Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  458 33535
Få fikset tiden på serveren. Gjør det nå å restart. Er jo ingen mening å sitte her kl 18:00 å det er bekmørkt. Du kommer til å miste players om du ikke fikser det. Hadde jo gledet meg i hele dag på jobb til å game på freak serveren!
burde vært möderatör
Yeah, går ikke an å spille akkurat nå dessverre. Klokkeslettet på serveren er noe som bør fikses så fort som mulig, om det så betyr litt nedetid eller ustabilitet eller whatever
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg er fullstendig enig med dere, kanskje jeg skal bare kjøre på?

Denne uken var egentlig myntet på å klargjøre en server med Namalsk (merk flertall på avstemmingen)
med side chat
med korrigert dagtid
med annonsert+automatisert server restarts (ikke noe er bedre enn en stabil server med alltid loot)
med en ekstra håndfull kjøretøy
Men det ser ut som at fyren som skulle disponere en boks, har narret meg bort, så da sitter jeg bare med denne ene boksen som allerede kjører dayz-server.
Jeg har stolt på en useriøs person, det beklager jeg.

---------------

Nå vil jeg høre deres innspill.
Takk til tøffel og pappabetaler, som sier akkurat det jeg vil høre.
Sist endret av Rolsen Royce; 10. desember 2012 kl. 18:42.
I tillegg til det du lister opp må du endre vanskelegheitsgrada til veteran, eller i alle fall gjere noko med at ein kan sjå fiendar på kartet om ein er nære. Det øydelegg heile opplevelsen.

Kan kanskje også vurdere å ta backup av hiven kvart 15. minutt for å sikre serveren mot nukes eller kræsj.
Ingen side chat/tab info på serveren? eller jeg som har driti meg ut der?
burde vært möderatör
Er også enig i at vanskelighetsgraden bør endres til veteran. Slik det er nå er det for enkelt å snipe ettersom man ikke trenger å bruke mildots metoden for å beregne avstand, og man kan se både nære fiender og seg selv på kartet. Spesielt det siste fjerner noe av sjarmen med spillet vil jeg påstå, ettersom jeg er vandt til å måtte bruke blant annet landemerker, stjernene på himmelen og skyene for å orientere meg. Det er langt mer givende.

Personlig foreslår jeg at du bytter timezone og map så fort som mulig egentlig. Folk flest spiller på denne tiden av døgnet og da bør det være mulig å se hva man driver med. Det bør forsåvidt ikke bli natt før et sted mellom kl. 01 og 03 vil jeg påstå. Backup av hive hørtes også ut som en lur ide!

Er det forresten fortsatt mulig å få overført alles gear og eventuelt noe av campen vår til det nye mappet? Er jo tross alt en del folk her som har lagt inn mye tid på serveren allerede... det hadde vært litt trist å miste alt :3
Kan skaffe printscreen av inventory hvis det er ønskelig.

Men anyways, jeg tror nok flertallet er enig i at litt nedetid idag eller whatever er verdt det hvis du får ordnet serveren skikkelig.
Den som tier samtykker!
Sist endret av pappabetaler; 10. desember 2012 kl. 19:32.
Sitat av kandetfixes Vis innlegg
Ingen side chat/tab info på serveren? eller jeg som har driti meg ut der?
Vis hele sitatet...
Serveren er heilt "vanilla" dvs. den brukar offisiell dayz-kode... og offisielle dayz serverar har ikkje side chat... men det kjem vel med tida.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Den som tier samtykker. Jeg kommer til å ta ned serveren klokken 2000.
Namalsk Install Guide (DayZ Commander)

Kom gjerne innom #nff.dayz på efnet (og #nff for all del)

Ja, jeg vil hjelpe til med å føre over inventory.
Sist endret av Rolsen Royce; 10. desember 2012 kl. 19:46.
burde vært möderatör
Sweet man. Funker ikke å ta screenshot i DayZ for meg though... tar bare screenshot av programmene under DayZ istedet. Overføres inventoryet automatisk eller må vi notere ned hva vi har?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg har all infoen jeg trenger, ingen problem.
Hørt om "admin abuse"?
Bruk F12 til å ta screenshots (om du spelar via steam)

Edit: 5 minutt før serveren blei skrudd av:
http://steamcommunity.com/sharedfile.../?id=112606025
Edit2: Fann M14 Aim og ghillie suit. =)
Sist endret av bronze; 10. desember 2012 kl. 20:12.
burde vært möderatör
Haha, stressa som faen og rakk akkurat å ta et screenshot av inventoryet mitt anyways x3
I windowed mode funka det. Og nei, spiller ikke via Steam.

