Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  280 29237
Sitat av MrZone Vis innlegg
Pass på render distanse og sånt...
Vis hele sitatet...
Settes ikke dette av server?

Sitat av Benjy Vis innlegg
har i3 prossesor og nvidia geforce gt540m 40 fps på lavest ser ikke så dårlig ut ingame. sykt bra engine forhold til arma2
Vis hele sitatet...
Snodig det der as, omså jeg setter ting på low får jeg bare litt over 20, å har en waaay better pc enn det du spiller med :s WTF
Sitat av WayGone Vis innlegg
Settes ikke dette av server?



Snodig det der as, omså jeg setter ting på low får jeg bare litt over 20, å har en waaay better pc enn det du spiller med :s WTF
Vis hele sitatet...
Det handler om at du har så lite krevende detaljer på skjermen at skjermkortet rett og slett ikkje gidder å gjere den skit! hadde same problemet på arma2, brukte max 15% av ytelsen til gpu'en og hadde 20 fps, også satt eg opp grafikken ganske heftigt, og har no 40 fps 99% load avg på krevende scener. 100 fps max, men det var på svært lite krevende scener.
Sist endret av R0flcopter; 6. mars 2013 kl. 22:32.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Det handler om at du har så lite krevende detaljer på skjermen at skjermkortet rett og slett ikkje gidder å gjere den skit! hadde same problemet på arma2, brukte max 15% av ytelsen til gpu'en og hadde 20 fps, også satt eg opp grafikken ganske heftigt, og har no 40 fps 99% load avg på krevende scener. 100 fps max, men det var på svært lite krevende scener.
Vis hele sitatet...
Hjelper heller ikke om jeg setter alt på max, eller å velge "Auto Detect" :/
Sitat av WayGone Vis innlegg
Hjelper heller ikke om jeg setter alt på max, eller å velge "Auto Detect" :/
Vis hele sitatet...
sant det, fant ikkje ut av dette fenomenet før for to dager sia, så satt vell i eit til to tima med å optimalisere spelet, med msi afterburner på ein skjerm, og arma på mainen. er meget happy med resultatet!
ser at alt av grafikk-kvalitet blir endret, men ikke fps :s
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Heeeelt off-topic, men hvorfor har du bare 9 kvalitetespoeng sånn plutselig?
Vis hele sitatet...
Næ fikk byttet brukernavn på forumet, og da forsvant alle KP'ene
då er det gjerne render distance som er satte for langt eller ka det var, meiner det var slik at skjermkortet ikkje yter optimalt om render distance var satt for langt. du får berre prøve deg fram
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
sant det, fant ikkje ut av dette fenomenet før for to dager sia, så satt vell i eit til to tima med å optimalisere spelet, med msi afterburner på ein skjerm, og arma på mainen. er meget happy med resultatet!
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg settingsene dine? 100 fps max på et 560ti høres for drøyt ut xD
Om det er noen som vil vite mer om det nye i Arma 3. Sjekk ut informasjons filmen jeg akkurat lagde. Den er vel tilgjengelig i løpet av kvelden: http://www.youtube.com/watch?v=LFO6P...ature=youtu.be
Ser det er kommet update fra nVidia på over 280mb, skal sjekke denne ut, kanskje shit happends.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Kan du gi meg settingsene dine? 100 fps max på et 560ti høres for drøyt ut xD
Vis hele sitatet...
det vil sei når du ser opp i himmelen, trur faktisk eg hadde 120 fps når eg hadde 975mhz, men er på hybelen nett no, kan poste dei i morra/overimorra, kjem litt an på om eg skal heim i helga, men har jo nett kjøpt arma3 så må nesten heim i nærare framtid :P

Desse instillingane var på arma 2 vel å merke! og sp, med benchmark 01!

Sitat av eisval Vis innlegg
Om det er noen som vil vite mer om det nye i Arma 3. Sjekk ut informasjons filmen jeg akkurat lagde. Den er vel tilgjengelig i løpet av kvelden: http://www.youtube.com/watch?v=LFO6P...ature=youtu.be
Vis hele sitatet...
videoen er under behandling... -.-
Ja den er straks ferdig. Ang 120 i fps på arma2 med et 560ti kort hørtes utrolig mye ut. Jeg har et OC 670 og det presterer langt i fra så bra som ditt isåfall gjør. Give me the magic spell!
Hvilken har dere kjøpt? Lurer på om jeg skal kjøpe Deluxe eller Supporter, men er ikke sikker.
Gå for deluxe du
Kjøpte vanlig alpha, det sto mellom den og supporter edition, men hadde ikkje så mykje å bruke å spel, dlc for eg heller kjøpe vist det viser seg å vere über awesome dlc's. Deluxe gjer jo ingenting ekstra uten om ArmA 1 eller ka det er, samt sound tracks etc.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Ser det er kommet update fra nVidia på over 280mb, skal sjekke denne ut, kanskje shit happends.
Vis hele sitatet...
Skal si at pcen min virker litt for bra.. kjører mange nye spill ganske bra kanskje noe er byttet utenom det som står? vet ikke jeg.. lyver vertfall ikke til dere freaks
Sitat av Benjy Vis innlegg
Skal si at pcen min virker litt for bra.. kjører mange nye spill ganske bra kanskje noe er byttet utenom det som står? vet ikke jeg.. lyver vertfall ikke til dere freaks
Vis hele sitatet...
Haha, specs?

