Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8171
Hadde en solid kolakule i helgen fra fredag ettermiddag til søndag formiddag - stripe på stripe gikk med og stemningen var god.

På tirsdag fikk jeg åpenbart svi for moroa og karma beit meg i rumpa - jeg ble plutselig utrolig deprimert, langt fra noe jeg noen gang har opplevd før. Livet framsto som totalt ulevelig og jeg var fyllt av anger, skam og elendig selvbilde. Merk dere at dette ikke bare var en vanlig nedtur, det var en plutselig depresjon som rett og slett slo meg ut og kvelte meg totalt.

Nå har det meste avtatt og jeg er mye bedre.

Spørsmålet mitt er som følger, er det noen som har opplevd noe sammenlignbart før? Jeg bruker ikke kola ofte, og har aldri kjørt på en hel helg før, men dette var virkelig grusomt.
Skal ikke påstå at jeg har opplevd det selv for jeg bruker aldri kokain, men depresjoner er ihvertfal en helt vanlig ettereffekt av kokainbruk, så det er ingenting spesielt med akkurat din situasjon..
Sist endret av mentalmelt; 3. juli 2008 kl. 16:56.
Kokain får dopaminsystemet til å gå på høygir, så det er ikke så ulogisk at man får en eller annen form for nedtur. Spesielt når du sier du kjørte fra fredag til søndag. Har opplevd liknende selv med ecstasy, og det skulle ikke mer enn en skikkelig nedtur til før jeg roet ned bruken kraftig. Har aldri dosert på langtnær så høyt igjen, rett og slett fordi morroa ikke er verdt det.

Normalt går det heldigvis over, men ta nå lærdom og vurder hvor mye den morroa egentlig er verdt. Jeg ofrer gladlig et par dager med fest for å være frisk i uka.
Ja, ta lærdom av det. Du vil garantert få det mye jævligere over tid, om du fortsetter med kolakulene dine.
Trådstarter
Sitat av Beefman
Ja, ta lærdom av det. Du vil garantert få det mye jævligere over tid, om du fortsetter med kolakulene dine.
Vis hele sitatet...
Jodda, jeg er helt enig, det var ikke spesielt lurt La det gjerne stå som en advarsel til andre.

Lurer likevel igjen på om noen har opplevd noe lignende, i form av den selve overveldende tyngde på depresjonen.
Sist endret av Snavla; 3. juli 2008 kl. 18:14.
Vel, det er vel ingen her som er deg; så tyngden på depresjonen din blir vanskelig for oss å sette opp mot egne negative erfaringer.. Men jeg kan hvertfall si såpass at jeg har blitt deprimert av cocainbruk, og jeg kjenner en håndfull til. Som mentalmelt påpeker så er det ingen uvanlig ettereffekt, og det ligger jammen noe i det Beefman sier også..
Velkommen i klubben:-) Godt du ikke hadde mer på lager og tok deg noen linere til....Det ville bare utsatt psykens behov etter å fortelle deg at du fortsatt står på moder jord, noe som kan være litt vanskelig å svelge etter en helg med god cola.
Sist endret av Pamparius; 4. juli 2008 kl. 04:06.
Ja, jeg har opplevd noe liknende..
What goes up must come down, desverre.
Du er ikke alene om det nei. Etter cola eller ecstasy kan man få nedtur. Men som regel ordner det seg når man roer ned litt. Som før nevnt her så pass på å ikke holder på i for mange dager på rad. Hjernen må få tid til å stabilisere seg.

Selv føler jeg at jeg kan ta cola og en sjelden gang ecstasy i blant og det går fint. Men har blitt litt små deprimert hvis det har vært for mye. Viktig at det ikke blir det viktigste i livet og feste, men å ha mange andre hobbyer og aktiviteter man driver med.

Take care! Vær forsiktig og kos deg
Hvis du kjenner at du kommer ned igjen, så prøv å få i deg litt sukker av noe slag!

Det pleier å funke bra for meg.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Alle sentralstimulerende gir denne bivirkningen. Men ikke alle opplever den i like sterk grad som du gjerne har gjort.
Ved gjentatt bruk vil _alle_ før eller siden oppleve denne effekten.

Det koster å være kar, på mange måter.
Trådstarter
Vel, ikke mer kola for meg i nærmeste fremtid.

Jeg har hatt nedturer etter sentralstimulerende før, men aldri noe i nærheten av dette - som skremte meg, for å være ærlig.

Vær forsiktig, folkens
Kommer veldig ann på, men coka over tid er aldri bra. Amf, xtc og hasj kan også gi samme symptomer (selv ved veldig sjelden bruk). Om du får slike symptomer og ikke klarer å takle de så bør du sterkt vurdere å gi deg.

