Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5349
En i familien døde forleden og jeg fikk i meg litt for mye vodka. Presterte å knuse den ene gipsveggen helt til jeg så igjennom til naboleiligheten, som heldigvis står tom. To andre vegger fikk seg en trøkk også. Strømpanelet står nå skjevt og fikk plastluken ødelagt, men heldigvis funker alle bryterne.

Noen som vet om jeg kan få regningen dekket av Nav/sosialkontoret? Vil dette gå ut over min bostøtte og AAP spesielt nå som jeg prøver å skaffe ny leilighet? Bør jeg i det hele tatt fortelle huseier?

Takk!

P.S.: Da jeg ble tvunget av Nav/botjenesten til å akseptere denne hybelen var det spy og softgunkuler opp etter veggene så den har nok sett verre
Du må nok betale for det du har ødelagt vil jeg tro.
Sist endret av lydmannen; 16. august 2020 kl. 09:00.
Du vil måtte betale for deg, såvidt jeg så i en anne tråd så har du nav garanti på depositumet. Det betyr at selv om du flytter og du faktisk finner en bolig du har råd til å leie og som du kan klare å betale for, så vil du få regninger og purringer på kostnadene ved å fikse veggene du har ødelagt. Nav dekker ikke ødeleggelsen, de har kun gitt en garanti på at de betaler inntil 3 måneders husleie dersom du slutter å betale leie. Så dette vil du måtte dekke selv.

Om det kun er gipsplater så blir tipset mitt å fortsette å bo der du bor, om det er mulig. Snakk med huseier, innrøm dine synder og legg deg skinnflat og beklag det du er mann om. Så er det bare å gjøre et forsøk på å få til en løsning der du selv kan bytte ut gipsplatene eller i det minste kan være hjelpemann for de som tar jobben slik at du får minst mulig utlegg i forbindelse med reparasjonen.
Sist endret av _abc_; 16. august 2020 kl. 11:57.
Det blir opp til deg å dokumentere de forholdene du påstår før du flyttet inn og du vil må personlig betale for skadene du har gjort. Uavhengig av leilighetens tilstand før du flyttet inn vil ikke frata deg noe videre ansvar.
Om det nå blir flytting nå så er det viktig at alle avvik i neste bolig føres inn i kontrakt. Feks om en vegg er full av softgunkuler må du få det inn i kontrakten - ellers risikerer du at det går på deg når du flytter ut.
Du kan drømme etter å få igjen depositumet, mulig får du regning i tillegg til trekk i depositumet også. Det er selvsagt du og ikke nav som må dekke herverk på eiendommen du har påført.

Legg deg flat med huseier så slipper du kanskje unna med å måtte betale og ikke med anmeldelse.
Sist endret av Harek; 16. august 2020 kl. 13:39.