Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  246 32768
Ingen som vurderte å sjekke dette opp på Wikipedia? Kilden til all kunnskap (sarkasme)?
ZetaTalk
For å oppsummere det så er det en person som har blitt kontaktet av romvesener, og har kommet med flere datoer som jorda skal gå til helvete på.

Mildt sagt like sunt som Scientologi og den rekka.

x3m187:
2038 problematikken går ut på at datosystemet i UNIX-systemer går i dass. De teller nemlig antall sekunder siden 1.1.1970. Siden man har 32 biter i ett 32-bits system, så vil man nå maksgrensa for hvor lang man kan telle i 2038. Da vil tellinga bli negativ og datoen vil bli lest som 1901. Denne animasjonen viser det bra:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Year_2038_problem.gif
Å nei! Skal verden gå under?

Hurry up, bitches! Vi må få drukket opp all spriten først!!!


Annyway!
Om vi så kommer til å bli blåst til himmels eller ikke om noen år kunne jeg ikke ha brydd meg mindre. Har bedre ting å ta meg til enn å vente på å dø. Og hermetikk liker jeg ikke!
Får litt sånn dejavu til y2k her... Og alle de ørtenfjørten gangene Jehovas og diverse andre tvilsomme religioner og sekter har spådd at verdens undergang kommer.
Fanken. Da får jeg kanskje aldri spille Duke Nukem Forever :/
Noe liknende har jo hendt før da. Selfølgelig før det ble liv her på Jorden. Men da var det vår egen måne som inntraff. Månen våres (som holder Jorden i balanse) beveger seg også saakte men sikkert vekk fra Jorden, og vil etterhvert dette ut av banen sin. Da vil Jorden starte å vinlge, og også dette ut av banen fra solen (dette er selvølgelig noen mill. år til da).
Tror heller vi får et større problem ved vår nærmeste istid. Men når først kjernen i jorden størkner, da sliter vi litt til. Mars anyone?
Y2K anyone? Skjedde da vel ikke så særlig?
kanskje det er derfor vi mekka det frø-lageret på svalbard?
Sitat av panserjohan
kanskje det er derfor vi mekka det frø-lageret på svalbard?
Vis hele sitatet...

Hmm... Kanskje det?


Men det skjer ikke noe uansett...
Det jeg frykter mest, er at slemmingene som bor på planet X skal slippe løs King Gidrah, aka Monster Zero på oss. DA blir det seriøs svetting!
Ja så klart. Alt sammen hemmeligholdes, alle arbeidere holder bl.a på hemmeligheten, enda de sikkert ikke får være med. Alle de tafatte menneskene på stortinget holder også godt kjeft.

De ENESTE som vet hva som EGENTLIG skjer er en gjeng nørder som har funnet ut av det på youtube!!! Heldigvis er alle journalister også kneblet så ingen av de tørr snakke heller.

Doh. At en så latterlig tråd vokser til 3 sider er fascinerende
Sitat av spelley
Når disse partiklene blir knust mot hverandre, er det en liten mlighet for at det skapes ett lite svart hull, eller ett ekstremt lite svart hull. Dette begynner å suge til seg partikler det kolliderer med, noe som igjen vil gjøre for at det sorte hullet vokser, sakte men sikkert. Deretter vil den synke ned til jordens sentrum, når den har nådd sentrum vil det svarte hullet stoppe og begynne å spise jorden opp fra innsiden.
Sjansen for at dette skjer er liten, men er i teorien en mulighet.

Jeg syntes dette er ganske intressant, forskerne vil lære en del av dette. En jeg faktisk har blitt kjent med som bor i paris er med på dette prosjektet.

Fant forresten dette på nettet: De to partiklene som kolliderer utløser en energi som er så stor at det kan sammenlinges med smerten av et myggstikk dersom det hadde vært mulig å få til sammenstøtet på huden. Det høres kanskje ikke så voldsomt ut, men tenk på at en mygg veier omtrent 0,002 gram (i følge wikipedia) og at denne vekten er er nok til å inneholde 100000000000000000000 (=10^20) karbonatomer. Tenk om alle de atomene to mygg tilsvarer hadde kollidert tilsvarende.
For å si det slik, da hadde det blitt ett pent smell.