Dette kan jo også være blodtrykk orientert så en god dose fysisk aktivitet både før og etter er absolutt vært å prøve. Det er også viktig med flere uker mellom hver gang, men glem cola. Det er veldig vanskelig å takle.
An liten "cold turkey" eller "krasjet" formoder jeg! Ironisk nok misunner jeg deg, for det betyr du fikk tak på "good shit" den helgen, ;D Vil vel tippe at du kan oppleve slikt en gang i blandt, men bare om du får tak på veldig gode saker! Oftest er det luremus i det meste, og dette tilhører sjeldenhetene. Sett fra mine venner vil jeg statistisk kunne si at når man starter å eksperimentere med dette stoffet så kommer denne "susen" å biter deg i rompa når du starter for fullt å kjøre noen ganger. Etter et par ganger avtar det totalt, såfremt du ikke reiser til utlandet. London, Spania eller lignende - da er denne opplevelsen en naturlig del ferden... Se på Britney Spears...

Som en annen skrev, "what comes up, must come down".

Jeg glemte jo helt å tilføye, det er fordt gjordt å smelle på seg halsbetennelse, influensa etc. etter gjentatte "kuler" over kort tid. Vær oppmerksom på at du kjører imunforsvaret godt ned kombinert med alkohol! Det er fantastisk hvor full man egentlig "er", dette påvirker kroppen når man kommer til seg selv. Du riskikerer derfor fordt å komme ut i andre enden av tunellen med hva du beskriver + en halsbetennelse!

Så rådet er: Kom deg på trening å hold litt mosjon mellom øktene,


Jeg har hatt nedturer etter sentralstimulerende før, men aldri noe i nærheten av dette - som skremte meg, for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
Tja, får sikkert pepper for denne, men du er på mange måter over det verste nå! (Gitt vi er i Norge, og at du ikke innhar "The Contact").
Sist endret av Kim Steinhaug; 9. juli 2008 kl. 16:57.
He-he Partykrs. Da skjønner jeg hvorfor jeg har hatt halsbetennelse de siste 3 mandagene...he. Har trent det av meg. Følt meg faktisk mye bedre etter å ha trent utover i uka
Trådstarter
Nå er jeg tilbake til min gamle jeg - glad og fornøyd

Det blir en stund til jeg kjører kola neste gang, tror jeg...
depresjoner suger, gikk på en liten smell på brunt for en stund tilbake, varte bare i et par dager heldigvis. men nå har jeg funnet den perfekte balansen for meg
Sist endret av INeedHookUp; 10. juli 2008 kl. 23:54.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gjennomgår samme situasjon i skrivende stund, og jeg må innrømme jeg ikke ønsker dette på selv min værste fiende.

Kokain ble inntatt den 12. og 13. Juni. Vil egentlig ikke klassifisere dette som en "kule", da det totalt ble dratt ca. 7-8 striper. Har heller aldri vært avhengig av dette stoffet, og inntak er redusert til et par ganger i året. Den siste stripen jeg dro førte til hjertebank og litt angst. Stoppet deretter inntaket og sovnet fint senere på kvelden.

Neste dag gikk relativt greit. Stod opp ca. kl 15:00. Merket en liten reduksjon i nattesynet. La meg kl 24:00 og forventet egentlig ikke søvn før et stykke ut på natten. Denne søvnen kom aldri, og jeg følte en ekkel følelse bygge seg opp utover formidagen med angst og generell anspenthet. Kjente at kroppen var trøtt og trengte søvn, noe som førte til enda mer ubehag. Etter ca. 30 timer, sovnet jeg inn i delerium. Våknet 4 timer senere, og søvnen ble delt opp i etapper utover natten.

Leste meg litt opp på dette, og det viser seg at jeg hadde samtlige av følgende symptomer: "The diagnostic criteria for cocaine withdrawal are characterized by a dysphoric mood, fatigue, unpleasant dreams, insomnia or hypersomnia, erectile dysfunction, increased appetite, psychomotor retardation or agitation, and anxiety"

Opplever også en forverring av tinnitus, noe som er et resultat av lavt seretonin nivå.

Symptomene har avtatt gradvis over uken, men en følelse av angst og uvelhet kommer i bølger, spesiellt når det begynner å bli mørkt ute.

Holder meg unna alt som er sentralstimulerende fra nå av.
På sikt gir kola depresjoner. Dop er generelt bare dritt både for kropp og sjel.
Sist endret av Zolly; 22. juni 2009 kl. 20:41.
Begynner først i dag å føle meg relativt normal igjen. Trodde ærlig talt jeg hadde pådratt meg hjerneskade e.l. Korttidhukommelsen var skutt i beinet, følte et enormt press i pannen og nesebeinet, og det virker som de to siste ukene har vært et eneste stort delirium. Var hos fastlegen og innrømmet det som hadde skjedd. Fikk foreskrevet Parexotin og Imovane, noe som hjalp betraktelig.

Har definitivt blitt styrket av denne opplevelsen, og har begynnt å ta mye bedre vare på meg selv mtp. kosthold, mosjon og rusmidler.

Er fortsatt usikker på hva som faktisk skjedde i hodet mitt, men det var fryktelig skremmende, da jeg ellers har vært psykisk stabil. Veldig takknemmelig for at jeg har fått "en sjanse til".
hehe, ting tar tid vet du Orbiter, når man har hatt det altfor morro