Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2457
Hei! Jeg skal snart kjøpe meg ny bærbar PC, men jeg vet ikke hvor, mye penger jeg får fra hjelpemiddelsentralen. Jeg trenger en PC, som går fort selv om du kjører programmer som krever litt. Den må ha god ram, ytelse. Pluss den skal ikke bråke så mye.

Jeg lurer også på hvordan, du ser om en pc har god ytelse, prosess, og ram, når du er på en butikk som selger Data.(eks Lefdal)

Et siste spørsmål. Får du med CD med det operativsystemet du får i tilfelle du må reparere en fil som har blitt borte eller blitt skadet.

Takk for alle svar jeg får.
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Et siste spørsmål. Får du med CD med det operativsystemet du får i tilfelle du må reparere en fil som har blitt borte eller blitt skadet.
.
Vis hele sitatet...
Noen gjør det. Andre ikke, da de istede har partisjon på harddisken som har gjenopprettingsinstillinger.
Sist endret av mo3; 11. september 2010 kl. 23:11.
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg

Jeg lurer også på hvordan, du ser om en pc har god ytelse, prosess, og ram, når du er på en butikk som selger Data.(eks Lefdal)
.
Vis hele sitatet...
Du kan jo skjekke på de labelsla som er ved siden av dataen eller du kan gå inn i systeminformasjon på pcen hvis den er på
Sist endret av Ruudi; 11. september 2010 kl. 23:25.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Du kan jo skjekke på de labelsla som er ved siden av dataen eller du kan gå inn i systeminformasjon på pcen hvis den er på
Vis hele sitatet...
Ok.

Har noen forslag til PC?
Kom med hva du skal bruke den til og budsjett så blir det litt enklere
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av trauMa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den PCen så strøken ut, men jeg trur ikke jeg får 12 Tusen fra hjelpemiddelsentralen.

Sitat av Ruudi Vis innlegg
Kom med hva du skal bruke den til og budsjett så blir det litt enklere
Vis hele sitatet...

Den skal være til jobbing på skolen og hjemme. Jeg får programmer som E-lector , Amis og noen til. E.Lector og Amis tar stor plass.

Budsjett det har jeg ikke peiling på, men trur det ikke blir mere en 6 tusen.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den så veldig bra ut Noen som har erfaring med den?
Windows experice index. Be om å få se på pcen mens den er på, så går du på startmeny>høyreklikk på "datamaskin">egenskaper>rating. Der står det noen tall om alt som er mest relevant når det gjelder fart og ytelse etc^^
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av olaPola Vis innlegg
Windows experice index. Be om å få se på pcen mens den er på, så går du på startmeny>høyreklikk på "datamaskin">egenskaper>rating. Der står det noen tall om alt som er mest relevant når det gjelder fart og ytelse etc^^
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke noe som heter rating.
Hva burde farten og ytelsen være på?

Takk for alle svar.
Sist endret av Tdk-Ottar; 13. september 2010 kl. 21:19.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sorry For dobbeltpost.

Jeg trenger fortsatt forslag til Pc.
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Sorry For dobbeltpost.

Jeg trenger fortsatt forslag til Pc.
Vis hele sitatet...
Dette er et veldig godt kjøp.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette er et veldig godt kjøp.
Vis hele sitatet...
Den så bra ut Prisen var litt over 6000 får håpe jeg får 7000 av hjelpemiddelsentralen.
Sist endret av Tdk-Ottar; 20. september 2010 kl. 17:54.
Hei

Ettersom bruksområdet ditt tilsvarer at du kan ha en hvilkensomhelst bærbar PC som selges idag, synes jeg forslagene over er helt merkelige.

Har du den mye med på skolen (krav til batteritid og vekt/størrelse)? Uansett synes jeg du burde gå for en ca. 13 tommer stor laptop, med mindre du skal spille spill eller liknende som krever kraftig maskinvare og stor skjerm.

ASUS U35Jc (test).
ASUS UL30Jt.
ASUS UL30VT

Noen alternativer. Legg merke til at de ikke kommer med CD/DVD-drev. Må du ha dette finnes mange alternativer.

Men VIRKELIG - du burde ha gode grunner for å velge en 15"+ til din bruk... Igjen, merkelig at det ikke er foreslått.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hei

Ettersom bruksområdet ditt tilsvarer at du kan ha en hvilkensomhelst bærbar PC som selges idag, synes jeg forslagene over er helt merkelige.

