Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 9779
Jeg elsker livet og har tenkt på dette med å leve uendelig en stund. Veit det høres utenkelig ut, men er det egentlig det? Tenk hvor utenkelig det er å for eksempel snakke med noen på den andre siden av Atlanterhavet i telefonen, hvis man tenker over det er ikke det også jævlig rart? Særlig i løpet av de to siste hundre årene har menneskene funnet opp flere og flere nyttige og avanserte ting (f.eks tv, internett, diverse vaksiner).

Hva tror dere om dette? Jeg tror ihvertfall at innen jeg dør (er 19 år) så er det mulig å leve til man er minst 130 år pga. av nye medisinske funn.
Tanken har streifet meg, etterhvert vil man jo sikkert kunne bytte ut organene i nye friske osv.
det er vell celledeling som gjør at vi ikke kan leve evig såvidt jeg har forstått, man kan leve bra lenge, men celledelingen hindrer oss i å leve veeldig lenge, kanskje noen andre som har et litt mer ufyllende svar å komme med?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Kan være mulig å leve uendelig, seriøst. Men ikke serriøst.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ingen har NOEN nytte av å leve uendelig. Tenk så jævlig kjedelig det må bli etter hvert. Uansett, det er ikke praktisk gjennomførbart, i hvert fall ikke nå... og jo lenger enn lever, jo større sjanse er det for at man kommer bort i noe faenskap det ikke går an å bli frisk av.
Akkurat det med telefonen er ikke et spesielt godt eksempel da det ikke høres utrolig ut i det hele tatt... Er meget enkel teknologi og fysikk bak det...
tanken er jo interessant, men er bare to ting som stopper meg fra å virkelig tro at det har noe godt for seg. for det første, som nevnt tidligere i tråden, må det blir drittkjedlig i lengden. Bare tenk når du har gjort og opplevd "alt". Da blir det fort at man går over til den "gale" stien og gjør ting andre ikke har noen som helst nytte av. og det andre er jo selvfølgelig at kloden kommer da til og bli overpopulert, av de rike. For jeg antar at en sånn medisin ikke vil være gratis selv om kanskje den koster to kroner og lage!
Trådstarter
Sitat av plopp91xxx
tanken er jo interessant, men er bare to ting som stopper meg fra å virkelig tro at det har noe godt for seg. for det første, som nevnt tidligere i tråden, må det blir drittkjedlig i lengden. Bare tenk når du har gjort og opplevd "alt". Da blir det fort at man går over til den "gale" stien og gjør ting andre ikke har noen som helst nytte av. og det andre er jo selvfølgelig at kloden kommer da til og bli overpopulert, av de rike. For jeg antar at en sånn medisin ikke vil være gratis selv om kanskje den koster to kroner og lage!
Vis hele sitatet...
1. Jeg kommer ikke til å kjede meg ihvertfall. Alltid noe nytt å lære, nye filmer, musikk, damer eller dataspill. Skjønner likevel tankegangen din.

2. Jo jorda kommer til å bli veldig overbefolket . Det betyr flere bitches da Kan jo være mulig for noen å dra til mars.
Sitat av Cryptography
Akkurat det med telefonen er ikke et spesielt godt eksempel da det ikke høres utrolig ut i det hele tatt... Er meget enkel teknologi og fysikk bak det...
Vis hele sitatet...
Det var ikke like enkelt i starten, men poenget er tatt

På temaet.. Tenk deg å leve evig.. For selv om du vil leve evig må jo kroppen din eldes på en måte (eller så vil du leve evig fra du er f.eks 60, siden det vil ta tid før denne "teknologien" eventuelt skulle komme.) Og om den så kom, hvem vil gå rundt i et evig sirkel løp som 60 år gammel?

Edit:
Sitat av Carlsberg
1. Jeg kommer ikke til å kjede meg ihvertfall. Alltid noe nytt å lære, nye filmer, musikk, damer eller dataspill. Skjønner likevel tankegangen din.

