Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4384
Bør det forbys? Jeg mener at dette ikke bør forbys men for all del: Jeg har ingenting til overs for de som utnytter seg av fattige afrikanske kvinner ved å love dem et bedre liv i Europa. Men prostitusjon kommer ikke til å forsvinne om man forbyr det. Dessuten er det ikke alle prostituerte som blir utnyttet, det finnes jenter som ser på det som et yrket og en lettvint måte å tjene penger på, og det ser jeg i grunn ikke noe galt i.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Slik jeg har fattet det er det pr. dags dato ikke lov til å selge sex.
I og for seg greit nok, men lovbrytere finnes alltid.
Om man skulle forby kjøp av sex tror jeg ikke det hadde skjedd stort. Tilbud og etterspørsel ect.
Sist endret av Antim0n; 20. juli 2008 kl. 22:26.
Er for galt at kvinner skal leve av å ha sex med tilfeldige menn de møter på et gatehjørne, men de bestemmer selv. For min del skal de bare leve slikt, det plager ikke meg at noen trives med det yrket..
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av kaup
Er for galt at kvinner skal leve av å ha sex med tilfeldige menn de møter på et gatehjørne, men de bestemmer selv. For min del skal de bare leve slikt, det plager ikke meg at noen trives med det yrket..
Vis hele sitatet...
Om vi skal snakke moral har jeg følgende og si.
De eneste som er lavere på den moralse rangstigen enn de som selger seg, er de som kjøper.
Jeg mener det burde være lov.
Bedre at en med stor sexlyst som ikke får seg noe, kjøper istedenfor å voldta.

Dessuten så er det mye deilige horer<3
Billig og!
Jeg anbefaler alle som er interessert i denne debatten å lese Bakgater og Hard Asfalt. Horenes egne historier.
Hvorfor er det bedre at en mann med stor sexlyst kjøper ei dame som for hver tur hu tar, mister litt av sjela og seksualiteten sin? Istedenfor å voldta? Det finnes andre alternativer. Forfør ei dame, f.eks. Dessuten skjer voldtekter gjerne ikke fordi mannen er så desperat, men fordi han tenner på å ta kontrollen og denslags.

Jeg veit ikke hva jeg skal svare. Fordeler med at det er lov, er at vi får bordeller og helsesjekker. Men da lovliggjør vi også at enkelte kvinner skal ødelegge seg selv, og nedverdige dem. Om vi kriminaliserer, vil prostitusjonen bare flytte seg under jorda og bli vanskeligere å få bukt med. Jeg synes ikke noe om halliker med stor stall og de typene som holder på med menneskehandel. De skal ikke tjene på andres nød og ulykke. Det finnes også få lykkelige horer, selv om det naturligvis er noen der ute. Jeg tror jeg heller mot at det ikke bør være ulovlig, iallefall ikke i dagens samfunn.
Sitat av Gromstad2
Jeg mener det burde være lov.
Bedre at en med stor sexlyst som ikke får seg noe, kjøper istedenfor å voldta.

Dessuten så er det mye deilige horer<3
Billig og!
Vis hele sitatet...
Ditt syn på denne saken har jeg fryktelig liten respekt for. Skjønner delvis at det er mennesker som tyr til prostitusjon fordi de er überkåte, evt de som selger det fordi de trenger penger. At man må kjøpe sex for ikke å voldta skal mye til tror jeg! Uansett, prostitusjon er noe jeg syns er veldig "skittent". Disse damene har kanskje veldig dårlig med penger, men det at selger kroppen sin, så en gammel sjøulk på 60 år ved navn Raymond skal få tilfredstilt lystene sine? Jeg syns oppriktig synd på prostituerte. Sex er sikkert for mange bare noe så random som klinings, men personlig så mener jeg at sex er noe av det største mellom to mennesker. At damene bare skal gi det fra seg, og andre skal ta det fra dem, selvom det er de prostituertes valg også, syns jeg er direkte trist!
Jeg syntes at det er greit med prostitusjon, men ikke slik som det drives nå.
Hadde staten akseptert faktumet at en ikke blir kvitt "problemet", å heller innført måte å "kontrollere" det på. F.eks bordeller som er drevet av staten. Dette kunne medført sikkerhet angående sykdommer, og ikke minst damene/mennene som er prostituerte.

