Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1469 211415
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Først:
Sitat av kvarburg Vis innlegg
hey, hvor får jeg skaffa sånn der stump remover?
Vis hele sitatet...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Kvarburg: Jeg syntes det var et "#€%&#%€ dumt spørsmål!
Vis hele sitatet...
Og så:
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg bare begynte å tenke på en ting. Er BP, flashpowder, whistlemix, etc. kategorisert som LE? Eller som "veldig, VELDIG brennbart(!!!)"?
Vis hele sitatet...
Du er en gjennomført karakter!

Men for å hjelpe deg på vei med spørsmålet ditt, så skal jeg besvare deg med 4 nye spørsmål:

1. Er BP, Flash, whistlemix etc. eksplosivt?
2. Er det lav eller høyeksplosivt?
3. Er det brennbart?
4. I såfall, lite eller veldig?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hehe, okey! Jeg kommer meg frem blant spørsmålene, jeg mente bare å ha hørt at BP var kategorisert som LE, så da begynte en temmelig schizofren diskusjon med meg selv...
Jeg vet ikke om jeg skjønte hvorfor det var pussig... Jeg vet forsåvidt at jeg er temmelig pussig til tider, men jeg velger å ta kommentaren: "Du er en gjennomført karakter!" som et kompliment, da det ikke er i overmåte negativt eller nøytralt, ikke vondt ment..
Spørsmålet til Kvarburg var jo teit i sammenhengen, spørsmålet mitt var teit fra bunn av
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Spørsmålet til Kverburg var ikke teit i sammenhengen. Folk snakka om Stubbefjerner, og han spurte hvor man kan kjøpe stubbefjerner, da han syntes boksen så meget kurant ut til hans formål... Da hjelper det lite om man får en sekk KNO3 på Felleskjøpet.

Men ja, ditt spørsmål var teit fra bunnen av... Eller jeg vil ikke kalle det teit. Jeg vil kalle det korttenkt, ikke slemt ment
Om du da ikke tolket svaret mitt rett, så kan jeg legge til at disse kruttypene er laveksplosiver, og ja, de er brennbare, spesielt siden de har det de trenger av oksygen i seg selv.
@Up: Kjønte ikkje 3 og 4 visst du var serriøs.

Tok 3'ern siden det kan gjelde HE men besvarer ingenting. Fordi AP er "brennbart" og bp er "brennbart".
4'ern, .... ?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Up Vis innlegg
Spørsmålet til Kverburg var ikke teit i sammenhengen. Folk snakka om Stubbefjerner, og han spurte hvor man kan kjøpe stubbefjerner, da han syntes boksen så meget kurant ut til hans formål... Da hjelper det lite om man får en sekk KNO3 på Felleskjøpet.
Jeg vil kalle det korttenkt, ikke slemt ment
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg tror faktisk det er du som har rotet denne gangen... Tror jeg... Jeg skrev om en film jeg syntes var idiotisk, hvor han i filmen brukte "Stubbefjerner". Jeg ba om støtte for min mening som var at filmen var totalt uansvarlig og teit. Han svarer: Hvor får jeg kjøpt dette?
Derfor syntes jeg sammenhengen passet dårlig, men nok om det, jeg har da hatt både min og de fleste andre her inne sin fair share med dumme spørsmål
Jeg tar ingenting fra deg vondt ment jeg, du er bare av typen som sier ting rett ut...

Edit: Nei, jeg driver ikke med noen form for smisking...
Sist endret av Ffojt; 20. juni 2010 kl. 01:48.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Hehe, jeg tror faktisk det er du som har rotet denne gangen... Tror jeg...
Vis hele sitatet...
Helt ærlig?
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg skrev om en film jeg syntes var idiotisk, hvor han i filmen brukte "Stubbefjerner". Jeg ba om støtte for min mening som var at filmen var totalt uansvarlig og teit. Han svarer: Hvor får jeg kjøpt dette?
Vis hele sitatet...
Sitat av kvarburg Vis innlegg
hey, hvor får jeg skaffa sånn der stump remover? den beholderen han hadde var jo perfekt størrelse for meg!
Vis hele sitatet...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Kvarburg: Jeg syntes det var et "#€%&#%€ dumt spørsmål!
Vis hele sitatet...
Når skal du gi deg?