2. Jo jorda kommer til å bli veldig overbefolket . Det betyr flere bitches da Kan jo være mulig for noen å dra til mars.
Vis hele sitatet...
du ville ha det seriøst? Vel, når du drar inn "bitches" og "noen kan sikkert være på Mars" osv så ville jeg ikke si dette er en seriøs diskusjon.
Sist endret av Xasma; 22. juni 2008 kl. 00:23.
ok, la oss nå si at forskere har prestert med å skape en "medisin" som gjør at du ikke stryker med, men at aldringen fortsetter... (noe den vil gjøre uansett)

du er 90år og sitter på gamlehjem..
du blir 100år og sitter på gamlehjem og blir fora med en teskje
du blir 110år og du får maten most og pleierene dytter den inn i kjeften på deg...
du blir 120år og ligger i en seng og blir fora med intravinøst
du blir 130år og ligger fortsatt i senga di og alt inni deg dør, men du er fortsatt i live
du er nå blitt 150++ hva nå?

er ikke jeg som vil leve uendelig...
end of discusion
Vel jeg vil tro at vist vi først greier og leve uendelig så tror jeg nok vi har teknologien til og leve på andre planeter. Og det ville nok løst overpopulasjons problemet.:P
Desverre tror jeg ikke vi vil kunne transplantere alt i kroppen, men det er nok mulig at vi vil kunne leve til vi er godt over 100!
Ingen ting lever evig Men med det med at man får tid til mye mer nå siden man har mobiler, automobiler, osv. gjør at man kan "leve" mer en man kunne gjøre før. I den forstand at man får tid til å gjøre mer. Så vill tro man mentalt kan bli sikkert 300 år nå i forhold til i 1800-tallet.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg kunne godt tenkt meg å leve et par hundre år til. Bare for nyskerrighetens skyld. Litt kjipt å ligge der å synge på siste verset når de finner opp teleporten. Faen som jeg gleder meg til det!
Trådstarter
Sitat av Snurrefisk
ok, la oss nå si at forskere har prestert med å skape en "medisin" som gjør at du ikke stryker med, men at aldringen fortsetter... (noe den vil gjøre uansett)

du er 90år og sitter på gamlehjem..
du blir 100år og sitter på gamlehjem og blir fora med en teskje
du blir 110år og du får maten most og pleierene dytter den inn i kjeften på deg...
du blir 120år og ligger i en seng og blir fora med intravinøst
du blir 130år og ligger fortsatt i senga di og alt inni deg dør, men du er fortsatt i live
du er nå blitt 150++ hva nå?

er ikke jeg som vil leve uendelig...
end of discusion
Vis hele sitatet...
hehe

Du har vel egentlig noe rett der. Hørte imidlertid om en 100 åring som drakk øl hver dag, jobba som bilvasker og skulle løpe maraton om noen måneder.

Kan godt hende jeg dør som 110 åring. Da vil jeg imidlertid bli fryst ned som Walt Disney så jeg kanskje kan bli levende igjen når noen endelig har funnet teknologien til det.
Sist endret av Carlsberg; 22. juni 2008 kl. 00:30.
Sitat av Snurrefisk
du er 90år og sitter på gamlehjem..
du blir 100år og sitter på gamlehjem og blir fora med en teskje
du blir 110år og du får maten most og pleierene dytter den inn i kjeften på deg...
du blir 120år og ligger i en seng og blir fora med intravinøst
du blir 130år og ligger fortsatt i senga di og alt inni deg dør, men du er fortsatt i live
du er nå blitt 150++ hva nå?

end of discusion
Vis hele sitatet...
godt poeng men når jeg ser for meg leve uendlig blir jo det noe ala du stopper når du er rundt 30-40 års tiden, men da kommer også inn et annet poeng er jo at hjernes eldes jo med tiden når du blir med moden. Jeg er ikke noe keen på å være 130 år i "modenhet" og sitte i en kropp som er 35 år.

naturen er jo lagt opp sånn den er nå. jeg mener ikke lek gud/allah/hva dere vil.

Edit: fryst ned som walt disney? wtf Austin Powers ftw!
Sist endret av plopp91xxx; 22. juni 2008 kl. 00:32.
Det ER ikke mulig. Men det er en liten sjanse for at det KAN bli mulig om leeeenge.
Sist endret av Archj; 22. juni 2008 kl. 00:32.
Sitat av Archj
Det ER ikke mulig. Men det er en liten sjanse for at det KAN bli mulig om leeeenge.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare en tanke.