Jeg er imot prostitusjon i den forstand at det drives av menneskehandel å "forsvarsløse" damer blir importert å smuglet fra Nigeria og østblokkland.
Jeg ser for meg at dette kan føre til forskjellige psykiske problemer, og fysiske for de som blir mishandlet under prosessen. Å bli tvunget til å ha sex med tilfeldige ekle griser på gata, å tjene noen få kroner på det mens du må gi bort mesteparten til halliken din er IKKE noe å lengte etter.

Hadde staten heller tatt hånd om saken, å sett at dette er et vedvarende problem uansett hva de "tror" slike aksjoner som de driver med nå hjelper, å heller opprettet bordeller i regi av staten. Eller åpnet mulighet for at "vanlige" folk kan starte bordeller men dog med strengt oppsyn.
De skulle innført registre over hvem som får jobbe der, det skulle vært ukentlige sjekker for SOS (seksuelt overførbare sykdommer), og aktivitetene skulle foregått på bordellet i angitte rom og områder.
Dette fører til økt sikkerhet for kunden mtp sykdommer, å ran(?), og det ville ført til økt sikkerhet for de prostituerte da de har vakter på bordellet.

Men det kommer aldri til å bli en realitet da staten er trangsynt, ser man et problem feier man det under ett teppe å ser andre veien. F.eks "plata" i Oslo. "Det er for mange narkomane i Oslo, alle henger på plata, men viss vi bare fjerner dem derifra så har vi løst problemet" Vips, så var Oslo nesten rusfritt........ NEI, problemet har bare forflyttet seg til et annet område.
Det samme med denne "Stop" aksjonen de har ang prostitusjon, det feier bare problemet inn i andre gater. Det fjerner ikke problemet i det hele tatt.. Men sålenge det ser pent ut en kort stund, så har staten tid til å vri hodet en annen vei å ikke se problemet lengre.
Staten vil sannsynligvis heller ikke kunne tjene nok penger på skatter å avgifter til at det er noe formål å drive en slik virksomhet. Staten skal tjene grovt på alt, men dersom de innfører bordell under statlige avgifter, skatter, "horeavgift", "sexavgift" å 15 andre nye avgifter så vil prisen på en prostituert RASKT overstige det de nå koster på gata. Gjerne 5-6 ganger så mye, hvem vet.. 10 kanskje..

Jeg syns at prostitusjon er helt greit, for de som faktisk selv VELGER å selge seg for sex.. Hva faen har jeg med det å gjøre? Om du vil jobbe på Kiwi, eller jobbe for kommunen å luke i bed.. Legger jeg meg oppi jobben din? Nei, så hvorfor skal vi legge oss oppi frivillige prostituerte sitt valg? Det er deres valg, deres kropp, og deres liv. Å hva gjør det deg, om du sitter i en leilighet i Bærum, å det ligger et bordell ved Asker? Dersom du ikke liker tanken, så trenger du ikke gå innom bordellet det er ikke verre en det.. "Det er uetiskt", well to bad. Verden er en fucka plass, er det noe du ikke liker, så hold deg borte fra det!!
Trådstarter
21 0
Må si meg enig i det du sier der møkk. Er det noe du ikke liker, så hold deg borte fra det!
Sitat av Butcher'n
Ditt syn på denne saken har jeg fryktelig liten respekt for. Skjønner delvis at det er mennesker som tyr til prostitusjon fordi de er überkåte, evt de som selger det fordi de trenger penger. At man må kjøpe sex for ikke å voldta skal mye til tror jeg! Uansett, prostitusjon er noe jeg syns er veldig "skittent". Disse damene har kanskje veldig dårlig med penger, men det at selger kroppen sin, så en gammel sjøulk på 60 år ved navn Raymond skal få tilfredstilt lystene sine? Jeg syns oppriktig synd på prostituerte. Sex er sikkert for mange bare noe så random som klinings, men personlig så mener jeg at sex er noe av det største mellom to mennesker. At damene bare skal gi det fra seg, og andre skal ta det fra dem, selvom det er de prostituertes valg også, syns jeg er direkte trist!
Vis hele sitatet...
Tror du at alle prostituerte er gatehorer som selger seg for 200 kr?

Det er en rangstige på de og, og det er stooor forskjell på jentene skal jeg si deg.
Vær så vennlig å ikke skjær alle under en kam.
Dette viser bare hvor uvitende du er.

Men for all del, rakk ned på jentene som tjener penga på ett ærlig hvis.

Kp til møkk for godt innlegg
Sist endret av Gromstad2; 20. juli 2008 kl. 23:32.
Sitat av Gromstad2
Tror du at alle prostituerte er gatehorer som selger seg for 200 kr?

