Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 14033
Trenger tips til hvordan det er mulig å få opp en lås som dette, hva enn metoden måtte være.

En helt uskyldig guttestrek jeg har tenkt å foreta meg, null stress
Baufil / vinkelsliper...
nasketang kansje?
klippe den av, sage eller evt lære deg å dirke
thermite, eller vinkelsliper.
Men hva er det du skal da?
Hva med stålsag? Burde vel vært det letteste, hvis det funker da..
Sitat av battlecaT
Hva med stålsag? Burde vel vært det letteste, hvis det funker da..
Vis hele sitatet...
Det funker kansje, men saga blir sikker ødelagt
Sitat av battlecaT
Trenger tips til hvordan det er mulig å få opp en lås som dette, hva enn metoden måtte være.

En helt uskyldig guttestrek jeg har tenkt å foreta meg, null stress
Vis hele sitatet...
tror faktisk dirking er lettest...
Baufil tror jeg er veien å gå, men som du ser er hengelåsen ganske dyr, så det blir vel en kostbar guttestrek?
De hengelåsene er syyyykt vanskelige å ødelegge. Som oftest er det lettere å gå løs på metallbeslaget som den er festet i...
Halalgeir har et poeng, å bruke en stor kutter/baufil på det som oftest MYE mykere stålet som holder hengelåsen der vil nok være lettere. Noe jeg alltid har tenket på er å bruke en jekk aktig ting eller haudrolisk pumpe til å bryte den opp.

Sitat av Gresk filosof
Har du en stor nok pinne, kan du løfte verden (tenker på pett jeg da)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Pyro_Killer; 9. juni 2008 kl. 01:13.
Om du kan ta bilde av selve greia er lettere å hjelpe, da det 'garantert' er lettere å ødelegge noe irundt som gjør at låsen 'går opp' den måten.

Er ironisk at mange har sånne låser, da de ikke tenker på selve festet. Bodene i blokka der jeg bor, har 32 type 1k låser, samtlige av de kan du åpne med henda. Festet er i tre.(!)
Du kan få låne hagla mi.
Hell et glass saltsyre på den, vær eneste dag. Helt til den har etset bort.
Kjøp den største boltkutteren på biltema, holder ca 3 hengelåser men den er ganske billig.
Få tak i et spann med gullerøtter, et esel, 30 meter kraftig tau, skruklamme, en bøtte med vann, sømmelig seletøy til eselet, en propanbrenner og en sånn spade du bruker it peisen for å samle opp aske.
You know the rest...
skal ikke være så vanskelig å dirke den opp da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Volch0k
Er ironisk at mange har sånne låser, da de ikke tenker på selve festet. Bodene i blokka der jeg bor, har 32 type 1k låser, samtlige av de kan du åpne med henda. Festet er i tre.(!)
Vis hele sitatet...
Noe som ofte blir sitert på dirkesider: A security system is only as strong as the weakest link.
Så sant så sant.
Nå som linken ikke fungerer for meg, så kan jeg ikke si noe om hengelåsen. Men en bumpkey kunne kanskje gjort saken?
Jeg har selv prøvd på et par hengelåser og dører, og kan si at det funker bra. Men det fungerer ikke på de aller nysete låsene nå som at fabrikantene har laget en "bump-key-safe" lås.

Link til bump-key: her
Sist endret av HSS; 9. juni 2008 kl. 20:33.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av HSS
Nå som linken ikke fungerer for meg, så kan jeg ikke si noe som hengelåsen.
Vis hele sitatet...
Same here BTW. Hvilken modell/produsent?
battlecaT's Avatar
Trådstarter
http://bildebank.jernia.no/webshop/22241822.jpg

Specs:
Merkenavn: TrioVing

Anvendelse: Hengelås FG-godkjent i klasse 1. Brukes i f.eks. oppbevaringsbokser, garderobeskap og redskapsboder. Den rustfrie bøylen gjør det også muligt å bruke hengelåsen i maritime miljøer.
Funksjon: Nøkkel kan bare tas ut i låst stilling, ikke smekkfunksjon.
Utførelse: Hus i messing og bøyle i rustfritt stål med diameter 8 mm.
Leveres med 25 eller 50 mm bøyleåpning
Standardsylinder leveres med 3 nøkler.
Nøkler til systemsylinder bestilles separat.
---

Men tror vel ikke en boltkutter ville greid å ta knekken på den der? Men vinkelsliper derimot tror jeg ville fungert ja.