Og hva mener du med det er ikke mulig, også det er kanskje mulig om lenge?
Hater når folk motsier seg selv.
Sist endret av Logic; 22. juni 2008 kl. 00:49.
Tror mennnesket har godt å vite at tiden vår er midlertidig. Om du visste at du fortsatt har minst 50 år igjen på å gjøre et eller annet så er det fristende å utsette det til fordel for noe annet. Vi ville blitt veldig ineffektive og upålitelige av det i lengden.

Så vidt jeg vet er det riktig at en viktig stopper for mennekset er celledelingen. Celler kan bare dele seg et visst antall ganger før de begynner å gjøre feil (mutasjon). I tillegg er immunforsvaret vårt programmert til å bli svekket over tid, frie radikaler og oksygenbruk sliter ut celler, enden på DNA-trådene svekkes (den som står for replikasjon), skjelettet svekkes, organer og såkalt "glatt muskulatur" slites ut, hjernens nevronbindinger blir dårligere, etc. etc.

Det er altså utrolig mange faktorer som må løses for å la oss leve lenge. Særlig uten å bli særdeles svake og syke på slutten. Mosjon og riktig kosthold hjelper ufattelig mye, og celleterapi, medisiner som kan forebygge slitasje på kroppen samt mye innen stamcelleforskning kan ha en betydning i framtiden. Jeg tror aldri vi vil leve uendelig lenge, da det ville ført til langt flere problemer når folketallet bare øker eksponensielt og vi må sysselsette og fø på alle. Det må i alle fall bli mange, mange år til.
Dersom man følger den kristene tro, kan man hvertfall tro at man skal gjøre det.
Tenker ikke på evig liv i paradis, men ordene " Den som synder skal dø". Alle mennesker synder, men dersom man aldri synder kan man i følge den kristene tro i teorien leve evig. Selvom det er umulig å ikke synde så klart
Hvis cellene hadde reprodusert seg hele tiden, ville det ikke da vært mulig og hatt evig liv?

Sitat av C.Hendrix085
Alle mennesker synder, men dersom man aldri synder kan man i følge den kristene tro i teorien leve evig. Selvom det er umulig å ikke synde så klart
Vis hele sitatet...
Alle mennesker er født med synden pga Fru Eva, haha : )
Hvis man på en måte kan overføre alle tankene til en slags kunstig hjerne, for så og putte den i en robot, kunne man leve for alltid som en robot, bare at man fortsatt tenker som jeg selv. Men hvis det skulle være mulig, er det veeeeeeeeeldig lenge til vi har teknologien som er nødvendig. Og da er nok du dessverre ikke her lenger :/
"Jeg tror på et liv før døden. A-ha."

Lengselen etter evig liv finner du overalt. De fleste som tror eller håper på evig liv, er de som ikke kan akseptere at når du dør, så dør du.

I tillegg må evig liv føles som en forbannelse. Du blir aldri ferdig. Som sagt: Dritkjedelig.
Interessant foredrag av Alan Russel om å regenerere kroppsdeler og å leve lenger.

http://www.ted.com/talks/view/id/142

EDIT: Aubrey de Greys foredrag er kanskje litt mer interessant: http://www.ted.com/talks/view/id/39
Sist endret av commie; 22. juni 2008 kl. 01:45.
Det er sjela som lever, ikke kroppen din. Og jeg tror at alle sjeler lever videre.
Et uendelig liv i eksisterende tilstand ville jeg aldri forestilt meg.
Enhver person som har det minste begrep om hva uendelig faktisk betyr forstår at en organisme ikke kan leve i det uendelige. Selvsagt kan vi forlenge livet med de gledene og lidelsene man opplever ved å bli gammel med noen titalls år, men dette har ingen verdens ting med uendelighet å gjøre what so ever.
Sitat av mentalmelt
Enhver person som har det minste begrep om hva uendelig faktisk betyr forstår at en organisme ikke kan leve i det uendelige. Selvsagt kan vi forlenge livet med de gledene og lidelsene man opplever ved å bli gammel med noen titalls år, men dette har ingen verdens ting med uendelighet å gjøre what so ever.
Vis hele sitatet...
Hvem vet? Kanskje menneskets hjerne blir målt i TB om noen hundre år og alt kan lagres på en minnepenn.