Har du den mye med på skolen (krav til batteritid og vekt/størrelse)? Uansett synes jeg du burde gå for en ca. 13 tommer stor laptop, med mindre du skal spille spill eller liknende som krever kraftig maskinvare og stor skjerm.

ASUS U35Jc (test).
ASUS UL30Jt.
ASUS UL30VT

Noen alternativer. Legg merke til at de ikke kommer med CD/DVD-drev. Må du ha dette finnes mange alternativer.

Men VIRKELIG - du burde ha gode grunner for å velge en 15"+ til din bruk... Igjen, merkelig at det ikke er foreslått.
Vis hele sitatet...
Jeg skal bare ha med på skolen og gjøre oppgaver og sånt på den.
Jeg trenger en bra Harddisk fordi jeg skal game GTA San Andreas og flere spill. Euro truck simulator.
Jeg trenger en pc med CD rom.
Pc'ene jeg har nå er Euro Truck Simulator Fucka i grafikken det blir veldig laggete og sånn lyseblå skjerm når jeg driver og kjører
Pc'ene så bra ut..
Håper dere skjønner hva jeg mener..
Sist endret av Tdk-Ottar; 20. september 2010 kl. 18:43.
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Den skal være til jobbing på skolen og hjemme. Jeg får programmer som E-lector , Amis og noen til. E.Lector og Amis tar stor plass.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Jeg skal bare ha med på skolen og gjøre oppgaver og sånt på den.
Jeg trenger en bra Harddisk fordi jeg skal game GTA San Andreas og flere spill. Euro truck simulator.
Vis hele sitatet...
"Flere spill". Kanskje verdt å nevne når du blir spurt om bruksområde?

EDIT: Forøvrig er det hovedsaklig skjermkortet ditt som vil bestemme gamingytelsen, ikke harddisken (selv om det er fint å ha en god HDD).
Sist endret av httpwhat; 20. september 2010 kl. 18:45.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
"Flere spill". Kanskje verdt å nevne når du blir spurt om bruksområde?
Vis hele sitatet...
Jeg glemte og skrive at jeg også skal ha noen spill på pcen også... E-Lector og Amis tok 10 % av Harddisken på min DELL Inspiron 6400.
EDIT: Da trenger jeg en pc med God Harddisk, bra Grafikkkort og god ytelse.
Sist endret av Tdk-Ottar; 20. september 2010 kl. 18:51.
Jeg hadde lett gått for DonTomaso sitt forslag, den har jo alt du er ute etter, hvis du ser vekk i fra prisen
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av A-H Vis innlegg
Jeg hadde lett gått for DonTomaso sitt forslag, den har jo alt du er ute etter, hvis du ser vekk i fra prisen
Vis hele sitatet...
Grafikkkort og alt det der??
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Grafikkkort og alt det der??
Vis hele sitatet...
Sorry dobbelpost.
Jeg skrev litt feil. Sorry

Er det sånn at du får grafikkkort med HD-Grafikk???? (Sånn at pcen kan spille alle spill uten og få tullete grafikk)
Hvis du gjør det koster det noe ekstra?
Håper du forstår hva jeg mener.

Tusen Takk for svar
Her er info om skjermkortet og hvordan det vil være å spille med det.

Om du vil kjøre spillet i full HD (oppløsning 1920x1020) må du ha en skjerm som takler det. Det vil du ikke få i din prisklasse.
Tror ikke du får 7tusen av hjelpemiddel sentralen til PC, med tanken på at laptopper er grisebillige nå. Broren min fikk ca 4k. Han går på u-skolen da.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Her er info om skjermkortet og hvordan det vil være å spille med det.

Om du vil kjøre spillet i full HD (oppløsning 1920x1020) må du ha en skjerm som takler det. Det vil du ikke få i din prisklasse.
Vis hele sitatet...
Jeg må i hvertfall ha et grafikkkort, som du kan spille Simulator spill , GTA San Andreas og spill på stream i hvertfall.
Håper du forstår det. Er litt dårlig forklart.