Sitat av Fyllingz Vis innlegg
@Up: Kjønte ikkje 3 og 4 visst du var serriøs.

Tok 3'ern siden det kan gjelde HE men besvarer ingenting. Fordi AP er "brennbart" og bp er "brennbart".
4'ern, .... ?
Vis hele sitatet...
1. Er BP, Flash, whistlemix etc. eksplosivt?
2. Er det lav eller høyeksplosivt?
3. Er det brennbart?
4. I såfall, lite eller veldig?

1. Ja.
2. LE.
3. Ja, det brenner, gjør det ikke?
4. Brenner vel veldig godt når det tar fyr?
Sist endret av Up; 20. juni 2010 kl. 03:12.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg kan godt gi meg, men jeg ser ikke hvordan det beviser noenting at den beholderen "han" hadde var perfekt størrelse for Kvarburg... Det beviser jo at han så det i filmen jeg ville ha støtte for at var teit... Samma det, det er da ingenting å lure på du har sikkert rett, jeg er bare veldig kverulant
(Håper du av alle på dette forumet kjenner igjen sarkasme når du ser det!)
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
He detonerer vell? Mens LE brenner.

Jada, HE kan deflagere(brenne), men no snakker eg om det som skiller HE frå LE. Som er detonasjon.

Altså 3 og 4 er lite bra fasit/hjelpemiddel eller eit godt svar.

Alt av lav-eksplosiv har ein fart på under ca. 340.29 m / s (i luft). Med andre ord under lydens hastighet. Høy-eksplosiv derimot går langt over lydenshastighet.
Vis hele sitatet...
Fyllingz, du er på dypt vann.
Vennligst ta årene fatt og ro deg inn igjen til sikkerhet før det blir FOR dumt.
Sitat av Up Vis innlegg
1. Er BP, Flash, whistlemix etc. eksplosivt?
2. Er det lav eller høyeksplosivt?
3. Er det brennbart?
4. I såfall, lite eller veldig?

1. Ja.
2. LE.
3. Ja, det brenner, gjør det ikke?
4. Brenner vel veldig godt når det tar fyr?
Vis hele sitatet...
Skjønte det som at 3 og 4 skulle besvare nr. 2.

...

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Fyllingz, du er på dypt vann.
Vennligst ta årene fatt og ro deg inn igjen til sikkerhet før det blir FOR dumt.
Vis hele sitatet...
Ja, eg sletta liksom det innlegg for det var fail...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10009225

Noen som husker "Plumbo i trusa" saken?
Nå har dommen endt på 6mnd ubetinget
Sist endret av KulaKanon; 21. juni 2010 kl. 19:17.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Følte bare for å fortelle at for alle iPod/iPhone geeks/pyroteknikere er app'en Fireworks Show av Josh Yudaken veldig bra, med fine effekter, ganske ekte utseende og med varierte effekter. Oppdaget til og med et multibreak
Som sagt, syntes bare jeg skulle nevne det, har lett mye etter pyroteknikk app's til å "kaste bort" litt tid på
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10009225

Noen som husker "Plumbo i trusa" saken?
Nå har dommen endt på 6mnd ubetinget
Vis hele sitatet...
det der er jo galskap... tømme avløpsrens i buksa på folk :O Kan ikke forestille meg hvor vondt det hadde vært!
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article772634.ece

Fy faen for noen jævla idiioter som fucker opp for ærlige og snille pyroteknikkere på denne måten!!
Håper dem blir straffpult av politiet.
Unnskyld språket, men slike ting som dette provoserer..
Sist endret av KulaKanon; 24. juni 2010 kl. 15:57.
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article772634.ece