Det største spørsmålet er hvordan du skal kunne klare å ivareta/oppbevare personlig bevissthet eller eventuell sjel i en slik prosess.

Alt er mulig.
Kunne jo godt vis en på en eller annen måte kunne tatt ut sinne i hjernen(altså den delen som er deg og alle tankene dine) og plassert den inni en ny og frisk kropp, vis din egen kropp ble for gammel og svak. Dette hadde jo vert veldig egoistisk med tanke på at du hadde "stjelt" en frisk kropp fra en annen.

Men men med alle emoene som vanker rundt idag, blir det vel flust med gratis kropper om et par år
Sitat av FredrikThaMan
Kunne jo godt vis en på en eller annen måte kunne tatt ut sinne i hjernen(altså den delen som er deg og alle tankene dine) og plassert den inni en ny og frisk kropp, vis din egen kropp ble for gammel og svak. Dette hadde jo vert veldig egoistisk med tanke på at du hadde "stjelt" en frisk kropp fra en annen.

Men men med alle emoene som vanker rundt idag, blir det vel flust med gratis kropper om et par år
Vis hele sitatet...
Ville ikke hatt en emo-kropp uansett da denne mest sansynlig er full av kuttemerker
Haha, har gjerne et poeng der
Sitat av disaster master
Ville ikke hatt en emo-kropp uansett da denne mest sansynlig er full av kuttemerker
Vis hele sitatet...


Når teknologien kommer så langt at man kan bytte kropp, så kan du garantert fjerne arrene etter emo /slash.

Veldig seriøs den tråden her ble.
eskilf:
Hvem vet? Jeg vet. Det høres kanskje arrogant ut, men såpass forståelse tør jeg påstå at jeg har av universets samspill mellom materie og energi. Absolutt ingenting varer evig, spesielt ikke organisk materie, noe som er en forutsetning for organisk liv. Og en "minnepinne" varer heller ikke evig, tro det eller ei..
Sitat av mentalmelt
eskilf:
Hvem vet? Jeg vet. Det høres kanskje arrogant ut, men såpass forståelse tør jeg påstå at jeg har av universets samspill mellom materie og energi. Absolutt ingenting varer evig, spesielt ikke organisk materie, noe som er en forutsetning for organisk liv. Og en "minnepinne" varer heller ikke evig, tro det eller ei..
Vis hele sitatet...
Men da overfører man infoen til en NY minnepinne
Sitat av mentalmelt
eskilf:
Hvem vet? Jeg vet. Det høres kanskje arrogant ut, men såpass forståelse tør jeg påstå at jeg har av universets samspill mellom materie og energi. Absolutt ingenting varer evig, spesielt ikke organisk materie, noe som er en forutsetning for organisk liv. Og en "minnepinne" varer heller ikke evig, tro det eller ei..
Vis hele sitatet...
Energi varer evig, konsentrert eller absorbert. At du er arrogant er jeg likegyldig til. Du kan være så arrogant du bare vil, når du uansett tar feil.
Folk må eventuelt dø, vi har ikke plass (eller resurser) på jorda til for mye folk.

noe som vil bli ett problem om mennesket finner ut at det går ann å leve evig.
Sitat av Logic
Det er jo bare en tanke.

Og hva mener du med det er ikke mulig, også det er kanskje mulig om lenge?
Hater når folk motsier seg selv.
Vis hele sitatet...
Er du dum eller er du dum? Det ER ikke mulig = Det går ikke an på dette tidspunkt. Derfor jeg tok 'er' i caps.
Bah...

Du har tydligvis ingen begreper om hva du snakker om.. For det første vi det være komplett umulig å holde en organisme i live for ALL tid selv om man hadde hatt et sted å gjøre det. For det andre vil Sola bli til en rød kjempe om ca fem mlillioner år, Melkeveien vil antageligvis kollidere med Andromeda om ca tre milliarder år, osv osv.

