Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2366
Er det noen som har stått på Adderall som vil dele erfaringer? Jeg har lest utallige historier om folk som har det bedre på Attentin enn Adderall. Men i går fant jeg et innlegg der en person hadde motsatt erfaringer. Min psykiater sier han har hatt noen pasienter som ikke har fungert optimalt på Attentin, men mye bedre effekt og mindre bivirkninger på Adderall. Så nå skal jeg prøve å bytte.
Jeg har bare prøvd Adderall noen få ganger, så jeg husker ikke hvordan det var, men jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve det legalt. Det sies at levo-amfetaminen ikke har noe positivt å bidra med, men folk er forskjellige. I værste fall bytter man jo bare igjen.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg har bare prøvd Adderall noen få ganger, så jeg husker ikke hvordan det var, men jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve det legalt. Det sies at levo-amfetaminen ikke har noe positivt å bidra med, men folk er forskjellige. I værste fall bytter man jo bare igjen.
Vis hele sitatet...
Deksamfetamin eller lisdeksamf er hvor morroa ligger imo. Racemisk amfetamin har jeg kun prøvd engang og ble overraskende skuffa i forhold til deksamfetamin og lisdeksamf faktisk. Mulig jeg hadde endret mening om jeg prøvde igjen.
Trådstarter
59 4
Takk for svar! Jeg føler meg litt annerledes enn de fleste når det gjelder medisiner… Aduvanz var en ganske kjip opplevelse, og jeg har ikke samme opplevelse på Attentin heller i forhold til det mange forteller. Ugh! nå skal jeg begynne på Adderall, men mulig jeg egentlig burde prøvd Ritalin og concerta.

Jeg prøvde Ritalin for 15 år siden, og ble irritabel, amper og sint. Hva er sjansen for at det blir annerledes nå? Men kanskje concerta hadde blitt en annen opplevelse…
Sitat av Muffin Vis innlegg
Takk for svar! Jeg føler meg litt annerledes enn de fleste når det gjelder medisiner… Aduvanz var en ganske kjip opplevelse, og jeg har ikke samme opplevelse på Attentin heller i forhold til det mange forteller. Ugh! nå skal jeg begynne på Adderall, men mulig jeg egentlig burde prøvd Ritalin og concerta.

Jeg prøvde Ritalin for 15 år siden, og ble irritabel, amper og sint. Hva er sjansen for at det blir annerledes nå? Men kanskje concerta hadde blitt en annen opplevelse…
Vis hele sitatet...
Ritalin er helt forferdelig etter min mening.. Men om man finner riktig doseringsplan så kan det funke.. Men blir helt robot på ritalin/concerta etc. Forferdelig nedtur/kræsj på ettermiddagen kvelden og irritabel, amper og sint er en god beskrivelse.

Men jøss, visste ikke man kunne få resept på adderall her i Norge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
59 4
Nå har jeg prøvd Adderall noen dager… altså jeg blir så trøtt av dem. Jeg er trøtt hele dagen! Jeg har jo litt problemer med å sovne om kveldene vanligvis, men jeg kan bare ta en adderall og gå og legge meg og sovne med én gang. Jeg tar bare 10 mg foreløpig.
Hvordan endte du opp med å få prøve racemisk amfetamin? Det jeg har lest virker det tilnærmet umulig å finne noen som er villig til å skrive det ut.

Har selv vært gjennom Ritalin og Aduvanz. Hadde god effekt av Ritalin men alt for mye bivirkninger til å kunne fortsette å ta det.

Aduvanz har vært en skikkelig nedtur etterpå, fokuset og konsentrasjonen sitter virkelig ikke. Står på 60mg vet det var snakk om at vi kunne prøve ut attentin i kombinasjon med aduvanz til neste møte med psykiater 22. mai. Har bare selv liten tro på mere dexamf. Mulig jeg har for lav dose men har såvidt jeg har hørt ikke vært snakk om å øke dosen noe mer utover tillegg med attentin noe senere på dagen. J 56kg.
Anonym bruker
"Uvøren Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heldig som har fått prøve Adderall da. Håper jeg også får det, men virker som lege er mer interessert i å begrense enn hen er å la meg prøve meg frem.
Kan du fortelle litt om hvordan du gikk frem for å dette? Hva sa du liksom?

Står på en dose som er svært lav, men den var visst veldig høy i følge hen da. Blir sint og sur av at man omtrent må trygle og be når det kommer til medisinering her til lands. Jeg klarer ikke å lyve, og ikke lage noe skuespill heller. Det gjør at det blir litt vanskelig å formidle behovet, siden det ikke fremstår «så alvorlig». Hadde jeg valgt å lyve og dramatisert så hadde jeg kanskje fått viljen min, men det er ikke aktuelt.. ugh, skulle virkelig ønske at det var godt nok å være ærlig.
Sitat av RealPublicBitch Vis innlegg
Hvordan endte du opp med å få prøve racemisk amfetamin? Det jeg har lest virker det tilnærmet umulig å finne noen som er villig til å skrive det ut.

