Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1587
Er det noen som vet noe konkret om urintesting av JWH?
Har forsåvidt fått med meg at en viss Redwood laboratories har utviklet en test, men er denne brukt til dags dato,
eller i Norge innen det offentlige (Politi, Barnevernet, osv) i det hele tatt, eller vil dette trolig skje når JWH (eventuelt) blir ulovlig?

Noen som har opplevelser om JWH og testing?

Takker for svar på forhånd.

Samletråd ang. JWH-Testing
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Jeg har ingen konkrete bevis på det ene eller det andre, men vil tro at politiet ikke tar en slik test i bruk før det faktisk blir ulovlig.
Ser ingen grunn til at politiet vil invistere i en slik test før det faktisk blir behov for det.
Det samme gjelder nok barnevernet som sannsynligvis ikke er helt oppdatert på hva JWH faktisk er enda, det er såpass nytt stoff som enda ikke har bygget seg opp en solid brukerbase blant verken mindreårige eller andre mennesker i samfunnet, men vi ser jo en sterk utvikling.
En vakker dag smeller det nok.
De jobbes med å utvikle tester som skal slå ut på dette stoffet, men det vil nok ta litt tid før disse blir tatt i bruk da de skal være ganske "feilsikre" før de blir til å stole på.
Sist endret av Kimbobo; 29. august 2011 kl. 20:41.
Her ser dere hva de tester for på urinprøver
http://www.google.no/url?sa=t&source...MuCBXg&cad=rja

Under rusmiddelanalyser står det cannabinioder. JWH, am2233, am2201 er jo et syntetiske cannabinioder. Vil da disse og andre syntetiske cannabinioder slå ut på dette eller har jeg misforstått?
Sist endret av ViciousDelicios; 30. august 2011 kl. 16:37.
Altså, JWH inneholder ikke THC, og det er det urintestene tester deg på.
Så det er KUN thc de ser etter og ikke andre cannabinioder? For da er det rart at det ikke står thc isteden for cannabinioder som er flertall.

Men jeg vet ikke så det er derfor jeg spør
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Altså, JWH inneholder ikke THC, og det er det urintestene tester deg på.
Vis hele sitatet...
Feil, for det første omfatter "THC" en hel gruppe stoffer, du mener vel Delta-9-THC. De tester for cannabinoid metabolitter, bl.a. 9-carboxy-11-nor-delta-9-THC.

Etter en smule research på nettet kom jeg over noen forum poster der det påstås at folk har testet positiv etter å bare ha brukt JWH-18.
Men en journal jeg kom over, "Screening for the synthetic cannabinoid JWH-018 and its major metabolites in human doping controls", konkluderer med at bruk av JWH-18 kan ikke påvises i urinprøver. Metabolittene er ganske forskjellige fra cannabinoid metabolitter, de måtte utvikle en helt egen metode for å teste for dette innen toppidretten.
Den er grei, blir fort mye synsing rundt emnet siden det (urintesting av det) er relativt nytt.
Takk for et informativt innlegg, Dodecha.