Er veldig kry over mitt 560ti! Kjører fortsatt dei fleste nyaste spel på Max men blir å bytte it til 7970 tenker eg, er det noken som har noko rumor Mail på 8xxx og 7xx? Uten om juksegenerasjonen til amd då!
Får 60fps blank når jeg er måse å ser gjennom kikkert :s

ellers får jeg 20-30fps i gjennomsnitt..

Vil mene at jeg skal kunne kjøre dette spillet rimelig mye bedre. Når det er action detter jeg ned i 9fps å det er uspillbart. Viften på skjermkortet øker ikke noe hastighet som indikerer at det jobber hardt. Blir ikke varm heller.
Svært så mange som klager på lagg her da!
Kan da ikkje forvente noe annet når spillet kun er i alpha stadiet, og nVidia eller AMD har vel heller ikkje kommer ut med noen nye drivere heller?

Dere som ser etter gode A3 videoer bør ta en titt på Sacriel, både på YouTube og på Twitch.tv.
Han er veldig flink, og underholdene og se på!

http://www.youtube.com/user/sacriel42/
http://no.twitch.tv/sacriel/new
Sitat av WayGone Vis innlegg
Får 60fps blank når jeg er måse å ser gjennom kikkert :s

ellers får jeg 20-30fps i gjennomsnitt..

Vil mene at jeg skal kunne kjøre dette spillet rimelig mye bedre. Når det er action detter jeg ned i 9fps å det er uspillbart. Viften på skjermkortet øker ikke noe hastighet som indikerer at det jobber hardt. Blir ikke varm heller.
Vis hele sitatet...
då er rett og slett instillingene for lave, bruk msi afterburner (eller tilsvarande) til å sjå kor mykje skjermkortet jobber

laster ned arma 3 atm! ferdig om ca. 1-2 timer :P
Laster ned arma 3 nå! gleder meg

http://visedeg.no/images/oxqrlp56sh1rji1bzgm.jpg
Gleder meg jeg også! Kjøper spillet i kveld, og spiller i helgen
Sitat av Abjells Vis innlegg
Laster ned arma 3 nå! gleder meg

Fjerna bilde
Vis hele sitatet...


Eksisterer det faktisk Vista-brukere enda?
Sitat av psykorgasm Vis innlegg


Eksisterer det faktisk Vista-brukere enda?
Vis hele sitatet...
Det er feil, har windows 7 home premium.
aner ikke hvorfor det står vista der
Da har jeg flydd min første tur over øya i littlebird, må si det faktisk var overraskende bra. Følte det var mye bedre flyt i dette en i Arma 2.
har faktisk 40-50 fps på high! :O gpu på 99%!

prøvde wasteland, fekk 19 fps med 10-30% load på gpuen... (fortsatt high preset)
Sitat av Abjells Vis innlegg
Det er feil, har windows 7 home premium.
aner ikke hvorfor det står vista der
Vis hele sitatet...
Det gjør det da vitterlig ikke. Les igjen.
Også finner vi noen bugger da
http://www.youtube.com/watch?v=ufHLFunWdFg
Sist endret av JVMyhre; 7. mars 2013 kl. 21:11.
Er det en server vi fra freak kan joine å spille med hverandre?
Noen som har kommet over et mission som fungerer greit i singelplayer?
Sitat av mr_james Vis innlegg
Noen som har kommet over et mission som fungerer greit i singelplayer?
Vis hele sitatet...
om du laster ned denne:
http://www.armaholic.com/page.php?id=18737

så er det et par recon missions det er mulig å klare alene
Sist endret av WayGone; 8. mars 2013 kl. 04:31.
Da tester jeg det ut for første gang. Gleder meg som en liten unge
Noen som blir med på wasteland i kveld?

Steam id: zeldur94
Unnskyld forå spørre, men hva går wasteland ut på? kom tilfeldigvis til å joine en slik server i går. Skjønte ikke greia :I Er det som dayz bare uten zombies?
Sitat av WayGone Vis innlegg
Unnskyld forå spørre, men hva går wasteland ut på? kom tilfeldigvis til å joine en slik server i går. Skjønte ikke greia :I Er det som dayz bare uten zombies?
Vis hele sitatet...
Jepp, handler mye om å bygge opp base og løse oppdrag. Eksempel førstemann til nedskutt helikopter, våpen kasse osv.

Har ikke spilt det nå mye selv, men virker veldig artig med flere.

