Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 292694
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Utdrag fra "Hvordan forsvinne i løse luften"



Noen som vil ha flere utdrag fra boka?
Vis hele sitatet...
Les "Hvordan sage ei dame i to" heller du, den er bedre imo

Og hvis noen er kjempeinteressert i hvordan man kan lage atombomber med materialer fra russiske lekeplasser eller lære hvordan en vampyr drepes, så har de forhåpentligvis boka på nærmeste bibliotek/bokhandel
Frankrikes Solkonge
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Les "Hvordan sage ei dame i to" heller du, den er bedre imo

Og hvis noen er kjempeinteressert i hvordan man kan lage atombomber med materialer fra russiske lekeplasser eller lære hvordan en vampyr drepes, så har de forhåpentligvis boka på nærmeste bibliotek/bokhandel
Vis hele sitatet...
Prøvde å finne den "hvordan sage ei dame i to", men uten hell. Står hvordan man kan desarmere en atombombe og drepe en vampyr i bok nummer to.
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Prøvde å finne den "hvordan sage ei dame i to", men uten hell. Står hvordan man kan desarmere en atombombe og drepe en vampyr i bok nummer to.
Vis hele sitatet...
Whoops
Har lest begge to, så kan hende jeg blander. Hvis du ikke finner den lokalt, så kan du jo sjekke ut dette?
Sitat av MazeKing Vis innlegg

Ellers er jo 30 dagers full returett bra på Elkjøp hvis man vil låne ny elektronikk gratis en måneds tid. "Lånte" en ps3 der i sommer da min egen var på repp.

Et bra triks for å tjene penger er å handle mest mulig når Elkjøp har "åpningssalg" et sted og så legge det ut på finn til vanlig pris. På dyre ting kan man tjene noen kroner. Får man ikke solgt det så er det full returrett innen 30 dager.
Vis hele sitatet...
Dette kan du gjøre en stund inntil de sier til deg at de ikke har noen varer som passer ditt behov, og du får ikke returnere flere produkter.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Si du har bursdag, kommer som regel inn på alt.

Av og til får du det gratis også!
Sitat av sam500 Vis innlegg
Si du har bursdag, kommer som regel inn på alt.

Av og til får du det gratis også!
Vis hele sitatet...
De sjekker legg på utesteder. Så tror ikke den løgnen varer så lenge.
Tror ikke vaktene er så dumme at de tror du har bursdag hvær helg!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
*oppgitt*

Jeg mente ting som man vanligvis ikke får lov til å gjøre, som f.eks prøve kjøre atv på en bane o.sv.
Sist endret av sam500; 18. august 2011 kl. 22:56.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Når du tar ferge, sier du "sitter på bussen"

Bør dog være en buss på den ferga da.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hvis det er meg du refererer til, så mente jeg at alt trenger ikke og ha med drikking å gjøre.
Sist endret av sam500; 18. august 2011 kl. 23:12.
Happy Buddha
Føler det blir litt kleint uansett jeg.. Går på bussen og: "Hei du! Gjett hva! Jeg har bursdag!"
Står i kassa på Rimi: "Hei, visste du at jeg har bursdag idag?!"
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av AmundK Vis innlegg
Føler det blir litt kleint uansett jeg.. Går på bussen og: "Hei du! Gjett hva! Jeg har bursdag!"
Står i kassa på Rimi: "Hei, visste du at jeg har bursdag idag?!"
Vis hele sitatet...
Nå drar du jo alt helt ut av kontekst.
Spankyboii mente man kunne si man var med bussen for å slippe å betale for ferga.

Syns jeg ser for meg sam500 springer rundt på lekeland og påstå han har bursdag for å få komme inn.
Sitat av locking123 Vis innlegg
Sitter og lurer veldig på denne white house scam, og tror jeg skal prøve ut, bare for og teste.
Slik vil jeg gjøre det:

1. Gå inn på elkjøp, og kjøpe meg en playstation 3.
2. Betale for PS3`en min og gå ut. Jeg har nå en kvittering på en ps3.
3. Gå inn i butikken igjen, og hente en playstation 3 til
4. Gå til kassa med PS3`en og gi kviteringa og si at morra mi kjøpte den vist før meg og at jeg missforsto, så får jeg pengene tilbake med den kviteringa mi?

