Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6726
Prøvd å søke frem svar het inne, uten å egentlig finne svar på det jeg lurer på...
Når er man i fare for å ta overdose på kokain?
Er det når man tar for store mengder på kort tid, eller for store doser pr linje?
Eller er det vis man har tatt det jevnlig over litt lang tid og kroppen ikke klarer mer?
Håper noen skjønner hva jeg spør om

Har tatt noen linjer hver kveld i en ukes tid nå, men sovet imellom og ikke tatt på morgenen/formiddagen... og i de 2 ukene før det ble det litt ofte også!
Tenkte egentlig å ta en pause i dag og frem til neste fest, men så skjedde det noe her og trenger en linje nå...

Begynte egentlig å google om hvordan jeg kunne droppe kokainen (altså svelge det, ikke å la være)
Fikk opp masse om overdoser og ble nå litt paranoid...
Er ikke nybegynner på å ta kokain (av og på i 10 år) men det har vært i helgene og på fest (ofte med lange pauser)
og ikke sammenhengende så lengesom nå...

SÅ: bør jeg være redd for overdose nå???
Eller er det bare at jeg er paranoid pga bruket de siste ukene?
Er det slik at du finner deg selv i situasjoner der du 'trenger en linje' er vel det et faresignal nok i seg selv. Beste tips jeg kan gi deg er å slutte imens leken er god, avhengighet- og skadepotensiale til kokain er vel noe av det værste.
Overdose på kokain er ikke så utbredt i Norge siden man ikke har tilgang til kokain i Ren form. Om du kjører på ei helg så vil det vel ikke tilsi at du tåler mindre før ei overdose innfaller helgen etterpå heller..

Overdose kan skje når du får i deg for mye kokain på kort tid, eller selvsagt om du tar en altfor stor linje..men som sagt, det skal mye til her i landet.
Vil si at om ts føler han trenger en linje eller to så viser det brått hvilken situasjon ts er på vei inn i. Stopp opp og tenk litt ts.
Hvor store linjer, hvor ofte du justerer eller hvor mange dager du er på i en smell bestemmer du jo selv. Du merker på kroppen når du har tatt for mye, og med mindre du planlegger å ruse deg fullstendig nummen over flere dager tror jeg ikke du skal overtenke OD. Tenk heller på hvor du er i livet og hvilke grep du skal gjøre mens du ennå har kontroll.
Spørr du meg høres det nå egentlig ut som han er inneforstått med at ting ikke går helt veien fortiden.. :P
Sist endret av et eller annet; 17. august 2016 kl. 17:28.
Trådstarter
20 0
Sitat av Huztle Vis innlegg
Er det slik at du finner deg selv i situasjoner der du 'trenger en linje' er vel det et faresignal nok i seg selv. Beste tips jeg kan gi deg er å slutte imens leken er god, avhengighet- og skadepotensiale til kokain er vel noe av det værste.
Vis hele sitatet...
Ja fult klar over det, skjedd før at det har gått litt langt.
Men klarer alltid å kutte ut når jeg skjønner at jeg trenger det...
Planen var å kutte ut i dag, men må vente til i morgen!

Grunnen for at jeg trenger en linje nå er vel uvesentlig egentlig, men sånn er nå situasjonen.... var mer opptatt av overdose risikoen

Men fint at du advarer uansett

Sitat av hideout Vis innlegg
Spørr du meg høres det nå egentlig ut som han er inneforstått med at ting ikke går helt veien fortiden.. :P
Vis hele sitatet...
Jepp, helt korrekt

Og jeg er en "hun" ikke "han", hehe
Sist endret av madammen; 17. august 2016 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du tar for store linjer på en gang, eller om du tar for mye på for kort tid er jo det samme. Hvor mye du tåler avhenger på kvaliteten på kokainen samt din toleranse. For en uten toleranse vil et gram ren kokain drepe deg om du tar alt i ei lisse. Halveringstiden til kokain er veldig kort, omtrentlig en time så med overdose så trenger du ikke være redd for at det vil bygge seg opp over flere dager, men det vil sette et jævlig press på hjertet ditt, samtidig danne avhengighet. Kokainavhengighet kommer veldig raskt og det virker som om du er avhengig av det allerede, typiske ting er ting som ''det skjedde noe, bare måtte han en lisse'' og liknende. Bryte sine egne regler. Kokain har svært dårlig biotilgjenglighet ved oralt inntak, det vil si at du tar opp svært lite av den kokainen du spiser, så overdose? Nei. Men du kan stå i fare for magesår.
Som hideout sier. Kokainen i Norge er ekstremt sjelden så ren at overdosefaren er høy. Har du rett fra båten eller flyet kontakter, som mange påstår men egentlig ingen har så bør man være fornuftig.
Det at du tar "noen striper " hver kveld er bekymringsverdig og noe du bør stoppe med fortest mulig. De psykiske abstinensene kan være grimme. Kokain til fest, ikke hver dag.
Hvordan er de psykiske abstinensene? Har ofte lest at Kokain er vanedannende fra første stund. Gikk mer eller mindre et år kontinuerlig på kokain og eneste avhengigheten jeg merket var at om jeg hadde det ble det tatt uansett, hadde jeg det ikke var det ikke verdens undergang om jeg måtte vente en dag eller 2. Tror det der med avhengighet må være veldig individuelt. Selvfølgelig ikke noe gunstig eller noe og trakte etter og bruke stoff daglig, men tror du lærer fort om du er en person som tåler og holder på med det eller ei. Bieffekten paranoia merka jeg igrunn kun når jeg var på kokain, ikke når jeg var av.
Det er selvfølgelig individuelt. Det er så mange faktorer som spiller inn, men til syvende og sist handler det vel om hvilken tilstand man var i da man oppdaget kokain. For min del var jeg i en situasjon der alkohol gjorde meg kjedelig, stille og søvnig etter mer enn et par halvlitere. Da jeg ble introdusert for kokain var det som å få tilbake selvtilliten og plutselig fikk jeg nummeret til jenter og jeg kunne prate om hva som helst, fra nye gardiner til å leke samlivsterapeut med stor innlevelse.

Baksiden er at jeg ikke kan drikke en eneste øl uten å begynne å crave kokain, og før jeg visste ordet av det var det 10 000 kr i mnd bare til dette pulveret. Hjalp selvfølgelig ikke at begge bestekompisene mine solgte. Da jeg innså hvor dust det var det jeg drev med fulgte det kraftig depresjon, isolering siden jeg mistet troen på at jeg var "verdt noe" uten. Jeg følte folk snakket med meg av sympati og ikke fordi jeg var en interessant person. Jeg begynte generelt å tvile på meg selv som menneske og jeg følte jeg aldri kunne ha det gøy igjen uten.
Paranoide tanker om at alle snakket bak ryggen min kom støtt og stadig. Legger du alt sammen så blir det fort vanskelig for en allerede herjet psyke.

Igjen, alle reagerer forskjellig, og lot jeg det være noen dager gikk det bedre og bedre. Problemet var at jeg alltid måtte ha det hvis jeg visste jeg skulle på fest eller byen og det sitter fortsatt. Nå bruker jeg maks en gang i måneden. 2-3 gram. Liten 0,5 med rivo dagen derpå så går det fint. Jeg har nok ikke opplevd de verste sidene av det, men nok til å anbefale folk å la det være med spesielle anledninger eller maks et par helger i uka. Ikke la det bli noe du MÅ ha.
Høres mye likt ut som mitt forhold til det stoffet bare uten det du opplevde når du sluttet på stoffet..

Alt stoff burde vel bli ved spesielle anledninger og maks et par helger i måneden.. :P