Dette er forresten en veldig bra wasteland video fra arma2. Forklarer alt man måtte lure på.
Hva er greia med fps'n ingame ? Både singelplayer og multiplayer har helt udugelig fps, hopper frem og tilbake mellom 20-30-40 fps! Er dette noe som blir fikset i senere tid eller ? Fraps viste heller ikke noe forskell på fps i fra high specs og ultra specs utrolig nok. Anyone ?
Kjøpte Arma 3 for 2 dager siden. Husker en av de første tingene jeg prøvde på var å åpne inventoryen min med G (slik som på dayZ) og da heiv jeg ut en granat og fikk drept 2 teammates - Way to go!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Ravn111 Vis innlegg
Kjøpte Arma 3 for 2 dager siden. Husker en av de første tingene jeg prøvde på var å åpne inventoryen min med G (slik som på dayZ) og da heiv jeg ut en granat og fikk drept 2 teammates - Way to go!
Vis hele sitatet...
Hehe, første tingen jeg gjorde da jeg skulle inn i en bil var å punktere den når jeg skulle velge "enter as driver", da tydeligvis ikke m1 er valg, men enter/space.
(dog jeg fikset på det med en gang)
for dykk som speler wasteland, vist dåke ikkje får ta gear ut av biler, så kan du sette deg inn som driver, flytte over til passasjer (bilen må tydlivis vere av), også kan du velge gear derifrå, og hente ut gear. Du kan ikkje hoppe inn som passasjer med ein gong! då må du gå til sjofør, også passasjer igjen.

Er gjerne med på wasteland i kveld/morra, men sitter no med ein standard MS mus, og må finne ut ein måte å stille opp DPI'en... glømde igjen deathadderen min på hybelen... saman med musmatta...
gamer litt wasteland/ coop nå
Bare jeg som ligger på 20-30-40 fps ingame ? Er det kanskje noe med innstillingene mine som får det til å ha så lav fps ?
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Bare jeg som ligger på 20-30-40 fps ingame ? Er det kanskje noe med innstillingene mine som får det til å ha så lav fps ?
Vis hele sitatet...
Du skal ha en ganske kraftig maskin for å ha god fps med alt av grafikk-snaks skrudd på max. Vil anbefale deg å ta bort anti-aliasing og prøv å skru ned litt på render distance.
største problemet med arma3 er ikkje at det krever mykje, men har du høg render distance, so jobber rett og slett ikkje skjermkortet på max... mitt ligger på 40% stort sett heile tida, oppi 60% av og til, som fører til 15-25 fps.... -.- dette er dog på mp, og med high preset. sp med high preset har eg 50 fps! spelet er så og sei VELDIG godt optimalisert!

@Abjells, steam nick? kanskje vi kan ta ein session?
Dobbel post... -.-
Sist endret av R0flcopter; 8. mars 2013 kl. 23:29.
jeg å blåtann sitter på ts3 å spiller wasteland nå!
ts.lonenighthaven.com:10177

bare å joine!
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
største problemet med arma3 er ikkje at det krever mykje, men har du høg render distance, so jobber rett og slett ikkje skjermkortet på max... mitt ligger på 40% stort sett heile tida, oppi 60% av og til, som fører til 15-25 fps.... -.- dette er dog på mp, og med high preset. sp med high preset har eg 50 fps! spelet er så og sei VELDIG godt optimalisert!

@Abjells, steam nick? kanskje vi kan ta ein session?
Vis hele sitatet...
Jeg er hvertfall zeldur94, hadde et par artige runder i kveld med Abjells.
Blir helt sikkert i morgen også, bare legg meg til, så snakkes vi
Sist endret av ZELDUR; 9. mars 2013 kl. 01:27.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Du skal ha en ganske kraftig maskin for å ha god fps med alt av grafikk-snaks skrudd på max. Vil anbefale deg å ta bort anti-aliasing og prøv å skru ned litt på render distance.
Vis hele sitatet...
Har i5, et msi GTX670 PE og 8gb ram. Klarer dette klare high settings da?
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Har i5, et msi GTX670 PE og 8gb ram. Klarer dette klare high settings da?
Vis hele sitatet...
ja med lav fps
Jeg og Abjells har startet opp en klan for Wasteland spillere, bare og sende en PM om du er int.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=244547
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Har i5, et msi GTX670 PE og 8gb ram. Klarer dette klare high settings da?
Vis hele sitatet...
dette skal klare ultra på mp med 25 fps.

25 fps er forsåvidt bra i arma 3, ser folk med 670, 680, 7970 med 25 fps på ultra i mp, mens i sp er ligger du på 50-60 fps ++.

bruker sjølv eit 560ti og kjører på high med 13 fps på "lite intensive scener", og 25 på høg intensitivitet.

Vist du har lite fps, men du meiner at dette er ein scene du skal klare å få meir på, så er det fordi skjermkortet ikkje jobber sikkelig, og å skru opp AA og AF skal fikse dette til ein viss grad.