Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 21863
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Mine to absolutt favoritt spill er:

Battlestar Galactica The board game. http://www.fantasyflightgames.com/ed...ar%20Galactica
Som har ganske unikt gameplay. I utgangspunktet samarbeider spillerene, men det er alltid noen som blir cylon og skal sabotere for menneskene. Noe som fører til at alle er mistenksome mot alle og anklagene flyger. Gjelder og ha poker fjes :P Er et must for alle Battlestar Galactica fans.
Vis hele sitatet...
Dette blir det neste jeg kjøper. Ser utrolig rått ut!

Sitat av iiconanii Vis innlegg
Pandemic. http://www.zmangames.com/boardgames/pandemic.htm

Et spill der alle samarbeider om å utrydde forskjellige pandemier som bryter ut.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde store forventninger til Pandemic. Spillet skuffet. Alt for lite variasjon og særdeles lett. Så lenge en av spillerne er "medic" så går alt på skinner. Vi tapte ikke mot spillet annet enn første gang, men da hadde vi spilt feil. Artig til å begynne med, men så ble det raskt kjedelig.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Axis and Allies er kongen av brettspill! Det er som Risk, bare på steroider.
Tar iallefall minst en helg for å fullføre et spill.
Vis hele sitatet...
Å hoi! Ja! Ikke spillet man spiller med to lunkne kjærester :P Tok ikke lang tid før akse-maktene vant grunnet at Amerika og England ikke synes "sånne krigsgreier" er så morsomt

Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Men det gøyeste spillet jeg noengang har spilt, må være Wanted, eller Bang som det også er kjent som.
Vis hele sitatet...
Kjøpte min version(bullet pack) i italia, og den hadde både italiensk og engelsk trykket på kortene. Men støtter BANG! helhjertet. Men som nevnt så kan det være vanskelig å samle 7 stykker.

Mine anbefalinger er Arkham Horror. Basert på H.P Lovecraft sitt univers er dette et skikkelig stemningsfult spill med timevis av morro. Man samarbeider mot brettet og kan spille med opp til 8 spillere. Dette spillet er skikkelig vanskelig å vinne i! Spillet tar raskt lang tid.

Til sist vil jeg anbefale Firefly: The Game. Basert på serien Firefly som de fleste her inne kjenner til. Spill for opp til 4 personer. Handler om å reise rundt i universet å gjøre jobber, finne crew, kjøpe våpen osv. Urolig morsomt! Og alle rettigheter er på plass, så alle er med(inklusive logoen til FOX under alle brikkene..).
Noen som har erfaring med noen av civilization spillene?
Har selv 2002 utgaven, men har ikke fått spilt den enda.
Malarky er utrolig artig for dem som har en sprudlende fantasi

Det går ut på at en av spillerne leser opp et spørsmål, og deretter deler ut svar-kort til alle spillerne. Kun en får fasiten, de andre må dikte opp et svar på stående fot, før alle skal stemme på den spilleren de tror har fasiten.

Siden spørsmålene ofte er om rare ting folk vanligvis ikke har tenkt over, kan man virkelig ta i når man skrøner, ingen historie er for usannsynlig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
For de av dere som liker Risk anbefaler jeg dere å teste ut Risk Legacy.
Man utvikler og modifiserer spillet underveis. Ulike raser med ulike egenskaper.
Eneste minus er at man bør spille fast de 15 første rundene med en gruppe på 5 personer. Kjipt om man velger å spille med noen som er taktisk teit.

PS. Denne versjonen har forøvrig ødelagt vanlig Risk for meg.
Sist endret av kn^tte; 28. februar 2014 kl. 11:41.