Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4322
Hei! Jeg har vært nysjerrig på noe veldig lenge..

Nå var det sånn at for å få vitnemål måtte jeg melde meg opp til biologi eksamen fordi jeg manglet karakter i dette faget, lite visste jeg at dette er et fag du må melde deg også opp i praktisk muntlig for å få faget godkjent, dette ble jeg selvølgelig ikke forklart.

Vær så snill å spar deg selv å skrive om moralpeken, da dette er bare bortkastet tid.

Hva skjer om jeg bruker tvillingbroren min sitt vitnemål om å for eksempel søke på BI høyskole? Vi er født samme dag og ligner på hverandre, eneste forskjellen er vel fornavnet.

Er det mulig å laste opp hans vitnemål når de spør om kopi av vitnemål når jeg for eksempel søker meg på BI? Dette blir da IKKE gjennom samordna opptakk. Jeg skal da ikke endre på noe som helst av karakter fravær eller noe, men bare fornavnet?

Hva tenker dere?
Jeg tenker at i verste fall kan du ødelegge for broren din. Ikke gjør det uten hans samtykke i det minste.

Relevant sak: http://www.dn.no/talent/2012/01/24/b...alskt-vitnemal
Kort oppsummert fikk han 15 dager betinget fengsel, 7.500 i bot og han mistet plassen sin på BI.
Det står også at de tar flere personer i dokumentforfalskning hvert år (BI).


Edit: Og vil du ikke i så fall ta utdanningen i din brors navn? Hva er planen når du er ferdig på BI?
Sist endret av PerPerPerPer; 7. desember 2015 kl. 14:51.
Vi er født samme dag og ligner på hverandre, eneste forskjellen er vel fornavnet.
Vis hele sitatet...
Du lurer altså på om de skjekker navnet på vitnemålet når du søker, eller om de ser på utseendet ditt og bursdagsdato? Hva tror du selv?

Edit: Om du tenkte å forandre på navnet, hvorfor skal det gå å bytte fornavn, om ikke hele navnet?
Sist endret av En deling; 7. desember 2015 kl. 15:05.
Fordi vi har jo lik etternavn.. Men nå som jeg tenker over dette virker det som det er nærmest umulig, da det første de vil sikkert merke til er at fornavnet stemmer ikke med fornavnet mitt..
Sitat av deadalone944 Vis innlegg
Fordi vi har jo lik etternavn.. Men nå som jeg tenker over dette virker det som det er nærmest umulig, da det første de vil sikkert merke til er at fornavnet stemmer ikke med fornavnet mitt..
Vis hele sitatet...
Du kan endre fornavnet ditt hos folkeregisteret.
Fordi vi har jo lik etternavn..
Vis hele sitatet...
Så de 50.000 i Norge som har Hansen til etternavn kan dele vitnemål tenker du? jeez.. Selvfølgelig har de prosedyrer som hindrer slikt.
Sist endret av En deling; 7. desember 2015 kl. 15:59.
Jeg har lyst til å gi deg moralpreken jeg. Du fusker deg inn. Det er moralsk forkastelig mot de som faktisk gjør en innsats og jobber beinhardt for å komme inn på det de vil.
Så, utover å gi broren din noe å ha på CVen sin, hva er poenget? Om du fullfører med hans info er det han og ikke du som får utbytte av det.
Få din tvillingbror til å ta eksamen for deg, hvis det er Biologi 1 du mangler tror jeg du kan bytte dette ut med et hvilket som helst 1er fag
Ikke juks, det kan ødelegge veldig mye for deg senere i livet. Du har selv ansvar for å undersøke hvilke deler en eksamen består i, teoretisk, praktisk og/eller muntlige deler. For meg virker det litt lettvint å skylde på at noen ikke fortalte deg det. Det er faktisk sånn at det minner litt om når mine barn sier" mamma, hvorfor har du ikke fortalt meg dette?"
Jeg er sikker på at du kan klare eksamen selv, du må selvsagt forberede deg.
Klem fra Betty
Nå har ikke jeg gått på BI, men jeg tror ikke det er mye biologi der (selv om det kanskje burde ha vært det). Men uansett så er biologi veldig viktig, for å skjønne en del prosesser i naturen. Mange som studerer på BI blir økonomer (etter det jeg har skjønt), mange økonomer er også (delvis) med på å forvalte natur og naturresurser i dette land. Og det er en kunnskap, som vil nytte deg for resten av livet. Derfor mener jeg, at BI burde ha hatt litt biologi. Bare se på Siv Jensen!..

Men uansett, hvis en skulle slenge innom noe litt biologirelatert i studiene. Gjett hvem som sliter da?
Og spør du meg, så burde unnasluntrere (og juksepaver) vike plassen for en som faktisk vil noe!
Sitat av dggr Vis innlegg
Du kan endre fornavnet ditt hos folkeregisteret.
Vis hele sitatet...
Så om jeg bytter fornavnet mitt samme som tvillingbroren min, hva er det som kan skille meg ifra han?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Jeg har lyst til å gi deg moralpreken jeg. Du fusker deg inn. Det er moralsk forkastelig mot de som faktisk gjør en innsats og jobber beinhardt for å komme inn på det de vil.
Vis hele sitatet...
Beinhardt som i ca 4 i snitt? Er det ikke rundt det som er snittet i BI?
Du trenger bare penger og generell studiespess så kommer du inn på BI
Sitat av deadalone944 Vis innlegg
Så om jeg bytter fornavnet mitt samme som tvillingbroren min, hva er det som kan skille meg ifra han?
Vis hele sitatet...
Fødselsnummer/personnummer.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Beinhardt som i ca 4 i snitt? Er det ikke rundt det som er snittet i BI?
Du trenger bare penger og generell studiespess så kommer du inn på BI
Vis hele sitatet...
Burde vært mer spesifikt, men siktet ikke nødvendigvis til BI. Uansett så er jo hele greia lavmål
Eneste som henger på grep, men samtidig ikke, er at din tvillingbror tar eksamen for deg.