Film om annlegget: http://www.youtube.com/watch?v=E-nmH1p8FFo
Virker veeeeldig imponerende!
Vis hele sitatet...
Feil, hvis to partikkler treffes og blir knust mot hverandre kan det oppstå et svart hull. Men dette sorte hullet vil ikke eksistere mer enn 0.000000000000000000000000000001 sek. Og i løpet av den tiden greier ikke det sorte hullet å "spise" andre ting og bli til et mega duper-super-duper stort hull og drepe alt. Forskere skal allerede være i gang med å lage et sort hull her på Jorden. http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elefanten

Doh. At en så latterlig tråd vokser til 3 sider er fascinerende
Vis hele sitatet...
lol var jo meningen at den skulle være litt latterlig også da, men at det også skulle bli litt diskusjon angående denne planeten.
Og hva som faktisk kunne skjedd viss den kommer for nærme jorden.

Det med myndighetene er jo tull da, men tok det med siden jeg først var igang.
Sitat av treimoz
Feil, hvis to partikkler treffes og blir knust mot hverandre kan det oppstå et svart hull. Men dette sorte hullet vil ikke eksistere mer enn 0.000000000000000000000000000001 sek. Og i løpet av den tiden greier ikke det sorte hullet å "spise" andre ting og bli til et mega duper-super-duper stort hull og drepe alt. Forskere skal allerede være i gang med å lage et sort hull her på Jorden. http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si at det som jeg sa er feil ? Det du sier er jo bare en hypotese, ingen har gjort ett lignende eksperiment i en så stor skala noen gang, dette er bare hypoteser og teorier som sier at det er umulig. Jeg tror først på dette når det er vist i praksis.
Sist endret av Spelly; 20. mai 2008 kl. 22:35.
o shit waddup
Sitat av spelley
Hvordan kan du si at det som jeg sa er feil ? Det du sier er jo bare en hypofyse, ingen har gjort ett lignende eksperiment i en så stor skala noen gang, dette er bare hypofyser og teorier som sier at det er umulig. Jeg tror først på dette når det er vist i praksis.
Vis hele sitatet...
Du skal da ærlig talt ikke undervurdere hypofyser, det er jo den som gjør at både jeg og vi... slashdot har hår på våre respektive kjønnsorgan.
Haha, mente hypotese, var litt vel sløv med skrivingen ser det ut til
Synes det er artig når folk gjør seg opp en mening om at "men jeg tror sånn" når det er stor enighet blandt folk som gjerne har studert og jobbet med nettopp det ene spørsmålet i et par tiår.
Forsiden av Dagsavisen i dag:
(har ikke scanner)
Halve Norge velger blått
Høyre og Fremskrittspartiet fosser fram på en fersk meningsmåling. Med 45,5 prosent av stemmene trenger de bare et par prosentpoeng til for å få flertall på Stortinget. Da blir Siv Jensen statsminister.
Vis hele sitatet...
Yeye
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bobbo
Mer redd 2038, da blir det helvete...
Vis hele sitatet...
Hva med 29. Oktober 2021 da...Lene Alexandras 40års dag...tenk den 40års krisen!
Tenk, vis verden går under, så er det noen personer som overlever la oss si de har gjemt seg under bakken eller i bunker... ? hvordan går det med dem til slutt ? alt er joo ødelagt...da ser det ut som et øde sted.. med vulkaner spredt langs bakken..

på en annen side kommer uansett mennesker som har overlevd til å dø!! siden da finnes det ikke noe mat eller vann osv.. da spiser de vel seg selv..
Jeg har absolutt ingen tro på Illuminati, 2012, eller lignende konspirasjonsteorier. Det virker som noen har et behov for å leve seg inn i en drømmeverden som består av farer som ikke eksisterer, og endetider.

For meg virker det som om de som faktisk tror på/sprer konspirasjonsteorier har et behov for tilhørighet, eller å føle seg "bedre" enn andre. Når det kommer til konspirasjonsteorier så tror de på det, fordi det gir dem en følelse av at de vet noe som ikke mange andre vet - at de er i besittelse av topphemmelig informasjon og kunnskap som ingen andre tør erkjenne og derfor hever seg over andre.

Men ang. konspirasjonsteorier:
De gode er umulige å motbevise, og de bruker gjerne det "gud-argumentet" at "du kan ikke motbevise det", men de er heller ikke bevist. Og i min verden er det den som postulerer som har bevisbyrden.

Jeg skjønner at det kan være lett å tro på, da de ofte er utrolig detaljerte og godt utarbeidet, og ofte blandet med noen enkle sannheter; men de er så virkelighetsfjerne at det er umulig for meg å "tro" på de.


