Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 802
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det meningen at man skal føle seg trøtt når man tar det? Har slike melatonin dråper man tar under tungen men har ikke fått noen gode resultater av dem enda.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det lurer jeg også på. Merker ingenting av dråpene jeg har, er det noe man skal ta over lengre tid før virkning og ER det søvndyssende eller regulerer det bare at man snur døgnet riktig etter sola og at man våkner og sovner etter naturens klokke?
Den funker best med en god dose placebo i tillegg
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beste er å være ute i sola en del i løpet av dagen, da lager kroppen melatonin naturlig så du blir trøtt når det blir kveld.

Melatonin er kroppens "bli trøtt og sove" hormon.

Tar du melatonin tilskudd så skal du i prinsippet bli trøtt, men funker ikke hvis en sitter foran en lysende skjerm.
Jeg tar 1mg hver kveld. Føler ikke virkningen men erfarer at det gjør det lettere å gli inn i søvnen alikevel. Det gir meg også bedre søvnkvalitet så våkner mer uthvilt
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finner ikke studien, er på jobb så får ikke lett. Men 0,5 mg melatonin er påvist for å sekretere mer veksthormoner ila natten. Pga hvilken type søvn du går gjennom med litt overskudd av melatonin.

Beste sove medisinen er å stå opp, kom deg ut i sola med en gang. Setter i gang noen systemer i kroppen som skal gjøre deg trøtt en ca 16 timer etter du får sol i retinaen din.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar melatonin som er for jet-lag 5mg,det funket som faan jeg tar 10mg stilnoct itilegg men det og dråper funka dårlig men 5mg tablettene fikk jeg sove av
Husker jeg kjøpte et brett av de fra Sverige engang. De var på 3 mg. Jeg merket ikke noe særlig til effekt der og da, men i ettertid ser jeg at jeg hadde lettere innsovning, som er hele poenget med det.

Det er ingen mirakelmedisin, men det fungerer hvis du er i riktige omstendigheter.
Melatonin er kroppen søvnhormon, men; Det er veldig lav produksjon/opptak hvis man ikke skrur av lys og skjerm. Jeg har dråpene i kjøla, svelger bare dråpene. Men syns det fungerer ganske bra til å være noe du kjøper sammen med andre vitaminer på butikken