Det er en rangstige på de og, og det er stooor forskjell på jentene skal jeg si deg.
Vær så vennlig å ikke skjær alle under en kam.
Dette viser bare hvor uvitende du er.

Men for all del, rakk ned på jentene som tjener penga på ett ærlig hvis.
Vis hele sitatet...
Tror du misforstod. Poenget er da ikke hvor mye de selger seg for, eller om de er luksus-horer! Jeg mener bare personlig at det er det mest dritt-aktige yrket du finner på denne jord. Tror nok det er et mindretall som gjør det av fri vilje, og klarer å leve et vanlig liv ved siden av. De fleste prostituerte er narkomane og de er kanskje en grunn til det...
Sist endret av Butchern; 20. juli 2008 kl. 23:37.
Enig i det møkk skriver her. Det blir litt som med strippebuler, bare at dette er "akseptert". Hvis folk synes det er skittent og uetisk, ja så holder de seg unna det. Stripperne tjener på å vise frem kroppen sin og man kan gå inn på et privat rom for en striptease som koster spenn. Hvis det samme hadde vært gjort i form av bordeller hadde vi forhåpentligvis sluppet alle intense gateprostituerte som løper rundt på Karl Johan og nærmest tørrjokker deg i det du skal inn på 7eleven.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Så lenge det er et marked for det (les alltid), kommer folk til å selge sex.. eneste forskjellen om prostitusjon er lovlig eller ulovlig er om det skjer i ukontrollerte omgivelser på gata, eller på kontrollerte, sanitære bordeller (gitt at de er regulert skikkelig).

I mine øyne burde det være lovlig å selge og kjøpe sex, men det burde ikke være lov å tjene på at andre selger seg selv. Det vil si at eventuelle bordeller må drives under ganske spesielle omstendigheter. Detaljene har jeg ikke tid til å spekulere på nå

Skal sies at jeg aldri ville kjøpt sex selv, men jeg innser at andre tenker ikke likt som meg.

Ellers synes jeg det bør gjøres mer for at folk ikke skal havne i den situasjonen at de må selge seg selv. Narkotiapolitikken i Norge vet jo de fleste her at er helt på tryne.
Stats eide bordeller, der hvor man må betale moms på det man kjøper hadde vært noe som sikkert var så villt at Norge hadde tukket noen turrister :P
Tenk på hvor mange som dør/lider kjønnssykdommer.
Sist endret av SamC++; 21. juli 2008 kl. 02:17.
SamC++: Statseide bordeller fikser det problemet også :P
Jeg er så lei av alle dere idioter som forsvarer de organiserte kriminelle og vil dømme kjøperne til helvetes flammer uten å tenke dere om.

Nå ble det forbudt å kjøpe sex, men ikke å selge det. Hvorfor det egentlig? Jo, fordi STATEN får inntekter av BØTELEGGING av de som kjøper sex.

Hells Angels har slått seg på menneskesmugling og prostitusjon for alvor nå, og tigging. Men man gjør det ikke forbudt å SELGE sex og å TIGGE. Hvorfor ikke? Samme grunn som for at trondheimspolitiet lar narkohandel fra HA sin side flyte gjennom garnet, det. Det kalles KORRUPSJON.
Sitat av foshar
Jeg er så lei av alle dere idioter som forsvarer de organiserte kriminelle og vil dømme kjøperne til helvetes flammer uten å tenke dere om.

Nå ble det forbudt å kjøpe sex, men ikke å selge det. Hvorfor det egentlig? Jo, fordi STATEN får inntekter av BØTELEGGING av de som kjøper sex.

Hells Angels har slått seg på menneskesmugling og prostitusjon for alvor nå, og tigging. Men man gjør det ikke forbudt å SELGE sex og å TIGGE. Hvorfor ikke? Samme grunn som for at trondheimspolitiet lar narkohandel fra HA sin side flyte gjennom garnet, det. Det kalles KORRUPSJON.
Vis hele sitatet...
Fred på jorden.

La oss si at jeg kommer å banker deg opp. Truer deg på livet, truer familien din på livet. Hvis du ikke gjør som jeg sier, så vil et nært familiemedlem av deg dø. Sånn.. nå tenker jeg at du gjør omtrent alt du kan for å holde meg blid resten av livet ditt.
Om jeg deretter sier at du skal ut på gata å selge kroppen din, så hadde du mest sansynelig gjort det.

Hvor er retferdigheten i verden om det er du som bli straffet for det her?

