Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  371 90837
Sitat av MartinB Vis innlegg
Da jeg var liten og bestemte meg for å dra ned håndbrekket på varebilen til faren min som sto i en bakke. Bilen begynte å rulle, jeg hoppa ut, og bilen traff nesten faren min.
Var ca 2 meter i fra å drepe faren min. :O
Vis hele sitatet...
Hehe, gjorde nesten akkurat det samme! Tok ned håndbrekket så klarte moren min å trykke det ned igjen. Jeg var jo så liten så jeg skjønte ikke at bilen ruller ned når jeg gjorde det.
hehe, jeg har èn liten historie fra da jeg var sånn ca. 9-10 år gammel.
Jeg og familien var på ferie tur, vi bodde hos en annen familie i Drøbak, og en dag skulle vi til en festning... er ikke helt sikker men tror kanskje det var i sarpsborg, ja, whatever.

Vi hadde vært på en omvisning og litt diverse, så bestemmer vi oss får å ta oss en liten gå tur for oss selv.
Jeg gikk bakerst og lukkede øyne og bare nynna på en sang eller to (Var vel bare en sånn kid xD), så jeg hadde jo ikke peiling på hva som skjedde og hvor vi helt var.
Også åpner jeg øya og wolla, alle er borte.
Så jeg stopper opp og snur ser meg rundt; hmm, ingen familie her, ingen familie der.
Og hvor vi befant oss da var selvfølgelig i en jævla mørk kjeller der broren min (som var ca. 16 år eller noe sånt) hadde fortalt meg at de brukte å drepe fanger der før i tiden.

Det var en fakkel på veggen kanskje 7 meter unna meg men jeg turte ikke å røre meg, sto på samme flekken i 10 minutt helt skrekk slagen.
Til slutt bestemmer jeg meg for å gå sakte framover i gangen og hviske, "er dere her?", men gjett hva, ingen svar.
Og jeg innesperret i en mør murgang under en borg helt alene begynner og springe som om jeg en morder etter meg (hadde det på tankene for å skremme meg selv til å springe fortere) når jeg har sprunget en stund ser jeg ett lyst i enden av gangen og får et lite håp om å overleve x' D
Og akkurat i det øyeblikket hopper broren min fram bak et av "mursøylene" uten at jeg ser det før han er rett framom annsiktet mitt... jeg har grått av både glede å skrekk en gang i mitt liv, og det var den gangen.
Siden har jeg aldri gått i lange mørke ganger
Er en brødrene dahl episode der de er i huset til en gammel dame som liksom er hjemsøkt, anyways, det er scene der det er et bilde på veggen som kikker på de, og når de går vekk så beveger øynene til bildet på seg. Dette skremte meg noe veldig (tror jeg var 8-9 år)

Hufsa var jeg også litt redd for i en periode, men ikke så veldig.

Det som kanskje har skremt meg mest i oppveksten var theodor kittelsen sine illustrasjoner av pesta som gikk fra gård til gård og spredte sykdommen.
http://tidsskriftet.no/lts-img/2007/L07-24-Per-31510-01.jpg
Slike

Var også en illustrasjon i en drackula bok jeg leste en gang som skremte meg veldig, da var jeg rundt 11 år tror jeg.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Jeg opplevde å ha skikkelig grusomme mareritt hvor jeg våkna opp og fortsatt gikk rundt mens jeg hadde marerittet..
Det slutta for noen år siden, da jeg var 17...men det er definitivt det skumleste jeg har opplevd som liten..
Har et par ting jeg opplevde som liten som jeg var livredd for, kan vel si et par siden det er såpass morsomt egentlig .

Jeg er vokst opp i Nederland og bodde der til jeg var 12, har altså bodd i Norge i 4 år.

De som er kjent i Nederland vet at det finnes et stor fornøyelsespark der som kalles ''Efteling''. Hele parken har eventyr som tema, og vi besøkte dette minst en gang i året. Det finnes et par attraksjoner som var utrolig gøy for en liten gutt på 6-7 år, men det var også et par som virkelig fikk meg til å skite i buksa.
Jeg har hele 4 søstre og når jeg var liten var storesøsteren min bestevennen min (hun er 2 år eldre enn meg) og vi gjorde alt sammen, og kvinnfolk får jo alltid viljen sin så det ble alltid til at vi så på askepott og snøhvit filmer osv. Og denne fornøyelsesparken hadde jo alt dette som tema, så det var jo dritt gøy når de hadde fått en ny attraksjon, som handlet om dronningen i snøhvit som spør speilet hvem som er finest. Legger ved en film da det er vanskelig å forklare:
http://www.youtube.com/watch?v=U80og...eature=related ta og spol til 0:55 med mindre du vil høre en forklaring på Nederlandsk om hvordan snøhvit gikk seg vill i skogen
Dere ser jo hvor jævlig skummelt dette må ha vært for en liten gutt på 6. Verken pappa, mamma eller søster skjønte hva dette gikk ut på, og jeg som elsket snøhvit gledet meg jo veldig. Det som skjedde var at jeg begynte å skrike noe helt jævlig, og slo pappa fordi jeg var så redd. Dørene var stengt så vi kom og jo ikke ut. Det var flere unger som begynte å skrike osv, det var seriøst helt kaos der inne. Så dørene ble åpnet og jeg sprang bare ut med en gang uten å bry meg om noen andre, det ble til at jeg gjemte meg i en busk og mamma fant meg i fosterstilling.

Jeg har også hørt at med en gang dette ble åpnet, så var filmen enda skumlere og det var en slags 3D effekt i det. Jeg vil tro at jeg så den skumlere versjonen siden vi var der nesten med en gang det åpnet. Men fordi det var så mange som ble redde, så byttet de. Det er også aldersgrense på denne attraksjonen, tror det var 10 år.