Takk for hjelpen.
Sist endret av Tdk-Ottar; 22. september 2010 kl. 17:02.
Som du ser litt nedover i linken min, så kan du med den maskinen (m/ Mobility R HD 5650-kortet) spille så og si alle nye spill på low/med settings i den oppløsningen som er max. på maskinen DonTomaso foreslo.

Simulator-spill vet jeg ikke hva du legger i, ei heller "spill på stream". GTA SA er ikke så nytt og spilles nok veldig, veldig greit på den maskinen - den drar tross alt nyeste GTA (IV) på medium settings.
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Som du ser litt nedover i linken min, så kan du med den maskinen (m/ Mobility R HD 5650-kortet) spille så og si alle nye spill på low/med settings i den oppløsningen som er max. på maskinen DonTomaso foreslo.

Simulator-spill vet jeg ikke hva du legger i, ei heller "spill på stream". GTA SA er ikke så nytt og spilles nok veldig, veldig greit på den maskinen - den drar tross alt nyeste GTA (IV) på medium settings.
Vis hele sitatet...
Så da burde jeg få skaffa meg en pc med Mobility R HD 5650-Kortet??
Så en ny Bærbar pc drar de fleste nye Pc spill?

Så det drar det her??
System Requirements

* Microsoft Windows XP, Windows Vista or Windows 7
* 2.0 GHz Intel or equivalent AMD processor
* Nvidia Geforce 6800 Series, ATI Radeon X850, S3 Chrome 430 GT or better (min 256 MB VRAM)
* 1 GB RAM
* 1 GB free hard drive space
* Soundcard
Sitat av Tdk-Ottar Vis innlegg
Så da burde jeg få skaffa meg en pc med Mobility R HD 5650-Kortet??
Så en ny Bærbar pc drar de fleste nye Pc spill?

Så det drar det her??
System Requirements

* Microsoft Windows XP, Windows Vista or Windows 7
* 2.0 GHz Intel or equivalent AMD processor
* Nvidia Geforce 6800 Series, ATI Radeon X850, S3 Chrome 430 GT or better (min 256 MB VRAM)
* 1 GB RAM
* 1 GB free hard drive space
* Soundcard
Vis hele sitatet...
Snakker vi ikke om DonTomasos PC-forslag her da?! Den har nettopp det skjermkortet jeg snakker om. Den maskinen drar de fleste nye spill greit. "En ny bærbar PC drar de fleste nye PC-spill?", spør du. Nei, det gjør de ikke, men den DonTomaso foreslo, gjør det.

Som du sikkert klarer å lese ut av de system req.´ene du limte inn her, vil den aktuelle PCen klare helt fint.

Mer du lurer på?
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Snakker vi ikke om DonTomasos PC-forslag her da?! Den har nettopp det skjermkortet jeg snakker om. Den maskinen drar de fleste nye spill greit. "En ny bærbar PC drar de fleste nye PC-spill?", spør du. Nei, det gjør de ikke, men den DonTomaso foreslo, gjør det.

Som du sikkert klarer å lese ut av de system req.´ene du limte inn her, vil den aktuelle PCen klare helt fint.

Mer du lurer på?
Vis hele sitatet...
Jeg så litt mer på pcen som DonTomaso foreslo og fant ut, den er helt lik bror min sin. Han er ikke fornøyd med den pcen og vil ikke ha lik som han. Så er det noen som er like gode som den DonTomaso foreslo av dem andre forslagene?
Sist endret av Tdk-Ottar; 22. september 2010 kl. 18:21.
Skal se om jeg finner noen. Men kom tilbake når du har fått penger da... Gidder ikke bruker for mye tid på luftdrømmer
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Skal se om jeg finner noen. Men kom tilbake når du har fått penger da... Gidder ikke bruker for mye tid på luftdrømmer
Vis hele sitatet...
Ok Det skal jeg. Håper han kisen snart fyller ut skjemaet Kan se litt selv også. nå vet jeg hva jeg må se etter
Sist endret av Tdk-Ottar; 22. september 2010 kl. 18:35.
▼ ... over en måned senere ... ▼
OttarLuv
Tdk-Ottar's Avatar
Trådstarter
66 1
Sorry for dobbelt inlegg.

Regelene er endra så jeg får ikke pc gjennom hjelpemiddel sentralen.
Vi har søkt om støtte på nav om 5000kr.

Noe pc som funker til det meste spill til den prisen?