Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2364
Noen som husker dette spillet? Jeg spilte det endel med de eldre søskene mine for ca 10 år siden, men husker ikke mye, annet enn at det var kjempegøy!!

Nå har det seg slik at jeg kom over forskjellige ting og tang til Drager demoner, og fikk lyst til å prøve det igjen!
Men så kommer problemet, jeg husker ikke hvordan det spilles.... kan noen hjelp meg?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Eneste jeg vet er at spillet er genialt, satt i 5 timer og så på noen som spillte @ tg01

Tror det har kommet et online d&d spill, skal kommer med url om jeg finner.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hmm... Husker faktisk det navnet selv, men dessverre ingenting av reglene... Var ikke det veldig populært før?
Trådstarter
68 0
Det hadde vært fint om du hadde funnet url'n zyrtec
Det er var VELDIG poplulært før!
Mener dere advanced D&D som rollespill, sånn med terninger osv. Eller som PC spill ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Går utifra det er pc, siden han så non på The Gathering som spilte det.. Eller, det er vel kanskje en del av de folka som er like hekta på rolle/brettspill-saker også der? Hehe
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Ond^Sofa var ikke pc jeg såg på, folka hadde lissom kofferter fulle av kort og annet utstyr
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hehe yeah, det jeg tenkte på jeg også etterhvert. Noen av de folka har vel med seg det rareste av utstyr og gadgets kan jeg tenke meg
Det er sinnsykt kult, har en kamerat som spiller det ganske ofte og jeg har veldig lyst å bli med i gjengen som spiller det. Jeg er kansje ikke sær nok.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Rollespill-folk har en tendens til og være sær. Heh
Denne gjengen er helt syk, den ene er en kommunistisk rebell med palestina skjerf og et helt ustoppelig hår. Den andre er en 25 år gammel mann som har gått på vgs i 9 år eller noe, han har prøvd alle linjene som er å prøve. Den tredje er en bebrillet unge høyre gutt som prater høyt og ler som en gås på slankekur. Det er en hel del folk til, men de kjenner jeg ikke til. Rollespill folk er sære ja.
spellingnazi
canonix's Avatar
Bare for å kvele en myte, er det også helt normale personer som spiller rollespill. Ikke bare twisted folk som foolish refererer til.
ja, f.eks. jeg og canon, som spiller rollene som okse og budeie en del. det er litt kinky.
noob killer
elukS's Avatar
Spillte masse rollespill når jeg gikk videregående.

Call of Chtuulu, Warhammer, Runequest, D&D, AD&D, Cyberpunk...

Har fortsatt alle Warhammer-bøkene
▼ ... noen uker senere ... ▼
Drakar og demoner er jo bare en svensk ripp off av Dungeons & Dragons!

De med sære folk og rollespill, ja dere har rett masse sære folk i miljøet her i byen (Sandefjord). Ta min gruppe for eksempel, En NKU fyr, en som aldri har gjort noe hele livet sitt +han er lystløgner, meg den normale i gruppa, en nasjonalist og medlem av heimeværnungdomen og sist men ikke minst en fanatisk hobbybilmekaniker.

Nasjonalisten har blitt rekrutert av Kommunisten nå...

Skal på Laiv neste helg. Levende rollespill.
Hiddenworld skal visst være d&d aktig.. har ikke hatt tid og teste dette selv, men kanskje dere kan..

http://www.hiddenworld.com/
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
rollespill rules. anbefaler alle å prøve d&d 3rd ed (oppgradering av ad&d). begynner etterhvert å finnes et utall manualer og ekstrabøker, noe som gjør det sinnsykt tøft å spille.

Zalderach: laiv er kult.. hvilket arrangement (og hvor)?