Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3923
Jeg lurte paa hvilkne opiater som "krasjer"? Feks hvordan gaar oksynorm of tramadol sammen?og hvilke opiater funker bra paa subutex brukere utenom ketogan og ketorex ? Naa tenker jeg som smertelindring. Og hvordan har det blitt av den lista som vi hadde her paa forumet om de forskjellige opiater ? setter veldig pris paa svar
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Jeg lurte paa hvilkne opiater som "krasjer"? Feks hvordan gaar oksynorm of tramadol sammen?og hvilke opiater funker bra paa subutex brukere utenom ketogan og ketorex ? Naa tenker jeg som smertelindring. Og hvordan har det blitt av den lista som vi hadde her paa forumet om de forskjellige opiater ? setter veldig pris paa svar
Vis hele sitatet...
Oxynorm (Oxycodone) funker fint med tramadol. Tramadol er, som du vet, et syntetisk opiat. So no worries there.

Subutex derimot 'kræsjer' med opiater. Subutex inneholder Buprenorphine som blokkerer opptak av opiater.

Med andre ord, nyt dem seperat. Subutex blokkerer i ca 12 timer.

Håper det hjalp
Det er én ting jeg ikke skjønner, og det er hvorfor folk med null peiling uttaler seg i det hele tatt. Er det så morsomt å sitte og gjette på hva som kan skje på et forum?

At tramadol er syntetisk, betyr ikke at det virker forskjellig. Det er ikke et opiat engang, men et opioid. Buprenorfin er selv et opiat og binder seg til samme reseptorer som tramadol, oksykodon, morfin, ketobemidon osv., og blokkerer på ingen måte opptak av opiater, hvor i all verden har du det ifra? I større kombinasjonsdoser kan det imidlertid svekkke virkningen til sterkere opioider ved at det opptar alle reseptorene, men det er doser som går utover vanlige folks toleranse.

Tramadol vil utfylle effekten til andre opioider heller enn å virke konkurrerende, fordi det har noe forskjellige mekanismer bak den smertestillende effekten -- ved utslipp av serotonin i tillegg til binding til opioidreseptorer.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Det er én ting jeg ikke skjønner, og det er hvorfor folk med null peiling uttaler seg i det hele tatt. Er det så morsomt å sitte og gjette på hva som kan skje på et forum?

At tramadol er syntetisk, betyr ikke at det virker forskjellig. Det er ikke et opiat engang, men et opioid. Buprenorfin er selv et opiat og binder seg til samme reseptorer som tramadol, oksykodon, morfin, ketobemidon osv., og blokkerer på ingen måte opptak av opiater, hvor i all verden har du det ifra? I større kombinasjonsdoser kan det imidlertid svekkke virkningen til sterkere opioider ved at det opptar alle reseptorene, men det er doser som går utover vanlige folks toleranse.

Tramadol vil utfylle effekten til andre opioider heller enn å virke konkurrerende, fordi det har noe forskjellige mekanismer bak den smertestillende effekten -- ved utslipp av serotonin i tillegg til binding til opioidreseptorer.
Vis hele sitatet...

Veldig off topic, og du har sikkert blitt spurt hundre ganger før, men hvordan har du tilegnet deg all denne kunnskapen? Studert eller selvlært?
Må si jeg blir veldig imponert over mange av innleggene dine.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Det er én ting jeg ikke skjønner, og det er hvorfor folk med null peiling uttaler seg i det hele tatt. Er det så morsomt å sitte og gjette på hva som kan skje på et forum?

At tramadol er syntetisk, betyr ikke at det virker forskjellig. Det er ikke et opiat engang, men et opioid. Buprenorfin er selv et opiat og binder seg til samme reseptorer som tramadol, oksykodon, morfin, ketobemidon osv., og blokkerer på ingen måte opptak av opiater, hvor i all verden har du det ifra? I større kombinasjonsdoser kan det imidlertid svekkke virkningen til sterkere opioider ved at det opptar alle reseptorene, men det er doser som går utover vanlige folks toleranse.

Tramadol vil utfylle effekten til andre opioider heller enn å virke konkurrerende, fordi det har noe forskjellige mekanismer bak den smertestillende effekten -- ved utslipp av serotonin i tillegg til binding til opioidreseptorer.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men jeg sa ikke at tramadol funket forskjellig, bare at det var syntetisk.

Subutex blokkerer opiater, dermed basta. Mengden subutex ble ikke diskutert, så som et råd er det best å si at det vil blokkere (Kanskje ikke i veldig små mengder, men jeg antok han/hun ville ruse seg)
POENGET med subutex er å blokkere andre opiater. I mindre grad enn subotex, men likevel.

Du kan godt være utdannet lege for alt jeg vet, men subutex blokkerer andre opiater i 12+ timer. Det vil enhver junkie eller lege fortelle deg.
1. Buprenorfin blokkerer ikke opptak andre opiater.

2. Hemmingen av andre opioider er ikke noe å snakke om, selv med doser beregnet på kraftig rus.

3. Poenget med Subutex er på ingen måte å "blokkere opiater", men å utøve omtrent samme virkning som morfin gjør, altså å binde seg til myreseptoren. Dette gir smertelindring (brukes blant annet ved postoperative smerter og cansersmerter) og ruseffekt, og kan ved seponering (gradvis nedgang i dose) brukes i behandling av opioidavhengighet.

3. Det er ingenting som heter Subotex.

4. Hvor lenge det virker avhenger av tiden legemiddelet er blitt brukt, da halveringstiden er bifasisk, initialt 2 timer, terminalt 20–25 timer.

Jeg tror du bør snakke mer med leger og mindre med junkier..
Takk for fint svar afasar. Men hvordan kan det vaere at ketorax fungerer saa bra som smertelindring i forhold til subutex brukere? Noe fasit svar der ?