Før var det eventyrhistoriefortellere som Asbjørnsen & Moe, idag er det konspirasjonsteoretikere som Baigent og Meyssan som underholder "barna".
Sist endret av adiabatic; 16. juni 2008 kl. 13:11.
Forundrer meg ikke at folk tror på slikt, når det faktisk finnes noen som mener/tror jorda er flat:

http://www.theflatearthsociety.org/forum/

:P
Sist endret av Stigern; 16. juni 2008 kl. 12:33.
Tok en rask titt på theflatearthsociety.org, og dem har en egen tråd på forumet som kalles: 'Complete Nonsense'

Sitat av theflatearthsociety.org forum
It's finally here. If you have something to say that doesn't fit into any other the other forums and doesn't make any sense and probably doesn't need to be said, this is the place to do it. Also, every day is Christmas here.
Vis hele sitatet...
Kan ikke vi på nFF få en slik en
Såg en dokumentar for litt siden av Alex Jones som het "End Game". Når dem viser klipp fra topp møtet til Bilderberg Group (http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group), så fryser dem på Siv Jensen. Dette er en gruppe med ekstremt mye makt, og skal ikke se bort ifra at Siv Jensen i 2009 blir sittende som statsminister i Norge.
Sitat av Sqq
Såg en dokumentar for litt siden av Alex Jones som het "End Game". Når dem viser klipp fra topp møtet til Bilderberg Group (http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group), så fryser dem på Siv Jensen. Dette er en gruppe med ekstremt mye makt, og skal ikke se bort ifra at Siv Jensen i 2009 blir sittende som statsminister i Norge.
Vis hele sitatet...
Bare jeg som falt av her?
Sist endret av Fluffybum; 16. juni 2008 kl. 19:02.
Faen det er akkurat da jeg skal bli russ og feste , jeg som har gledet meg i flere år til å bli russ og feste
Jeg som trudde at det ville være verdens ende i 2000....

http://www.ucgstp.org/lit/gn/gn002/gn002cov.htm
Bare for å komme on topic igjen, så har jeg lest litt om at solsystemet vårt skal være et binært solsystem. Vel, for meg høres det VELDIG usannsynlig ut. Jeg har ikke studert noe av det, så jeg skal ikke være skråsikker i min sak, men om den skal passere jorden om 4 år, så høres det veldig søkt ut. Jo lengre ute en planet er, jo tregere er hastigheten. Pluto har en omløpstid på 249år. Det vil si at hvis denne ukjente solen skal passere oss innen 4 år, så er den VEL innenfor rekkevidde til å bli oppdaget. (Nå vil dog farten øke etterhvert som den skulle nærme seg solen, men det er jo detaljer). Den vil faktisk være relativt sett, ganske nært allerede. Selv om konspirasjonen sier at staten skjuler dette for borgerne for å unngå panikk, så vil det være umulig å få alle hobbyastronomer som oppdager denne brune dvergen om å tie stille.

Min konklusjon: Hadde vi hatt en brun dverg som skulle passert oss om ~ 4år, ville den vært observert og bragt til media for lenge siden.
Cv-Jannis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dinithion

Min konklusjon: Hadde vi hatt en brun dverg som skulle passert oss om ~ 4år, ville den vært observert og bragt til media for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Ja burde komt opp for lenge siden ja, de sier at vi skal kunne se den mai neste år.
Sitat av Cv-Jannis
Dette skal inntreffe den 21.Desember i 2012 klokka 11:11.
Vis hele sitatet...
Hvilket sekund da? Har nemlig lyst til å utnytte tiden til det ytterste, slik at jeg ikke logger av dataen og går inn i stuen til familien før det er ytterst nødvendig.

Sitat av Cv-Jannis
Jeg ser for meg at viss dette er sant, og 2012 nærmer seg, så kan det oppstå frykt, panikk og kanskje til og med borgerkrig.
Vis hele sitatet...
Borgerkrig? Dersom det plutselig blir oppdaget et himmellegeme på kollisjonskurs med Jorden ville selv en Siv Jensen-regjering prioritere andre ting enn våpenopprustning og krig.

Sitat av Cv-Jannis
Han sier at Siv Jensen blir statsminister i 2009, fordi dette er allerede bestemt, er det sannsynlig at dette kan være tilfelle?
Vis hele sitatet...
Hun kan godt bli statsminister, men det er ikke sannsynlig at dette er forutbestemt, nei. God save us, forresten.