5. Jeg har nå pengene mine og en playstation 3!

Vil dette funke? eller er det noe jeg overser? F.eks alarmer, eller noe som tilsier at det er akkurat den varen?
Vis hele sitatet...
En lignende situasjon skjedde i en elektrobutikk for litt siden i byen. Han som utførte dette ble tatt, og alle butikkene (elektrosjappene samarbeider tvers over skjedene om å få oversikt over tyveri) har oversikt over hvem denne fyren er.
hei, kansje litt sent ute:P mye bra forslag og sånt, men er ikke me av dette en form for svindel? bare lurer:P
Sitat av mofoo Vis innlegg
hei, kansje litt sent ute:P mye bra forslag og sånt, men er ikke me av dette en form for svindel? bare lurer:P
Vis hele sitatet...
nesten alt av forslag kommer med her er enten svindel eller tyveri.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
En annen ting som funker på litt fulle MC/Burger king resturanter er jo å bestille en burger spise opp mesteparten for deretter å putte et hårstrå inni. Deretter går du å klager i kassa. Dem gir deg vanligvis en ny burger da. Eneste som er litt kjipt er hvis du feks har lyst hår å det kun jobber folk med mørkt hår der. Men vanligvis vil dem ha slike klager unna kjapt og diskre.
Vis hele sitatet...
haha komisk nå fikk jeg en god latter
Sitat av watchman Vis innlegg
Han som utførte dette ble tatt, og alle butikkene (elektrosjappene samarbeider tvers over skjedene om å få oversikt over tyveri) har oversikt over hvem denne fyren er.
Vis hele sitatet...
Oida, skikkelig bordell altså?
Sitat av mexico Vis innlegg
Oida, skikkelig bordell altså?
Vis hele sitatet...
elektrokjedene driver tydeligvis med ting på bakrommet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av T.J. Vis innlegg
Tenkte umiddelbart på denne saken med minibanken. Ta ut 2000. Disse kommer oftest som 4*500 lapper. Ta ut de to lappene i midten og vent på at pengene blir tatt inn igjen. Repeat.

Har hørt at dette fungerer, men kjenner ingen som kan bekrefte..
Vis hele sitatet...
Hva med minibankens kamera? Storebror ser deg.............
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Nå drar du jo alt helt ut av kontekst.
Spankyboii mente man kunne si man var med bussen for å slippe å betale for ferga.

Syns jeg ser for meg sam500 springer rundt på lekeland og påstå han har bursdag for å få komme inn.
Vis hele sitatet...
Been there done that.

Det fungerte for en som heter "Freddiew" på youtube, han sa at han hadde bursdag, så slapp de han inn på ninjaparken.

Du finner klippet på youtube siden hans.
Om du har leid film på Mix, og er en dag eller to for seint med å levere den inn:
Gå fort inn på Mix, og legg filmen på disken (gjerne på disk 2 om det er kunder i 1). Så snur du kjapt som faen, og går fort ut. Greia er å komme seg ut før personen i kassen oppdager at du skulle ha betalt.
Sparte meg for en hundrings igår, da jeg aldri klarer å huske å levere filmer..
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Om du har leid film på Mix, og er en dag eller to for seint med å levere den inn:
Gå fort inn på Mix, og legg filmen på disken (gjerne på disk 2 om det er kunder i 1). Så snur du kjapt som faen, og går fort ut. Greia er å komme seg ut før personen i kassen oppdager at du skulle ha betalt.
Sparte meg for en hundrings igår, da jeg aldri klarer å huske å levere filmer..
Vis hele sitatet...
Da sender de bare en giro i posten til deg, suppehue!
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Da sender de bare en giro i posten til deg, suppehue!
Vis hele sitatet...
Tviler jeg sterkt på, da jeg har gjort dette noen ganger. ;P
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Tviler jeg sterkt på, da jeg har gjort dette noen ganger. ;P
Vis hele sitatet...
Har prøvd det sjølv, ingen giro!
Sist endret av Darkerface2; 13. september 2011 kl. 09:37. Grunn: Skriveleif var på besøk.
Grunnen til at det går er at de fleste utleiesystemer bruker strekkoden på filmboksen, og den er ikke unik for hver enkelt eksemplar. Mao vil alle eksemplarene de har av "Jeg Reiser Alene" ha samme strekkode. Når da noen legger igjen filmen på disken og løper så vet ikke de i butikken HVEM av de som har lånt "Jeg Reiser Alene" som har levert den tilbake, og vet dermed ikke hvem som skal ha gebyret. Unntaket er om den filmen du har lånt er den eneste de har av den filmen, eller at alle de andre allerede er innlevert.

