Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1245
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, en venn av meg tok med et uhell 1,5g amf, han tok min drop ettersom han glemte at han hadde tatt sin egen ikke så lenge før.

Han har alle symptomene på et panikkanfall, men bare noen symptomer på overdose.

Han har brukt i rundt 15 år, og sier at jeg ikke skal ringe ambulanse.

Han hyperventilerer, kan ikke reise seg uten å nesten besvime, han er nummen / prikker over hele kroppen og har ekstremt trykk i ansikt (spess rundt bihulene/pannen.

Prøver å få han til å kontrollere pusten, ettersom det kan bli kvitt hyperventileringen som trolig fører til dette.

Han får også litt kramper og/eller spasmer på sidene nederst på magen og under kjeve/hake.

Noen tips? Om hva dette er og ting som kan hjelpe, hvordan stabilisere pusten på amf / burde man stabilisere pusten på amf?

Ringer seff ambulanse om han blir det minste verre.


Tar imot alle svar/råd/opplevelser.

Inntak var ca 1.30t-2t siden.

Takk på forhånd.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han har fått 2 ksalol og 3 vival, men har ikke vært til særlig hjelp.

Glemte og å si at han har tatt neurontin.
Anonym bruker
"God Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vis han brukt i over 15 år å har toleranse så ville æ bare ha sedd over han å vis han blir værre så ring ambulanse. Men skal ikke vær noe fare før overdose
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ikke så mye erfaring med amf, så hva burde jeg se etter hos han mtp overdose?

Grunn til at jeg la ut post va pga han spurte om jeg kunne gjøre det.

Siden han aldri har opplevd noe lignende, ikke i nærheten engang, det har heller ikke jeg.

Setter pris på alle tips
Er det ikke greit å kontakte fagfolk da? Kjipt å kuke det til å levere inn tøfla på juleaften.
Ring legevakta. God jul til dere også
Sist endret av IneartheDx; 24. desember 2023 kl. 23:00.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ring legevakta. God jul til dere også
Vis hele sitatet...
Jeg snek meg og ringte, forklarte symptomene, hva som er inntatt og hvor lenge siden det va- di sa det sikkert bare var et panikkanfall, men at jeg måtte ringe ettersom noenting forandret seg.

Er mest på let etter tips til å slutte og hyperventilere, og evnt andre ting som hjelper noen eller alle symptomene.

Mvh
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Er det ikke greit å kontakte fagfolk da? Kjipt å kuke det til å levere inn tøfla på juleaften.
Vis hele sitatet...
Før vi la ut her snakket vi med gift sentralen, uten hjelp eller tips og få. Har nå også i skjul ringt legevakt, men siden det er 2+ timer siden så mente di på at det var panikkanfall.

skulle ringe etter ambulanse om noe i tilstanden ble verre.
Kan du ikke prøve å berolige han med at legevakten sa at alt var ok?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Kan du ikke prøve å berolige han med at legevakten sa at alt var ok?
Vis hele sitatet...
Gjorde det + 4 ksalol til

Grunn til at han ikke vil til lege/noe lignende er fordi han er etterlyst.

Men sa til han jeg snakket med en vennine som jobber hos legevakt og ikke oppga navn.

Ingen forbedring.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var det liksom 0,75 i de dropsa eller?.. håper det går bra med duden da
6 ksalol og 2 vival, hvis det ikke demper angsten/panikkangsten hans så tviler jeg på at det er noe særlig vits i å gi han mer.

Har han prøvd å puste inn i en brødpose i 20-30 sek med pauser? Utrolig effektivt mot panikkangst selv om der ikke fungerer for alle
Han dør nok ikke av overdose men det vil være ubehagelig som faen.
Drikk vann og piss når du kan.
Bars.
Anonym bruker
"Rød Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ring ambulanse, skjedde med meg, endte opp i psykose men gikk fint. Dog har det skjedd med en kompis og, og da stoppet hjertet hans i ambulansen men litt efedrin så ble han fin
Efedrin når man har 1g amfetamin i kroppen? Mener du ikke adrenalin?
Hva skjedde med snoppen?
Den ble mindre
Skulle tro moren din het Sindre
Anonym bruker
"Rød Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Efedrin når man har 1g amfetamin i kroppen? Mener du ikke adrenalin?
Vis hele sitatet...
Jo selvfølgelig, skriveleif
Har opplevd akkurat det samme og var sikker på at nå så kommer døden. Klarte ikke gå til do uten å nesten besvimte. Dog mange år siden. Bare aksepterte døden og ringte ikke ambulansen. Sovnet til slutt og alt gikk fint. Vært jævlig mye mer forsiktig mer doseringene siden den gang og idag så er amfetamin maks noe jeg gjør et par år ganger i året om det. Blitt for gammel til å deale med angsten dagene etterpå
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte å bare gi en liten update- han har da en sykdom som nettopp har begynnt å presentere seg, helt urelatert til verken angst eller amf (selvsagt gjorde amfen alt værre psykisk ettersom han ikke visste hva som foregikk.

Jeg fikk ordnet til at en legebetjening kom bort, og oppga bare mitt navn. Han var stabil (da mener jeg hjerte og andre vitale organ)

Husker ikke helt va di kalte sykdommen, men amf og angst var ikke relatert til noe annet enn hyperventileringa.

Det var på ingen måte en livstruende sykdom, men en ekstremt plagsom og ukomfortabel følelsen av at "jeg kommer til å døøøø"

Skal høre med kompisen min om hva di kalte det, hva som trigget det osv.

Bare til å spørre om spørsmål nå her, så spør jeg han om det dere lurer på, og kommer tilbake med svar så straks jeg har dem.

PS: dette betyr ikke at du kan trykke i trynet på amf og tro du er invincible, bruk i store (og avogtil små) mengder amf kan fort lede til hjerteinnfarkt, død, hjerneblødning, psykose, under-ernæring, hjerte & hjerneslag, blodforgiftning (mest om man skyter), kronisk migrene, depressjon, angst og uttallige andre livstruende ting, slite med å se det større bilde, miste gnisten av livet osv osv..

Prøver ikke å pushe på noe propaganda, dette er bevist om og om igjen!

Så OM du velger å bruke/eller allerede bruker- bruk med vet i hodet.

Vann, mat, aktivitet (nappe løken på nedtur tells ikke)

Og alt du kan gjøre for å gjenopprette kroppen og hjernens kjemi tilbake der den skal være.

Alle er fri til å bruke hva som helst rusmiddel, men ha konsekvensene i bakhodet

Stay safe, Forum!
Få i seg kompisen mye vann, og mat, noe med salt i. Og hvis dere har benzo, gi det.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Få i seg kompisen mye vann, og mat, noe med salt i. Og hvis dere har benzo, gi det.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, en uke sen- men takk allikevell

Prøvde alt det, men dette skyldtes en sykdom som han trolig har hatt hele livet, men som først presenterte seg da.

Ha en fin kveld videre !