Sitat av Cv-Jannis
Jeg har tenkt mye over dette, og må nesten innrømme at jeg er en smule paranoid. Sjansen for at mye av dette er bullshit er vel stor, men jeg velger uansett å tro på mye av det jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Du skal ikke tro alt du leser. Faktisk skal du tro ganske lite du leser, særlig om du har som hobby å henge på konspirasjonsteoripropagandasider.

Sitat av Cv-Jannis
Nå vil jeg gjerne høre deres meninger og tanker om dette.
Vis hele sitatet...
Hehe.
Sitat av Stigern
Forundrer meg ikke at folk tror på slikt, når det faktisk finnes noen som mener/tror jorda er flat:

http://www.theflatearthsociety.org/forum/

:P
Vis hele sitatet...
er det rart det er krig i verden nå slike mennesker finnes? jeg henviser til Stigerns link.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
2012 er skapt av Hollywoods filmindustri for å hype opp deres seneste film... Og det virka tydligvis, for det er nok av folk som har skrevet om det....

http://www.apple.com/trailers/sony/2012/
haha det er det dummeste jeg har hørt. 2012 er året der verden slik den er i dag skal slutte å eksistere i følge mayane sin kalender. Dette har jeg visst i noen år nå. Så skapt av hollywood er det ikke. Dette planet x greiene har jeg ikke satt meg inn i, men året 2012 står i kalenderen.
Sitat av Thriller Vis innlegg
haha det er det dummeste jeg har hørt. 2012 er året der verden slik den er i dag skal slutte å eksistere i følge mayane sin kalender. Dette har jeg visst i noen år nå. Så skapt av hollywood er det ikke. Dette planet x greiene har jeg ikke satt meg inn i, men året 2012 står i kalenderen.
Vis hele sitatet...
vel, nå er ikke maya-kalenderen den mest pålitelige kilden heller, men det er mange som har hørt om den, så det er kanskje derfor de har valgt ut akkurat det året
Kjente at jeg skreiv litt dumt i den posten der, men klarte virkelig ikke finne edit knappen.
Det jeg mente var egentlig bare at det ikke noe som var laget av hollywood. Men året 2012 har blitt ganske "ollet" opp i det siste. Har ikke noe erfaring fra studier innen Maya nei
I am very sad. Often I cry with others that know that so many will learn too late, and then it will all be over for them. The government has been lying to the people from 1983 till now. All the major politicians know this in Norway, but few will say it to the people and the public - because they are afraid in case they too will miss the NOAH 12 railcars that will take them to the ark sites where they will be safe.
Vis hele sitatet...
Fra websiden

Det er jo bare bullshit.

1. Hvis alle politikerne i Norge visste dette ville garantert noen fortelle det til noen.
2. Hvis vi skal sende 2 millioner mennesker ned i bunkere for å overleve ville nå ikke politikerne stå veldig høyt på lista.
Vi snakkes i bortforklaringens år, 2013.
Sitat av flexd Vis innlegg
Fra websiden

Det er jo bare bullshit.

1. Hvis alle politikerne i Norge visste dette ville garantert noen fortelle det til noen.
2. Hvis vi skal sende 2 millioner mennesker ned i bunkere for å overleve ville nå ikke politikerne stå veldig høyt på lista.
Vis hele sitatet...
1. Ja, la oss si at alle politikerne visste det og fortalte det til noen. Hvor mange ville trodd på det? Hvor mange ville reagert som man nå gjør overfor denne angivelige SV-politikeren som det vises til på projectcamelot?
2. Se http://www.freakforum.nu/forum/showp...3&postcount=46
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Vi snakkes i bortforklaringens år, 2013.
Vis hele sitatet...
Ja, det ser jeg fram til og. Jorden har jo blitt dømt til undergang mer enn en gang liksom, og hver eneste gang så har de tolket informasjonen feil, det har skjedd ting som har forskøvet undergangen, etc. Så kommer de med en ny dato som definitivt er jordens undergang og så er vi påan igjen. Har en kompis som er veldig inn i at noe kommer til å skje i 2012. Jeg skal virkelig mase på forklaringer når den tid kommer.
Sist endret av Sinister; 22. november 2008 kl. 02:22.
Sitat av flexd Vis innlegg
Fra websiden

Det er jo bare bullshit.

