Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 845
Jeg har holdt på lenge for å få ADHD diagnose og etter x antall forskjellige utredninger og om å men kan psykiater si til meg at hun skall kunne sette diagnosen ut i fra de utredninger som har blitt tatt og informasjon som foreligger. Men hun hadde en dårlig nyhet om at de har oversett en ny regel som kom i sommer 2022 som sier at om man har høyt alkohol bruk er det krav om 1år total avhold fra alkohol og alt annet før jeg får eventuelt begynne på ny utredning og se om jeg fremdeles kvalifiserer.

Var inlagt 3 uker på psykiatrisk allmenn avdeling for å ta utredning i annet fylke. Da var de ikke helt fornøyd med at jeg var på rommet jeg ble tildelt for mye. Ikke at det har så mye å si fordi jeg ble kastet ut siste dagen fordi de mente at jeg hadde drukket alkohol hver dag under oppholdet. Noe som ikke stemmer i heletatt. Ble tilbydt ny utredning på ARA i 4uker. Men før de rakk å sende henvendelse ble det oppdaget e ny regel som beskrevt lengre opp.

Hva skal jeg gjøre. Jeg har ingen alkohol problem og er ikke alkoholiker men det er ganske urimelig og urealistisk synes jeg.

Har time til privat psykolog for utredning i februar som jeg bestilte lenge før jeg startet vanlig utredning. Vill saken få et annet utfall? Kan dokumentere rusfrihet fra prøver jeg går på fra før. Utrednig tilsier at jeg bør få diagnosen men alkohol bruk stopper det. Kan jeg like så godt avbestille timen til privat psykolog også? Har holdt på med dette ikke sammengengende i men tilsammen 3år og begynner å bli lei
Nei, behold timen. Sørg for å få ut journalen med resultat av de utredningene du har hatt så langt.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri hørt om. Jeg sa at jeg drikker over 1 liter vodka i uka. De spurte litt mer rundt dette og jeg sa det var i festsammenhenger, men de brøy seg ikke mer enn det. Fikk akkurat diagnosen
Har man et stort alkoholproblem er det jo klart man kan få nedsatt konsentrasjon, og at utredning ikke er mulig. Men du kan jo ta noen jevnlige peth prøver hos fastlegen som du kan vise til og bare gjennomføre utredning med dokumentert edruelighet.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har man et stort alkoholproblem er det jo klart man kan få nedsatt konsentrasjon, og at utredning ikke er mulig. Men du kan jo ta noen jevnlige peth prøver hos fastlegen som du kan vise til og bare gjennomføre utredning med dokumentert edruelighet.
Vis hele sitatet...
Har ikke uvanlig alkohol forbruk. Fikk 0,5 på peth og 0,3 er max lovlig. Pga det antok de at jeg hadde drukket hver dag under utrednings oppholdet og fant en ny lov som hadde kommet i sommer som krever 1år total avhold fra alkohol for vidre utredning. Har gått på prøver hos fastlege for ulovlig bruk av adhd medisin i flere måneder. Han har aldri sakt noe om at jeg drikker for mye til tross for f.eks 0,7 av 0,3på peth i sommerferien. Å holde meg under 0,3 er ikke noe problem. Men total avhold i ett år uten å vite om jeg får diagnosen i heletatt er jeg skeptisk til om jeg gidder mtp at jeg allerede har bruke 3år på å prøve å få diagnosen og at de sier jeg burde hatt den ut i fra opplysninger som foreligger