Fy faen for noen jævla idiioter som fucker opp for ærlige og snille pyroteknikkere på denne måten!!
Håper dem blir straffpult av politiet.
Unnskyld språket, men slike ting som dette provoserer..
Vis hele sitatet...
Må si meg enig der... Men hvorfor skulle noen som har hjerne nok til å lage HE ikke ha hjernekapasitet igjen nok til å tenke at dette vil få konsekvenser??? Må si at njeg holder meg langt borte fra HE i utgangspunktet, men slikt må ha blitt gjort av personer en kan se idiotien i ansiktet på. Og ja, håper onkel tar dem og gjør det de må...
jeg har prøvd å laget min første bombe.
Redbullboks med rødsprit. Jeg har teipet rundt hele boksen ganske tett så jeg ikke søler noe sprit.
Men det jeg lurer på: hva er den beste måten å tenne den på. Jeg har bare tatt en hyssing i gjennom et hull helt ned i boksen sann at det bare er noe som stikker ut (2 cm). Når jeg da drar den ut er det sprit på hyssingen. Hadde det funka?
Sitat av Bloody_fool Vis innlegg
jeg har prøvd å laget min første bombe.
Redbullboks med rødsprit. Jeg har teipet rundt hele boksen ganske tett så jeg ikke søler noe sprit.
Men det jeg lurer på: hva er den beste måten å tenne den på. Jeg har bare tatt en hyssing i gjennom et hull helt ned i boksen sann at det bare er noe som stikker ut (2 cm). Når jeg da drar den ut er det sprit på hyssingen. Hadde det funka?
Vis hele sitatet...
Dette er ingen bombe.

Du kan sette fyr på boksen uten at noen ting spennende vil skje.
Om du setter fyr på den og kaster den i en stein eller noe så vil det bare sprute litt brennende væske rundt...
Jeg foreslår at du heller bruker rødspriten på stormkjøkkenet ditt dersom du har det.
Men hvordan burde jeg begynne da?
Det står en hel del om dette på første side i denne tråden.

Les gjennom dette, gjør som det står så vil jeg tro at du er på god vei.
Spør om det er noe du lurer på.
Takk

Men det var en ting til.
Jeg så en film på youtube av noen som laget hydrogen med kaustisk soda, vann og aluminiumsfolie så jeg prøvde det.
http://www.youtube.com/watch?v=iEJ6nAvoRWQ
Jeg gjorde akuratt det samme, men de funka ikke.
Balongen ble fylt og de ble J**** varmt. Men det var ikke hydrogen (balongen steg ikke opp)
Så jeg lurer så fælt på hva jeg gjrde feil.
Sitat av Bloody_fool Vis innlegg
Takk

Men det var en ting til.
Jeg så en film på youtube av noen som laget hydrogen med kaustisk soda, vann og aluminiumsfolie så jeg prøvde det.
http://www.youtube.com/watch?v=iEJ6nAvoRWQ
Jeg gjorde akuratt det samme, men de funka ikke.
Balongen ble fylt og de ble J**** varmt. Men det var ikke hydrogen (balongen steg ikke opp)
Så jeg lurer så fælt på hva jeg gjrde feil.
Vis hele sitatet...
Side de ble så varmt så fylte du ballongen med en blanding av hydrogen og vanndamp... Du må reagere sakte (lite NaOH) og kjøle ned reaksjonen i et isbad... Har gjort samme feil jeg og...
hva er det du mener med isbad?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Isbad?? Jeg har gjort dette flere ganger med fint resultat og har aldri brukt isbad...
Bloody_fool: Dette er nøyaktig det det høres ut som! En beholder med vann og is!
Sitat av Bloody_fool Vis innlegg
hva er det du mener med isbad?
Vis hele sitatet...
Les bare forumet!!! Jeg får ikke sagt hvor mye jeg hater slike _idiotiske_ spørsmål måned etter måned, ny duud etter ny duud, LES Det hellvettes forumet fra A-Å!!! Gidder du ikke det dør du sikkert tidlig, Gidder du lese det, faller lærdom og viten i din hånd. Ærlig talt!

