Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 6197
Trenger info/fakta/hjelp!
Jeg har prøvd hasj, norsk flein og meksikansk flein.
For meg er alle de 3 ganske så soft drugs for meg.
Siden det er vinter og norsk flein har det gått tomt for så blir det mye enklere å få tak i ren syre på frimerke.

Noen som har peiling om det er farligere enn shrooms?
Det er jo kjemisk, kan det hende jeg ikke tåler det?
Prøver å holde meg til naturlige stoffer, men hvis noen kan gi meg nyttige svar, så hadde det vært flott.
Jeg har ikke fakta, men here goes: Jeg tenker at syre-trippen kan være sterkere enn flein-trippen (Hvis man ikke spiser så jævla mye), og kan også derfor være kjipere hvis du får bad-tripp.. Jeg fikk badtripp på sopp en gang, klarte ikke å snu den før jeg hadde kommet meg i seng:P Jeg husker at jeg tenkte at "dette var ganske mildt egentlig".. Jeg tror ikke jeg ville sagt det samme hvis det var på syre..
Jeg vil si at det er mye likt. LSD gir kanskje en mer, WOW feeling, soppen er noe du helst bare flyter med.
Ekspertene mener at LSD lettere kan gi utløse latente psykiske lidelser, dette fordi at det frigjør mer dopamin enn psilocybin gjør.
LSD er da bare halvkjemisk
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg syns syre er lettere å styre, og egentlig greiere enn sopp. Sopp er litt ustabilt, mye opp og ned, og en tripp blir fort veldig dårlig pga. noe så simpelt som luft i magen grunnet tung fordøying av soppen.
La ut post om ca det samme på norshroom.org. Skulle egentlig tatt syre forrige helg, men det skar seg
Syre er ikke mer eller mindre kjemisk en psilocybin (virkestoffet i sopp), selv om det blir framstillt i en kjemisk prosess i naturen eller i en lab. Hvis sopp er for soft for deg har du ikke spist nok. Jeg er også enig i Tias om at syre er lettere å styre, men det kommer jo seff an på relativ dose, person og mindset/setting.
Hør på banan og tias. En av de fine tingene med LSD er at du høyst sansylig ikke får i deg noe annet enn syre. Spesiellt i blotters. Jo renere stoff jo bedre tripp. Syre er ikke noe farligere fordi det er syntetisk. Rent fysikalsk er det faktisk sunnere å innta enn f.eks. sopp. Selve opplevelsen vil jeg beskrive som mer elektrisk i motsetning til soppen som føles mer organisk. Det er litt forskjellig, ikke noe mer eller mindre noia. Men som tias sier er det deilig å slippe å forholde seg til en rumlende mage.
Vil forresten anbefale alle trippere å prøve en psilocybin ekstrakt. Trenger ikke mye kunskap for å lage det og det føles mye renere og bedre enn sopp.
Sist endret av mentalmelt; 11. desember 2005 kl. 14:08.
Sitat av mentalmelt
Hør på banan og tias. En av de fine tingene med LSD er at du høyst sansylig ikke får i deg noe annet enn syre. Spesiellt i blotters.
Vis hele sitatet...
Dessverre, det har vært mange tilfeller av blotters som har inneholdt DOB, DOI, DOC, bromo-dragondfly(svensk internet-butikk solgte sistnevnte), for det meste i USA. Disse substansene er amfetaminbaserte hallusinogener som har en helt annen karakter enn LSD, det tar blant annet 2 t før det kicker inn og effekten kan vare i alt fra 20 timer til etpar dager, avhengig av dose og substans.
DOI skal funke ganske kraftig ved 2.5mg og det får man plass til på en blotter, det er også for tiden tilgjengelig fra en europeisk leverandør.
Ikke meningen å spre noia, men det er kjekt å ha i bakhodet.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_media2.shtml
Har fått noen lilla dotter med noe jeg har mistenkt for å være DOB og noen gule som visst nok skulle inneholde STP.
Har derimot ikke opplevd det i lapper.
(har vært borti flere forskjellige lapper enn jeg har tenner i kraniet)
Men jeg skal da ikke påstå at det ikke kan forekomme..

Nå skummet jeg bare gjennom linken din men jeg fant da ikke noe om blotters..

noössphere: Kan du hjelpe meg med en pålitelig kilde til info om blotters og andre stoffer enn LSD?
Sist endret av mentalmelt; 12. desember 2005 kl. 01:21.
Jeg la merke til at en god del av de analyserte bitene i denne http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_history1.shtml linken
inneholdt iso-LSD. Er det noen har hørt om dette før? Jeg lette
litt på erowid, men ble ikke stort klokere.

