Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2142
Godt med smør
Topic sier det meste.

Har en kompis som sier dette, jeg trodde jeg kunne litt allmenn kunnskap om rusmiddel og styr.


I så fall, hvorfor må jeg fortsatt røyke, selv når jeg er kola ruset?
Alkoholisert gamer
Jeg har liten tro på at det er nikotin i kola...

Men du MÅ ikke røyke.. Du vil...
du får vel lyst og roe deg litt ned når kroppen går i 1000 og hva passer ikke bedre da en en sigarett.
Jeg tror ikke kokain inneholder nikotin.......
Godt med smør
Trådstarter
Kroppen min går ikke i 1000 i kola rus.

Og tbh, begge svarene strider litt i mot hverandre. Vist det var nikotin i kola. Hadde jeg ikke trengt å roet meg ned, hadde allerede gjort det med nikotinet i kolaen.


Og ja, jeg må ikke røyke jeg ville, har ikke brukt kola på en stund, men jeg røykte når jeg gjorde det, flere måneder siden. Og jeg sluttet å røyke 2 uker siden

ON TOPIC. flere svar takk
Det er ikke nikotin i kokain. Punktum.

uff
Sitat av røyksky
du får vel lyst og roe deg litt ned når kroppen går i 1000 og hva passer ikke bedre da en en sigarett.
Vis hele sitatet...
Edit:Helt korrekt
Så lenge ikke dealere har tilsatt det for enelleranna random grunn, hvis det i det heletatt er mulig å gjøre.
Godt med smør
Trådstarter
By the by, jeg synes att nikotin i kokain er tåpelig og ikke eksisterer. Er mitt syn.
Kokain utvinnes av blader fra buskplanten Erythroxylon coca.
Erythroxylon coca inneholder ikke nikotin ?

Sitat av Apeloff
By the by, jeg synes att nikotin i kokain er tåpelig og ikke eksisterer. Er mitt syn.
Vis hele sitatet...
Hva du synest er tåpelig med kokain er vel forsåvidt totalt unødvendig å medele oss?
Sist endret av oom; 21. juni 2008 kl. 02:11.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av OoM
Kokain utvinnes av blader fra buskplanten Erythroxylon coca.
Erythroxylon coca inneholder ikke nikotin ?



Hva du synest er tåpelig med kokain er vel forsåvidt totalt unødvendig å medele oss?
Vis hele sitatet...
Erra, det jeg mente var. Att teorien om att det er nikotin i kokain virker tåpelig

Snart sovetid tror jeg. og det er ikke totalt unødvendig, det er vell for å klarifisere hva side jeg er på for å avverge potensielle flames
Mangen som tilsetter koffein til kokain, det gjør vel at du får lyst til å røyke(?) - Aldri hørt om nikotin hvertfall.
en liten teori jeg kom opp med i disse nattetider var at kanskje enkelte langere tilsetter slik hvit "snuff" sniffetobakk i sine varer for og spe ut innholdet og dermed tjene flere kronasjer
I ren kokain finnes det selvsagt ingen andre stoffer enn kokain, så å si det så enkelt som at kokain inneholder nikotin er jo ikke korrekt uansett.

Hva hvert enkelt ledd av kokaindealere blander stoffet ut med er det imidlertid vanskelig å vite for sikkert, men det er ikke uvanlig at det blir blandet ut med ting som C-vitaminer, talk, maisstivelse etc, og at enkelte også kan finne på å putte nikotinpulver inn i blandingen er ikke umulig..

En hardnakket påstand om at dette er en standard ingrediens i gatekokain ville jeg derimot ikke tatt seriøst med mindre det kom fra politiet eller de som er ansvarlige for importen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Koka-bladene inneholder nikotin, samt andre alkaloider.

http://en.wikipedia.org/wiki/Coca

The pharmacologically active ingredient of coca is the alkaloid cocaine, which is found in the amount of about 0.3 to 1.5%, averaging 0.8%[1], in fresh leaves. Besides cocaine, the coca leaf contains a number of other alkaloids, including methylecgonine cinnamate, benzoylecgonine, truxilline, hydroxytropacocaine, tropacocaine, ecgonine, cuscohygrine, dihydrocuscohygrine, nicotine and hygrine. When chewed, coca acts as a mild stimulant and suppresses hunger, thirst, pain, and fatigue.