Og for skaperens skyld. Staten ditt og staten datt... når ble vi en gjeng med blitzere? Alt på kloden våres er ikke konspirasjoner. Hvor mange tror du kommer til å bli bøtelagt for å kjøpe sex? Hva tror du størelsen på den boten vil være? Ta å gang opp antall bøter med prisen pr bot i løpet av et helt år. Det vil mest sansynelig ikke være nok til å gi Jens en ny dressjakke engang. Satt litt på spissen...

Prøv å vær litt saklige. Å si at staten gjør alt for å få penger fra oss er så langt bak mål at jeg blir helt slapp.
Tror dere virkelig at vi har bøter for å kjøre for fort fordi staten skal ha en ekstra inntektskilde, eller fordi det skal stoppe oss i å kjøre for fort?
Sitat av TechLash
Fred på jorden.

La oss si at jeg kommer å banker deg opp. Truer deg på livet, truer familien din på livet. Hvis du ikke gjør som jeg sier, så vil et nært familiemedlem av deg dø. Sånn.. nå tenker jeg at du gjør omtrent alt du kan for å holde meg blid resten av livet ditt.
Om jeg deretter sier at du skal ut på gata å selge kroppen din, så hadde du mest sansynelig gjort det.

Hvor er retferdigheten i verden om det er du som bli straffet for det her?

Og for skaperens skyld. Staten ditt og staten datt... når ble vi en gjeng med blitzere? Alt på kloden våres er ikke konspirasjoner. Hvor mange tror du kommer til å bli bøtelagt for å kjøpe sex? Hva tror du størelsen på den boten vil være? Ta å gang opp antall bøter med prisen pr bot i løpet av et helt år. Det vil mest sansynelig ikke være nok til å gi Jens en ny dressjakke engang. Satt litt på spissen...

Prøv å vær litt saklige. Å si at staten gjør alt for å få penger fra oss er så langt bak mål at jeg blir helt slapp.
Tror dere virkelig at vi har bøter for å kjøre for fort fordi staten skal ha en ekstra inntektskilde, eller fordi det skal stoppe oss i å kjøre for fort?
Vis hele sitatet...
Om det var ulovlig å selge sex så hadde det ikke vært noe marked å selge sexen på. Problemet løst. De som driver med "trafficking" er ikke massemordere, krigsherrer eller lignende monstre, de er kriminelle, de gjør ikke ALVOR av slike trusler, det er ikke ØKONOMISK og RISIKOMESSIG lønnsomt.

Jeg er ikke en blitzer, jeg kjenner POLITIET ut og inn, og jeg kjenner STATEN ut og inn.

Hvor mange tror du blir bøtelagte for å kjøre for fort i Norge?
Med hundre tusen horer, og 40 turer per dag, så blir det 4 millioner potensielle bøter PER DAG. Det står 20 000 horer bare fra EN nasjon, i Oslo i dag. Tror du resten av landet er forskånet for horer og hallikvirksomhet? Bare 10% av Norges befolkning bor i Oslo. 100 000 horer er et forsiktig tall.

EN bot er nok til å gi jens en ny dressjakke, men det er ikke JENS som får pengene, det er STATEN NORGE som er en HOREBUKK som DRIVER HALLIKVIRKSOMHET INDIREKTE, ved å la denne virksomheten holde på.

Hvis DU ikke tror at bøter er til for å skape inntekt til staten, så er du en fordømt DUST. Jeg nekter å høre på propaganda av den typen du kommer med her. 2202 kroner i TV-lisens i året, og så påstår du at staten ikke har noen inntekter? Er det for å hindre oss i å se på TV at det er tv-lisens også da kanskje?
Sist endret av vidarlo; 21. juli 2008 kl. 03:46. Grunn: Fjerna personangrep.
Sitat av foshar
Jeg er ikke en blitzer, jeg kjenner POLITIET ut og inn, og jeg kjenner STATEN ut og inn.