Da jeg var her i sommer vurderte jeg å gå inn der, men jeg så en skrekkslagen jente kom ut, og jeg ombestemte meg .
Sist endret av happy violence; 8. oktober 2011 kl. 16:13.
" The julekalender" på tv2. Så det når jeg var 7-8, tror jeg. Og når de drakk sprit, og hoggtennene kom frem, ble jeg livredd og turte ikke slå av tven engang... Var mørkredd i minst 5 år etter, og har ikke likt vampyrer siden. Altså, på tv/film, og "skikkelige" vampyrer, ikke twilight skvip.
jeg tror jeg var en ganske rasjonell unge som forstod forskjellen mellom fantasi og virkelighet veldig godt, så det mest skremmende jeg har opplevd var å bli alvorlig syk som 12-åring for så å få undervurdert hva jeg forstod etterpå. leger og foreldre mine forklarte situasjonen som om jeg var 5 år, og jeg hadde ikke energi til å stille spørsmålene jeg trengte svar på. Det var helt jævlig å våkne etter en uke i kunstig koma og huske detaljert hva som skjedde først, og alle fortalte meg at jeg bare hadde sovet litt mer enn vanlig og alt kom til å bli bra...

den opplevelsen henger godt igjen, er veldig redd for å bli oppfattet som dummere enn jeg er nå.
Det verste? Jo, at jeg våknet opp av at jeg faller og faller, når jeg våknet ser jeg folk inne på rommet, og bjørner og annet barne tv. Hjernevasking.. ofc, bare fantasien som leker med en, men..

Btw: Mumitrollet VAR SKUMMELT!
En gang jeg var relativt syk, lå jeg og hallusinerte hele natta. Det gikk monstre og sånne ting rundt på rommet midt og snakket med skumle stemmer og sa de skulle ta meg...
Jeg var alltid redd for.....vent for det.... Andre mennesker, kan ikke si det har endret seg mye med tiden heller
Hufsa. Trenger jeg si noe mer?
Jeg har også blitt redd av maze prank. Alt jeg husker var at jeg var veldig liten eller kanskje i 3-4- åra. Og så så jeg at søstra og broren min så på noe. Jeg lurte på hva det var. De sa at jeg ikke skulle se på det. Men jeg maste veldig mye og så sa jeg at jeg var veldig sikker. Når jeg først så det ansiktet så fikk jeg helt sjokk. Når jeg skulle spille duel masters med søstra mi etterpå turte jeg ikke for vi var på hver vår ende Jeg var redd for at et ansikt popper ut av veggen. Og jeg liker ikke maze prank noe særlig nå lenger heller
Det skumleste som har hendt meg, er vel når jeg var sånn ca 11-12. Jeg hadde sett på Åndenes Makt, og som jeg var trodde jeg på alt. Vær gang jeg så på det, svetta jeg og satt godt planta i mammas fang. Uansett, en dag det var skole neste dag, fikk jeg ikke lov å se på det, og måtte være klokka 9 i sengs.

Uansett, jeg slo på TV uten om mamma visste det. Det var helt mørkt på rommet mitt, jeg så på det og var sikker på at den ånden i det gamle huset ville komme å spise meg. Jeg svetta noe helt sinnsykt. Jeg klarte ikke å sove, og våkna klokka 01 helt svett og nervøs. Haha, husker jeg løp ut av rommet, og der satt mamma i stua. Spurte om jeg kunne gå på rommet til mamma og pappa, og legge meg rett ved pappa. Fikk lov, og mamma var sikker på at jeg hadde sett på Åndenes makt. Jeg løp inn til rommet, og la meg svett,nervøs og kald rett ved pappa. Gjett om, sov godt resten av kvelden vedsiden av pappa
Jeg har aldri vært redd for noe reellt. Teit å si, men jeg hadde bare irrasjonelle frykter som liten. Men det gjelder vel kanskje de fleste? Min største frykt fra jeg var 4-9 var at månen skulle falle ned.

Noen som husker kometen Hale Bob i 1996? Da var jeg 8 år. Jeg husker jeg så den helt tilfeldig mens vi drev å flyttet. Jeg ble livredd, og på 3 måneder turte jeg ikke gå ute etter det var mørkt; fordi jeg kanskje kunne få øye på den. Jeg turte heller ikke ha soveromsvinduet mitt oppe når jeg skulle legge meg.

Jeg tror denne kometfrykten jeg hadde som liten stammer fra mumidal filmen "Kometen kommer". Faen ta mumidalen!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hufsa! Grusomme grusome skapning...
Den skapningen ødela 2/3 deler av min titting på mumitrollet! :O
Pompel & Pilt. Uten tvil opphav til mange mareritt.

Mamma hadde kreft da jeg var liten og en dag da jeg kom hjem fra skolen satt det en sortkledd skikkelse ved senga hennes. Jeg (ca 10 år) trodde det var døden som kom for å hente henne og ble livred og skrek. Det var bare en dame fra Fransiskushjelpen som var kommet for å hjelpe mamma. Husker det som om det var i går.
Jeg hadde soppfobi som liten, så det jævligste var å måtte være med på sopptur i barneskolen.
Sitat av Skrillex Vis innlegg
Hufsa. Trenger jeg si noe mer?
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger du aldeles ikke!


Når jeg var mindre, så bodde vi i et relativt "stort" hus, var to etasjer (eksl kjelleren). Kjelleren var like stor i antall rom som de etasjene over, se for deg en copypaste av etasjene over, bare at i kjelleren så var det sånn betongvegger og betonggulv med veldig lite lys.

Jeg lekte alltid rundt omkring i huset og i kjelleren, og når jeg kom ned i kjelleren så var det alltid bekmørkt, og jeg gikk lenger inn. Plutselig, får jeg helt noia og løper opp igjen, det er liksom et eller annet jeg ikke liker med mørke kjellere.

