Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2712
Etter det jeg leser er de fleste som skriver her inne positivt innstil til droger. det jeg tenkte å spørre om er om noen av dere har fått problemer ved å drive med narkotika. da mener jeg psykiske problemer.

Selv røyket jeg hasj i 4 år før jeg gradvis bynte å få angst når jeg røyker, til slutt gikk det så lang at det flippet for meg og jeg trodde jeg var ett gjennferd. dette er 1 år siden og jeg sliter fortsatt med små psykoser, vrangforestillinger og angst vær dag.

så jeg lurte bare på om andre her inne hadde fått problemer pga diverse drugs..
Jeg har aldri hatt problemer med mitt bruk, det gjelder å ha det som hobby og ikke altoppslukende lidenskap tenker jeg. Weed e jo knall. Trist å høre at du har problemer da, sånt er ikke morsomt.
Vel vel, god bedring?
en god bekjent av meg har det siste året blitt veldig oppslukt av hasj! Det er jo igrunnen helt greit for min del, hadde det ikke vært for at han alltid blir motbydelig i ruset tilstand. Det virkelig irriterende er at han ikke ser dette selv, hver gang han røyker sover han dårlig, som sikkert er ubehagelig for ham, men når man fra før av har søvnvansker er det ikke lurt å røyke før du skal legge deg når du vet at det gjør deg dårlig, det er enda mindre vits i å klage om det dagen derpå.

han blir også veldig negativ og sint, og det er heller lite morsomt å bli skjelt ut når det ikke finnes noen grunn til det.

jeg mener han er et godt eksempel på at man bør kjenne seg selv før man begynner å putte ting som psykoaktive stoff i kroppen.
jaaaaa... mer enn nok problemer... har slutta igjen nå da... får se hvor lenge det varer denne gangen.. får angst av hasj nå, det er jo ikke gøy lenger heller.... blei busta på benzon/thc før helga, så ga faen å begynte igjen, men det var ikke gøy lenger... får bare masse tanker om at live går til hælvette... like greit å slutte helt tror jeg nå... 20 dager på hasjen var ikke nok for å ikke bli busta på urinprøven.. det var dumt..hehe
vel det at det kommer mer positivt her om stoff er vel mye fordi at vi hadde blitt dritleie av å lese 4 tråder hver dag om noe vi vet å har hørt mange ganger før

on topic: har self ikke fått noen problemer med hasj, kansje litt sløvhet osv men d får vel alle:P er heller ikke dagrøyker så er vel ikke noen stor sjangs for å fa det, men man vet jo aldri.
Har fått problemer som følge av stoff, ja.... en del.
Står greit forklar her: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=61079
Alle de jeg kjenner som har røyket hasj ca. daglig ove flere år har blitt påvirket negativt i mine øyne. de går aldri ut lengre og orker aldri å slutte siden "dette er den beste måten å ruse seg på"
Jeg får kjipe flashbacks av hasj. Har ikke hatt det sjov med ei flis på nesten 3 år.
Skal dog nevnes at problemene ikke oppsto med hasj, de bare kommer tilbake med det.
me 2... greier nokk aldri helt å slutte, men går bedre, sjener at vist jeg for eksempel ikke spiser så blir jeg helt fucka i hode og veldig aggresiv! ikke noe jeg greier å kontrolere. kommer nokk av hasj og piller som jeg har ført i meg i jenom tiden :/
Sitat av Mantus
Jeg får kjipe flashbacks av hasj. Har ikke hatt det sjov med ei flis på nesten 3 år.
Skal dog nevnes at problemene ikke oppsto med hasj, de bare kommer tilbake med det.
Vis hele sitatet...
å røyke salvia en gang i mnd hjelper mot hasj flashbacks på meg... tips ;O alternativ medisin
Salvia som i Salvia Divinorum?
Virker først og fremst merkelig siden det var "alternativ ""medisin""(LSA) som er grunnlaget for alle flashbackene...