Gleder meg til serveren er oppe igjen! Tror du det skjer i kveld eller er det for mye å håpe på?
Og ja, hørt om admin abuse. Er ikke helt klar over nøyaktig hva det innebærer i DayZ da...
Sist endret av pappabetaler; 10. desember 2012 kl. 20:13.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Haha, stressa som faen og rakk akkurat å ta et screenshot av inventoryet mitt anyways x3
I windowed mode funka det. Og nei, spiller ikke via Steam.

Gleder meg til serveren er oppe igjen! Tror du det skjer i kveld eller er det for mye å håpe på?
Og ja, hørt om admin abuse. Er ikke helt klar over nøyaktig hva det innebærer i DayZ da...
Vis hele sitatet...
Det inneber at han kan sjå nøyaktig kvar alle er til ei kvar tid, han kan sjå inventory og han kan sjå alle telt og alle vehicles. Merk at han ikkje kan gjere dette ingame, men via eksterne verkty som les data frå databasen, evt. må han berre sjå i gjennom databasen manuelt.

Edit: Her er changelog for neste namalsk-patch som kjem om nokre dagar:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

[Namalsk Crisis Update 2.2]
Please keep in mind, that I am still trying to accumulate as much things as possible before bigger data file update (model fixes). So this is still one of the smaller updates, fixing and adding small stuff.
Added: Several detailed objects
Added: C130J wreck site on the western mountain ridge
Added: snowfall function for Namalsk - 'dzn_fnc_snowfall' (requires function manager module)
Added: breath fog function for Namalsk - 'dzn_fnc_breathfog' (requires function manager module)
Changed: Lowered a bit volume of the ambient sounds on Namalsk
Improved: Mutant scripts for multiplayer
Improved: Blowout module behaviour and code
Fixed: Several objects collisions and terrain spikes on Namalsk


[DayZ: Namalsk v0.70]
Please keep in mind, that this changelog is only for DayZ: Namalsk, if you want to read more about Namalsk Crisis Update 2.2, which was released with DayZ: Namalsk v0.70, ↑

Client-side
New: Snow can fall on Namalsk when the temperatures are appropriate for it
New: Breath fog script implemented
New: White version of ghillie suit and warm clothes (but won't know which version you got, you just have to wear it )
New: The way of distributing 'HeliCrashNamalsk' loot - clients are no longer spawning it - everything is happening on the server (= less rare stuff again)
New: Loot tables were invaded by some new weapons and other new stuff (also new backpack)!
New: Survival aspect added - so called "EVR sequence" - A1 device is out of control and there is no way to stop it, prepare yourself, take cover & get protection device!
Added: More infected spawn positions on some objects (to prevent weird behaviour of infected)
Added: More infected custom spawn points on map
Added: Loot positions and other params for 'Land_wreck_c130j_ep1'
Added: Control measures on client-side, preventing login on servers with incorrect server pbo
Added: 'DynamicWeatherEffects.sqf' to \nst\ns_dayz\code\external\ to support the snowfall addition
Changed: Scripts, included in ns_dayz.pbo, were adapted for DayZ v1.7.4.4
Changed: Loot chance for 'Land_mi8_crashed' set to zero
Changed: Temperature script - added new negative factor for the snowfall event
Changed: Temperature script - dynamic variables 'snow' and 'rain' now affects the strength of its appropriate negative factors
Changed: Temperature script - wearing green camo clothing (dayz original) now affects negatively (only a bit) your temperature (because, well, tshirt on Namalsk..?)
Changed: Temperature script - added support for new winter themed skins
Changed: 'player_wearClothes.sqf' to support new player skins
Changed: Nameplate of warm clothing (class CamoWinter_DZN) to "Survivor"
Improved: Aiming while using warm clothes
Fixed: !_isHiveOK script warning upon login
Fixed: Loot positions on 'Land_molovabud2'

Loot type 'civilianNamalsk', 'genericNamalsk', 'genericNamalskNoFood'
Added: Loot chance and spawn of '8Rnd_9x18_MakarovSD'

Loot type 'militaryNamalsk'
Added: Loot chance and spawn of '8Rnd_B_Saiga12_74Slug', '30Rnd_545x39_AKSD', '30Rnd_556x45_G36', '30Rnd_556x45_G36SD', '75Rnd_545x39_RPK', '100Rnd_762x54_PK' and '1Rnd_HE_GP25'