Broren min mener jeg også å huske hadde rom på et av betongrommene der nede, da var det jo noe annet da.. (Se for deg det var 2-3 rom seriekoblet sammen liksom).

Jeg hater egentlig disse bildene etter artige.no, men jeg antar dere tar hintet:

http://images.free-extras.com/photo/s/scary_basement_poster-166.jpg
Dominante hanen som klikka når jeg nærmet meg damene hans. Jeg var kanskje større enn hanen, men gud for en fart på den fuglen når den først bestemte for å ta meg.
Sist endret av sneipen; 9. oktober 2011 kl. 16:34.
Så denne http://www.youtube.com/watch?v=8k0Li3BPTgQ når jeg var 6-7 år. Fy faen for skumle de heksene var

http://4.bp.blogspot.com/__tkXDZ7Z0vE/TBZwdU-OyjI/AAAAAAAAADw/JM5M4qVNKQ8/s400/witches1.jpg

Også hufsa selvfølgelig
Bananer I Pysjamas og Bjørnen I Det Blå Huset...

Gjorde meg til sengevæter en gang ....
Heksene ja. Den boka gav meg kraftig angst etter at de hadde lest den for oss smårollinger på samlingsstundene i barnehagen..

Husker og en gang da en bil med to typer i plutselig dukket opp på parkeringsplassen i nabolaget. Vi fikk høre av voksne at dette var slike narkomane, og de måtte vi for guds skyld holde oss langt unna og helst litt til. Det var liksom ikke måte på hvor skrekkelig det var med disse typene, og denne kvalmende tankegangen bestående av mye frykt smittet selvsagt over på oss barn. Vettskremt ble man. Vi fikk gjerne en redselsfull følelse i oss hver gang vi møtte på folk med litt avvik fra standarden. Hoho, ting er jammen meg (og heldigvis) litt annerledes nå.

Ellers er vel det gyselige utysket av en engelsklærer vi hadde på barneskolen verdt å nevne som noe som bidro til en del vonde opplevelser jeg hadde med skolesystemet opp igjennom. Den dag i dag mener jeg fortsatt at grell-kjerringa aldri skulle jobbet på en skole eller med småtasser generelt. Dersom man tror at strenghet, brøling og skremsel er det som skal til for å få et godt læringsmiljø for små barn tar man både godt, grundig og jævelig feil. Dette kan forøvrig også overføres til resten av samfunnet der man gjerne ser at såkalte autoriteter skaffer seg makt ved hjelp av å spre generell uhygge, og dermed bidrar til å skape en mer elendig verden.

En siste liten historie å nevne er vel den gangen jeg satt alene hjemme en virkelig mørk og stormfull høstkveld. Plutselig ringer det på døren. Løper ned og ser en lang mann med hatt, mørk frakk og koffert i hånden stå utenfor på trappa. Ordentlig skrekkfilm stemning. Jeg åpner opp døren forsiktig, så tar bare mannen tak i døra og går rett inn i gangen. Han spytter ut noe slikt som; "Er foreldrene dine hjemme?". Jeg svarer nei, og fyren forsvinner plutselig like fort som han kom. Rakk vel aldri å bli noe særlig redd, men tror nok endel kunne freaka så smått ut av slikt.
Der er to ting som virkelig merket meg når jeg var liten. Og begge var fra Tapper, Den Pysete Hunden:

Denne episoden gir meg frysninger ennå. Utrolig ekkel episode:
http://www.youtube.com/watch?v=Y2UGqjyH6UY

"You're not perfect":
http://www.youtube.com/watch?v=2QU-K...eature=related
*grøss*
Utrolig fint å lese at jeg ikke var den eneste som var livredd for Hufsa. Madammen gjør narr av meg ved hver anledning for akkurat det.

Det nådde et punkt der søskene mine og jeg satt og så på mummidalen, hvor jeg da reiser meg, henter en lommekniv, setter meg bak TVen, og skjærer av strømkabelen på TVen. Ja, det gjorde jævlig vondt, og nei, jeg fikk ikke se Mummidalen i etterkant. Win win.
Ser det er mange her som er redd for hufsa ja, var livredd sjøl
Da jeg var ca seks år husker jeg spurte pappa hvorfor han hadde måne, og han svarte at han hadde gått for mye uten lue i vinden så håret hans hadde blåst bort, slutta fort å gå uten lue da
Den episoden var ikke så skummel, men da jeg såg haisommer våren jeg var 9 år blei det ikke mye bading den sommeren Sleit i flere uker med mareritt og dårlig søvn....
Og febermareritt, fy faen så jævlig skremmende! :0
Sist endret av tarjei1994; 9. oktober 2011 kl. 21:13.
Febermarerittene var de verste Men jeg innser nå hvor spesielle disse marerittene var;
Jeg som går i en ørken med western klær og ingen rundt meg, så lyst at jeg nesten ikke kan se noenting.
Og det virket som om denne drømmen aldri tok slutt, jeg bare gikk og gikk... Skulle likt å oppleve et slikt febermareritt nå, savner det litt:PpP
http://mikro.nasjonalmuseet.no/kittelsen/images/big/NG.KH.1982.0026.jpg

Jeg var dritredd både pesta og svartedauden når jeg var liten. Hadde alle slags former for mareritt. F.eks om hvordan jeg bodde i eksil i skogen med bare et telt og en potetgullpose, mens alle andre falt om av pesten. Absolutt alle mareritt, og mange drømmer, inneholdt svartedauden i en eller annen form. Om jeg drømte om et kaffeselskap, så betydde det selvfølgelig av kaffen ville infisere meg med pesten.