For ikke å snakke om at jeg inatt hadde en merkelig drøm hvor jeg sto i en eller annen kø til en vannsklie i en slags "kriminell guild" sammen med en kompis,hvor man skulle røyke Salvia D før man tok sklien, og når jeg kom fram til sklien og skulle røyke kom jeg på at det kanskje ikke var en særlig god ide siden jeg sikkert ville få flashback så jeg valgte å bare ta sklien uten å røyke.

Det endte veldig dårlig, alle de kriminelle ble pissed på meg,og jeg brukte hele natten på å springe fra de. En jævel prøvde til og med å stikke meg med kniven sin!

Nei takke meg til å ikke ha røyket på over 2 år og heller ikke hatt noen særlig store flashbacks.
Er bare det at å røyke hasj har for meg vært en garanti for å få flashback,har hatt mange uten men det har dabbet av.
ja salvia divinorum. Tar jeg en heftig tur på det så kan det tilogmed hjelpe på angsten min en stund etterpå. føler meg helt anderledes
Mulig det kan ha noe med at Salviatripper ofte beskrives som "meditasjonsakti".
Når jeg mediterer føler jeg meg topp og angstfri i opp til noen dager etterpå.
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp denne tråden igjen jeg. Er særlig interessert i å høre om det er noen som har fått problemer som følge av bruk av cannabis. Etter å ha hengt her på Freakforum en stund så får du jo intrykk av at at hasj og marihuana er like ufarlig som å gå på dass. Selv har jeg aldri vært borti cannabis, men jeg tror likevel ikke at det er så farlig som media, staten, og politifolka som kom på besøk i 8.ende klasse for å snakke om rus skulle ha det til. Imidlertid lurer jeg jo litt på om det virkelig er så bra som man får intrykk av her på forumet.
Så som sagt, har du fått noe problemer etter bruk av cannabis, så er jeg interessert i å høre om det. Tenker da mest på bivirkninger, ikke om du har fått trøbbel med politi osv på grunn av salg eller lignende.
De som påstår at cannabis er totalt ufarlig for psyken og lungene ved stort forbruk er nesten like dumme som de som glorifiserer alkohol.

Cannabis er ikke like skadelig rent fysisk som alkohol, men ved stort forbruk er det minst like skummelt for psyken.
Det er vel psykisk det kan skade, ikke fysisk.

Selv har jeg en pause nå, etter å ha fått litt søvnproblemer om kvelden og mindre digg rus når jeg tar meg en. Har røyka ca. et halvt år, gjennomsnittlig 3-4 ganger i uka tenker jeg. Maks en uke-halvannen pause iløpet av dette halvåret :P

Men husk også at folk har forskjellig toleranse, noen kan røyke mye uten å merke noe særlig på psyken i det hele tatt.
Nå tar jeg litt i helgene bare, og føler faktisk at jeg blir mer "levende" nå enn det jeg var før jeg begynte. Min tolleranse for andre mennesker er helt annen, jeg verdsetter ting enda bedre. Jeg er faktisk flinkere i enkelte fag på skolen enn det jeg var før, og jobben har jeg ingen problemer med å møte opp på. Jeg har ingen søvnvansker utenom de jeg alltid har hatt (vanskelig å sovne på søndag) og har ikke blitt mindre sosial. Jeg føler også at de av vennene mine som driver med det samme (hver helg ca) står sterkere sammen, har mer å snakke om og har det generelt veldig bra sammen!

Og det er fantastisk flott iblant å våkne på søndag uten å være fyllesjuk, etter en helg med god mat, film og venner samlet.
jeg fikk litt problemer av røyke bønne tett for rundt et år siden. røyka for ofte, i dårlige settinger, og i en dårlig periode i livet mitt, så fikk mye angst og sleit med å sove. var ganske jævelig, og ble bare værre når jeg kutta, men etter et halvt år (som var helt jævelig) så ble det bedre sakte med sikkert. har begynt å røyke litt nå, men bare nattingser en gang i blandt. men tiltross for at jeg er i en mye bedre tid med meg selv nå så føler jeg at jeg kansje ikke er like motagelig for angst og slikt, men skal dog ta jevne pauser.