Hvor mange tror du blir bøtelagte for å kjøre for fort i Norge?
Med hundre tusen horer, og 40 turer per dag, så blir det 4 millioner potensielle bøter PER DAG. Det står 20 000 horer bare fra EN nasjon, i Oslo i dag. Tror du resten av landet er forskånet for horer og hallikvirksomhet? Bare 10% av Norges befolkning bor i Oslo. 100 000 horer er et forsiktig tall.
Vis hele sitatet...

du som kjenner politiet ut og inn, meiner dei har ressursar til å bøtelegga 100 000 per dag?
Politiet hatar ikkje deg, verden er ikkje styrt av verken frimurarar eller Jens Stoltenberg, og grunnen til at det eventuelt er ulovleg å kjøpe sex er IKKJE for at staten norge skal tjene seg søkkrik.
Sist endret av Hatred; 21. juli 2008 kl. 03:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av foshar
Om det var ulovlig å selge sex så hadde det ikke vært noe marked å selge sexen på. Problemet løst. De som driver med "trafficking" er ikke massemordere, krigsherrer eller lignende monstre, de er kriminelle, de gjør ikke ALVOR av slike trusler, det er ikke ØKONOMISK og RISIKOMESSIG lønnsomt.
Vis hele sitatet...
Korleis veit du at markedet forsvinner? Det har ikkje forsvunne i sverige med eit forbod. Gateprostitusjon har gått ned.

Forøvrig trur eg ikkje på det du seier om at det ikkje lønner seg risikomessig - hallikverksemd og trafficking er allereie illegalt i noreg, like fullt blir *relativt* få straffa for det. Her mangler det altså ikkje på sanksjonsmogelegheiter, men implementering av dei.

Og når det gjeld trusler så trur eg så absoulutt at du undervurderer kva organiserte kriminelle er i stand til...
Sitat av foshar
Jeg er ikke en blitzer, jeg kjenner POLITIET ut og inn, og jeg kjenner STATEN ut og inn.

Hvor mange tror du blir bøtelagte for å kjøre for fort i Norge?
Med hundre tusen horer, og 40 turer per dag, så blir det 4 millioner potensielle bøter PER DAG. Det står 20 000 horer bare fra EN nasjon, i Oslo i dag. Tror du resten av landet er forskånet for horer og hallikvirksomhet? Bare 10% av Norges befolkning bor i Oslo. 100 000 horer er et forsiktig tall.
Vis hele sitatet...
Hundretusen? Drar du tall ut av ræva di? Dessuten, kva argument er det? For å kunne bøtelegge må du først avdekke kriminaliteten, og ha ei så sterk sak at du kan kjøre rettsak. Eller tenkte du forenkla forelegg? Du må fortsatt vere budd på straffesak om vedkommande nekter å vedta forelegget. I tillegg må du ta med at gateprostitusjon stortsett vil forsvinne - og når det gjeld andre typer prostitusjon er det jævlig vanskeleg å bevise at penger har vekskla eigar, sidan ingen av partane er spesielt interessert i eit forbud i det tilfellet...
Sitat av foshar
EN bot er nok til å gi jens en ny dressjakke, men det er ikke JENS som får pengene, det er STATEN NORGE som er en HOREBUKK som DRIVER HALLIKVIRKSOMHET INDIREKTE, ved å la denne virksomheten holde på.
Vis hele sitatet...
Uhm... er du på trynet? Hallikverksemd? Staten? Korleis? Når tvinga staten nokon inn i det?
Sitat av foshar
Hvis DU ikke tror at bøter er til for å skape inntekt til staten, så er du en fordømt DUST. Jeg nekter å høre på propaganda av den typen du kommer med her. 2202 kroner i TV-lisens i året, og så påstår du at staten ikke har noen inntekter? Er det for å hindre oss i å se på TV at det er tv-lisens også da kanskje?
Vis hele sitatet...
Igjen; sammenligninga di er så fuckings totalt på trynet: TV-lisensen er for å finansiere ein reklamefri allmenkringkastar i Norge. Rimelig vanleg europeisk modell - enten finansiert gjennom lisens, stempelavgift, eller direkte over statsbudsjettet. Resultatet er i alle tilfeller at fleirtalet betaler for ei felles teneste som eit gode.

Bøter er derimot eit instrument for å holde folk unna lovbrot. Det er eit økonomisk incentiv for å ikkje begå lovbrot, og blir brukt i dei tilfeller der samfunnet meiner vedkommande har gjort noko galt, men ikkje så alvorleg at vedkommande skal i fengsel for det. Då blir den økonomiske handlefriheta til vedkommande innskrenka litt til gjengjeld...

Og inntekter? Bøter er vel hovedsakleg meint som incentiv for å avstå frå kriminelle handlinger, og fungerer heilt utmerka til det. At inntektene tilfaller samfunnet plager eigentleg ikkje meg spesielt...

Kort sagt, eg aner ikkje kva du ville fram til i det forrige innlegget ditt, men det heng iallefall ikkje på greip!
Dere er hjernevaskede av NRK, stick och brinn som svenskene sier.

