Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2387
Har lenge sittet å lurt på om dette bare er tull alt sammen. P3 som er den kanalen jeg hører på når jeg jobber kjører den samme musikken alltid! Popsalongen introduserer ny musikk, og mikstape spiller "ny" musikk, men alle ønskelåter som blir spilt er de samme gamle A eller B liste låtene.

Jeg tror at hele greia bare er tull og at musikken er forhåndsbestemt, ned til siste sang.

Er det noen i det hele tatt som har fått SIN melding lest på radio?
Har faktisk tenkt på akkurat det samme! :P
Er utrolig usikker, så håper noen har ett svar på dette
samme tenker jeg ! + hvem er det som egentlig gidder og ringe inn eller og sende sms ang en låt man vil høre !!?? Mange som sikkert blir utnytt av sånt ! Også når det gjelder "fete premier" konkunrranse ..
Vi fikk låta spilt på radio (P3) sist vi var på vei hjem fra Sverige. Hemmeligheten er å legge ved en litt kul historie som gjør at de får noe å snakke om rundt låta min melding var noe som: "Hei, nå har vi kommet oss langt over grensa fra Sverige og langt forbi alle tollposter, så derfor ønsker vi å høre blalbalba...", du skjønner sikkert poenget!

... men er enig i at de spiller veldig mye den samme musikken, men likevel ikke på langt nær så mye som Radio Norge, P4 osv.
I fjor sommer fikk jeg 2 låter spilt på NRK MP3, så det er mulig! Men på P3 har jeg aldri opplevd å få noen ønskelåter spilt....
Fikk P3 til å spille So Easy av Røyksopp en gang i fjor. Morsomt hvordan han beskrev meg som "nasjonalromantisk" der jeg sto og kløyva ved.

jeg tror de har en liste med musikk de har lov til å spille, og om sangen som blir ønsket ikke er på den lista så dropper de den.
Sist endret av F4celess; 25. mai 2012 kl. 10:42.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
fikk enter the sandman med metallica når de hadde denne petre aksjonen, men da betalte men jo 20 kr til aksjonen når man ønska seg en låt så kanskje lettere da
Søstera mi er "sjef" på p3 relativt ofte, så ja går ann. Hehe
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Søstera mi er "sjef" på p3 relativt ofte, så ja går ann. Hehe
Vis hele sitatet...
Hva er en "sjef"?
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Hva er en "sjef"?
Vis hele sitatet...
Det er en som velger 3 sanger som blir spilt på rad

Har også tenkt at alt egentlig bare er et skuespill noen ganger.

Men det er jo sånn at nesten alle har jo fast satt hvilke sanger som kan spilles i løpet av programmer, så er svært få programmer som får lov å velge musikk. Der man kan velge musikk sørger de kun for at musikk som de selv liker eller alle andre liker blir spilt Svært få som hadde giddet å høre på radioen om de kun spilte sphongle
Sist endret av iMAGINE123; 25. mai 2012 kl. 19:54.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Fikk faktisk min sang spilt på Radio Norge. Foretrekker denne radiostasjonen framfor P3 pga den awesome morgengjengen de har der.
Jeg hører kun på P3 når jeg er ute å kjører, men kan si at jeg har fått ett inntrykk av at de forskjellige programmene på P3 har forskjellig musikk. Så det forundrer meg ikkje at programleder e.l. har valgt ut musikk som er tillatt å spille på forhånd, eller at dem filterer bort de meldingene som har musikk ønsker som dem ikkje liker.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Fikk faktisk min sang spilt på Radio Norge. Foretrekker denne radiostasjonen framfor P3 pga den awesome morgengjengen de har der.
Vis hele sitatet...
De har jo bare 20 låter fra 80-tallet som de roterer på.
I p3 har de en musikksjef, som bestemmer musikken. Han setter opp ukes planer, men de er ikke abosolutt, og ønsker fra programlederne blir ofte fulgtopp.

bTw: Bare jeg som ikke kan fordra Loven i morgenklubben`?
Jeg har fått spilt av andungen kvakk kvakk mens Mina fremdeles jobbet i P3, så alt er ikke forhåndsbestemt..
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
fikk enter the sandman med metallica når de hadde denne petre aksjonenp
Vis hele sitatet...
NeiogNeiogNEi!

Jeg har vært med en kompiss en gang da han fikk velge sanger, det var ganske standar-sanger i grunn, det kan hende stasjonen ikke spiller så mye annet enn det som er standard, og velger de innringerne som har standardsanger
Jeg tror bare at folk sender inn sin sang å mellding. Også leser h*n opp en random mellding, eller noe de har funnet på selv, bare for å vise at det ikke er fake. Ingen vet jo hvem "Jonas å vennene, som kjører til Oslo, som vil høre Party rock er" .....jeg tror at det bare er Bullshit
Sist endret av Raspeball; 25. mai 2012 kl. 21:46.
Jeg tror den ordningen funker i NRJ, siden når jeg har hørt på den kanalen, er det flere ganger at folk har ringt inn og få spilt sangen sin.

Edit: du har jo også "nattønske, nattønske, en hyggelig hilsen, en hyggelig hilsen. En hilsen i natten" på Norsk rikskringkasting program 1 som det heter.
Sist endret av øyvind95; 25. mai 2012 kl. 22:00.
Finn opp en spennende historie om at du er å fisker i nordsjøhavet, det funker for meg!
på Nattønsket på P1 som går fra 12-01 hver natt, er det jævlig lett å få ønskelåter spilt! Bare si at du heter Kjell og legg ved en hilsen til en random slektning på andre siden av landet og avslutt med; "vil også veldig gjerne høre..."
Funker alltid!