Men, det kan samtidig slå tilbake. Dersom betjeningen vil være jævlige, eller noen stjeler filmen, vil du, som den eneste som ikke leverer tilbake filmen din, få en større faktura i posten enn kun gebyr for sen tilbakelevering. Men det forutsetter at de andre som leverer inn blir identifisert og luket ut.
Jeg har fått gebyr fra Deli Deluca i hvert fall, men er sikkert et annet system på Mix.
Sitat av nomore Vis innlegg
Grunnen til at det går er at de fleste utleiesystemer bruker strekkoden på filmboksen, og den er ikke unik for hver enkelt eksemplar. Mao vil alle eksemplarene de har av "Jeg Reiser Alene" ha samme strekkode. Når da noen legger igjen filmen på disken og løper så vet ikke de i butikken HVEM av de som har lånt "Jeg Reiser Alene" som har levert den tilbake, og vet dermed ikke hvem som skal ha gebyret. Unntaket er om den filmen du har lånt er den eneste de har av den filmen, eller at alle de andre allerede er innlevert.

Men, det kan samtidig slå tilbake. Dersom betjeningen vil være jævlige, eller noen stjeler filmen, vil du, som den eneste som ikke leverer tilbake filmen din, få en større faktura i posten enn kun gebyr for sen tilbakelevering. Men det forutsetter at de andre som leverer inn blir identifisert og luket ut.
Vis hele sitatet...
Jo alle filmer har forskjellig strekkode på coveret, sammen med et nummer på disken som hører til coveret. Ingen er like. Så jo, man kan se hvem som har leid hva. I fisk23 sitt eksempel: Giro i posten.

F.eks coveret har et nummer(1234) og da skriver vi også 1234 på disken. Da har man et system på hva hvilke DVDer som hører til hvilke cover.

Kilde: Jobber i videobutikk.
Sist endret av Donkeybrain; 13. september 2011 kl. 12:52.
Joda, eg vet at de systemene finnes, men i de aller fleste systemene eg har sett i bruk så brukes strekkoden som allerede finnes på coveret som ID(ikke unik ID) i systemet. I tillegg er cover + disk merket med et nummer, enten unikt pr eksemplar eller unikt pr film, for å lettere finne igjen selve filmen i skuffen/arkivet.

Spørsmålet er jo da om hva som er mest utbredt. Selv om de fleste systemene eg har sett fungerer slik eg beskrev så er det ikke utenkelig at de fleste totalt sett fungerer slik du beskriver. Og da blir det værre å stikke av naturligvis
Har et spørsmål her. Jeg trenger nye sko nå, men føler ikke for å betale for de.

Kan jeg da gå inn på Rema 1000 hvor de selger sko, ta et par ut av esken, bytte de ut med mine gamle og slitte sko. For så bare gå ut?
kamera i taket etc...
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Om du har leid film på Mix, og er en dag eller to for seint med å levere den inn:
Gå fort inn på Mix, og legg filmen på disken (gjerne på disk 2 om det er kunder i 1). Så snur du kjapt som faen, og går fort ut. Greia er å komme seg ut før personen i kassen oppdager at du skulle ha betalt.
Sparte meg for en hundrings igår, da jeg aldri klarer å huske å levere filmer..
Vis hele sitatet...
eller legg den fint i hylla igjenn, funker fjell, på lokal kiosken. etter dette så leier noen andre den og da står det at den ikke er levert på dataen, men de vet ikke når den ble plassert i hylla så de kan ikke kreve cash :P

Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Har et spørsmål her. Jeg trenger nye sko nå, men føler ikke for å betale for de.

Kan jeg da gå inn på Rema 1000 hvor de selger sko, ta et par ut av esken, bytte de ut med mine gamle og slitte sko. For så bare gå ut?
Vis hele sitatet...
har dere økonomisko i nærheten får du sko til hunderlappen (bruker og kjøpe 3-5 vans styled sko om sommeren) ser ut som om man har helt nye da hele sommern :P bytter man bare når de blir skittne / slitte (skal sies at jeg skater litt og at jeg bor i finnmark så skoene slites fort)

ekte vans sliter jeg ut på 2-3 uker og de koster 500 lappen pluss, og etter en stund blir de skitne og stygge, så like greit og kjøpe billigsko som ser nye ut da :P