Denne tror jeg er ganske kjip å få i seg hvsi man tror det er LSD.
Ellers også, forsåvidt "1973 tablet Amphet,PCP cross-scored white tablet, 1/4" diam. x 1/16""
(hentet fra samme link)

Edit: Aha. iso-LSD er selvfølgelig isomere av LSD, antakelig
laget før "analog-loven" ble innført i USA for å unngå lovverket.
Correct me if I am terribly wrong.
Sist endret av felix_poker; 12. desember 2005 kl. 09:49.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
You are terribly wrong .

Iso-LSD er rett og slett et biprodukt av LSD-fremstillingen som kommer hvis man ikke er forsiktig / nøye nok med det man driver med. LSD er et veldig ustabilt molekyl...

Fra Tihkal:
EXTENSIONS AND COMMENTARY : LSD is an unusually fragile molecule and some comments are in order as to its stability and storage. As a salt, in water, cold, and free from air and light exposure, it is stable indefinitely. There are two sensitive aspects of its structure. The position of the carboxamide attachment, the 8-position, is affected by basic, or high pH, conditions. Through a process called epimerization, this position can scramble, producing isolysergic acid diethylamide, or iso-LSD. This product is biologically inactive, and represents a loss of a proportionate amount of active product. A second and separate point of instability is the double bond that lies between this 8-position and the aromatic ring. Water or alcohol can add to this site, especially in the presence of light (sunlight with its ultraviolet energy is notoriously bad) to form a product that has been called lumi-LSD, which is totally inactive in man. Oh yes, and often overlooked, there may be only an infinitesimal amount of chlorine in treated tap water, but then there is only an infinitesimal amount of LSD in a typical LSD solution. And since chlorine will destroy LSD on contact, the dissolving of LSD in tap water is not appropriate.
Vis hele sitatet...
.

http://www.erowid.org/library/books_...tihkal26.shtml
Takk Tias!
Sitat av mentalmelt
noössphere: Kan du hjelpe meg med en pålitelig kilde til info om blotters og andre stoffer enn LSD?
Vis hele sitatet...
Det har vært diskutert på endel utenlandske forum i det siste, vet ikke om jeg har lov å reklamere for dem her?

Men du kan anskaffe deg en slik http://www.eztest.com/cms/index.php?...ask=view&id=21
Det vil være det beste, så kan du vite med sikkerhet hva det er, 45 euro er tross alt en billig penge for å slippe den noiaen.
"Word on the stree"t er at de selger ez-tester på headshopen Røykings i Oslo.
Jeg har ikke vært innom der selv på lenge så jeg kan ikke si sikkert om det
stemmer og jeg aner ikke hva de i så fall koster, men det er jo et alternativ
til å bestille på nettet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hehe.. Ser du på sopp som "soft drugs" har du ikke spist nok!
Diverse trip-reports jeg leste når jeg vurderte å droppe litt syre, mente at mens soppen sendte deg i bane inn i deg selv og oppløste egoet på en merkelig måte, så virket lsd mer visuelt. Sterkere halusinasjoner, men med mer stabile følelser.

En annen ting å tenke på er at en lsd-trip vare 8-12 timer.... Shrooms varer bare 4-6....
Ikke noe mindre ego-død på syre.. Ikke mer halliser heller. Etter min meing ihvertfal.. Både psilosybin og LSD har det med å oppløse egoet og gi forskjellige typer hallisunasjoner (stort sett illusjoner).
Okæi.... Kan ikke motsi førstehånds erfaring. Har bare tygd sopp jeg, og det dengte psyken min såpass bra at jeg aldri hadde gutsen til å ta syre. Etter noen timer (århundrer?) med oppløst ego hadde jeg nok med å sette det sammen igjen
Sitat av Odne
Har bare tygd sopp jeg, og det dengte psyken min såpass bra at jeg aldri hadde gutsen til å ta syre. Etter noen timer (århundrer?) med oppløst ego hadde jeg nok med å sette det sammen igjen
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt mer hva som skjedde?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er enig med Robbie, skulle gjerne likt å vite litt mer om hva som skjedde med deg Odne.
- Må være ganske interessant!