1. Hvis alle politikerne i Norge visste dette ville garantert noen fortelle det til noen.
2. Hvis vi skal sende 2 millioner mennesker ned i bunkere for å overleve ville nå ikke politikerne stå veldig høyt på lista.
Vis hele sitatet...

http://www.diskusjon.no/index.php?sh...#entry12370986
Sitat av Semjuel Vis innlegg
vel, nå er ikke maya-kalenderen den mest pålitelige kilden heller, men det er mange som har hørt om den, så det er kanskje derfor de har valgt ut akkurat det året
Vis hele sitatet...
Nå har det vel vist seg at Mayakalenderen er mye mer korrekt på tidsregning enn det vår egen kalender er.
Men når det skal sies, så slutter ikke kalenderen i 2012, den går bare inn i en ny periode.
hmmm, litt merkelig med en frøbank oppå svalbard også, når vi er inne på de 2012 teoriene.

oi da, så ikke att det var tatt opp før.:P
Sist endret av reggea88; 25. november 2008 kl. 02:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://itpro.no/art/13346.html

Lest litt om det rundt på internett!

Min mening er: Planet x fins! men det med bunkerne og det der er bare bulshit, men det at planet x fins tviler jeg ikke på, lest avisutklipp osv om akkurat den planeten, men om den kan gjøre så store skader som påsatt kan jeg ikke svare på.

Virker passe sykt hele greia!

Og setter du sammen alle brikkene så er det jo ikke noe annet svar du kommer frem til en at det faktisk kommer til å skje noe i 2012.
Men hva som skjer, kan ingen svare på, etter min mening!

Gidder ikke å tenke på det eller eller engste meg, tar det som det kommer, skjer det så skjer det, skjer det ikke får alle seg en god latter
Om dette faktisk skjer, vil jeg smile å le! Kanskje til og me danse av frykt! Og plyndre så mye jeg kan for å ødelegge for de jævlene som faktisk overlever og tror di er bedre en alle andre!
av en eller annen grunn så tenker jeg på fallout spillene når jeg leser denne tråden
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
Min mening er: Planet x fins! men det med bunkerne og det der er bare bulshit, men det at planet x fins tviler jeg ikke på, lest avisutklipp osv om akkurat den planeten, men om den kan gjøre så store skader som påsatt kan jeg ikke svare på.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig finnes det bunkere i Norge, men kanskje ikke så store/mange som beskrevet i den artikkelen.

Spør deg selv; hvorfor har ingen andre oppdaget denne planeten? Det finnes tusenvis av folk som har stjernekikking som hobby, men alikevel er det bare NASA og andre store romfarts orginisasjoner som har sett denne såkalte "Planet X". Den er jo faktisk på størrelse med Jupiter og skal ikke være vanskelig å se hvis man har en OK stjernekikkert... Må huske at andre planeter ble oppdaget for flere hundreårsiden uten hjelp av kikkerter i det hele tatt.
mhm, den skal vist være såpass langt borte fremdeles at det ikke er mulig å se den med hobby kikkerter...

Ifølge flere kilder skal majaene ha vist om denne planeten og hva den kan gjøre og at den skulle komme i 2012, derfor de sluttet kalenderen sin i 2012... nasa skal også ha gått ut i avisen og sakt at de så den en gang på 80tallet (selv lest utklippet) men senere har de nektet, merkelig at de nekter når de gikk ut i avisa med det...
er heller ikke bare maja kalenderen som sier at slutten kommer i 2012, kalendere fra gamle kina skal også ha stoppet i 2012.

Hvor vidt kildene er sanne, er en annen sak. Men at Nasa fortalte at de hadde funnet den, det er sant...
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
mhm, den skal vist være såpass langt borte fremdeles at det ikke er mulig å se den med hobby kikkerter...

Ifølge flere kilder skal majaene ha vist om denne planeten og hva den kan gjøre og at den skulle komme i 2012
Vis hele sitatet...
Og hvordan kunne de vite om den planeten hvis man ikke engang kan se den med en hobbykikkert?
Jeg gleder meg til 2012 er over og ingenting har skjedd. Da må konsp-brigaden finne noe nytt å noie ut på, blir en god latter.
fordet den går i bane rundt sola som alle de andre planetene og var nærmere jorda når de levde, men dette er vill gjetting fra min side...
hørt masse historier om det, bla at utenomjordiske fortalte dem det og sånt, de samme som hjalp dem med å bygge sivilisasjonen dems, som faktisk var laangt forand sin tid... men om jeg tror på det er en annen sak, hørs passe vilt ut. Men hva kan jeg si, vanskelig og bevise eller motbevise noe som helst når det gjelder dette, jeg er åpen for at muligheten er der, frem til det motsatte er bevist

paragone: nei, da sier dem at de har regna feil og at de mente 2024:P
Sist endret av sykofant; 25. november 2008 kl. 15:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.