Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4679
hvor lenge må pot tørke? eller kan man bare brenne det får å bruke det med en gang når det er rett fra planten??
thcen i poten blir ned brytet hvis du tørker det under lys. den beste måten å tørke på er og henge det opp på et mørkt kaldt sted, i ca 1uke max.

heller helt til du får det så tørt som du vil ha det.
må også passe på mugg når man skal tørke.
problemet er at jeg har tilgang til pot i spania nå snart å skulle gjerne hatt tørket d fort som mulig lissom så kan man bare brenne det får å bruke det med en gang når det er rett fra planten??
som sagt hvis du brenner det så mister den jo thc.men skal du røyke det med en gang, så er det vel bare å fyre løs.
Du kan hurtig tørke det på 2 dager hvis du legger poten oppå et avispapir og legger dette på et litt varmt sted(feks; gulv med varmekabler på fullgass, oppå en lampeskjerm som er varm, etc.
Vær ops på at smaken ikke blir like bra og du kan få litt hodepine hvis du røyker mye av det ettersom alt klorofyllet ikke er ute ennå.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Også mulig å tørke det på svak varme i stekeovn (med døren åpen). Generelt sett bør du tørke det på den gode gamle måten, og så cure det etterpå.
ingen stekeovn

heng i taket etter stilken, på ett tørt sted, litt under romtemperatur, i 4-5 dager.. helst i ett mørkt rom med lufting

så er det bare å choppe av budsene, og smoke it away
Sist endret av samefaen; 18. november 2006 kl. 15:09.
Hvor fort weeden tørker avhenger av fuktigheten i lufta. Jo tørrere luft jo kortere tørketid. Så Et godt triks er å legge kalsiumklorid i nærheten av weeden, da suger den opp fuktighet i lufta og korter ned ventetiden. Også lurt å ha luftsirkulasjon under prosessen. Kalsiumklorid får du kjøpt blant annet i form av noe som heter tørr-bolller, (maxbo) som er ment for å fjerne fuktighet i kjellere og sånt.
Altså jeg har hørt om et par steke-ovn seanser, Far gjorde det et par ganger Og funka ganske bra.
Skal sies at beste må vel være den gode gamle måten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kalsiumklorid selges på felleskjøpet i 25 kg sekker, sist jeg kjøpte fikk jeg i flakk. Kosta vel en 200 kroner eller noe mener jeg.
kompis av meg sa microbølgeovnen .funket bra, har ikke testet dette selv så................
Sitat av wrap
kompis av meg sa microbølgeovnen .funket bra, har ikke testet dette selv så................
Vis hele sitatet...

Vil ikke dette bare koke weeden? med mindre han har et pot-tørkings program på microen så tviler jeg på at det vil funke.
tror våt weed i mikroen vill resultere i katastrofe for weeden din=/

note.. TROR:P
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sjekk: http://www.growfaq.net/index.php?act...324&artlang=en

Mikrobølgeovn-tørket pot smaker æsj, men det går jo til en viss grad...
skyld røttene i kokenes vann også henger du plantene opp ned i et mørkt rom, da starter de og produsere mere THC igjen, som resulterer i at den fenger mere;P La den tørke til du ser den er ferdig, 2 uker kanskje..
Sitat av wiftah
skyld røttene i kokenes vann også henger du plantene opp ned i et mørkt rom, da starter de og produsere mere THC igjen, som resulterer i at den fenger mere;P La den tørke til du ser den er ferdig, 2 uker kanskje..
Vis hele sitatet...
Stemmer det at planta faktisk produserer mer THC når du skylder den i kokende vann eller er dette bare en myte, har du noen kilder ellerno?
tror ikke kokende vann på røttene etter du har rivd den opp av jorda gjør poten no bedre...men på en annen side får den ikke gjort den noe dårligere heller;P
men vi vil ha kilda for svarte faen.
En kamerat av meg tørka bladene i mikroen som var fra noen big buds, og fy faen de fenga, smakte ikke en dritt men ble grise stein!
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av wiftah
skyld røttene i kokenes vann også henger du plantene opp ned i et mørkt rom, da starter de og produsere mere THC igjen, som resulterer i at den fenger mere;P La den tørke til du ser den er ferdig, 2 uker kanskje..
Vis hele sitatet...

Har du en kilde eller har du ikke?
Opprinnelig skrevet av wiftah
skyld røttene i kokenes vann også henger du plantene opp ned i et mørkt rom, da starter de og produsere mere THC igjen, som resulterer i at den fenger mere;P La den tørke til du ser den er ferdig, 2 uker kanskje..

Dette er genialt, hørte det av faren til en kamerat.. Som har vært ivrig røyker(ikkebare)!
Testet dette på mine Skunk#1 planter, lukten fordoblet seg etter noen minutter!!!mmmm
Dette er ikke en myte for meg ihvertfall, bare genialt! Har også 6 Northern Lights, 7 Afghani#1 og
to Skunk#1 kloner som skal bli døpt i kokende vann til nyttår!!! JIPPI!!!
Den bør nesten helt uten unntak henge i to uker for å oppnå prima kvalitet. Det skal ikke bare tørke ut og bli tørt for vann, men weed inneholder også klorofyll som skal tørkes bort. Denne prosessen tar fra 10.16 dager alt etter hvilken type plante du har.

Man kan jo ikke "brenne" bort klorofyll!
Jeg Bare la det på et ark under senga mi,mørkt,og ikke kaldt..den funka mye bedre når den var tørr for og si det sånn..funka og røyke før den tørka å,men da måtte det bli på pipe eller noe,for på joint brant det ikke.
Sitat av selvmord
Jeg Bare la det på et ark under senga mi,mørkt,og ikke kaldt..den funka mye bedre når den var tørr for og si det sånn..funka og røyke før den tørka å,men da måtte det bli på pipe eller noe,for på joint brant det ikke.
Vis hele sitatet...
Du skal i allefall ha for innsatsen...

Den blir enda bedre hvis du henger hele greina opp på en snor. Det er som å tørke klær: For hva tørker kjappest av en våt bukse slengt på bakken, og en våt bukse hengt opp på snor? Den som henger på snora såklart!

Dessuten bør plantene ikke være i kontakt med hverandre...
Vist du skal ha marijuana som skal smake bra og brenne godt burde den henge i et mørkt "kjølig" og damfritt området i minst 2 uker. Pass på mugg, sopp og at det ikke kommer lys in i "tørkerommet"