Loot type 'militaryNAC'
Added: Loot chance and spawn of '8Rnd_B_Saiga12_74Slug', '30Rnd_545x39_AKSD', '30Rnd_556x45_G36', '30Rnd_556x45_G36SD', '75Rnd_545x39_RPK', '100Rnd_762x54_PK' and '1Rnd_HE_GP25'

Loot type 'hospitalNamalsk':
Changed: Lowered loot chance for 'ItemAntibiotic'

Loot table 'ResidentialNamalsk', 'SuperMarketNamalsk'
Added: Loot chance and spawn of 'MakarovSD'

Loot table 'MilitaryNamalsk', 'MilitaryNamalskWinter'
Added: Loot chance and spawn of 'Saiga12K', 'G36C', 'G36K', 'RPK_74', 'AK_47_S', 'AKS_74_UN_kobra', 'AK_74_GL', 'AK_107_kobra' and 'AK_107_GL_kobra'
Added: Loot chance and spawn of 'BAF_AssaultPack_DZN'

Loot table 'MilitarySpecialNACER7', 'MilitarySpecialNAC', 'MilitarySpecialNamalskWinter', 'MilitarySpecialNamalsk'
Added: Loot chance and spawn of 'M4A1_RCO_GL', 'Saiga12K', 'G36C', 'G36K', 'G36_C_SD_eotech', 'G36a', 'MG36', 'RPK_74', 'PK', 'AK_47_S', 'AKS_74_UN_kobra', 'AKS_74_pso', 'AK_74_GL', 'AK_107_kobra', 'AK_107_pso', 'AK_107_GL_kobra' and 'AK_107_GL_pso'
Added: Loot chance and spawn of 'BAF_AssaultPack_DZN'
Added: Loot chance and spawn of 'Skin_CamoWinterW_DZN' and 'Skin_Sniper1W_DZN' (only for 'MilitarySpecialNamalskWinter')
Added: Loot chance and spawn of 'APSI' (only for 'MilitarySpecialNamalskWinter', 'MilitarySpecialNACER7', 'MilitarySpecialNAC' and 'MilitaryNamalskWinter')
Removed: Loot chance and spawn of 'M136'

Loot table 'HeliCrashNamalsk'
Added: Loot chance and spawn of 'PK', 'Pecheneg', 'AKS_GOLD', 'Bizon' and 'KSVK'
Added: Loot chance and spawn of 'Skin_CamoWinterW_DZN' and 'Skin_Sniper1W_DZN'

Server-side
Added: New function 'heliCrash_dzn', which spawns HeliCrashNamalsk loot (permaloot) on the predefined locations on Namalsk (Land_mi8_crashed and Land_wreck_c130j_ep1 objects)
Changed: Needed sqf files to support DayZ 1.7.4.4


Changelog was maybe a bit compromised, so it does not spoil everything! :lol:

Og her er nokre screenshots:
http://download.nightstalkers.cz/dzn/dzn_nc2.2_2.jpg
http://download.nightstalkers.cz/dzn/070test2.jpg
http://download.nightstalkers.cz/dzn/070test3.jpg
Sist endret av bronze; 10. desember 2012 kl. 20:18.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Holder på å mekke nå, skal ta dette over noe kul mat som feks lapskaus.
Skal holde dere oppdatert.
burde vært möderatör
Ah... admin abuse hørtes fornuftig ut for en admin å ha tilgang på ja
Den changelogen virker helt sykt interessant btw. Liker spesielt introduksjonen av G36 og hvite klær! Beskytter ghillie mot kulde, eller må man ha warm clothing for å overleve på fjelltoppen?

Liker også den ekstreme mangelen på mat, drikke og medical supplies. Håper dette gjør folk litt mer desperate :3

Kudos til admin som gidder alt dette!
*følger med på tråden spent*
Sist endret av pappabetaler; 10. desember 2012 kl. 20:31.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Ah... admin abuse hørtes fornuftig ut for en admin å ha tilgang på ja
Den changelogen virker helt sykt interessant btw. Liker spesielt introduksjonen av G36 og hvite klær! Beskytter ghillie mot kulde, eller må man ha warm clothing for å overleve på fjelltoppen?