Det var nok en blanding av stor interesse for middelalderen og den drøyt skumle avdelingen om svartedauden på Maihaugen, Lillehammer.
Husker fra da jeg var liten, rundt 4 - 5 år, var jeg livredd telefonen, så når den ringte, så løp jeg å gjemte meg i et skap

Begynte å gråte og greier hver gang den jævla telefonen ringte, fyfaen, noia :P
Husker jeg var alene hjemme en gang for mange år siden, var vel rundt 12-13 år gammel, satt våken til langt på natt å endte opp med å se Steven Kings IT, værste jeg noen gang har vert med på :P har heldigvis ikke fått noen klovnefobier etter denne opplevelsen men var nok ikke langt fra :P
Fyfan de feberfantasiene jeg fikk! Var nesten som en bad tripp på fluesopp. Alle organene mine var lette som en fjær, og det føltes ut som om jeg var alene i det store mørke huset vi hadde. Så fikk jeg et panikkanfall kl. 4 på natta og sprang 3-400m opp i skauen der jeg pissa på meg Sovna av der, og ble vekt av at foreldrene mine ropte på meg. Hahha, lurer virkelig på hvordan jeg takler LSD
Tenkte jeg skulle dele en historie som omhandler min barndom i mer eller mindre grad..

Vel, jeg kan begynne med å si at jeg vokste opp i et relativt fint strøk, det lå vel 4-5 kilometer unna sivilisasjonen og det var nesten bare eldre ektepar som bodde der. Bortsett fra meg og en kamerat. Vi hadde det ganske så bra. Gikk sammen hjem fra skolen, gikk på epleslang, plaget bonden, fløy rundt i skogen, lagde hytter og spiste bær. Haha Livet var ikke så aller verst.

Så, en sen høstkveld satt jeg og kameraten min inne på rommet mitt å spilte halo på xbox, akkurat i det kameraten min skulle dra kom mamma inn på rommet for å dele det vi på det tidspunktet så på som gode nyheter. En ny gutt skulle flytte inn i boligfeltet. Vi ble jo positivt overrasket, en ny kamerat. Vi skulle stolt vise han hytta vi hadde bygd, vi skulle utfordre han til å gå på eplseslang, og etterpå kaste eplene på bonden. Det kom til å bli fantastisk.

Dessverre var ikke dette realiteten. Den nye gutten viste seg å være 16 år, han hadde droppet ut av skolen og hadde tydelige psykiske problemer. Det er altså snakk om en 10år eldre gutt som ikke hadde noen andre lekekamerater enn oss.

Det hele begynte med at han stolt skulle vise oss pil og buen sin. Ute på jorde var det sånne høyballer, og forrand dem stelte vi oss opp, 20 meter bortenfor sto han med pil og buen spendt mot oss og skjøt. Dette var ingen leke pil og bue, denne kunne man drepe reinsdyr med. Da han på et punk snittet øret til kameraten min, bestemte vi oss for å løpe. Vi fikk et lite forsprang, for han måtte få ut pila av høyballen før han kom etter oss. Han sto og bannet før han satte i vei.

Han tok oss igjen og befalte oss til å gå inn i garasjen hans, (hvis ikke skulle han skyte oss med pil og buen). Vel inne i garasjen tok han fram en motorsag og starta den igang. Skremte livet av oss, vi satt sammekrøpet i hjørnet og om vi skulle komme oss ut i livet eller ei var opp til denne brutale psykopaten vi hadde møtt tidligere den dagen. Heldigvis lot han oss gå ut, takket være kameraten min som pissa i buksa.. Fortsatt taknemelig for at du har en ukontrolerbar blære.

Vi dro til meg for å spise, dette førte til at vi ble på rommet mitt og spilte xbox/ diskuterte hva vi skulle gjøre med den nye gutten. Han hadde alt overtaket, fysiskt. Det var det som gjald, så vi måtte bare holde oss unna han. Neste dag møtte vi han på vei hjem fra skolen. Han lurte på om vi ville være med til han å se på simpsons.

I frykt for hva han ville gjøre om vi sa nei godtok vi tilbudet. Midt i en simpson episode ville han vise oss badebassenget sitt, det lå i et rom i kjellern og det var tømt for vann. Det var også rimelig dypt og han tvang oss nedig, vi greide rett og slett ikke å komme oss opp. Han gikk vekk litt, vi begynte med en gang å komme oss opp. Det var nytteløst, akkurat da jeg hadde fått halve kroppen min over kanten kom han tilbake med en tapetkniv og et filmkamera. Han dytta meg ned igjen og sa at vi måtte synge hvis ikke skulle han skjære av oss ørene.

Det holdt på sånn i et par timer, stakkars kameraten min pissa på seg igjen.. Foreldrene hans kom hjem, han gjemte kniven og kameraet og ba oss om å holde kjeft. Han hjalp oss opp og tårekvalt og gledesfylte løp vi hjem.

Det var siste gang vi så han, på den tiden fikk vi høre at han flyttet. Vi fikk i senere tid vite at han ble sendt på instisutsjon på grunn av besitelse og tungt bruk av blant annet amfetamin.

Det var virkelig den skumleste opplevelsen i mitt liv, og jeg sverger på mine to ører at alt jeg sier her er sant. Kameraten min har nå droppet ut av skolen og skyter heroin regelmessig. Hvis du leser dette, så tenk heller på det bra vi opplevde. Du er jævelig bra, husk det !
Husker jeg stod bak i hagen til besteforeldrene mine, var et liten topp med 5 meter ned til bakken. Klarte å dette ned og lande rett ved siden av en rake som var spiss som faen, landet på beina og stod der med det wow-ansiktet.

