Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2812
Weedster star
Hei freaks. Har knusk tørr weed funker bra. Men det er 0 % fuktighet. Er det no big deal?
Du skriver jo selv at det funker bra? Hva er problemet?
Nei, det er bare bra for holdbarheten. Hvor mye fuktighet du vil ha i poten er smak og behag.
røyk det asap!
Weedster star
Trådstarter
Ikke no problem. Fått bra tilbud på samme vare. Så måtte bare være sikker.
Tørr er bra. Poten blir aldri helt tørr ved vanlig tørking og curing.
Weedster star
Trådstarter
Da forstår jeg litt mer.det er ikke snakk om stor mengde da. Men for det liksom. Hvis det er no dårlig tegn at weeden er tørr, så holder jeg meg unna.
Sitat av Batman36 Vis innlegg
Da forstår jeg litt mer.det er ikke snakk om stor mengde da. Men for det liksom. Hvis det er no dårlig tegn at weeden er tørr, så holder jeg meg unna.
Vis hele sitatet...
Tørrere = billigere, som regel.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det at produktet er tørt er bare et tegn på at det har ligget en stund før det selges.
det betyr lite for kvaliteten sin del.

fuktighet er bare nettopp det, fuktighet. jo mer fuktighet, jo større sjangse for mugg om det ikke oppbevares rett, så tørt er nesten bare en fordel.
Fuktighet i weed er vel aldri gunstig. Kvalitetstegn er mer at den er klebrig/klissette, ikke fuktig
Sitat av somnium Vis innlegg
det at produktet er tørt er bare et tegn på at det har ligget en stund før det selges.
det betyr lite for kvaliteten sin del.

fuktighet er bare nettopp det, fuktighet. jo mer fuktighet, jo større sjangse for mugg om det ikke oppbevares rett, så tørt er nesten bare en fordel.
Vis hele sitatet...
For ikke å si høyere vekt, blir gjerne 0.5 mindre etter at du har tørket det ordentlig.. Ikke mye å klage over, men irriterende om det skjer gang på gang.
Weed er ikke bra når den er våt. Da innholder den mye mer stivelse enn en ordentlig kuret plante. Har gartneren brukt for kort tid på tørking vil plantematerialet være knusktørt og vil lett knuses med fingerene. Et annet kjennetegn er at weeden svir i halsen.

Når planten er riktig etterbehandlet har mye av stivelsen gått ut av produktet, og du sitter med en mer velsmakende, sterkere og og tar større volum per gram. Konsistensen blir ikke sprø, men tørr og myk. Det er fordi det er mindre stivelse i den nå en før behandlingen. For å oppnå perfekt tørking må man regulere luftfuktighet og tempratur over en 2 ukers periode minimum. Et annet alternativ er vannkuring, der poenget også er å fjerne mest mulig stivelse.

Til mange av dere, skaff dere ordentlig hookup

Du skal få 5 gram ferdigbehandlet weed, ikke 5 g som i realiteten er 3,5
Sist endret av Weedman420; 30. mai 2012 kl. 20:37.
Fuktig weed er svindel. Marijuana er tørka og cura toppskudd. Fuktige toppskudd minster opptil 85% av vekten. Du kan regne ut selv hvor mye du har blir svindla for. Det er heller ikke sunt å røyke toppskudd som ikke er tørka og cura skikkelig. Ikke finn dere i fuktig weed.

Det bunner i mangel på respekt for saken, og egoisme..
Null lys, helst i frysern! Det er mitt tips for at THC-innholdet ikke skal synke drastisk.

Jeg liker personlig tørr weed best. Med mindre det er noe skikkelig god Blueberry etc .
Fryseren ødelegger trikomene. "Trikomehodene" brekker fra "trikomestilken". I trikomehodet ligger så og si alt virkestoff (cannabinoider, terpener, alkoider).

Tørker og curer man toppskuddene ordentlig er de ofte holdbare i over et år. Oppbevar marihuanaen på en mørk, tørr og kald plass (ca. 5 grader).
Sist endret av sonmarak; 31. mai 2012 kl. 18:28.
Desto tørrere den er, desto mer weed får du for pengene.
En fersk (fuktig) bud på 5 gram mister hvertfall 50% av vekta når den er tørr.

Anbefaler deg å vanncure dette så fort du får hand på det. Bedre smak og lukt, og ikke så forbanna tørr.