Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1107
Fattern kjøpte 50 DVD-R cd-er som jeg skal brenne filmer på via pcn.

Altså, normalt pleier jeg og bruke DVD+R, og da funker det og brenne filer(filmer i filformat), og spille av på dvd-spilleren.. Altså en dvdspiller med DivX avspiller.

Men gjelder dette også DVD-R, eller kun DVD+R?

Virket litt som DVD-R var for brenning fra dvd-spilleren..

Takker for svar.
Hehe, nei det bør gå bra så lenge brenneren på PC'en din støtter minus plater. Eneste store forskjellen er at DVD minusplater har bedre støtte av DVDspillere (stand-alone), noe alla 94% mot 89% eller noe...
Akk, ja da brukte jeg 4-5. min. av livet mitt på litt søking for deg!

Hadde du brukt avansert søk på siden her hadde du faktisk spart deg bryet og lage nok et emne om det, for det er nok tråder om det fra før.
For og svare på spørsmålet ditt så er nok dette opp til om brenneren din godtar DVD-R.
Neste gang bruker du google og som sagt, avansert søk.

Edit; Devotio.
Edit1; Dette var vel volsomt til feilplassering også?
Edit2;
Sist endret av Christian; 4. mai 2007 kl. 23:33.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Hehe, Tusen takk for svaret i hvertfall =) Glemte avansert søk Tar det neste gang

Hehe, ja kanskje, men var usikker på hvor jeg skulle legge det. tenkte "dekoder" var ett passelig funn :P hehe.. uansett takk for svar
Jeg er ganske sikker på at DVD+R er det eneste av de to formatene som takler 8.x gigabyte på plata. Ellers er det alltid bare å sjekke om spilleren(e) / brenneren(e) har støtte for formatene.
Bare for å presisere. For å lagre over 4.7gb data på en dvd trenger man både plater som støtter dette og en dual-layer brenner:

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD#Dual_layer_recording

dette finner man både for + og -
Sist endret av liasis; 5. mai 2007 kl. 00:41.
Bare for å understreke spørsmålet ditt med enda en detalj: +-plater er mer ideelt for brenning av bilder, mens --plater er mer ideelt for brenning av filmer.

Jeg pleier å brenne DVD-plater som har støtte for LightScribe-teknologi (Etikett-brenning via laser).
Disse får du bare i +-plater. Lurer på hvorfor? Men uansett; det er såvel umerkbar forskjell på de to platene.
dvd - plater må finaliseres før bruk, det må ikke dvd +..
Sitat av catolh
dvd - plater må finaliseres før bruk, det må ikke dvd +..
Vis hele sitatet...
Dette blir vel feil, har aldri opplevd at en DVD+ ikke må finaliserers den også.

Det skal ikke være utrolig stor forskjell på DVD + og -...
DVD+ har enkelte DVD spillere problem med å spille av, mens DVD- har det aldri vært noe kjent problem med.

Selv bestiller jeg den "That's write!" pakken fra komplett på 200 stk for en pris av 2,- plata og frakt (det billigste jeg kommer over) - og jeg bruker enda den dag i dag den første plata jeg brendte uten problem.

Har selv kjøpt inn 4 eller 5 posjoner av denne pakken
Har noen erfaringer med hva slags plater som funker best med Xbox(ikke 360)?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har alltid brukt dvd-r plater på xbox (har moddet rundt 10-15 stk) og det fungerer normalt sett best, men, er VELDIG forskjell på spillerne.
Er jo tross alt 3-4 forskjellige DVD-spillere i xbox(1).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Logisk er det 0 forskjell på + og -. Fysisk er det en del forskjeller, som gjer at enkelte lesere bare liker ene typen o.l.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Var det ikke at Mac ikke støtta DVD+ før bare DVD-?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Tviler

http://nff.bitsex.net/1160.jpg

Edit: kommer jo så klart ann på hva du mener med "før", min maskin er 1 1/2 år gammel...
Sist endret av devotio; 13. juli 2007 kl. 17:50.