Edit: Det er faktisk lov å både bruke hue og Lese, enn så lenge.
Sist endret av KulaKanon; 27. juni 2010 kl. 03:27.
Sikkert et dumt spørsmål, men har nettopp laget min første knsu, og merket at kasserollen ble ganske grisete. Hvordan bør jeg vaske den? Det er vell ikke så lurt å spyle alt ned i vasken =), eller bør jeg ha en til knsu, en til BP osv.?
Sist endret av Sinken; 2. juli 2010 kl. 16:25.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Sikkert et dumt spørsmål, men har nettopp laget min første knsu, og merket at kasserollen ble ganske grisete. Hvordan bør jeg vaske den? Det er vell ikke så lurt å spyle alt ned i vasken =), eller bør jeg ha en til knsu, en til BP osv.?
Vis hele sitatet...
bare å sett kasserollen i vann, og vask den etter ei stund når innholdet har løst seg opp.. funker fint det :P
Sist endret av PAO87; 2. juli 2010 kl. 16:32.
okay, tusen takk
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Både sukker og kaliumnitrat er løselig i vann, så bruk varmt vann, gjerne fra en vannkoker hvis du har dårlig tid, og skrubb godt...
Morsommere å tenne på. min ble i alle fall helt "ren"
Sitat av Zondre Vis innlegg
Morsommere å tenne på. min ble i alle fall helt "ren"
Vis hele sitatet...
Det samme pleier jeg også å gjøre, men det anbefales ikke dersom man låner gryta til høvdingen på kjøkkenet ettersom det kan oppstå uønskede flekker ved bruk av en slik metode ved rensing.
hehe, skulle sakt det litt før =)
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Vel, ærlig talt tror jeg de fleste tenker på at ting får svimerker hvis du brenner noe i dem...
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
ka mener du?
Vis hele sitatet...
Når noe brenner eller har noe som brenner oppi, har det en tendens til å får svimerker...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg synes dette var et fint sted å spørre: Jeg har jo fryktelig lyst til å holde på med kjemi videre, men da vil jeg gjerne holde alt lovlig. Kan noen anbefale noen kjemikalier jeg burde skaffe meg, som er lolvlige?

Pyrotecnician har allerede foreslått disse:
Natron
Sitronsyre
Vinsyre
Hornsalt
Lut
Krystallsoda
Eddik
Saltsyre
Salt
Isopropanol
Rødsprit

Har noen noe å si på dette? Jeg skulle gjerne hatt en liste over ulovlige kjemikalier i Norge, og en side eler annet sted med informasjon om hva man kan gjøre- Vet man det er det lettere å finne ut hva man burde ha...
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tjah. Det er vel meget få kjemikalier som egentlig er ulovlige. Det som er ulovlig er å benytte kjemikaliene til noe ulovlig, feks. fremstilling av eksplosiver/fyrverkeri/etc.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg synes dette var et fint sted å spørre: Jeg har jo fryktelig lyst til å holde på med kjemi videre, men da vil jeg gjerne holde alt lovlig. Kan noen anbefale noen kjemikalier jeg burde skaffe meg, som er lolvlige?

Pyrotecnician har allerede foreslått disse:
Natron
Sitronsyre
Vinsyre
Hornsalt
Lut
Krystallsoda
Eddik
Saltsyre
Salt
Isopropanol
Rødsprit

Har noen noe å si på dette? Jeg skulle gjerne hatt en liste over ulovlige kjemikalier i Norge, og en side eler annet sted med informasjon om hva man kan gjøre- Vet man det er det lettere å finne ut hva man burde ha...
Vis hele sitatet...


Men for pokker da Ffjot, KNO3, NH4NO3, Hexamin, Acetone, Sukker, Svovel, KCl, NaCl, Lynol, Nitrometan, Diesel, .... alt dette er lovlig, og mye mye mer jeg hverken kommer på i farten eller gidder sjekke noe nærmere opp.


Dessuten har Nygaard helt rett i det han sier i innlegg #535
Sist endret av KulaKanon; 14. juli 2010 kl. 12:00.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Da jeg har oppklart det, kan noen anbefale/foreslå noen sider/bøker med eksperimenter jeg kan utføre? Det gjør det jo lettere å handle inn, hvis jeg har planer jeg trenger spesielle kjemikalier til...

Jeg bare videreformidler et spørsmål fra Pyrotecnician her. Han er i Danmark og kjeder seg i hjel, men så fant han en kjemibutikk
Han lurer på følgende: Hva er Natrium Dithionitt? Hva kan det brukes til? Wikipedia ga meg egentlig ingen fornuftige svar...

