Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1414
Noen som har erfaringer de vil dele fra muntlig eksamen i fysikk 1? Har eksamen snart nå, og kunne gjerne vært flinkere på utregninger. Har relativt god forståelse for utregningene innenfor bevegelse og mekanikk, samt innenfor elektronikk, men ikke så mye innenfor de andre temaene. Har relativt god forståelse for pensum også.

Eksamensformen er at du møter opp, blir tildelt en form for oppgave og har 45-30 min. på å forbedre det for sensor og eksaminator.

Hva ble du spurt om å gjøre for din muntlig eksamen?
Du er ikke klar over at alle tidligere eksamensoppgaver ligger fritt tilgjengelid for nedlasting hos Udir?
Trådstarter
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Du er ikke klar over at alle tidligere eksamensoppgaver ligger fritt tilgjengelid for nedlasting hos Udir?
Vis hele sitatet...
Muntlig eksamen er lokalgitt, det vil si at du blir tildelt en oppgave på eksamensstedet og disse ligger ikke ute på Udir desverre.
Jeg tror neppe du får så mye utregninger i muntlig fysikk. Der er det mere forståelsen av emnet og fakta dem er på jakt etter.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg tror neppe du får så mye utregninger i muntlig fysikk. Der er det mere forståelsen av emnet og fakta dem er på jakt etter.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg nok du kan få. Det er ulike varianter av muntligeksamen, men ut fra beskrivelsen høres det ut som muntlig/praktisk. Da skal du løse oppgavene og gå gjennom hvordan du har løst dem og hvorfor det blir riktig, og forklare teori rundt det. Funker slik på tilsvarende matteeksamen i alle fall.

Se for deg hvilke typer oppgaver som kan komme på ulike kapitler, og lag disposisjoner du kan ta utgangspunkt i. Du kan ta litt avsporinger og forklare omkringliggende tema, så tenk over om det er noen "brife-forklaringer" du har lyst å presentere til ulike emner. Jo mer du tar styring på samtalen selv jo færre uforberedte spørsmål får du. Lykke til!
Jeg hadde muntlig eksamen i Fysikk 1 for ca 8 år siden. Dette handler mye om hvor bra du klarer å forklare forskjellige begreper. Det blir ikke vanskelige utregninger der. Er det slik at det er 1 tema du får ~30 minutter på å forbedre deg på, og 1 tema du får spontant under eksamen kanskje?
Sist endret av Superspurv; 6. mai 2019 kl. 19:41.