Også klarte jeg og en kompis å tenne på en låve med masse svovelgjødsel inni, vi løp som faen og satt og så på infernoet ganske redde.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg husker da jeg var rundt 11 år (altså 6 år siden - 17år) Var min mor sammen med en Diktatorlingnende mann, Jeg likte han ikke i det hele tatt.
Han var så streng, Prøvde å oppdra meg som om jeg var sønnen hans (Han er fra Iran) Han var streng, Og det er viktig. Men han var det på en slem måte. Om jeg gjorde feil, Måtte jeg lære ved hjelp av beltet hans, eller knyttneven.
Eller, Egentlig hva som lå nærmest han.

Han sa hele tiden at han lærte meg respekt, Men jeg tror jeg ville kalt det frykt. Det var noe helt ukjent for meg, og har egentlig aldri hatt en far - Min far fikk jeg først vite hvem var 2 dager før jul 2008. Nok om det.

En dag kom kjæresten til mamma hjem, Mamma var ikke ikke hjemme p.g.a hun var på arbeid. Han spurte om jeg ville se på film, men jeg svarte nei ettersom jeg drev på med noe annet (Kommer ikke på hva), Han skrek til meg å sa jo det vil du! og jeg sa fortsatt nei. Vel, Han dro av seg beltet og sa - Du vil se på film? "Ja, okey" (Jeg ville ikke, men ville ikke si imot igjen). Han slo fortsatt til meg engang med beltet hans og sa "Aldri si nei, når du vet at ja er riktig svaret" Jeg vet det høres sykt ut, Men han var sånn.

Han satte så på filmen - The exorcist (1976) versionen.
Og tvang meg til å se på, Ja. Han bandt henna mine til en stol som jeg satt på, så jeg ikke kunne holde for øynene. Skrudde av lyset, og sa - Hvis du ser bort fra skjermen, får du piskeslag (Med beltet) - Jeg tror jeg snudde meg 2 ganger under filmen. Men skal love deg - Etter å ha sett den filmen på tvang, og med en far som gjorde så mye annet dritt (Altså Narkotika og at han ofte hadde med masse ekle folk hjemme hos oss som drev med narkotika), ble jeg dritt redd bare ved å gå på do. Jeg forestilte meg at hu jenta satt der og venta på meg. Og jeg gikk ikke på do hjemme på kanskje 2 månd - Ja, Selv når jeg måtte på do om natta holdt jeg meg så mye jeg kunne, og ofte endte det med at jeg pissa på meg. Etter de to månd var jeg fortsatt redd, men bare om natta. Så gikk på do før jeg la meg, og etter 1 år eller noe, og etter mamma dumpet han jævelen begynte alt å bli bra når det gjaldt skumle ting
Vis hele sitatet...
Jeg håper du har oppsøkt denne syke mannen i ettertid og skjært ballene av han?
Når jeg var åtte og skulle se på Løvenes konge. Trykket play og huge asses 4 begynte å spille.
Noe av det skumleste jeg har opplevd er å bli forfulgt av en narkis.
Og dagen etterpå kom Han kjørenes med bil etter meg.

Men det skumleste var når jeg og en venn plaget en gammel mann.
Han truet med å drepe oss og vi fortsatte å plage Han.
Og plutselig stod Han foran oss med en stor øks og en ekkel hvit maske.
Men vi var vant med å ha folk etter oss og ristet Han av oss.
Og vi har plaget Han mange ganger etter det og.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
.....................kanskje det var i sarpsborg, ja, whatever.......................................
Vis hele sitatet...
Sorry, måtte bare

Name:  1288980301145_682.jpg
Views: 808
Size:  26,4 KB
Skal sies at den gangen kaptein sabeltann var på besøk i barnehagen å alle sammen sto klistret til rutene å fulgte med på at han heiste flagget sitt gjorde godt inntrykk. Jeg var nemmelig den eneste gutten som satt under et bord å hylskreik!

Ellers så klarte jeg å skremme på meg selv mareritt i flere dager etter at jeg og en kompiss skulle på epleslang hos en eldre mann som faktisk har vunnet norgesmesterskap i springing i sin tid, å som er ALT for utsatt for epleslang stakkars. Hadde tidligere vært med pappa å hentet innelåste sko å sykkel der etter et dårligere forsøk på epleslang av min bror, så jeg var rett og slett livredd fyren fra før. For ikke å snakke om alle de skumle ryktene! Vi sto i allefall utenfor hekken hans jeg og kompissen min, å planla rute å alt mulig rart. Så når jeg først snek meg inn gjennom tornehekken hans sto han rett på innsiden med en spade i hånda å brølte alt han hadde rett i ansiktet mitt. Jeg hoppet sikkert en meter opp i lufta å rulla på meg noen torner gjennom busken før jeg forsvant nedover veien brølende: HAN ER ETTER OSS!!! til kompissen min. Aldri har jeg studert hver enkelt passasjer i bilene som kom kjørende forbi i løpet av den neste timen så godt som jeg gjorde da.
Sist endret av Teddybe4r; 13. oktober 2011 kl. 01:24.
Kan ikke huske så mye jeg var redd for, må nesten spørre mamma.

Men en ting jeg husker var fra når jeg var 5-6 år gammel. Vi bodde i et relativt stort borettslag med mange forskjellige mennesker. Men det var én spesiell mann vi var jævlig redd for. Han var rundt 50-60 år, gikk rundt med en stokk, haltet og sa mange rare greier.
Vi pleide å ligge i den store lekeplassen å spionere på han når han skulle dra til kjøpesenteret eller hvor nå enn han skulle. Det som var kicket var når han stanset og oppdaget oss. Hoppet på syklene og syklet i flere minutter før vi følte oss safe.

Vi var jævlig redd han, men var glad i spionere på han.
jeg hørte skritt som gikk på teppet mitt på tommet når jeg skulle sove,jeg oppfattet det som helt virkelig..husker det som om det var i går

E.T filmen også smalt godt...

Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Kan ikke huske så mye jeg var redd for, må nesten spørre mamma.

Men en ting jeg husker var fra når jeg var 5-6 år gammel. Vi bodde i et relativt stort borettslag med mange forskjellige mennesker. Men det var én spesiell mann vi var jævlig redd for. Han var rundt 50-60 år, gikk rundt med en stokk, haltet og sa mange rare greier.
Vi pleide å ligge i den store lekeplassen å spionere på han når han skulle dra til kjøpesenteret eller hvor nå enn han skulle. Det som var kicket var når han stanset og oppdaget oss. Hoppet på syklene og syklet i flere minutter før vi følte oss safe.

Vi var jævlig redd han, men var glad i spionere på han.
Vis hele sitatet...
minner meg om en type som bodde i nabolaget vårt,han gikk bare ute om kvelden med en haug med hunder,bodde opp i ei brakke et sted i skogen,hver gang det kom folk eller biler kom løp han og hundene som faen ut i grøfta fra fortauet og inn i skogen

var litt synd på han må ha vært,men vi var redd
Sist endret av ferrys; 13. oktober 2011 kl. 12:38.
Vel, det mest fremmedslige, skumle og triste jeg har opplevd som barn er som følgende:

Jeg var 4-5 år, jeg har to yngre søsken, lillebror på 1 /12 og søster på 2-3 år. Faren vår jobber på sjøen og var ute annenhver måned, i den tiden bodde vi hos min mor, som dreiv med dop (usikker på hvilken type dop det er snakk om, er blitt fortalt i ettertid).

Pappa og mamma var gått i fra hverandre så de kommuniserte dårlig, min mor har blitt tatt av politiet flere ganger og var en kjenning for de som "narkoman". Moren min har vanskelig for å fortelle sannheten til viktige personer rundt seg, så min mormor som bodde i samme by fikk ikke vite om dette før senere.

Det var på kvelden, vi satt i en bil, i nærheten av en kai, i Bergen, det var fler fremmede personer til stede + min mor og noen menn, vi var fler enn tillatt i bilen. Plutselig kommer det en liten hund med refleksvest inn i bilen og jeg får en stor bagg slengt på fanget, jeg fikk ikke lov å åpne den. Hunden ble plassert foran passasjersetet framme i bilen og hodlt på av en person (husker ikke helt)

Når hunden var i bilen begynte de å kjøre ganske fort, jeg ble redd men satt der helt stille. Politiet kom selvfølgelig til slutt og det neste jeg husker er at jeg satt på politistasjonen og lekte med noen leker de hadde, samt litt lego og tegnesaker, dette var sent på kvelden så mine søsken sov i en barnevogn ellernoe lignende. Moren min sa at ingen måtte få vite om dette til politiet så familie og bekjente ble ikke kontaktet, og jeg og mine søsken ble sendt på ett barnehjem i Bergen en plass. Å bli tatt fra sin mor med sine søsken som 4-5 åring var ganske skremmende, vi ble plassert på ett helt nytt sted og guidet inn av en eller annen person (har ikke peiling)

Det var en fin lekeplass innendørs som fasinerte meg veldig, og jeg hadde veldig lyst å leke der husker jeg. Videre ble vi ført inn en lang gang med masse dører, og vi fikk ett rom, jeg husker ikke om jeg var alene eller med bror og søster.

Rommene var små og kjipe, ensfargede vegger og ingen personlig preg i det hele tatt, kanskje trist og kjedelig for en 4-5åring i mine øyne. Der var jeg og fikk ikke vite hvor mine foreldre var i noe jeg tror var ett døgn.

Senere viste deg seg at det var en bag med heroin/kokain og snakk om ganske store mengder, moren min klarte å komme unna dette som uskyldig men fikk bot for medvirksmohet (tror jeg) og hadde hun sagt ifra til sin mor (bestemoren min) så kunne vi vært der den natten isteden for å være på ett jævla barnehjem.
Var liten og var på vei i seng, trøtt og som vanlig redd for ting rundt meg i halvmørket osv. Hadde lagt meg under dyna da jeg hørte at mamma kom hjem, nok en gang full og på piller. Mamma og pappa begynte som vanlig å krangle og helvette med høye stemmer, glass som knuste og endeløse stygge ord var igang. Husker at jeg måtte veldig på do, og hadde holdt meg kjempelenge av frykt for å gå igjennom stua som måtte til for å komme til dassen. Til slutt greide jeg ikke holde meg noe mer, og bestemte meg for å prøve å være så kjapp og usynlig som mulig. Gikk ut av rommet, og i det jeg kom til stua så jeg morra mi stå med et forvrengt utrykk og masse blod på seg. Husker ennå den enorme støkken dette satt i meg som barn, og hvilke problemer det har gitt meg i forhold til å stole på folk. Hun hadde trua mange ganger før om å ta livet sitt, men den gangen ble truslene satt over i virkelighet. Hu ble da skyffla inn på psykiatrisk for ente gang, men selvfølgelig kom hun ut et par dager etterpå (noe som er for jævlig da hu skulle blitt sperra inne på livstid). Den frykten, det synet og i tillegg til at jeg fikk kjeft for å ha stått opp er noe som sitter støpt fast i hukommelsen.