Men det jeg forstår utifra å ha lest tråden er at det ikke er noe mer "farlig" å ta et frimerke enn å spise sopp, er det riktig ?
Sitat av shroombabe
Men det jeg forstår utifra å ha lest tråden er at det ikke er noe mer "farlig" å ta et frimerke enn å spise sopp, er det riktig ?
Vis hele sitatet...
Riktig. Så vidt man vet har hverken sopp eller LSD nevneverdige
fysiske skadevirkninger ved rimlige doser. La deg imidlertid for
all del ikke lure av dette og få det intrykket av at begge stoffene
er ufarlige. Dette er ekstremt kraftige hallusinogener som kan
endre hele livet ditt, til det bedre, eller til det verre.
takk for råd felix_poker, men har vært en del borti sopp før, så er veldig klar over virkningen der har bare aldri tatt steget til å spise frimerke, så godt å vite at det ikke er farligere. Blir litt vanskelig å få tak i fleinsopp i norge på denne tiden, og meksikansk sopp faller ikke helt i smak...så da må det bli et alternativ gleder meg!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Husk at LSD varer en del timer mer enn sopp da, så det er lurt å innta det når man er frisk og uthvilt.
Kanskje smart å fikse alt på forhånd(ha mat i kjøleskapet, musikk i spilleren og div.)?
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har i det siste fått mye tilbud om sopp og syre. Har lest en del om begge deler og har funnet ut at sopp er noe jeg skal teste(kanskje mandag) har en kamerat som har prøvd det og synes det hørtes ganske bra ut. Har også peil på syre og har også funnet ut at det er noe jeg er hypp på å teste men kanskje noe jeg burde vente med. Jeg er 15 år blir 16 men har hørt at sopp ikke er så veldig ulikt syre. Eneste er at jeg ikke har erfaring med noen av dela men tenkte noen her kunne gitt meg svar. spørsmålet er altså hvis jeg tar sopp kan jeg altså like greit hoppe på syre? Eller er syre kanskje noe jeg burde vente med til jeg er ferdig utviklet mentalt sett?
Sist endret av vidarlo; 10. april 2009 kl. 22:03.
Begge deler er noe du bør vente med til du er ferdig utviklet mentalt sett.
Det går i all hovedsak ut på det samme.
Aha ok. Takk for tipset fordi hvis jeg først skal ta det er jeg hypp på å ta det med måte å ha så bra setting som mulig osv... men kan tenke meg sopp egentlig før syre,, sopp kan man dosere som man vil og se hvordan det går ann osv osv..

pga jeg er førstegangs tripper så sikter jeg etter hva som er lurt og ta første gang, har hørt sopp er et tryggere å bedre stoff en lsd etter som det er første gang
Sist endret av 420stoner420; 10. april 2009 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av 420stoner420 Vis innlegg
Aha ok. Takk for tipset fordi hvis jeg først skal ta det er jeg hypp på å ta det med måte å ha så bra setting som mulig osv... men kan tenke meg sopp egentlig før syre,, sopp kan man dosere som man vil og se hvordan det går ann osv osv..

pga jeg er førstegangs tripper så sikter jeg etter hva som er lurt og ta første gang, har hørt sopp er et tryggere å bedre stoff en lsd etter som det er første gang
Vis hele sitatet...
Flere steder på internett (nFF og erowid for det meste) står det at sopprusen er kortere, men om den er mer eller mindre intens har jeg ikke fått noe klart bilde av (har ikke prøvd noen av delene selv). Som allerede nevnt er nok psykedelika noe du burde vente noen år med. Staten bruker 18 år som grense (alkohol og tobakk), og det kan være en fin tommelfingerregel når man skal ruse seg. Hvor moden man har blitt etter x år er selfølgelig forskjellig fra person til person, men jeg tror de fleste er enige med meg i at 15 år er litt tidlig å "begynne".

Hvis du vil vite mer om stoffene finner du sikkert Erowids sider om henholdsvis LSD og Fleinsopp interessante. Men husk at når du leser tips fra brukerne på internett er dette personlige erfaringer - IKKE fasit. Rusmidler kan gå galt på forskjellige måter og det kan være greit å ha i bakhodet hvis du begynner å merke problemer.
Sist endret av Mr. Meow; 10. april 2009 kl. 22:59.
Som nevnt tidligere kan sopp(i alle fall flein) være hardt på magen til enkelte. En jeg kjenner prøvde å ture på sopp noen ganger men han endte opp med å kaste opp / bli uggen hver gang og det ødela for trippen hans. Han prøvde LSD og fikk endelig en velfortjent god opplevelse. Vil ikke oppfordre noen til å bruke stoff men hvis du er av typen som blir lett dårlig i magen og sånn ville jeg nok kanskje gått for LSD som første tripp. Pass bare på å ikke ta for mye, spesielt ikke første gang!
ok skjønner, takk for råd og svar alle sammen.. Da går det bra. jeg tenkte siden LSD er vel et litt kraftigere stoff en sopp, og det er kanskje ikke lurt å hoppe rett på det kraftigste, psykedelika er heavy greier. Trippen tenker jeg så optimistisk som mulig om med masser av respekt, det jeg tenker mest over er om det kan skje noe problemer pga stoffene i det jeg tar, og ikke selve trippen.