Men for all del, kos deg i fantasiland, er ikke noe galt i det =)
Sist endret av mentalmelt; 22. juni 2008 kl. 03:10.
Sitat av mentalmelt
Bah...

Du har tydligvis ingen begreper om hva du snakker om.. For det første vi det være komplett umulig å holde en organisme i live for ALL tid selv om man hadde hatt et sted å gjøre det. For det andre vil Sola bli til en rød kjempe om ca fem mlillioner år, Melkeveien vil antageligvis kollidere med Andromeda om ca tre milliarder år, osv osv.

Men for all del, kos deg i fantasiland, er ikke noe galt i det =)
Vis hele sitatet...
Nå var meningen å vise litt av arrogansen tilbake. Jeg ser intet håp for menneske. Jeg forestiller meg ikke noe evig liv i nærmere eller fjernere framtid. Jeg ser heller ingen mening med et håpløst og frustrerende, samt forbannet, evig liv.

Jeg er av den oppfatning av at alt har en slutt, selv menneskets liv, selv planeten Tellus eller hele fuckings universets for den saks skyld. Det vil si all eksistens.

Derimot benekter jeg aldri at det finnes andre sannheter eller muligheter. For alt jeg og du vet, så kommer mennesket om ti tusen år fra nå av til å gjenskape Al Gore for at de trenger hjelp til å motvirke menneskeskapt global oppvarming. Hva faen vet jeg og du? Cirka ingenting.
Sitat av Archj
Er du dum eller er du dum? Det ER ikke mulig = Det går ikke an på dette tidspunkt. Derfor jeg tok 'er' i caps.
Vis hele sitatet...
Ingen har jo sagt at det er mulig på dette tidspunktet?
Dette er en hypotetisk post, så vær så snill og ikke kall meg dum når det virklig er du som bare skriver dine meninger på en uforstålig måte.

Vist jeg skriver frokost ER dagens viktigeste måltid, kan du da vite at jeg mener at det ER dagens viktigste måltid på dette tidspunktet? Alt forandrer seg gutten min, alt.
Jaja, alt er mulig i teorien, det blir bare litt annerledes med en gang det er snakk om praksis =)

Du har rett i at energi varer evig, det er derimot energitilstanden som ikke varer evig, og det er jo nettopp det vi er, energi fanget opp, og midlertidig bevart i en unik tilstand.

http://www.freakforum.nu/galleri/showimage.php?i=4550
Sist endret av mentalmelt; 22. juni 2008 kl. 03:25.
Sitat av mentalmelt
Jaja, alt er mulig i teorien, det blir bare litt annerledes med en gang det er snakk om praksis =)

Du har rett i at energi varer evig, det er derimot energitilstanden som ikke varer evig, og det er jo nettopp det vi er, energi fanget opp, og midlertidig bevart i en unik tilstand.

http://www.freakforum.nu/galleri/showimage.php?i=4550
Vis hele sitatet...
Bare sånn litt filosofi, hva med menneskets bevissthet/sjel? Kan ikke dette være en form for energi som varer evig. Det er den eneste naturlige forklaringen jeg kan finne på evig liv.
Sitat av Logic
Ingen har jo sagt at det er mulig på dette tidspunktet?
Dette er en hypotetisk post, så vær så snill og ikke kall meg dum når det virklig er du som bare skriver dine meninger på en uforstålig måte.

Vist jeg skriver frokost ER dagens viktigeste måltid, kan du da vite at jeg mener at det ER dagens viktigste måltid på dette tidspunktet? Alt forandrer seg gutten min, alt.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg skrev at det er en sjanse for at det blir mulig da kanskje?
"Alt forandrer seg gutten min, alt." Oh wow, er det mulig.
eskilf:
Personlig er jeg jo opptatt av spiritualitet, og har også skrevet litt om dette på forumet. Men det temaet tenkte jeg egentlig å holde utenfor denne diskusjonen, siden vi her snakker om å opprettholde organisk liv.
Sist endret av mentalmelt; 22. juni 2008 kl. 03:39.
I see you...
NAPse's Avatar
Jeg så en dokumentar på Discovery Channel eller National Geographic for en del måneder siden.