Det er imidlertidig benzoylecgonine som er stoffet som raffineres ut fra planten og til pulverform, men det vil sikkert være igjen sporstoffer av de andre alkaloidene i pulveret, så det vil nok antageligvis være nikotin-rester i kokain som spor-rester fra koka-bladene.

Heroin inneholder mange rester av alkaloider fra opium, selv om dette også er raffinert til morfin og deretter syntetisert til diacetylmorfin, i Storbritania der man tunge narkomane kan få heroin på resept bruker de å teste for rester av opium alkaloider i urinen deres for å kunne avgjøre om de bruker gate-heroin ved siden av heroinen de får på resept (da den som gis ut på resept er laget syntetisk).


Så vil ikke påstå det er så utrolig dumt at det er nikotin i kokain ettersom bladene det utvinnes fra inneholder det, men det er vel antageligvis små spormengder.
Det er nok ikke mye nei.
At room temperature, it is an oily liquid.
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/chemicals/nicotine/
Det skal dog gjerne ikke så mye til for å noen nevneverdig effekt, http://www.erowid.org/chemicals/nico...ine_dose.shtml (se intranasal)
jo det er faktisk nikotin i kokain. for du skjønner det at dealerne tilsetter nikotin i kokain for å gjøre det avhengighetsskapende noe som sikrer dem er kunde i en lang tid framover. for kokain er ikke avhengighetsskapende i seg selv.
Sitat av Beedie91
jo det er faktisk nikotin i kokain. for du skjønner det at dealerne tilsetter nikotin i kokain for å gjøre det avhengighetsskapende noe som sikrer dem er kunde i en lang tid framover. for kokain er ikke avhengighetsskapende i seg selv.
Vis hele sitatet...
Er det ikke?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Beedie91
jo det er faktisk nikotin i kokain. for du skjønner det at dealerne tilsetter nikotin i kokain for å gjøre det avhengighetsskapende noe som sikrer dem er kunde i en lang tid framover. for kokain er ikke avhengighetsskapende i seg selv.
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill å komme med kilder til disse påstandene?
Jeg har trålet flere fora med rusmiddel som tema og aldri hørt et fnugg om at nikotin blir tilsatt kokain, men at
det kan være igjen rester av nikotin fra det lille som er i planten kokain utvinnes fra er jeg forstått med.'

Og denne påstanden din om at kokain ikke er vanedannende vil jeg også ha noe mer vitenskapelige bevis for.
Sitat av Beedie91
jo det er faktisk nikotin i kokain. for du skjønner det at dealerne tilsetter nikotin i kokain for å gjøre det avhengighetsskapende noe som sikrer dem er kunde i en lang tid framover. for kokain er ikke avhengighetsskapende i seg selv.
Vis hele sitatet...
Ånei? Hvor har du det fra?
Da er det vel ubegrunnet at det regnes som ett klasse a rusmiddel da?
Tullebukk.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Beedie91
jo det er faktisk nikotin i kokain. for du skjønner det at dealerne tilsetter nikotin i kokain for å gjøre det avhengighetsskapende noe som sikrer dem er kunde i en lang tid framover. for kokain er ikke avhengighetsskapende i seg selv.
Vis hele sitatet...
er du helt sikker på att du ikke har misforstått litt her nå?

jeg mener att COLA bladene, er ikke avhengighetsskapende, bønder bruker jo gjerne å gå å tygge på desse, men de blir ikke all verden ruset, men litt som kaffi kan du si :P

Det er ikke avhengighetsskapende. Ren og pen salty cocaine derimot, føler jeg vertfall ett lite sug for.
ok, det var tydlig at ikke mange skjønte at jeg bare kødda, men når det naturlig finnes en liten mengde nikotin i kokkaplanten så er det vell ikke umulig at noe er igjen etter utvinningen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Beedie91
ok, det var tydlig at ikke mange skjønte at jeg bare kødda, men når det naturlig finnes en liten mengde nikotin i kokkaplanten så er det vell ikke umulig at noe er igjen etter utvinningen.
Vis hele sitatet...
Nei, nettopp fordi dette er et saklig diskusjonsfora, og de sosiale antennene som vanligvis tar opp sarkasme/humor i dagliglivet fungerer ikke over internett fordi sånt tar man fra stemmeleie, kroppspråk etc