har sikkert blitt nevnt før, men når jeg har lite og gjøre ringer jeg cola support / potetgull support (kims etc) og klager,
ringte til pringless siden det var to svidde chipps i pakken, de spurte om det var svidd og jeg svarte at jeg ikke viste, dette var en såpass liten bagatell at de ikke gadd og få meg til og sende inn chipsen, og tok heller og overførte 100kr som kompensasjon for 2 pakker chips jeg betalte 25kr på rema100
Sitat av TobNor Vis innlegg
kamera i taket etc...
Vis hele sitatet...
caps etc...
Når vi var liten pleide vi å ta ut kontakten på spilleautomater, da ble det ''reset'' og man kunne spinne 3-5 ganger gratis, hadde en automat som vi pleide å gå til utenfor kamera og passe bortgjemt.
Dette funker ikke nå lenger ettersom automatene sansynligvis har blitt mer sofistikerte og fordi det ikke er lov å ha dem offentlig lenger.
Sitat av nomore Vis innlegg
Grunnen til at det går er at de fleste utleiesystemer bruker strekkoden på filmboksen, og den er ikke unik for hver enkelt eksemplar. Mao vil alle eksemplarene de har av "Jeg Reiser Alene" ha samme strekkode. Når da noen legger igjen filmen på disken og løper så vet ikke de i butikken HVEM av de som har lånt "Jeg Reiser Alene" som har levert den tilbake, og vet dermed ikke hvem som skal ha gebyret. Unntaket er om den filmen du har lånt er den eneste de har av den filmen, eller at alle de andre allerede er innlevert.

Men, det kan samtidig slå tilbake. Dersom betjeningen vil være jævlige, eller noen stjeler filmen, vil du, som den eneste som ikke leverer tilbake filmen din, få en større faktura i posten enn kun gebyr for sen tilbakelevering. Men det forutsetter at de andre som leverer inn blir identifisert og luket ut.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Alle filmer har en unik strekkode. Når du leverer en film for sent, og skanner den for å "levere tilbake", står det navn, adresse, tlf-nummer og all nødvendig info om den som leide filmen. Man kan da velge å lagre overleia, slik at personen ikke får leid flere filmer før han har betalt gebyret. Man kan senere gå inn på registeret over hvem som ikke har betalt, og sende ut en inkasso til adressen på den som er registrert. Med andre ord; ikke lever filmer for sent, eller hvis du gjør det, vær ærlig og betal for overleia.
Sitat av Bundy Vis innlegg
caps etc...
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig går det. De duppedittene ved kassa piper ikke, kamera kommer neppe til å fange opp ansiktet ditt hvis du bruker caps osv. Eneste måten du kan bli tatt på er hvis noen som jobber der ser at du gjør det...
Sånn tilfelle du har flytta for deg selv osv og når du skal kjøpe deg ny tv

IKKE sett tven i ditt navn for da får du et fint brev på 1032 kr i postkassa fra nrk

Si navnet til foreldra dine far/mor for de betaler for det fra før av uansett !
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Har et spørsmål her. Jeg trenger nye sko nå, men føler ikke for å betale for de.

Kan jeg da gå inn på Rema 1000 hvor de selger sko, ta et par ut av esken, bytte de ut med mine gamle og slitte sko. For så bare gå ut?
Vis hele sitatet...

Du trenger nye sko.

Du går inn på Rema, hvor de selger sko (?), tar de ut av esken (er ingen andre rundt deg som ser deg) og bytter med dine gamle sko.

(Dette vekker selvfølgelig ingen oppsikt blandt andre kunder.) Så går du bare enkelt ut uten at noen oppdager deg.

Ekke verre.
Sist endret av stagg; 18. september 2011 kl. 05:18.
Sitat av T.J. Vis innlegg
Tenkte umiddelbart på denne saken med minibanken. Ta ut 2000. Disse kommer oftest som 4*500 lapper. Ta ut de to lappene i midten og vent på at pengene blir tatt inn igjen. Repeat.

Har hørt at dette fungerer, men kjenner ingen som kan bekrefte..
Vis hele sitatet...
pengene blir aldri trukket inn i maskinen igjen. Har hendt en gang at jeg skulle ta ut penger så lå det 500kr i pengeskuffen
Sitat av Staggere Vis innlegg
Du trenger nye sko.

Du går inn på Rema, hvor de selger sko (?), tar de ut av esken (er ingen andre rundt deg som ser deg) og bytter med dine gamle sko.

(Dette vekker selvfølgelig ingen oppsikt blandt andre kunder.) Så går du bare enkelt ut uten at noen oppdager deg.