Har selv vært gjennom Ritalin og Aduvanz. Hadde god effekt av Ritalin men alt for mye bivirkninger til å kunne fortsette å ta det.

Aduvanz har vært en skikkelig nedtur etterpå, fokuset og konsentrasjonen sitter virkelig ikke. Står på 60mg vet det var snakk om at vi kunne prøve ut attentin i kombinasjon med aduvanz til neste møte med psykiater 22. mai. Har bare selv liten tro på mere dexamf. Mulig jeg har for lav dose men har såvidt jeg har hørt ikke vært snakk om å øke dosen noe mer utover tillegg med attentin noe senere på dagen. J 56kg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke prøve bare attentin da? Virker i alle fall naturlig å prøve det før racemisk.
Trådstarter
59 4
Jeg gjorde ingenting. Min psykiater ville jeg skulle prøve det. Jeg har vært igjennom Ritalin, Aduvanz og Attentin.

Jeg tok bare Adderall i 2 dager og er tilbake på Attentin. Jeg ble så trøtt at jeg fungerte ikke ordentlig, og jeg ble så skremt av det at jeg turte ikke prøve mer. Det kan jo gå over med tiden, men man vet jo ikke. Og jeg har ikke tid til å være ubrukelig akkurat nå. Litt for mye å gjøre…

Skikkelig irriterende da.
Hørtes ikke noe særlig ut med Adderallen, håper du får god effekt av Attentin.

Opplever du stor forskjell fra Attentin og Aduvanz? Og var det noe forskjell mellom Aduvanz og Elevanse?

Jeg har den effekten av Aduvanz at jeg fikler mindre med ting, og kroppslig roligere. Har likevel dårlig konsentrasjonsevne og holder tråden i ting mye dårligere enn da jeg fikk Ritalin.
Trådstarter
59 4
Ja, stor forskjell på Aduvanz og Attentin! På Aduvanz var jeg fryktelig passiv og flat. Og etter hvert begynte jeg å oppleve svingninger igjennom dagen. Det startet bra de første par timene etter at medisinen kicka inn, så gikk jeg igjennom perioder med angst, tomhet og nedstemthet. Aduvanz er den som har hatt best effekt på meg når det gjelder konsentrasjon og fokus, men også den som endret personligheten min mest.

På Attentin er jeg mer meg selv, og føler meg jevn og stabil igjennom dagen. Men her har jeg mer bivirkninger som akne, kjevespenninger mm. Jeg har et problem med å finne riktig dose her, da for høy dose gir mer bivirkninger og kan gjøre meg litt intens og emosjonelt distansert. Mens bare litt lavere dose har litt for dårlig effekt.

Elvanse føltes som Aduvanz, bare lavere dose.

Ritalin prøvde jeg for 15 år siden og opplevde at jeg ble amper og irritabel. Jeg vurderer likevel å prøve den igjen nå. Jeg kan mer nå, og vil gjerne prøve den mens jeg er bevisst på mat, drikke og søvn. Og så husker jeg ikke om det var når virkningen gikk ut at jeg ble irritabel. Kanskje jeg kan redosere med lavere dose her og slippe å bli en sinnatagg…
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for gode svar

Jeg slet sinnsykt med krasjen av Ritalin og det var umulig og spise. Men hadde sinnsykt god effekt. Var utfordrende døgnet rundt med mat og med en historie med spiseproblemer så ville de raskt ha meg av. Eller var jeg storfornøyd med faktisk effektene jeg fikk til å fokusere på det jeg skulle. Den gjorde ikke noe med uroen i kroppen (fikling, risting med ben) slik aduvanzen gjør, men det er ikke det som hovedsaklig plager meg i hverdagen. (Kanskje mer plagsom for andre når jeg tenker over det)

Skal inn selv til oppfølging i dag, får bare fortsette være ærlig om problemene jeg opplever med medisinen og satse på psykiateren har noen ideer om utfordringer. Håper på en økt dose aduvanz i håp om bedre effekt, og attentin til de dager jeg trenger lenger utholdenhet mtp. jobb og skole etc.

Tror ikke jeg orker legge inn forslag selv basert på hva jeg har lest på internett, redd de tror jeg er interessert i noe annet enn og medisinere meg selv. Man blir svimmel av alt man leser på internett, og skremselshistorier av folk som ikke får prøvd medisiner når de tar det opp.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Muffin Vis innlegg
Takk for svar! Jeg føler meg litt annerledes enn de fleste når det gjelder medisiner… Aduvanz var en ganske kjip opplevelse, og jeg har ikke samme opplevelse på Attentin heller i forhold til det mange forteller. Ugh! nå skal jeg begynne på Adderall, men mulig jeg egentlig burde prøvd Ritalin og concerta.

Jeg prøvde Ritalin for 15 år siden, og ble irritabel, amper og sint. Hva er sjansen for at det blir annerledes nå? Men kanskje concerta hadde blitt en annen opplevelse…
Vis hele sitatet...
Conserta er Ritalin på depot. Helvete spør du meg, Angst av en annen dimensjon. Ikke merkelig unger blir rolig!?