Og hadde jeg skulle tatt lsd som første tripp, sånn ca hvor mye burde jeg ta i begynelsen ? En hel , halv eller kvart syre lapp for å være sikker på en bra tripp ? Sted og Setting er alt ordnet

Noen svar på sånn ca hvor mye jeg burde ta hadde vært hyggelig ;D
Sist endret av 420stoner420; 11. april 2009 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bra svar, Paranoy.
420stoner420: Det er en grunn til at Mentalmelt og de andre guruene sier at du bør vente, og du bør nesten høre på dem da. For meg virker det som du bare har lyst til å ta LSD eller Psilocybin for å ruse deg. Hvis dette er tilfellet, skam på deg! Vent heller et par tre år og inntil da, drikk kaffi eller noe.
Det spiller ingen trille hvordan ett stoff blir framstilt. Det være seg om det vokser i naturen eller om det blir fremstilt på en syntetisk måte. Ta e.g. pcilocybin. Det finnes naturlig i sopp - og det kan lages syntetisk. Begge stoffene er identiske - de virker på akkurat samme måte. Det ene er fremkalt syntetisk - det andre forekommer naturlig - men overhode ingen forksjell i virkning og egenskaper.

LSA meget tilsvarende LSD forekommer også i naturen.

Personlig synes jeg ikke det at det ene er sterkere enn det andre når det kommer til sammenligning sopp og LSD. Det hele har å gjøre med hvor stor dose man inntar. Man trenger mindre doser LSD enn pcilocybin for å få en tripp - og sånn sett kan man kanskje si at LSD sterkere.

Jeg føler at sopp er mer "åndelig" og LSD er mere "psykologisk". LSD er mer stabilt (kommer ikke i bølger. Er som en flytur uten turbulens (mens en sopptur har mere turbulens)) - og sånn sett mener mange at det er mindre sjangse for å få en badtripp på LSD enn på sopp. Soppen kan "overraske" - mens på LSD vet man hva man får. LSD varer lengre og tar lengre tid å virke. hallisene er også forskjellig enn på sopp. Hallissene på LSD minner litt om dem man får på hawai-sopp.

Personlig foretrekker jeg sopp
Bare ta mitt råd: tenk deg om en ekstra gang før du kaster deg ut i dette her. Og når du har tenkt igjennom det, ja, tenk igjennom det enda en gang.

Jeg har personlig erfaring med begge disse stoffene, og prøvde sopp første gangen som 16-åring. Jeg fikk ingen dårlige ettereffekter eller noe i den grad da, men jeg fikk en GEDIGEN interesse for psykedeliske stoffer. Og dette har sabotert litt for meg. Psykedelika virker krafitg inn på sinnet ditt, og opplevelsene er kraftige og tar lang tid og fordøye. Idag, når jeg er 18 år, så ser jeg at jeg kanskje burde ventet enda litt lengre før jeg prøvde disse greiene, selv om jeg følte meg mentalt klar den gang. Iveren min førte til en smule overkonsumering av disse stoffene, og det er noe som har ført til komplikasjoner senere.

Disse stoffene blir desverre altfor ofte behandlet som leketøy, og oppskrifter på fest og morro. Det er ikke tilfellet, selv om det kan virke sånn etter en kul og morsom trip. Disse stoffene bør behandles ytterlig med respekt, fordi de kan skape en del ubehageligheter for deg i ettertid om du er motagelig for dette.

Jeg har ikke lyst til å gi noen moralpreken. Og jeg har ikke lyst til å si at du er altfor ung til å prøve ut disse greiene. Men tenk deg nå om: sopp har nå eksistert i ganske mange tusen år på planet earth, og syre har jo levd et par tiår det også. Ingenting tilsier at disse stoffene skal borte om et par år, så skader det egentlig å vente litt?
Grunnen til at jeg vil prøve dette er overhodet ikke pga at jeg bare vil ruse meg. Etter mitt første møte med ecstasy var da jeg begynte å interresere meg i dette, følelsen man får,det rushet er helt ubeskrivelig. Har vært borti et psykedelisk stoff før men har null ide om hva det kan ha vært (te av noe slag). Den opplevelsen var noe for seg selv. Etter det begynte det å interessere meg mere og grunnen til at jeg vil ta sopp eller lsd er fordi jeg vil utforske og oppleve mer av dette her. etter den lille opplevelsen av psykedelika jeg fikk da, ble jeg mere og mere hypp på å oppleve hva psykedelika virkelig hadde å by på. Oppleve mer enn hva realiteten har å by på. Som en ny verden , og denne verdnen ble jeg hypp på å utforske, finne ut mere om den , oppleve den hvis dere skjønner hva jeg mener. Så jeg lurte på om sopp eller lsd ville bli trygt å ta og at jeg ikke bæder uansett, pga alderen..