Forresten så er hengelåsen på en helt standard gul bom, for at ikke biler ol. skal komme seg igjennom, vet ikke hvor lett det er å gå løs på festet ved låsen.
Sist endret av battlecaT; 10. juni 2008 kl. 13:03.
om du får plass til et spett inni "bøyen" på låsen så kan det vell funke?
thermite funker garantert, kan jo brenne ned bommen mens du er i gang og.
Sitat av Heggi:)
klippe den av, sage eller evt lære deg å dirke
Vis hele sitatet...
De to første alternativene funker fett om man har verktøy tilgjengelig. Om man derimot ikke har det - lær meg å dirk!??! (A)
Tips til hvordan å lirke den opp
http://youtube.com/watch?v=Y76D5nICVx0

Men hvis den hengelåsen brukes mye, kan du fylle igjen nøkkelhullet med noe drit slik at han ikke får låst den opp. Eks: bitte små steiner, lim osv...
Hvis lyd ikke er noe problem foreslår jeg en vinkelsliper med en grov kapp-skive, skal ikke mer til. Og baufil(det du kaller for stål sag) har som oftest utskiftbare blader, tar tid, men burde kunne klare det.

Hvis dette f.eks er på skolen er det litt tricky med vinkelsliper, men om det er ett sted hvor folk ikke ferdes, der du kan jobbe en stund i fred, kan du jo enten kappe den med ei relativt kraftig tang/sage over med baufil.

Skjærer du med baufil burde du skjære slik at du får bevegd låsebuen etterpå.

lykke til. gærning!
Jeg har ikke lest igjennom hele tråden.
Men ser det er mange som skriver at man kan bruke diverse sager, osv.
Det funker jo ikke på de ordentlige låsene. Trioving er vel et godt eksempel på det!
De får du ikke av med baufil osv. Evt fryse?
I see you...
NAPse's Avatar

Sitat av frevev
[...] Skjærer du med baufil burde du skjære slik at du får bevegd låsebuen etterpå.
Vis hele sitatet...
Tror ikke dette er mulig i og med at det er "mottakere" på begge sider på slike låser.

Jeg vet dog at det er mulig å bruke bump-key (egen erfaring) og dirking burde også være mulig, men jeg har ikke klart dette selv. Thermite og vinkelsliper har jeg også god tro på.
Sist endret av NAPse; 10. juni 2008 kl. 18:31.
Sitat av NAPse


Tror ikke dette er mulig i og med at det er "mottakere" på begge sider på slike låser.

Jeg vet dog at det er mulig å bruke bump-key (egen erfaring) og dirking burde også være mulig, men jeg har ikke klart dette selv. Thermite og vinkelsliper har jeg også god tro på.
Vis hele sitatet...

Vel, siden dette ikke er noe fysikk oppgave elns, regner jeg med å sage over hele buen er det like kake som å sitte og dirke når du ikke kan det. Men jeg ville lagt pengene mine på vinkelsliperen med en kraftig kappeskive.
Jeg sier det igjen.
Dette er en _veldig_ kraftig lås og hvis den henger på en standard bom kan jeg garantere deg at det er lettere å gå løs på selve bommen. En baufil med et ekstra blad vil tidsmessig slå både det å lære seg å dirke (som også koster spenn) og å prøve seg med en bump-key...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva med en jævlig stor stein og litt tålmodighet?
Alkoholisert gamer
Jeg fikk opp en sånn hengelås som det der ved å slå ca 50ganger på den med en stor fastnøkkel... Brukte vel 38 elns... Funka fjell, men tok lang tid... og ble sliten i armene...
batteri drill og et passelig stort bor ;-)
bare å borre opp nøkkelhullet så popper låsen...
Sitat av RockSolid
batteri drill og et passelig stort bor ;-)
bare å borre opp nøkkelhullet så popper låsen...
Vis hele sitatet...
For ikke å glemme 30 ekstra bor og 40 ekstra batterier...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ah, en meget solid lås. Jeg har ikke sett den ovenfra, men regner med at det er ganske tynn klaring mellom bøylen og huset på begge sidene. Jeg tenker her på shimming. Om det er samme lås som NAPse viser til, må man, som jeg kaller det, dobbelshimme den. Altså shimme begge sidene samtidig.
Bruk en boltkutter ved sylynderen, der er godset tynnest, da deler låsen seg i to.
Eller ta herdingen med to paralellkobla bilbatterier, klipp-klipp. Enkelt, men du har nå to varme og helt utlada bilbatterier, vær forsiktig. He he
Noen hengelåser er det unviersalnøkkel på?
Sjekk det ut, og skaff deg eller lån universal nøkkel av noen du kjenner
Jeg tok en TrioVing lås som står i dør med en meget god drill fra bosch, batteridrill. Jeg brukte da en fres i stedet for vanlig bor, etter en del minutter med fresing og grapsing inni låsen (Der nøkkelen glir inn) så kunne jeg dra låsen ut, brukte da skrujern for å låse opp.