Liker også den ekstreme mangelen på mat, drikke og medical supplies. Håper dette gjør folk litt mer desperate :3

Kudos til admin som gidder alt dette!
*følger med på tråden spent*
Vis hele sitatet...
Ghillie-suit varmar litt, men ikkje nok til å halde seg varm lenge på fjellet.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Alle må nedgradere til DayZ 1.7.3 inntil videre. Da er DayZ Commander mmmmmeget anbefalt.
Er en stund siden sist jeg spilte dayz. Spørsmålet er om det fortsatt kryr av hackers overalt som ødelegger hele opplevelsen?
Sitat av whaeck Vis innlegg
Er en stund siden sist jeg spilte dayz. Spørsmålet er om det fortsatt kryr av hackers overalt som ødelegger hele opplevelsen?
Vis hele sitatet...
På offisiell hive: Sikkert.
På serverar med passord: Meget sjelden.
Så lenge de på freak klarer å holde seg unna så skal serveren være fri for drittsekker.
Må man downgrade uansett? Testet nettopp å joine en namalsk server som spillte på 1.7.3 via PlaywithSIX og det fungerte helt fint uten at jeg gjorde annet enn å installere DayZ Namalsk modden. (Namalsk virker forresten ganske awesome)
Servern kommer opp som grå på Dayz Commandern min
Har lastet ned kartet og har nedgradert Dayz moden min te versjon 1.7
Noen som har fix?
Tror ikke serveren er oppe enda. Jeg joinet bare en random Namalsk server for å skjekke at ting fungerte og for å se hvordan mappet var.
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Servern kommer opp som grå på Dayz Commandern min
Har lastet ned kartet og har nedgradert Dayz moden min te versjon 1.7
Noen som har fix?
Vis hele sitatet...
Hvis ingenting annet er forrandret skal du ha verson 99153 av arma2 og verson 1.7.3 på dayZ

Tror heller ikke at det går og starte fra dayZcommander, men du må starte dayZ manuelt fra settings i dayZ commander og søke opp serveren på filter i multiplayer
Har arma2 versjon 99153 nå, og har dayz versjon 1.7.3 også, starter dayz fra settings, og finner 2 servere når jeg søker etter freak, men ingen av disse 2 serverne er riktig xD Er det noen andre som kommer inn nå? Bare jeg som har dette problemet?
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Har arma2 versjon 99153 nå, og har dayz versjon 1.7.3 også, starter dayz fra settings, og finner 2 servere når jeg søker etter freak, men ingen av disse 2 serverne er riktig xD Er det noen andre som kommer inn nå? Bare jeg som har dette problemet?
Vis hele sitatet...
Serveren er nede. Rolsen held på å sette opp serveren til å køyre Namalsk-mappet.
Flott Hold oss oppdatert på hvor langt på vei han er da
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg har sittet fast i noe sql-faenskap, og gjennomført en guide som feiler ved nest siste punkt.
Skal se en tutorial nå som varer i en time.
Vi snakkes etterpå
Hva er dette "sql-faenskapet" om jeg får spørre? Mulig jeg/vi får hjulpet! Skal ikke spille selv, men gleder meg som en liten unge til Standalonen og er over-middels interessert for DayZ, så bare hyggelig å hjelpe
Gi karen en sjanse folkens. Man må prøve og feile litt. (Jeg er i det hyggelige og filosofiske hjørnet i dag)
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Gi karen en sjanse folkens. Man må prøve og feile litt. (Jeg er i det hyggelige og filosofiske hjørnet i dag)
Vis hele sitatet...
Prøving og feiling er nøkkelen til suksess

Blir det5 slik at serveren skifter map? og hvordan blir det med helikopteret,(hvis serveren skifter map) litt kjipt og miste det dagen etter vi hadde fikset det.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Prøving og feiling er nøkkelen til suksess

Blir det5 slik at serveren skifter map? og hvordan blir det med helikopteret,(hvis serveren skifter map) litt kjipt og miste det dagen etter vi hadde fikset det.
Vis hele sitatet...
Det er nok borte. Admin har moglegheit til å "gi vekk" eit helikopter men det håper eg han ikkje gjer.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Serveren er drita, men den er oppe og går.

Husk at det fortsatt er konfigurering på gang, så ingen vits i å spille 'seriøst' før jeg gir grønt lys.

Jeg takker for i dag, vi sees i morgen kveld
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Serveren er drita, men den er oppe og går.

Husk at det fortsatt er konfigurering på gang, så ingen vits i å spille 'seriøst' før jeg gir grønt lys.