Ekke verre.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg er redd for er de detektor greiene ved kassa der. At de starter å pipe. Da er jeg fucked.

Men den chippen ligger nok på esken, for jeg kan ikke tenke meg de merker alle skoene?

Vel, vi får se hva som skjer..
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Eneste jeg er redd for er de detektor greiene ved kassa der. At de starter å pipe. Da er jeg fucked.

Men den chippen ligger nok på esken, for jeg kan ikke tenke meg de merker alle skoene?

Vel, vi får se hva som skjer..
Vis hele sitatet...
Stjel et par løpesko, så er du forberedt i tilfelle det piper.

Mer alvorlig så er det to viktige faktorer. Den ene er at du ikke blir sett mens du bytter sko, og den andre er at du oppfører deg normalt. Om jeg skulle gjort dette ville jeg nok kjøpt inn en vanlig handleliste samtidig, og småpratet litt med kassereren.
vist noen ser deg ta de på, gå litt rundt og aldri kom tilbake :P
vist noen kjefter/skriker (tvilsomt) så skulle du bare prøvde de
Sist endret av ImsdalFlaske; 18. september 2011 kl. 11:43.
Du går de de brus automatene hvor du trykker feks (F3) så får du en cola.
Så tar du hånden inn å holder forran luken. Da vil brusen komme ani lokket å presse på, den klarer ikke å komme ut, så da får automaten "error"
Da tar den brusen med seg ned, å du får pengene tilbake.

Repete. Du putter på pengene, (F3) for en cola, så detter det ned en cola til i rennen.
Da ligger det jo 2 cola der. Den ene detter ned, men du må ta hånden inn å ta den andre. RASKT

Har gjort dette 1000 ganger, å har funket på alle automatene jeg har prøvd dette på.
Men nedsig da brus nr 2 datt ned igjen, siden jeg ikke var rask nokk.. tirra en liten unge om å få penger, så jeg kunne ta opp brusen igjen...hadde ikke klar å sove, hvis jeg hadde funnet ut av en liten dritt unge hadde stukket av med 2 bruses, for kunn 15kr -_-" :P

WinWin situasjon. Han fikk den brusen som lå der nede. Jeg og min venn fikk også brus.
Sist endret av IphoneFreak; 18. september 2011 kl. 12:11.
Noen som vet noen triks med denne automaten? Kjøper en brus der neste hver dag, så hadde ikke klaget om jeg f.eks fikk 1 ekstraHer
alltså jeg har enda ikke sett brusautomater som ikke har sperre for det der
Før så funka det men nå har dem jo sperra for at man kan stoppe den luken med hånden -_- og noen i oslo som veit om no steder eller? For jeg har ikke sett
Om du skal ta ferge overalt i europa som ''foot passenger'' ikke betal full pris, gaa til truck parkeringen og spor om aa faa vere second driver for billigere bilett. fra 50 euro til 15 euro, yay!
En kompis bor på ett gammelt internat. En del elevhybler her.
Ofte så er det fester osv her.

Engang så var det en ganske stor fest her, han kompisen tok på seg fin klærne, dress og fin bukse. Så gikk han inn på festen, hentet seg mat, champagne og brus. Små snakket litt med de andre på festen, latet som om han var invitert.

Gratis mat og champagne ekke dumt
Når jeg var i Danmark for noen år siden, så var det en brus automat der. Jeg og noen kompiser fant ut (helt tilfeldig) at hvis man trykka på veklse knappen samtidig som man trykka på hvilken brus man skulle ha (helt likt eller så funka det ikke). Så ville Veksle dette ut igjen, samme med brusen som du valgte. Dette har dog kun funket på den ene brus-automaten.
uff, FF har tapt seg, nå er "undergrunn" redusert til "pizzalytting" og hvoran man lurer 1,- ut av panteautomater...(som ikke engang fungerer)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvde den noen skrev om tidligere i tråden, hvor du finner noe i butikken, tar den med til kassa og sier du vil bytte den, for så å "glemme kvitteringen" og gå, med varen.

Fungerte som bare det!
Frankrikes Solkonge
Sitat av kliffen Vis innlegg
Prøvde den noen skrev om tidligere i tråden, hvor du finner noe i butikken, tar den med til kassa og sier du vil bytte den, for så å "glemme kvitteringen" og gå, med varen.

Fungerte som bare det!
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du har kommet unna med nasking!