Desverre var det sånn at mamma også skremte meg mye med troll, nøkken, huldra, og spesielt UFOer. Var så redd til tider at jeg dekte til vinduet mitt med alskens lakener og gardiner for å få det "helt" tett. Turte ikke se på månen ol. i frykt for hva som kunne skjule seg i verdensrommet. Hadde også snappet opp ordet hybelkaniner i en sammenheng, og hadde hørt at disse vesene gjerne skjulte seg bak sofaer og under senger. Lagde meg et serdeles skremmende bilde i hodet av noe man kan kalle "jævelhybelkaniner". Dette var stygge kaniner med hogg/hai-tenner, syresprukne røde øyne og syke utrykk. Trodde disse holdt til under senga mi, var redd for at de skulle hogge tak i beina mine når jeg gikk ut av senga.
▼ ... over en uke senere ... ▼
The Doors-Horse Latitudes
http://www.youtube.com/watch?v=UbtMtKzA_EY

Alice Cooper-Years Ago/Steven
http://www.youtube.com/watch?v=_7ldQGv_n50

Dette er to sanger som jeg fremdeles får mareritt av o.O creepy...
Circuit Breaker
Extraneous's Avatar
Heisfobien som liten var en av de illeste opplevelsene. Ofte gikk jeg opp trapper i blokker alene, eller så insisterte mor på å ta heisen med henne. Utrolig skummelt.
Hvordan man kan oppleve en slik ekkel følelse av å befinne seg i et trangt lite rom som jeg da tenkte når som helst kunne stå bom fast, eller ryke- er nesten vanskelig for meg å tenke på i dag ettersom den fobien sakte men sikkert ble drevet bort. Heldigvis.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Hadde et gjengående mareritt om en flyvende Dracula som liten. Marerittet forandret seg litt, men situasjonen og stedet var alltid det samme. Først ble jeg jaget av den flygende Dracula som kom flygende over fra naboens hage over i vår. Neste gang var jeg tilskuer som så på Draculaen som jaktet ned min beste venn, deretter min beste venn og familien. Neste gang drømmen dukket opp jaget den ned alle vennene mine. Jeg fikk plutselig ideen om å snu meg og skrike etter hjelp. Jeg snudde meg og inni huset vårt var det fullt middagsselskap, og jeg så en mann sitte og spise og ignorerte mine skrik etter hjelp. Ekkelt.

Har også hatt et par drømmer hvor beina har gitt etter. Den ekleste er en hvor jeg befinner meg i det gamle huset vårt (jeg og familien har nå flyttet ut derfra). Drømmen begynner med at jeg bare går rundt i stua og titter ut vinduet. Der står det en skallet mann, i helt svarte klær. Han har mørke ringer rundt øynene og et ekkelt smil, den slags jeg ser for meg pedofile har. Jeg snur meg mot han for å se nærmere, i vantro. Kroppen fryser, samme følelsen som når man får krampe. Etterhvert kommer søsteren og moren min ned og spør meg hva som er galt. Jeg påpeker at det er en ekkel mann som står og stirrer på meg ute i hagen. Av en eller annen merkelig grunn vil min mor og søster spørre hva han vil, så de går til utgangsdøren, på motsatt side av huset hvor han står, for å spørre han om hva han vil. Jeg løper etter dem, i frykt for at han skal ta meg. Moren min åpner døren, mannen står der. Han tar tak i meg, og drar meg ut. Det er der det ender.
Jeg har alltid vært mørkeredd, spesielt da jeg var barn. Er det fortsatt nå, men det er ikke et like stort problem.
Jeg hatet å være i kjellere, eller å slå av lysene i ett rom før jeg gikk ut av det.
Jeg hadde (og har) mange livlige og varierte mareritt om at foreldrene mine døde på forskjellige måter, tipper det var fordi jeg var/er ekstremt glad i dem.. Vet ikke helt hva som trigrer meg til å ha så mange mareritt, jeg kan fortsatt huske 3 mareritt jeg hadde før jeg var 6 år.

1.
Vi hadde en rød stasjonsvogn, som mamma pleide å kjøre. Sånn 50 meter fra huset vårt er det en skråning ned mot en skog (Kamuflarne bor 10 meter derfra) og jeg drømte at mamma en gang rullet med bilen ned der, og døde.

2.
Drømte at Norge hadde mange ulver, men vi hadde lært å fange dem. Så i drømmen var det slik at fra klokken 21 til 06 så slapp de løs ulvene til å gå fritt i Norge hele natten, så tok de dem inn om morgnen.
Det var portforbud mens ulvene var ute også. Jeg drømte at mamma og pappa en gang kom sent hjem fra fest og ble drept av ulvene i hagen vår.

3.
Kan huske når jeg så Jurassic Park for første gang fikk jeg mareritt om at verden ble innvandert av dinosaurer, så je gløp med broren min og foreldrene mine inn i skogen som er nevnt i første drømmen. I denne drømmen snublet jeg og faren min, og jeg hadde den følelsen at an ikke kan resie seg og må krabbe, men det går for sagt (dere har garantert drømt om den samme følelsen) og det kom en svær T-rex som spiste pappa rett ved siden av meg.

De marerittene jeg har nå når jeg er eldre handler for det meste om meg selv og vennene mine.
Jeg var vel rundt 6 år gammel på denne tiden. Jeg var en ganske selvstendig og ålreit unge, så jeg fikk "gå fritt" og leke. Mamma og jeg var på besøk en sommer hos familie i Malmø, og jeg var ute og lekte med noen kids. Det var tidlig om morgenen rundt kl 9. Mamma visste at jeg var ute, og at jeg kom til å være ute en stund (kom alltid hjem til middag kl 5). Vi lekte og hadde det fint, og så spurte en av jentene om vi skulle være med henne hjem en tur og se på kosedyrsamlingen hennes. Jeg var litt usikker så jeg tenkte jeg skulle gå og spørre mor om det var greit.