Jeg sa at HODELØSE DRAP på alle man truer med å drepe er TOTALT uforsvarlig risikomessig i forhold til den eventuelle økonomiske gevinsten. Tror noen at det er vill vest i noe annet europeisk land, så tar de feil. Man må over i slike land hvor de står og driter for å komme til slike forhold.

Du trenger faen ikke kjøre rettssak for å bøtelegge noen. Du får boten, rettssaken kommer om du nekter å ta boten. Har du flyttet hjemmefra enda eller?

Når tvang staten noen inn i prostitusjon? Er du klar over Norges nyere historie? Staten hadde monopol-horehus akkurat som den i dag har monopol på alt fra alkohol til narkotika, enten du vet det eller ei. Hvorfor tror du Bhatti og A og B gjengen er på slottsmiddager hele tiden, som "følge" for vår ÆRVERDIGE regjering?


Er NRK reklamefri? Nei.


Du henger ikke på greip.
Sist endret av foshar; 21. juli 2008 kl. 04:59.
Hvorfor skal man lage en ny "ulov" bare for å bli kvitt et problem som har grunn i noe helt annet en prostitusjon? Jeg sier meg enig i at vi ikke trenger å forurense gatene våre med prostitusjon, men det kan ikke løses med å lage en lov som forbyr å kjøpe sex.

Hva med å revidere den såkalte hallik-loven og åpne opp for at det kan drives bordell. Da kan man faktisk få inn skattepenger på dette og man kan da sette helsemessige krav til hvordan et bordell skal drives.

Noe som burde gjøres ulovlig er gateprostitusjon, dette kan egentlig sammelignes litt med alkohol-politikken vi driver i norge, f.eks det er ikke lov til å nyte alkohol eller selge alkohol på offentlig sted med mindre stedet/plassen har fått skjenkebevilgning.

Hva er egentlig forskjellen på at jeg drikker meg full på byen, øser ut penger på drinker til ei ukjent frøken eller tre, for å så kanskje være så heldig å få lurt en av de med hjem på en one-night-stand og på det at jeg tar kontakt med ei som driver med prostitusjon, avtaler pris og gjennomfører det under sikre forhold?
Til Foshar: 100 000 horer i Norge. Er du helt på trynet? Her er tall hentet fra en repotasje i Dagbladet i dag:
"Oslo-politiets STOP-gruppe mot trafficking består av 12 politispanere som siden nyttår har jobbet intensivt. De antar at det er nærmere 1500 prostituerte i hovedstaden, av 2500 på landsbasis. "

Hele repotasjen i DB: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/19/541228.html

Altå 2 500 i Norge.. Ikke sitt å sleng ut påstander om saker du overhodet ikke har greie på..
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av foshar
Når tvang staten noen inn i prostitusjon? Er du klar over Norges nyere historie? Staten hadde monopol-horehus akkurat som den i dag har monopol på alt fra alkohol til narkotika, enten du vet det eller ei. Hvorfor tror du Bhatti og A og B gjengen er på slottsmiddager hele tiden, som "følge" for vår ÆRVERDIGE regjering?


Er NRK reklamefri? Nei.
Vis hele sitatet...
Nå må du roe deg ned ett par tre-fire hakk. Bhatti og gjengmedlemmer har aldri vært så mye som i nærheten av slottet, og hva har slottet med dette å gjøre? Du er vel også av typen som ikke bruker visakort fordi "STATEN OVERVÅRKER'Æ".

NRK er reklamefri til den grad det er påkrevd. Det er staten som regulerer NRK og TV-kanalen NRK er totalt reklamefri.
Jeg er for at vi åpner opp for bordeller godkjent og kontrollert av staten, og for å forby gateprostitusjon.

Vi kommer aldri til å bli kvitt prostitusjon, så å prøve er det liten vits i. Det er bare å kaste bort politiets tid og ressurser på å jage prostituerte og sex-kjøpere, da det ikke løser noen problemer. Sørg for at det skjer under sikre forhold, og la politiet bruke tiden sin på mer fornuftige ting.
Trådstarter
21 0
Jeg sier ja så lenge det skjer under svært kontrollerte forhold! Staten må ta ansvar for dette, og tilrettelegge for horene slik at alt skjer i riktige former. Og ikke bak lukkede dører.
Prostitusjon er et av verdens eldste yrker, og det kommer nok IKKE til å fosvinne nå pga. noen lover.Av to onder velger man den minst ille. Så lovlige og kontrollerte bordeller høres fornuftig ut, statlige eller private. For mye skatter og avgifter bør derimot unngås, da prisene nok hadde steget, og gjort gateprostitusjon mer fristende for høyere personlig fortjeneste eller hallikvirksomhet. På samme måte som det smugles sprit, selv om du får kjøpt på polet.

