Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1435
Hei,

I voksen alder, så har konsentrasjonen min gått litt til helvete. Jobber med IT og programmering, så å ha denne på plass er egentlig ganske vesentlig. Jeg har vært spesielt mye syk med influensa og forkjølelse de siste tre årene (barnehage), og forventer å være dette de neste 5 årene. Dette fører til at jeg ikke får en brukbar treningsrutine ol. (som bidrar til bedre konsentrasjon), og jeg ser snart ingen annen vei enn den medisinske.

Har i min tid prøvd forskjellig ADHD medisiner som Ritalin og Concerta, og konsentrasjonen jeg har på dette er jo ut av en annen dimensjon.

Lurer derfor på om noen har erfaringer med å få utskrevet prestasjonsfremmende, uten noen diagnoser? Modafinil kan nok også virke aktuelt. Jeg tenker eventuelt å fremme det for doktoren at det vil være en midlertidig periode frem til jeg får ting på stell. På sett og vis kanskje for å komme ut av en dårlig syklus.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror folk som jobber turnus hardt og får problemer med.å holde seg våkne kan få utskrevet modafinil. Som for meg kjent er "lillebroren" av adhd medisiner som de med adhd får.
Trådstarter
Takk for svar! Jobber desverre ikke turnus.
Er det noen andre som har fått utskrevet lignendes?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvfølgelig vil du ikke få utskrevet dette som et prestasjonsfremmende middel.

Adhd medisiner blir kun utskrevet med den diagnosen i bånn.

Men med alle som får denne diagnosen nå til dags vil du nok ha null problem å lyge på deg diagnosen og dermed få medisiner på den måten
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men som sagt, tror ikke du trenger diagnose for å få modafinil.

Hvis du har nattevakter, kveldsvakter osv og forstyrrende mønster i jobben din, kan du med nok masing og riktig hjelp lure deg til modafinil.

Du må nesten bare bruke sunn fornuft, og få dem til å tro at du ikke kan endre jobbsituasjonen din for xyz grunn.
Trådstarter
Fullt klar over at dette er selvsagt ikke noe som skrives ut uten en spesiell grunn.
Som følge av forskjellige årsaker, så har jeg om dagen ekstremt dårlig konsentrasjon
- Lite søvn (Små barn)
- Lite/ingen trening (Mye sykdom)
- Mye sykdom fører igjen til forverret konsentrasjon
- Høyt arbeidspress som krever konsentrasjon
- etc

Alt dette blir til en ond sirkel som jeg synes det er ekstremt vanskelig å komme seg ut av, uten litt medisinering. I det minste for en kort periode. - formålet med tråden er altså for å finne ut av om andre har klart å utskrevet modafinil uten å ha diagnostisert ADHD/ADD.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg jobber mye og kjøper dette via darkweb.

Modafinil er lett å få tak i online. Modafinil er nice, men personlig synes jeg ikke det kan sammenlignes med attentin / elvanse.

Elvanse er helt insane for meg. Slår Ritalin, attentin og alt jeg har prøvd.

Men varer lenge og gir nedtur ved stopp.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått ritalin uten diagnose har kun dokumentert konsentrasjonsvansker. Men det er ikke fastlegen sin jobb å skrive ut eller følge opp så jeg er nok en av få som fikk den muligheten (som jeg pent takka nei til).
Kanskje du ikke må sette så høye mål til deg selv. Arbeidsgiver plikter til å tilrettelegge.

Ellers får du aldri i livet noen resepter av legen for å prestere bedre på jobb.

Du har to alternativer i mine øyne;
1) godta at du blir eldre
2) oppsøk bolebørsen. Der har de ofte nootropics eller andre stimulanter som hjelper deg til å prestere (efedrin, dmaa etc).

Jeg støtter forslag nr 1)
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Modafinil kan du lett få av legen.
Jeg har fått pga dårlig søvn og at jeg sovnet mye på dagtid så jeg sleit i hverdagen.
Ulempen er at det svindyrt på resept.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Modafinil kan du lett få av legen.
Jeg har fått pga dårlig søvn og at jeg sovnet mye på dagtid så jeg sleit i hverdagen.
Ulempen er at det svindyrt på resept.
Vis hele sitatet...
Sa du bare rett og slett til legen at du var mye trøtt?
Spurte du selv etter medisinen, eller ble det foreslått av doktoren?
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sa jeg sleit med at jeg sovnet på dagtid mye og hadde dårlig søvnkvalitet så det plaget meg i hverdagen
Og at jeg hadde prøvd modafinil i utlandet og det funka veldig bra og holdt meg gående hele dagen.
Fikk da prøve en pakke på 30 mener jeg det var og tilbake til legen etter så skrev han ut fast en periode.
Mot narkolepsi/kraftig søvnighet på dagtid mener jeg det sto på pakkene.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er dyrt? Mye dyrere enn aduvanz?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er dyrt? Mye dyrere enn aduvanz?
Vis hele sitatet...
https://www.felleskatalogen.no/medis...al-teva-561632 ca 700 for 30 å 1600 for 90
Sist endret av NokErNok; 14. oktober 2023 kl. 17:30.