Sitat av Ffojt Vis innlegg
Da jeg har oppklart det, kan noen anbefale/foreslå noen sider/bøker med eksperimenter jeg kan utføre? Det gjør det jo lettere å handle inn, hvis jeg har planer jeg trenger spesielle kjemikalier til...

Jeg bare videreformidler et spørsmål fra Pyrotecnician her. Han er i Danmark og kjeder seg i hjel, men så fant han en kjemibutikk
Han lurer på følgende: Hva er Natrium Dithionitt? Hva kan det brukes til? Wikipedia ga meg egentlig ingen fornuftige svar...
Vis hele sitatet...
Hvorfor kom det ikke opp som en ny post?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Men for pokker da Ffjot, KNO3, NH4NO3, Hexamin, Acetone, Sukker, Svovel, KCl, NaCl, Lynol, Nitrometan, Diesel, .... alt dette er lovlig, og mye mye mer jeg hverken kommer på i farten eller gidder sjekke noe nærmere opp.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ta min del der... Jeg var på ferie i DK da jeg skrev den listen PÅ SMS! Jeg visste selvsagt om de... Og foresten, jeg vet ærlig talt ikke om et eneste kjemieksperiment som trenger lynol, nitrometan eller diesel... De andre, selvfølgelig, men orket ikke å skrive mer...
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Hvorfor kom det ikke opp som en ny post?
Vis hele sitatet...
Fordi du skrev de to for tett etter hverandre. Blir lagt til den forige. Etter en stund kommer det du skriver opp som en ny post...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Et spørsmål: Har sikkert stikt det før, hørt svaret før osv. men en viss Pyrotecnician driver å forvirrer meg...
Er Fe2O3+Al thermite lovlig?
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Et spørsmål: Har sikkert stikt det før, hørt svaret før osv. men en viss Pyrotecnician driver å forvirrer meg...
Er Fe2O3+Al thermite lovlig?
Vis hele sitatet...
Der får du eit saftig ja!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Der får du eit saftig ja!
Vis hele sitatet...
Thermit er en pyroteknisk sats, som har en voldsom effekt, og blir brukt militært i granater på grunn av det.
Kom med kildehenvisning istedenfor tomme påstander som mange vil oppfatte kommer av om du synes det eller ikke.

Jeg sier ikke at det er ulovlig, men jeg ser værtfall ingen grunn eller bevis på at det er lovlig.
Sitat av Up Vis innlegg
Thermit er en pyroteknisk sats, som har en voldsom effekt, og blir brukt militært i granater på grunn av det.
Kom med kildehenvisning istedenfor tomme påstander som mange vil oppfatte kommer av om du synes det eller ikke.

Jeg sier ikke at det er ulovlig, men jeg ser værtfall ingen grunn eller bevis på at det er lovlig.
Vis hele sitatet...
Det var ein eller to som linket til lov verket eller kva det var her på forumet.

Militæret bruker vell meir "thermate" som inneholder litt anna kjemikalier inkludert thermit som er hovud ingrediensen i thermate, er vell derfor dei har så like namn. Thermate har høyare temp. enn vanlig thermit når det brenner. Og dei bruker det i granater som du sa og også for å brenne f.eks ubrukte kuler.


Men skal ta å finne fram litt info om thermit
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Et spørsmål: Har sikkert stikt det før, hørt svaret før osv. men en viss Pyrotecnician driver å forvirrer meg...
Er Fe2O3+Al thermite lovlig?
Vis hele sitatet...
Jeg har sagt om og om igjen at så lenge bruken av det er lovlig (f.eks ikke setter fyr på hus med det etc..) så er det lovlig! Har lest det en eller annen plass...
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Tja... Thermite brukes til sveising av togskinner. Så da kan man jo tro at det er lovlig.

Men svartkrutt brukes i gamle våpen og fyrverkeri, og ANFO og dynamitt brukes til bergspregning. Du har ikke lov til å lage eller bruke noen av de (med unntak av kommersielt svartkrutt/fyrverkeri).