Reiner da med at denne hengelåsen funker på samme måte, viss du grapser innni med en fres, så popper den nok opp.
Hvis du kan legge en lang og solid jernstang i mellom, kan du kanskje klare det. Det er hvertfall utrolig lett med hengelåsen som er gullfarget.
det er mulig å slå dem opp(tar litt tid å krefter men).. is/steinhakke, slegge..

brekke den opp med et spett.. mange måter.. hva du burde gjøre kommer helt ann på om det bor folk i området, hvor mye tid dere har osv..
1. det er ikke noen universallås på slike hengelåser nei :P

2. er dette langt fra befolkningen?
ja = vinkelsliper, ja det funker, uansett.

viss nei =
hvor mye tid har du på deg? penger? utstyr?
varme opp låsen slik at herdinga går? varme oppe og kjøle fort ned?

og denne bommen din, er det festa med kjetting, eller bare et øre med en hull i?
viss det er det sistenevnte, som det pleier å vere. så pleier dette å vere av mykt metall, no du faktisk kan varme opp og ta knekken på med en gassvarmer (noe ala primus)
og baufil seff
Skal vel ikke være noe problem om man treffer riktig med en slegge?
Det funker som fjell med baufil, vinkelsliper, eller slik stoor tang på vanlige normale hengelåser værtfall! Tar bare litt tid! Dette er prøvd ut opptil flere ganger(mine egene låser jeg har brutt opp stort sett da).
Men nå vet ikke jeg hva klasse 1 betyr da, om den er superduper forsterka eller noe...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av brunost
tror faktisk dirking er lettest...
Vis hele sitatet...
Det tror virkelig ikke jeg!
Trioving har GODE låser de også, ikke bare abus som lager de nei. Og det å lære seg å dirke kan ta laaaang tid! Så er nok raskere måter å gjøre det på enn å lære seg å dirke
Jeg har borret opp noen låser før, og det går ikke så fort som det gjør på film. Jeg brukte en god drill som ikke var batteridrevet, og startet med et lite borr og økte gradvis til hele låshuset var borte.

Etter det er det 2 lås pinner som holder låsbuen igjen som holder selve buen nedi låsen.


| |
|< >| <- disse må pirkes ut.
| |
LÅS

Brukte vel 10 min. Men er stress å få låsen til å sitte fast slik at man får borret riktig.
JEg borret en vanlig hengelås, når man kommer til det riktige kabliberet, så sprette buen opp
'' en lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd''
la det gå ut over det som fester den.
altså skruer
Noen som noen kang har prøvd å åpne en slik lås med hydraulik eller annet kjempesvært trykk?
Det hadde vært stilig, men da men da må du ha skikkelig metallbøyler.
Om man har bil så kan man jo putte et acetylen apparat baki.. Acetylen brenner på kun 3100 grader, en hengelås smelter bort på under 2000 ihvertfall..
Veit ikkje hvor varmt thermite brenner. Men det smelter ihvertfall en hengelås det også..

På små hengelåser greier du deg fint med en jernstang..

Borring har blitt nevnt. Betal rikig pris for en batteridrevet borrmaskin så klarer du det på godt over 10 min tenker eg, men det er jo veldig avhengig av kvalitet og størrelse..

Slegge funker på vel opp til de halvstore låsene..

Hadde det vært en idè å bruke ett dra verktøy som bil opprettere bruker tro? Finnes i alle størrelser å fasonger omtrent:P så skulle vel fått rigga te noe på en hengelås..
▼ ... over en måned senere ... ▼
bruk thermite-

du trenger

-rust pulver

-aliminium pulver

-magnesium tråd

framgangsmåte

du blanner rust med aliminium i en brus boks og bruker magnesium tråd som lunte

for hvert gram aliminium trenger du 2gram rust

men, de lyser ganske bra opp og ikke stå på siden av trekk unna.