Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1297
Er på dag 1 uten Zyprexa (cold turkey) vet det blir grusomt, men er så lei nå. Går rundt og er sulten og dum hele tiden på den. Det jeg lurer på er om noen har tips til en medisin når man er alvorlig deprimert, suicidal og med masse angst?

Bump
Sist endret av AllHourCymbals; 31. august 2023 kl. 13:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet nesten ikke. Det er en kinkig situasjon. Har sluttet med noen c-preparater. Ikke Zyprexa. Men risperdal og Cisordinol og div. Ikke morsomt.
Mener du medisin som du kan spørre legen om han/hun kan skrive ut til deg?

Edit: Hasj er noe jeg ikke ville ha tatt i en slik situasjon.
Da ville jeg heller tatt et par øl. Ikke m
er enn 3. Spist noe. Og prøve å sove.
Sist endret av Arex_x; 31. august 2023 kl. 13:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Elsket å røyke hasj tidligere, men etter jeg fikk angst/smerter og depresjon har jeg stort sett holdt meg unna d fordi kan bli paranoid og forverre det hele.
Ja, mener resept fra legen, men helst ikke noe ny antipsykotika. Har ikke spesielt god erfaring med ssri heller. Kan sikkert prøve Sobril igjen en periode, men har ikke helt troen på det da det ikke er noen langsiktig løsning på problemene. Så hva står jeg igjen med? Er valium et alternativ eller noe helt annet?
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Elsket å røyke hasj tidligere, men etter jeg fikk angst/smerter og depresjon har jeg stort sett holdt meg unna d fordi kan bli paranoid og forverre det hele.
Ja, mener resept fra legen, men helst ikke noe ny antipsykotika. Har ikke spesielt god erfaring med ssri heller. Kan sikkert prøve Sobril igjen en periode, men har ikke helt troen på det da det ikke er noen langsiktig løsning på problemene. Så hva står jeg igjen med? Er valium et alternativ eller noe helt annet?
Vis hele sitatet...
Valium og Sobril er noe lignende. Valium funker litt raskere og er muskelavslappene. Begge er avhengighetsskapende og ikke noe man skal bruke altfor lenge i strekk.
Det er alt for lite informasjon til å gi råd.
Foreksempel, hvor lenge gikk du på zyprexa? Hvor gammel er du osv.

Hva har du prøvd før osv.
Sist endret av Arex_x; 31. august 2023 kl. 16:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Det er alt for lite informasjon til å gi råd.
Foreksempel, hvor lenge gikk du på zyprexa? Hvor gammel er du osv.

Hva har du prøvd før osv.
Vis hele sitatet...
Har gått på Zyprexa av og på siden starten av 2020; så 3,5 år
er mann på 33 år og har Autisme. Har prøvd: Zoloft, Fluoksetin, Risperdal, Cymbalta, Lyrica, Solian, Neurontin, Paralgin Forte er de jeg kommer på
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen syntes du Lyrica var?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åssen syntes du Lyrica var?
Vis hele sitatet...
Det var i fjor sommer, nettopp skrevet ut fra psykiatrisk og ble anbefalt av overlegen å bytte medisin til Solian og Lyrica. Jeg var ikke ved mine fulle fem da jeg begynte, så er ikke en veldig pålitelig kilde, men kan si at jeg prøvde doseringen som var anbefalt av legen de første to ukene før jeg i desperasjon begynte å øke dosen kraftig på egenhånd og på høye doser merket jeg rus i form av ganske kraftig redusert angst og en følelse av litt velvære og det ble litt sjangling mellom kjøleskapet og tv og en serie jeg ble veldig fascinert av. Nedturen når pilleeska var tom var forferdelig, fullstendig kollaps og endte jo opp i selvmordsforsøk den høsten. Vet ikke om jeg vil anbefale Lyrica faktisk
Prøv Effexor, veldig potent mot angst og depresjon.
Anonym bruker
"Sammen Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lamictal er en antiepileptisk medisin som også fungerer som humørbalanserende. Tror det er nokså lav terskel for å få dette på resept. Brukes også for bipolare og schizoaffektive.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva slags medisiner får man når man er på avrusning? Bare sånn apedop greier? C prep?