Familien vi besøkte bodde i en kjempestor blokk, og der var det 2 heiser. Det stod en liten lapp på den ene. Jeg kunne lese greit på den tiden, men svensk var litt for avansert så jeg tenkte ikke noe mer over den. Jeg ringte deretter på heisene og venta. "Pling" sa det, og den ene heisen var framme. Da den åpnet seg var det mørk inni den, og jeg trodde at det bare var en lyspære som var gått. Jeg klarte å finne riktig etasje (24) og lente meg tilbake. Det var helt mørkt inne i heisen, men jeg var ikke noe pyse som liten så det brydde jeg meg ikke noe om. Plutselig stoppet heisen. Jeg trodde jeg var framme ved etasjen min, og ventet på at døra skulle gå opp. Det gjorde den ikke. Jeg dro så hardt jeg kunne i i dørene og fikk dem opp en liten millimeter eller to. Det var for det meste bare svart, men fra en i liten sprekk på ca 10cm helt øverst kom det lys. Jeg ropte og skrek etter hjelp men ingen hørte meg. Alarmknappen vet jeg ikke om fungerte, men jeg trykket så hard og mye på den at jeg bøyde neglen på tommelen. Jeg vet ikke hvor lenge jeg ropte og banket på dørene, men det virket som en evighet. Dette var skummelt i seg selv.

Men det skumleste var da at jeg som 6åring, slo meg til ro med at jeg kom til å dø inni denne heisen. Jeg tenke på denne lappen jeg ikke forstod. Hva som stod der. Jeg tenkte på hvor mye luft jeg hadde igjen. Jeg håpet på at jeg kom til å dø av oksygenmangel og ikke av at kablene som holdt heisen oppe røk. Det var vondere å kræsje enn å kveles var grunnen min. Jeg husker at jeg måtte tisse, men var redd for å gjøre det fordi "det kan være noen gasser i tisset som er farlige". Tilslutt så dret jeg i det, og tisset i heisen. Jeg hørte den andre heisen bevege seg hele tiden. Dører gå opp og igjen. Hver gang den plinge-lyden var nærme trodde jeg det var min dør som skulle gå opp.

Slik satt jeg lenge. Helt rolig og trist. Jeg tenkte på mamma, som kom til å bli sint fordi jeg var for sein til middagen. Jeg lurte på hva som var til middag i dag.

Plutselig hørte jeg en hund. Jeg visste hvilken hund dette var, for jeg hadde gått tur med han noen ganger. En liten og søt Jack Russell. Jeg så han ikke, fordi sprekken var for smal, men jeg kjente igjen den høye bjeffinga hans. Han kunne lukte meg i heisen, og bjeffet og "gravde" på døra. Eieren var en eldgammel svensk dame som kjente familien. Hun dro i halsbåndet og prøvde å få han med seg, men han bare fortsatte. Jeg hoppet opp og begynte å rope igjen, men hun hørte det ikke. Til slutt plukket hun bikkja opp, og tok den andre heisen ned. Jeg gav helt opp etter dette. La meg til å sove litt fordi jeg ikke hadde noe bedre å gjøre. Håpet på at jeg døde i søvne, for det var kanskje minst vondt.

Men så. Plutselig.

"PLING!!"

Jeg bråvåknet til lommelykter og jubel rundt meg. Plingelyden var endelig min!
Mamma stod der og venta. Sammen med denne lille Jack Russell terrieren.
Han hadde stukket av fra dama og kommet tilbake. Der hadde han sitti og pepet til noen av naboene hadde kommet ut for å se hva som var i veien. De skjønte at heisen hadde stoppa, og tilkalte vaktmesteren. Han hadde åpnet opp den lille sprekken for å se om det var noen der, og der lå det er liten jente og sov. Da ble det fart i hel gjengen. Jeg hadde visst sovet så tungt at jeg ikke hadde hørt ropinga deres og brannvesenets jobbing. Noen av naboene kjente igjen de røde converseskoa mine og hentet mor.

Jeg hadde vært i denne heisen i 5 timer. Ingen kommenterte noensinne at det luktet urin der. Jeg husker jeg var veldig glad for det. Den dag i dag er jeg ikke redd for verken heiser eller mørket. Men jeg blir veldig "jentete og fnisete" når jeg ser en liten Jack Russell komme tuslende.
Sist endret av Lily Bowen; 18. januar 2012 kl. 19:28.
dæven, måtte skru på lyset i rommet haha, lite creepy tråd ass

Sitat av freakyy Vis innlegg
var vel en 10-11 år siden.
jeg, broren min og en kamerat hadde vikla oss inn i noen bigfoot videoer på YT, og blei mer og mer psyka (?) opp rundt det temaet. vi har et jorde rett utafor huset, og en skog i enden. dette var på vinteren så vi var jo selvfølgelig ute å aka og hadde det gøy på dette jorde.
Vis hele sitatet...
Youtube er ikke eldre enn 7 år?
Sist endret av Maniox; 18. januar 2012 kl. 19:46.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Mine verste minner, må være da jeg ble syk.

Fikk sånn følelse av at jeg hadde vått papir, blandet med det stoffet de bruker når de skal støpe tennene dine, i hele munnen.

Kunne spy bare ved tanken

Beklager for at det var litt oftopic, men jeg kom ikke på noe spesifikt.
Jeg var mellom 8-9 år. En kveld så filmen "jakten på nyresteinen" sammen med familien min, og etter den kvelden ble jeg så redd at lillesøsteren min måtte flytte inn på rommet mitt og sove på samme rom som meg opp i flere måneder.
Hadde en feber drøm, at et metal band var pissd på meg. Så han vokalisten "grima" en sang, husker ikke en skit av teksten. Bare en masse roping og faen skap.husker jeg trygla faren min om han kunne skru ned musikken. Det må være det skumleste.Har hatt noen til mareritt med meteoritter som treffer jorden, og hufsa osv osv. Jeg har vert redd for veldig mye, og selv nå er jeg veldig forsiktig.