Jeg takker for i dag, vi sees i morgen kveld
Vis hele sitatet...
Har testa ut diverse på serveren, og alt ser ut til å virke ganske bra. Blei ikkje kicka ein einaste gong av BE, sjølv når eg tok på warm clothing. Har sjekka endel vehicle spawns og desse er også i orden.

Edit: Men side chat fungerer ikkje.
Sist endret av bronze; 11. desember 2012 kl. 04:13.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Todo's når jeg kommer hjem blir vel å legge inn "BEC", så. Fikse side chat. Og veteran såklart.
Og sjekke power konfig slik at Pcn ikke går i dvale ( det gjorde den i natt )
Da er det bare automatisert restart igjen.
Og ja, det blir godtgjøring for alle som hadde verdier fra forrige kart, enten det var et helikopter eller cola.
Deres innsats har vært verdifull.
Sist endret av Rolsen Royce; 11. desember 2012 kl. 09:42.
Vil vi beholde det vi finner på serveren om vi spiller nå eller resetter du serveren når du skal implementere chat og veteran senere?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg skal faktisk ikke slette noe som helst, fra nå av. Alt dere finner er til evig eie.
Det er faktisk bare for meg å implementere resten av godsakene.
Dere må fortsatt beregne en håndfull restarts før alt er på plass, men jeg ommer til å annonsere ingame.
Så det er bare å sette igang med å spille

For de som skal ha ting overført fra forrige kart kan enten:
Spawn, disconnect, send om så skal jeg flytte inventory.
Gjør klart et telt, send om så skal jeg flytte over.
Om=pm (jævla autocorrect)
Jeg er vel hjemme i fremtiden i dag.
Takk for at du gidder å holde en server åpen for oss

Tips: Skru av autocorrect, femtiden blir til fremtiden :P
Sist endret av Mkvarner; 11. desember 2012 kl. 11:55.
Er serveren nede atm? Er stuck i "Waiting for host" når jeg prøver å logge på og serveren er grå på dayZ commander
burde vært möderatör
Serveren er også grå for meg i DayZ commander. Shit er ikke klart før etter kl 17 idag da? Faen. Kunne tenkt meg å spawne og dc'e asap så jeg får overført gearet mitt og tatt kontroll over Brensk elns
Når jeg prøver og gå inn på serveren slutter arma2 OA og virke:/ Skal prøve og reinstalere nåe jeg komemr hjem, men hvis det ikke funker hva kan være problemet da?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Serveren skal være oppe. Men minstekrav til beta er 99515.
burde vært möderatör
Har Arma 2 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6 ifølge DayZ Commander.
Finner ikke serveren på lista nå i det hele tatt :/
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Kjør heller operation arrowhead beta med -mod=@dayz;@dayz_namalsk og bruk den serverlista.
eg har ikke satt opp remote desktop, så i alle fall får jeg ikke sjekket den før i kveld
burde vært möderatör
OA Beta funka heller ikke... wait... nå dukket den opp på DayZ Commander, er på vei inn! Fnar kom inn også sier han.
Fikk "bad version, server rejected connection" eller noe slikt...

Sjekka integrity på betaen, fikk 8 files failed to validate and will be reaquired. Kan være det...
Sist endret av pappabetaler; 11. desember 2012 kl. 13:53.
Kom inn på serveren via DayZ commander nå
Sitat av Fnar Vis innlegg
Kom inn på serveren via DayZ commander nå
Vis hele sitatet...
Og no er serveren nede igjen. Ny dvalemodus?
Im in at klokka seks! cya in the battlefield bois
Kan joine kl 6 jeg og
burde vært möderatör
Kommer meg ikke inn på serveren, pga. "Bad version, server rejected connection."
Jeg hadde da Arma 2 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6

Etter evig mye prøving og feiling bestemte jeg meg for å avinstallere dritet og kjøre en clean install. Jeg slettet alt, inkludert PlayWithSix og DayZ Commander, samt alle mapper som ble igjen etterpå. Har nå reinstallert Arma 2, Arma 2 OA og OA Beta, samt DayZ Commander og derfra har jeg installert 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6

"Bad version, server rejected connection."

Jeg kommer til å slenge laptopen i veggen snart. Noen som vet om en løsning?

Kjør heller operation arrowhead beta med -mod=@dayz;@dayz_namalsk og bruk den serverlista.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer heller ikke, finner ikke serveren via ingame serverbrowseren.
Sist endret av pappabetaler; 11. desember 2012 kl. 17:36.