig forskjell på 98 og 99 modellen så har du helt sikkert noe du kan bruke. Det er jo noe om at kjøper har plikt til selvstendig vurdering og undersøkelse. Men akkurat dette med årsmodell er kanskje ikke så lett å sjekke som lekmann. Ta en prat med NAF i morgen. De har advokater som hjelper medlemmer så om du er medlem så tror jeg de kjører saken for deg uten at du trenger å betale, evt. mot en egenandel bare. Naf har detaljene så start der.

Kanskje finner du noen dommer på tilsvarende saker? Rart om det ikke har vært noen slike saker tidligere, da er det kanskje skapt rettspraksis på området og det kan brukes som rettesnor?
Sist endret av _abc_; 30. august 2020 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.