Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 771
Hei!

Har planer om å kjøpe ny laptop, men trenger litt hjelp til å finne en som står til kriteriene mine. Den skal i hovedsak brukes til skoleoppgaver, men den skal også kunne brukes til å se på HD-film, enkel programmering, klare å kjøre WoW (ikke spesielt viktig at den klarer å kjøre med alle innstillingene på maks, da bruker jeg heller den stasjonære) og Counter-Strike 1.6, i tillegg skal den brukes til surfing.

Dette er kriteriene mine (vilkårlig rekkefølge):
  • Batterikapasiteten bør være ganske god. I hvert fall nok til å kunne bruke den uten tilgang til ekstern strøm på en del timer.
  • Støynivået bør være lavt nok til å ikke irritere andre mens man sitter i forelesninger
  • Er også en fordel at PC-en ikke veier et tonn
  • Skjermstørrelse på 15"
  • HDMI-inngang, slik at jeg kan koble den til TV-en

Er det noe dere ville satt pris på at pcen klarer eller er utstyrt med, men som jeg har glemt av å nevne i kriteriene mine, så må dere skrike ut.

Setter pris på litt hjelp. =)
Sist endret av Amitabha; 29. oktober 2010 kl. 13:43.
hvor mye har du lyst å bruke?
Hmm. Det er egentlig ikke så nøye, men om dere finner noe under ca.8000 kroner, er jo dette bare et pluss. =)
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Trenger absolutt ikke bruke 8 tusen på en laptop du kommer til å bruke til surfing, skoleoppgaver og cs. Denne burde holde.
Edit: Ser nå at batteritiden er oppgitt til kun 3 timer. My bad.
Sist endret av kosepaa; 29. oktober 2010 kl. 14:54.
Sitat av xLAx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Alt ser veldig bra ut der, bortsett fra skjermen, som veldig mange har klaget på når det gjelder denne. Tror jeg vil gå for en laptop med bedre oppløsning enn dette når jeg først skal kjøpe ny. Men uansett; takk for tipset!

Flere som har forslag?
Oppløsningen fungerer, så ta deg en tur på en butikk
Sjekk selv, så får du best resultat