Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 455
Hallaisen,
Er det noen av dere freakere som har erfaring med gabitril? Helst mot angst men alle erfaringer er velkomne.

Kort forklart: Vil erstatte Gaba/VGCC(lyrica og neurontin) og benzopreperater mot angst. Vil erstatte dette med noe som ikke har ruspotensial eller er avhengighetsskapende. Vil gabitril/tiagabine kunne hjelpe meg å nå målet mitt? Noen som har erfaring med å få det utskrevet i Norge mot angst? Erfaringer og doseringer du har testet ut?


Jeg har stort sett helt siden tidlig ungdom brukt ulike medisiner mot depresjon og angst. Ingen har fungert utenom Benzodiazepiner, benzodiazepin-derivater eller gabapentinoider som Lyrica(pregabalin) eller neurontin(Gabapentin). Som mange av oss vet er alle disse medisiner det er svært lett å bli avhengig av.

Jeg har vært uten antidepp/antipsykotika i mange år og ble i grunn "frisk" så fort jeg hadde kuttet de medisinene. Men angsten satt og til tider sitter fortsatt ganske hardt. Jeg bruker lyrica ved behov ved på dager hvor jeg ikke har noe annet valg enn ei krykke å støtte meg på. Største problemet mitt er at lyrica gir meg en rus jeg er litt for glad i. Halve pakningen går som regel ned for å ha det ålreit, mens resten klarer jeg å spare til da jeg virkelig trenger det.

Jeg har lenge sett etter alternativer som kan erstatte lyrica/benzo ved behov. Ved en tilfeldighet har jeg kommet over gabitril og har nå muligheten til å teste ut dette. Formålet er å redusere den verste angsten slik at jeg kan stå foran store forsamlinger, møte konflikter på jobb med fornuft og ikke følelser, og generelt sett være funksjonell og ikke ta det unødig for rusen sin skyld. De av dere som har tatt lyrica har nok opplevd at dette er en medisin du nødvendigvis ikke er så funksjonell på, spesielt ikke ved doseringer på 300mg når man har lav toleranse, det er også en av grunnen til at jeg ønsker å prøve noe nytt.

Jeg er inneforstått med at gabitril blir noe helt annet enn lyrica og vil nødvendigvis ikke gi en akutt effekt, noe som gjør meg mer interessert. Hvorfor er ikke gabitril mer populært? Er det for godt til å være sant?
Det funker mot angst. Ligner i noen grad på lyrica og neurontin. Det er også avhengighetsskapende.
skrpappa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ringen365 Vis innlegg
Det funker mot angst. Ligner i noen grad på lyrica og neurontin. Det er også avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Har du selv erfaring med det? Jeg klarer overhode ikke føle/kjenne noen sammenligninger i effekt, men er en effekt.