Jeg synes ikke det er galt å kjøpe sex av prostituerte som har dette som en frivillig jobb, da dette blir noe både kjøper og selger selv ønsker. Horene er ikke problemet, bakmennene som tvinger noen til å gjøre jobben er det.

Ja til lovlige bordeller.


Litt OT: Foshar selvfølgelig har rett i at det er mye korrupsjon osv. om enn ikke like mye/tydelig som f.eks. i Kina. At prostitusjon/narkotika og menneskehandel er lettere å drive med på grunn av korrupsjon er det ingen tvil om, men systemet er såpass komplekst at de aller færreste nok er klar over hva som egentlig skjer. Dette gjelder også de som det skjer rett under nesa på, og flere politikere er nok være med på korrupsjon uten å egentlig vite/ville det, i større eller mindre grad (i forhold til det du later til å tro, er jeg ganske sikker på at det er i mindre grad.)
Sist endret av Deth; 21. juli 2008 kl. 14:41.
Slik det er idag så er jeg imot: De prostitusjon idag er vel mer slavehandel enn at horene selger seg. Pengene de tjener går til bakmenn - halliker - og de prostituerte ser lite, om noe, av dette.
De kommer ofte til et land for å tjene penger til familien sin i hjemlandet, og bakmennene tar imot dem og lover dem jobb. Jobben består av å «selge seg selv», hvis de prøver å forlate «eieren» så vil denne komme med trusler om å drepe/lemleste familien i hjemlandet. Mange av dem har også rusproblemer, gjerne «med hjelp» fra halliken deres; den gir dem heroin o.l. for å ha en måte å kontrollere de på.
Frykten for en evt. hjemsendelse står nok også sentralt.

Bakmennene er ofte manipulerende; de gir dem det de trenger for å overleve, og når de ønsker å slitte, påpeker de hvor mye de har hjulpet dem osv. og på den måten rettferdiggjør de ovenfornevnte truslene de kommer med.


Angående en avkriminalisering, evt. også en legalisering av prostitusjon...der er jeg litt ambivalent: Jeg tviler ikke på at det er mange depraverte vesener der ute som syns det er helt greit; men jeg kan tenke meg at majoriteten av de som ville gjort det ikke egentlig ønsket det. De blir «tvunget» til det av f.eks. økonomiske problemer, etc.
Dette er noe som ikke er noe menneske verdig, og i et land som Norge skulle de ikke behøve gjøre noe sånt. Derfor sier jeg meg nok imot det også - de skal ha andre muligheter.

Hvordan foregår menneskehandel?



Institutt for kriminologi og rettssosiologi ved Universitetet i Oslo har gjennomført en undersøkelse finansiert av Justis- og politidepartementet. Målet var kunnskap om organisering, erfaringer og opplevelser, samt å legge til rette for utviklingen av konkrete kontroll- og hjelpetiltak i Norge. Dette er en del av arbeidet mot menneskehandel.

Undersøkelsen ser på hvordan menneskehandel for prostitusjonsformål foregår på vei til og i Norge, og hvordan dette ser ut for kvinnene. Forskerne intervjuet østeuropeiske kvinner i prostitusjon. De observerte også prostitusjonsarenaer i Oslo for å få overblikk over bevegelser og komme i kontakt med mulige informanter og andre som kunne bidra med kunnskap om situasjonen.

Kvinnene som ble intervjuet var mellom 20 og 43 år gamle og de fleste hadde mye erfaring med prostitusjon. De hadde reist ut flere ganger, noen ganger under vilkår som kan karakteriseres som menneskehandel, andre ganger gjennom ”hjelpere”, og nå oftere og oftere på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Rapport:
My life is too short; I want to live now
Sist endret av adiabatic; 21. juli 2008 kl. 16:09.
Tror kanskje alt hadde vært bedre om horene ble eid av staten, så kanskje de ikke hadde blitt behandlet som dyr.
Sitat av Scr0tum
Tror kanskje alt hadde vært bedre om horene ble eid av staten
Vis hele sitatet...
ja, staten får kjøpe inn jenter
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Sitat av Poke
Jeg anbefaler alle som er interessert i denne debatten å lese Bakgater og Hard Asfalt. Horenes egne historier.
Vis hele sitatet...
Helt enig, vil også anbefale andre å lese disse bøkene, og slenger samtidig på "Mareritt" av Linda Lovelace.

