Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 728
Jeg bestilte en genser for ikke så lenge siden, merch fra en artist. Den landa i postkassen min her om dagen. Tingen er at jeg forventet å måtte hente den på postkontor, da jeg vil tro det skulle vært litt mva og toll å betale på den. Det var ingen regning med pakken, og det er ikke sendt som gave eller noe sånt. Får man regning tilsendt i posten i ettertid hvis pakken ikke blir utlevert på postkontor, eller har Posten gjort en feil her?
Du er nok trygg. Dette er slikt som skjer fra tid til annen, og jeg har aldri opplevd at Posten sender regning for moms i ettertid.

Merk at andre transportører enn Posten kan gjøre dette annerledes: DHL kan for eksempel finne på gi deg pakken, og så sende separat regning for moms (og et grisedyrt "administrasjonsgebyr") en uke senere.
Se på pakken. Står det noen klistrelapp noe sted om mva eller toll? hvis nei, da slapp du toll. Hvis ja, så skulle den blitt sendt til postkontoret: da er det et bud som har sortert brevet feil og da kan du få brev i etterkant med spørsmål om du har betalt for den. (Det har skjedd meg kun én eneste gang).

Normalt skjer betaling på postkontoret da sendingen ankommer som postoppkrav.
Jeg har fått regning fra DHL noen måneder etter ankomst på en pakke.
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Du er nok trygg. Dette er slikt som skjer fra tid til annen, og jeg har aldri opplevd at Posten sender regning for moms i ettertid.

Merk at andre transportører enn Posten kan gjøre dette annerledes: DHL kan for eksempel finne på gi deg pakken, og så sende separat regning for moms (og et grisedyrt "administrasjonsgebyr") en uke senere.
Vis hele sitatet...
Har fått et sånt brev fra FedEx før, men heldigvis var det ikke noe dyrere enn Posten sine gebyr.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Se på pakken. Står det noen klistrelapp noe sted om mva eller toll? hvis nei, da slapp du toll. Hvis ja, så skulle den blitt sendt til postkontoret: da er det et bud som har sortert brevet feil og da kan du få brev i etterkant med spørsmål om du har betalt for den. (Det har skjedd meg kun én eneste gang).

Normalt skjer betaling på postkontoret da sendingen ankommer som postoppkrav.
Vis hele sitatet...
Ingen klistrelapp om toll eller mva. Er kun USPS-lappen, og en liten lapp fra Posten med sendingsnummeret fra USPS. Ser ut som jeg har vært heldig da!