Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1183
Heisann
Jeg hadde for ikke så lenge siden en diskusjon med en kompis om innvandring. Jeg sa at jeg mente det er lurt at vi gjør det litt strengere og passer ekstra godt på hvem vi tar inn i lande vårt, han mente dette var teit og ”barnslig“ av meg, hva tenker dere om det? Jeg vet at når jeg setter meg sikkelig inn i det kan jeg få litt ekstreme meninger i følge visse folk, men er dette virkelig barnslig av meg å mene?
Hva tenker dere?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Det er ikke en teit mening å ha, så lenge du har den meningen for de rette grunnene

Jeg foreksempel er for innvandring, men i mer kontrollerte mengder enn det det er i dag


Det er ikke greit at kompisen din forteller deg at du er teit bare fordi du har en annen mening en han
Hvis verden hadde vært sånn så hadde vi fortsatt levd i fuckings huler
Han mente vel ikke at han var teit? Kun meningen hans. Det er også en mening han har lov å ha.
Sitat av Dulkim Vis innlegg
Heisann
Jeg hadde for ikke så lenge siden en diskusjon med en kompis om innvandring. Jeg sa at jeg mente det er lurt at vi gjør det litt strengere og passer ekstra godt på hvem vi tar inn i lande vårt, han mente dette var teit og ”barnslig“ av meg, hva tenker dere om det? Jeg vet at når jeg setter meg sikkelig inn i det kan jeg få litt ekstreme meninger i følge visse folk, men er dette virkelig barnslig av meg å mene?
Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Men hva vet du om disse lovene og prosessen ? Så må du også si hvilken type innvandring du snakker om.

Er det:
Arbeidsinnvandrere/familieinnvandrere/flyktninger/utdanningsinnvandrere eller personer med norsk bakgrunn som flytter tilbake til Norge etter å ha bodd en periode i utlandet?

Om jeg skal gi et raskt svar basert på posten din, så vil jeg si at ja jeg syns det er barnslig og teit når
du forsøker diskutere noe du åpenbart ikke vet noe spesielt om. Men dette er min mening basert på den lille informasjonen du ga meg.
Sist endret av WierdoZ; 22. desember 2023 kl. 02:12.
Sier meg enig
Jeg tenker at istedet for å klage på innvandrere og mangel på integrering så må vi som nordmenn da ansvar for å integrere. Om våres nye landsmenn ikke vill/klarer å integrere seg hjelper det lite å skylde på de og ikke ta ansvar selv.
Jeg har ikke noe problem med innvandring men det må jo stilles krav.
Burde hatt mer innvandring, vi står ovenfor eldrebølge og Norge trenger folk utenfra hvis det skal kunne gå rundt på sikt. Enten man liker det, eller ikke.
Tenk på landet som om det var familiens hus, det er lurt ikke å invitere flere gjester enn de du klarer å diske opp til. Noen steder i Sverige kan føles litt som en hjemmealenefest som har kommet ut av kontroll. Dette handler ikke om rassisme, men om hvor god er jeg til å invitere riktig mengde folk.

Alle vil på fest, men det er ikke dermed sagt at det er plass til alle hjemme hos meg.

Vi er nå 3.2 millioner norskættede i Norge? Finner ikke riktig side, dersom man søker litt på SSB finner man det: https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen
Sist endret av ketoDaddy; 22. desember 2023 kl. 09:40.
Dette blir sikkert en skikkelig god tråd med masse konstruktive innspill….

Som en som jobber i Norges største etat, så er det vanskelig å se en viss gruppe mennesker bli enda mindre prioritert, fordi ressursene går til «andre».

Vi har et ansvar for feks Ukrainere ettersom vi støtter dem med våpen og shit. Men at andre må slite enda mer pga det er vanskelig å akseptere.

Hvor er alle penga våre? Det ser jævlig skummelt ut for ROP (rus og psykiatri) bruker/pasient gruppen.

Det kuttes overalt, leiligheter gis til flyktninger og Velferdsetaten bygges ned fordi bydelene skal bosette i bydel. Men det finnes ikke leiligheter.

Og hvorfor er Mehl fortsatt justisminister?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Som en som jobber i Norges største etat, så er det vanskelig å se en viss gruppe mennesker bli enda mindre prioritert, fordi ressursene går til «andre».
Vis hele sitatet...
Nå er jeg spent! Hva tenker du om de 1000 milliardene i "uhjelp" til Kongsberggruppen?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Og hvorfor er Mehl fortsatt justisminister?
Vis hele sitatet...
Du tenker på etter "Kongsberg-reklamen?"

https://www.nrk.no/osloogviken/retts...seg-1.16465387
Sist endret av ketoDaddy; 22. desember 2023 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Nå er jeg spent! Hva tenker du om de 1000 milliardene i "uhjelp" til Kongsberggruppen?
Du tenker på etter "Kongsberg-reklamen?"

https://www.nrk.no/osloogviken/retts...seg-1.16465387
Vis hele sitatet...
Penger til Kongsberg gruppen vet jeg ikke noe om annet enn at kapasiteten skulle økes for å møte artillerigranat behovet i Ukraina?

Og med Mehl; hva har hun gjort som er lurt? Finnes det noe? Bare taushet og svadauttalelser. Rapporten fra Rolleforståelsesutvalget har bokstavelig talt blitt totalt ignorert, selv om det er jævla alvorlig.

Og nå har det blitt mainstream å snakke om at politiet har mista ressurser etter at Riksadvokaten PRESISERTE, ikke endra reglene og loven. Så vi kan ende opp med et enda verre politi og de eier Mehl.

Men det har jo strengt tatt ikke noe med denne tråden å gjøre, selv om jeg var den som tok det opp.

Jeg liker ikke at norske borgere som har minst og sliter mest får enda mindre og blir enda dårligere behandla. Vi har da mer enn nok til begge deler? Hvorfor har vi ikke råd? Er det bare fullstendig mørkt på Tinget eller?
Det er mye mørke nå. Ateismen var et godt revolusjonstema en stund; Mens tradisjon er den nye rebellen. Selv har jeg tre dager som er hellige, bursdagen til barnebarn, bursdagen til barn, og bursdagen min / fru, samt sommer og vintersolverv.

Jeg tror feks Islam savner "Life of Brian" eller en eller annen selvsatire.

Hos Mehl kommer nok egoet i veien.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg liker ikke at norske borgere som har minst og sliter mest får enda mindre og blir enda dårligere behandla. Vi har da mer enn nok til begge deler? Hvorfor har vi ikke råd? Er det bare fullstendig mørkt på Tinget eller?
Vis hele sitatet...
Det er ikke vanskelig å være enig med deg i dette. Jeg tror at noe av det største problemet i Norge er at det er like mange ansatte i staten( som skal drive med skadebegrensning ) som hos det private næringsliv( som skal skape verdier; ) jeg tror det at dette 1:1 forholdet skaper fattigdommen.

*Jeg tror feks Islam savner "Life of Brian" eller en eller annen selvsatire; ikke som dansk eller svensk harselering, men innad.
Sist endret av ketoDaddy; 22. desember 2023 kl. 14:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.