Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1858
Har tenkt litt gjennom denne her.

For alltid når jeg er syk, for eksempel tett i nesa og lukter dårlig, så blir de andre sansene beder.

Spesielt når jeg er tett i nesa, så er alle smaker mye sterkere.

Vet ikke om det bare er jeg som innbiller meg dette?

Noen som har et mulig svar?:P

Mvh FerieFyr
De fleste andre mister omtrent smaksansen når de blir tett i nesen, så tror nok dette bare er noe du innbiller deg. Videre så er jo mesteparten av smaksansen luktesans, så om du blir tett i nesa så burde smaksansen i teorien bli dårligere. Det finnes noen som har mistet luktesansen, og de har en helt annen smaksans enn oss vanlige da de i mye mindre grad vil kjenne nyanser, bare de store smakene (søtt, surt, salt).
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Har tenkt litt gjennom denne her.

For alltid når jeg er syk, for eksempel tett i nesa og LUKTER DÅRLIG, så blir de andre sansene beder.
Mvh FerieFyr
Vis hele sitatet...
Tror det ikke er en sykdom som er lukter dårlig
Skjønte hva du mente men det var skrevet litt lættis
Jeg blir ofte veldig følsom når jeg er syk, tenker ofte da på sånn jenter jeg aldri fikk osv. dere skjønner poenget Er det noen logisk grunn til dette?
Darwin er jo en logisk grunn. Du er syk, kroppen din angrer på at den ikke formerte seg mens den var frisk? Ikke vet jeg, men jeg er så kjedelig at jeg tror det meste som skjer er basert på evolusjonsteorien.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
syk = sengeliggende = mer tid til å tenke.. tror nok det har noe med det å gjøre

du har enkelt og greit mer tid til å fokusere mer nøyaktig på enkelt-ting, enten det er snakk om følelser eller sanser.