Den handla om noen forskere som hadde klart å få meitemarker til å leve opptil 7 ganger så lenge som vanlig.
De påstod også at dette kunne bli en mulighet for mennesker i framtiden.

Men greia her var at hver fase i livet blir lenger.
Altså; Barndommen blir 7x så lang, ungdomstiden blir 7x så lang osv.
Dermed vil antakelig ikke overbefolkningen av jorda være noe problem, og kanskje vil også graviditeten vare 7x så lenge?

Jeg gidder ikke å prøve å finne igjen kilden nå, men hvis jeg finner det igjen skal jeg poste det.
Sist endret av NAPse; 22. juni 2008 kl. 03:56.
Sitat av mentalmelt
eskilf:
Personlig er jeg jo opptatt av spiritualitet, og har også skrevet litt om dette på forumet. Men det temaet tenkte jeg egentlig å holde utenfor denne diskusjonen, siden vi her snakker om å opprettholde organisk liv.
Vis hele sitatet...
Ja, bare for å føre det til en viss relevanse for denne diskusjonen: Hvis man oppdager denne energien til bevisstheten, så er det ingen lover som sier at det er fysisk umulig å stadig overføre dette til et nytt organisk ytre og indre - f.eks. ved å bygge en kropp uten bevissthet.

Nå fabler jeg.
Jeg har planer om å leve minst til fylte 150 år. Såpass bør man kunne forvente.
spankingguru
Worner's Avatar
Jeg tror ikke det er mulig å leve evig, men jeg tror at det går ann å leve mye lengre ved å kjøre en lavdose med testosteron og HGH når man blir eldre
Jeg tror ikke man kan leve evig - på noen måte. Jeg mener at vi ikke har sjel, ikke noe åndelig og på den måten er umulig. Og når det kommer til å la sine tanker leve videre, så tviler jeg på at vi noen gang vil få teknologien; for å gjøre det må man "lagres" som en bevissthet - man kan ikke ha med hjernen, den er legemlig/organisk - på en eller annen form for lagringstasjon.

Nå har de, såvidt jeg vet, jobbet med noe som kan nærmest lagre "deg" - som et minne - iform av audio og film; der det apparatet også overvåker kroppen din. Men dette lagrer ikke tankene dine, det blir kun som en "dagbok".

Også kommer det et nytt problem: Å skille bevisstheten fra kroppen, eller hjernen. Det er det ingen som engang har vært i nærheten av å klare.

Så nei, man kan "aldri" leve "evig".
Hvis det utvikles en mirakelmetode som gjør at mennesker får muligheten til å leve evig i sitt beste velgående, tviler jeg sterkt på at så mange ville gjort det etter å ha tenkt seg om en stund.
Men hvis det går på medisiner og sånn, så hadde det vært fint å kunne la seg selv leve til man er 150, så lenge man kan 'hoppe av' når man blir lei.
Jeg hadde lett tatt mirakelmetoden som du snakker om. Kunne jeg hatt evig liv ville jeg nok dratt til Spania, Italia og alle land jeg likte. Og bare levd der lenge, også flyttet til et nytt paradis. Men vist kroppen min hadde blitt eldre, og innsiden yngre ville jeg nok ikke orket.
Tror nok jeg hadde tatt selvmord, men tanken streifer deg jo. Vist du kunne vært pen, og levd evig forstår jeg iallefall ikke problemet !
Hvis vi nå ser for oss at det faktisk er mulig og leve UENDELIG, tror dere virkelig at myndighetene eller de som bestemmer hadde åpnet for dette, som sagt tidligere i tråden så ville jorda blitt overpopulert, men da sier dere "ja vi kan dra til en annen planet" Mulig det, men hvor lang tid tar det før denne er overpopolert? Dere er klar over at uendelig kan være mange milliarder år, altså evig?

Selvfølgelig det kan godt hende at innen den tid, ville forskere klart og utvikle egne "univers" Altså menneskeskapte verdener som kjører som en slags illusjon, altså de lager kopier av områder som folk lever i. Litt alla The Matrix

Men jeg tror aldri de kunne klart og få oss til og leve evig, men 200 år, det er ikke urealistisk.