Jeg lengter etter noe konkret å lese.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Militæret bruker vell meir "thermate" som inneholder litt anna kjemikalier inkludert thermit som er hovud ingrediensen i thermate, er vell derfor dei har så like namn. Thermate har høyare temp. enn vanlig thermit når det brenner. Og dei bruker det i granater som du sa og også for å brenne f.eks ubrukte kuler.


Men skal ta å finne fram litt info om thermit
Vis hele sitatet...
Jeg er fult klar over dette, men det er fortsatt thermit. Du kan lage thermit med helt andre chems enn med Fe2O3 og Al.
Thermate inneholder hovedsaklig thermit, med tilsatt ca 2% svovel. Dette blir en eutektisk komposisjon på grunn av svovelet som gjør at jernet under reaksjonen får lavere smeltetemperatur ved kontakt ved svovelet. De bruker det når de sveiser, da jernet holder seg flytende lengere, som er en praktisk ting. Om du ikke skjønner, så er bordsalt og vann eutektisk.

Thermate-TH3 som militæret bruker har tilsatt nesten 30% barium nitrat, noe som foresaker en mer voldsom reaksjon og høyere temperatur. Flammen blir større og jernet har mere splatter effekt, noe som er bra for militære formål.
Svovelet bruker de selvfølgelig her også, i tillegg til en binder, så de kan støpe det. Pulver er ikke praktisk.
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg er fult klar over dette, men det er fortsatt thermit. Du kan lage thermit med helt andre chems enn med Fe2O3 og Al.
Thermate inneholder hovedsaklig thermit, med tilsatt ca 2% svovel. Dette blir en eutektisk komposisjon på grunn av svovelet som gjør at jernet under reaksjonen får lavere smeltetemperatur ved kontakt ved svovelet. De bruker det når de sveiser, da jernet holder seg flytende lengere, som er en praktisk ting. Om du ikke skjønner, så er bordsalt og vann eutektisk.

Thermate-TH3 som militæret bruker har tilsatt nesten 30% barium nitrat, noe som foresaker en mer voldsom reaksjon og høyere temperatur. Flammen blir større og jernet har mere splatter effekt, noe som er bra for militære formål.
Svovelet bruker de selvfølgelig her også, i tillegg til en binder, så de kan støpe det. Pulver er ikke praktisk.
Vis hele sitatet...

Eg veit kva thermate er, men ja eg skjønner

Eg sendte ein e-post til ei norsk statlig side om thermit var lovlig eller ei så håper eg vi får eit skikkelig svar.

Visst ikkje så stikker eg ned på politistasjonen og spørr
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Eg veit kva thermate er, men ja eg skjønner

Eg sendte ein e-post til ei norsk statlig side om thermit var lovlig eller ei så håper eg vi får eit skikkelig svar.

Visst ikkje så stikker eg ned på politistasjonen og spørr
Vis hele sitatet...
Virka ikke helt sånn at du _virkelig_ gjorde det.

Flott at du har gjort det! Sørg for å få et dokumentert svar du kan poste her, så vi ikke bare ser flere påstander

Du kan ringe politiet også vil jeg tro... Mulig du blir satt på vent i 4 timer først... Ring 112 du!
Sist endret av Up; 3. august 2010 kl. 00:50.
Sitat av Up Vis innlegg
Virka ikke helt sånn at du _virkelig_ gjorde det.

Flott at du har gjort det! Sørg for å få et dokumentert svar du kan poste her, så vi ikke bare ser flere påstander

Du kan ringe politiet også vil jeg tro... Mulig du blir satt på vent i 4 timer først... Ring 112 du!
Vis hele sitatet...
Da beklager eg dårlig innlegg ;O

Men, tviler på at eg skal ringe nødnummeret 112 for å spørr om noko slikt :P

Ringte 112 når nokon tok sykkelen min, og det hjalp lite
Jeg har spurt før om noe lignende... Slowflash som booster. Jeg har nå laget en liten liste over ting jeg skal bestille snart, men aluminium for KNO3 slowflash har jeg ikke funnet enda. Noen som kan si hvilken type, hvis noen av de, som passer til slowflash på http://pyrosupplies.moonfruit.com/#/metals/4523619745? Takk.