Pause, din fortelling høres veldig lik ut som min, bare at jeg ikke hadde røyka så lenge, og ble kvitt det kjappere og, men er ikke noe å spøke med når man får sånne bivirkninger.
Men har intrykk at det skjer de færreste, men kan være utrolig hardt for de som opplever det.
Jørgs: Noia, grusom noia, delusjonell og irrasjonell noia. Har også sett folk bli mer kynisk og egoistisk av å røyke mye, inkludert meg selv. Søvnproblemer blir gjerne også værre av å røyke. Dette påvirker ikke alle.
Sitat av jørgs Vis innlegg
Etter å ha hengt her på Freakforum en stund så får du jo intrykk av at at hasj og marihuana er like ufarlig som å gå på dass. Imidlertid lurer jeg jo litt på om det virkelig er så bra som man får intrykk av her på forumet.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer litt på hvordan du har fått det intrykket her, i og med at ganske mange av traverne her + endel andre (inkl. meg) har gått ganske hardt inn for å markere at det ikke er sånn. Kanskje du bør se litt mer på hvem informasjonen du plukker med deg kommer fra?

Her er forøvrig en tråd om akkurat samme emne, les hele den, så tror jeg de fleste spm. du har vil bli besvart. Her gjelder igjen det med å plukke opp ting fra rette personer for det er mye tullball i den tråden også.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=118446
Sist endret av DeMenT; 15. desember 2008 kl. 16:24.
sånn rent fysisk er det nok ikke så særlig mye farligere en å ta seg non sigg, men hvis du røyker ganske regelmessig over lengere perioder så stenger du ute føleser du ville ha hatt, og erstatter det av følesen av å være fjern, og da har du klart å danne deg et kjipt mønster som igjen påvirker DEG. er egentlig ikke mye forskjell, men den lille forskjellen gjør ting litt "tåkete" for deg. mange takler dette ganske bra, men det er ganske individuelt. Det er ivertfall det jeg har erfart.
Jeg har drevet med dop i godt og vel 5 år nå. Kan ikke si jeg har merket noe til at hjernen min fungerer dårlige annet enn at hasjen setter hukommelsen ut av spill. Nå er det snart en måned siden jeg har røyka og hukommelsen er helt fin igjen. Ting som ecstacy, psykedeliske tryptaminer, kokain, amfetamin, benzoer etc ser ikke ut til å ha satt sine spor på meg.

Jeg har aldri tatt noe annet enn hasj over lange perioder, kanskje det er grunnen. Jeg har tatt ecstacy, amfetamin, kokain, tryptaminer drøssevis av ganger, men jeg føler meg helt fin i topplokket. Jeg fungerer helt bra i hverdagen, gjør det bra på skole, klarer å gjøre pliktene mine etc. Jeg tror toppetasjen min fungerer like bra som den gjør hos de uberkristne.
Jeg har selv blitt psykisk dårlig av å røyke for mye. Men helt ærlig har jeg både observert og opplevd det jeg vil like å kalle "hypokonder"-effekten, dette gjelder særlig når man røyker.
Etter hvert har jeg oppdaga at røyking på mange måter kan sammenlignes med å trippe; henger man seg opp i negative tankemønstre når man røyker så vil man "bæde" etterhvert. Er også veldig lett å skylde på hasjen eller andre rusmidler med en gang man føler seg deppa osv., men selvfølgelig, dette gjelder jo ikke i alle tilfeller. Man kan jo selvfølgelig bli dårlig av å overdrive, eller i noen tilfeller av å røyke generellt.
Sant som du sier Potrick. Det var perioder der jeg var innstilt på at jeg kom til å få negative tanker før jeg røyket. Og når jeg allerede hadde denne instillingen tok det ikke mange stundene før negative tanker raste gjennom hodet. Dette var egentlig ganske forferdelig til tider da jeg tenkte på alt fra død til evig ulykkelighet.