Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4095
Har ein førsteutgåve av Ker Shus (Tor Åge Bringsværd). Diverre tidlegare bibliotekbok. Det var den einaste eg fann. Den er ôg signert. Ikkje at det har så mykje å sei, men eg tenkte eg skulle opplyse om det.

Den har nokon merkelege nummer skreve i seg. Eg undrast på kva det betyr, og om nokon flinke freaks kunne forklart meg dette. Eg er ikkje ute etter å vite om den er verdt mykje, eller noko sånt. Dette er rein og skjær nysgjerrighet.

Om nokon kunne funne ut av det, ville eg blitt svært glad

http://tinypic.com/view.php?pic=9ksbc7&s=5#.Uqceg_TuLGE

Embed picture funka visst ikkje for meg...
Sist endret av Nekran; 10. desember 2013 kl. 15:06. Grunn: Tull og vrøvl.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nederste er Dewey-nummer, som seier noko om kategorien.

Ex 1. er at det er eksemplar 1.

Det øvste talet? Gudane vite. Men alt er bibliotekrelatert.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nederste er Dewey-nummer, som seier noko om kategorien.

Ex 1. er at det er eksemplar 1.

Det øvste talet? Gudane vite. Men alt er bibliotekrelatert.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Det letta på trykket! Har vært nyfiken på det ei stund. No veit eg det endeleg!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nederste er Dewey-nummer, som seier noko om kategorien.
Vis hele sitatet...

Hvis jeg leser tallet riktig, (99/734), så kan det ikke være Dewey-nummer. Deweynummer er alltid tre-sifret, og etter de tre første sifrene kommer det ett punktum. Er det flere tall i nummeret kommer disse etter dette punktumet.
Dewey brukes heller ikke til å klassifisere skjønnlitteratur.

Det øverste tallet kan kanskje være dokumentnummeret? Altså ett unikt nummer som gis hvert enkelt dokument i en samling (biblioteket).
Sist endret av BirkirBjarnason; 10. desember 2013 kl. 15:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Hvis jeg leser tallet riktig, (99/734), så kan det ikke være Dewey-nummer. Deweynummer er alltid tre-sifret, og etter de tre første sifrene kommer det ett punktum. Er det flere tall i nummeret kommer disse etter dette punktumet.
Dewey brukes heller ikke til å klassifisere skjønnlitteratur.

Det øverste tallet kan kanskje være dokumentnummeret? Altså ett unikt nummer som gis hvert enkelt dokument i en samling (biblioteket).
Vis hele sitatet...
Eg har tilbragt mykje tid på bibliotek, og det er ikkje heilt uvanleg at formatet er ### ### når det er notert kjapt med blyant.

Ser uansett etter ein kjapp sjekk at det er feil Dewey-nummer, ettersom boka har Dewey-nummer 839.823 ifølgje bibsys
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg har tilbragt mykje tid på bibliotek, og det er ikkje heilt uvanleg at formatet er ### ### når det er notert kjapt med blyant.

Ser uansett etter ein kjapp sjekk at det er feil Dewey-nummer, ettersom boka har Dewey-nummer 839.823 ifølgje bibsys
Vis hele sitatet...
Hvis det jeg trodde var en skråstrek egentlig skal være ett ett-tall, så er det uansett ett deweynummer som ikke brukes til klassifisering, så det kan vel uansett ikke være et deweynummer?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Hvis det jeg trodde var en skråstrek egentlig skal være ett ett-tall, så er det uansett ett deweynummer som ikke brukes til klassifisering, så det kan vel uansett ikke være et deweynummer?
Vis hele sitatet...
Nei, ser at 991 ikkje er i bruk. Beklager
...The plot thickens! Eg trur sjølvsagt ikkje at det er noko av spesiell verdi. Men eg er nyfiken. Noko enormt!