Jeg mener at kjøp av sex ikke bør være lovlig, fordi kropp og seksualitet etter min mening ikke er noe som skal være til salgs. Gjennom prostitusjon gjøres kropp og seksualitet til en vare som kan kjøpes og selges. Slik det er i dag kan et menneske skaffe seg kontroll over et annet menneskes kropp og seksualitet ved å kjøpe den. I dag er det så å si kun mannlige horekunder, noe som i praksis fører til at menn får kontroll over andres kropper ved å kunne kjøpe dem.

Jeg tror ikke at en kriminaliseringslov vil få prostitusjonen til å forsvinne, men kriminalisering av horekundene kan skape en norm for hvilke holdninger folk har, og vil gjøre rekrutteringen vanskeligere.

Det er viktig at man ikke forventer at problemet er løst bare en kriminalisering gjennomføres. Dette vil ikke være tilfelle, prostitusjonen kommer helt klart til å gå under jorden. Det som er viktig er at en bruker ressurser på å spore opp nettverkene og hallikene, og bruker ressurser på å få kvinnene ut av prostitusjonen. Avrusning og tiltak for å få dem i vanlige jobber tror jeg også er veldig viktig.


Sitat av møkk
Jeg syns at prostitusjon er helt greit, for de som faktisk selv VELGER å selge seg for sex.. Hva faen har jeg med det å gjøre? Om du vil jobbe på Kiwi, eller jobbe for kommunen å luke i bed.. Legger jeg meg oppi jobben din? Nei, så hvorfor skal vi legge oss oppi frivillige prostituerte sitt valg? Det er deres valg, deres kropp, og deres liv.
Vis hele sitatet...
Sitat av Deth
Jeg synes ikke det er galt å kjøpe sex av prostituerte som har dette som en frivillig jobb, da dette blir noe både kjøper og selger selv ønsker.
Vis hele sitatet...
Dette er vanlig argumentasjon fra folk som vil fremme prostitusjon. Det presenteres som at jenter sitter hjemme og vurderer disse alternativene likt: utdanne seg til sykepleier eller ingeniør, søke en ufaglært jobb i en butikk eller prostituere seg. For de aller fleste jenter er det helt utenkelig og forferdelig å skulle selge kroppen sin til en annen person. De fleste som prostituerer seg er enten direkte eller indirekte tvunget til det. Et eksempel på indirekte tvang kan være stor økonomisk nød.

Porno- og prostitusjonsbransjen jobber tett sammen, og jobber aktivt for å opprettholde myten om "den lykkelige horen". Fordi de tjener på det, vil bransjen gjerne skape et bilde om at de fleste prostituerte selger kroppen sin fordi det er det de har aller mest lyst til her i verden. De bruker nettopp argumentet om kvinners rett til å bestemme over sin egen kropp, for at folk skal få et mer positivt syn på prostitusjon. Dette argumentet er et paradoks, fordi en tvert imot mister retten til å bestemme over sin egen kropp når en selger den til en annen person. For meg er uansett frivillighetsdebatten ikke så relevant fordi hovedgrunnen til at jeg er for kriminalisering av horekunder, er at kropp og seksualitet ikke skal være en vare.

Spesielt til de som forfekter den "frivillige" prostitusjonen vil jeg også anbefale enda en gang å lese "Hard asfalt", "Bakgater" og "Mareritt".

Å få "organiserte" forhold for prostituerte ville nok ha vært positivt for dem på svært kort sikt. Likevel synes jeg ikke fullstendig legalisering og bordeller er veien å gå, fordi det for meg er et viktig prinsipp at kropp og seksualitet ikke skal være en salgsvare. Ved å legalisere prostitusjon og bordeller helt, vil dette bidra til å styrke folks holdninger om at salg av kvinners kropp og seksualitet er helt greit, og at menn helt uten problemer skal kunne kjøpe seg kontroll og makt over andre.

I Tyskland er det for eksempel vanlig med bordeller. Og her har vi et tilfelle hvor en arbeidsledig tysk kvinne fikk tilbud om jobb på bordell. Hun fikk beskjed om at hvis hun ikke tok jobben, ville hun miste dagpengene sine. Dette er en konsekvens av at prostitusjon defineres som et vanlig yrke.