Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1368
Nå er jeg på en ganske treg nedtrappning og begynner å bli ganske utolmodig. Er på 4 mg diazepam nå og trapper ned 1 mg annenhver uke. Har gått ifra 20 mg.
Har lest at uansett om jeg har en såpass treg nedtrapping så kommer jeg til å få noen abstinenser uansett.

Så det jeg lurer på : Har noen av dere brukt opiater som tramadol eller codein (mot smerter eller ikke), mens dere har hatt benzo abstinenser? og hjelper dette til en hviss grad når abstinensene er på det værste?

HAr foresten lest at det er en del dårlige erfaringer på tramadol på benzo abstinenser, Men her er en side har andre om hvilke legemidler man kan bruke eller ikke burde bruke under dette : www.bcnc.org.uk/drugs
Sist endret av jayforall10; 3. juni 2012 kl. 11:35.
Nei, hold deg langt unna det. Opiater er langt mer avhengihetsskapende enn Benzo, du bytter bare et problem med et værre et.
Hold deg til nedtrappingsplanen din du - mitt råd.
Å kutte ut noe du er avhengig av er kjipt uansett åssen du vrir og vender på det, men fy faen så deilig det er når du har klart det. Må si meg helt enig med Skyfx, ikke bytt ut problemet ditt med et annet ett. Hold stø kurs.
Dette skjønner jeg sliter mye med sterke ryggsmerter til tider, og bruker periodevis tramadol.
Og disse smertene på toppen av det hele under dette vet jeg ikke om jeg takler, så derfor jeg lurer.
IKKE ta tramadol. Tramadol er kjent for å føre til anfall, og det er benzodiazepin-abstinenser også. Bit tenna sammen.
Ta en prat med legen hvis ryggsmertene ikke gir seg. Tramadol forsterker effekten av benzodiapiner, og kan i verstefall få deg tilbake til det gamle forbruket.