Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1599
Hei!

Jeg sliter med å jobbe blant mye mennesker og ønsker en jobb hvor jeg kan tilbringe tid alene og ute i naturen.

Er også åpen for å jobbe alene utenfor naturen.

Har dere noen tips? Jeg kan snakke for meg, er smart og oppegående, men har ikke relativ utdanning.

Tidligere har jeg jeg jobbe med kundeservice, men orker ikke maset lengre.
Det første som slår meg er skogplanting, men dette er sesongbasert. Likevel krever det minimalt med kompetanse og kan være godt lønnet, avhengig av din egen innsats. Allskog, Statskog og din lokale skogalmenning kan være behjelpelige med mer informasjon.

Fjelloppsyn og lignende jobber krever dessverre både kompetanse, erfaring og gode referanser.

Jeg vil likevel anbefale å prøve å komme i kontakt med skognæringen, da det er mange typer jobber der som foregår i ensomhet og også kam være givende, ungskogpleie for eksempel. Lykke til!
Rassikring av veier og togrrasé, ser kun dine kollegaer og enkelte reinsdyr.
Trefelling, skogsarbeider, arborist, gartner, anleggsgartner, jobbe i skianlegg om vinteren?
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Trefelling, skogsarbeider, arborist, gartner, anleggsgartner, jobbe i skianlegg om vinteren?
Vis hele sitatet...
Totalt uenig med deg, når det gjelder yrkene jeg har hevet ut i fet tekst. Det å felle trær, håndtere motorsag, tømmervinsj og traktor er vel noe av det farligste du kan gjøre lovlig. Faktisk tømmerhugging er så farlig, at en stort sett bruker hugstmaskiner til dette nå.
Sitat av gulsaft Vis innlegg
Rassikring av veier og togrrasé, ser kun dine kollegaer og enkelte reinsdyr.
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat noe Hvermansen kan drive med sånn uten videre. For det første må man være i god fysisk form, man må kunne være rolig og fokusert i høyder, i tillegg til at man må ha en del kurs for i det hele tatt få lov til å jobbe med dette. Man må altså ha både klatrekompetanse/erfaring og teknisk kompetanse/erfaring ifm. selve sikringsarbeidet.
Hva med å forsøke å spesialisere deg på et temmelig smalt område? Ting som ikke krever formell utdannelse kan være feks SEO, optimalisering av sider for søkemotorer. Om du liker å skrive så kan du jo vurdere ghost writer, tekstforfatter osv. Ofte er det viktigere å levere gode prøver på arbeid enn formell kompetanse. Et annet eksempel kan være fotografering/filming. Portrett? Var kanskje dårlige eksempler spesielt fotograf fordi det er tøff kamp om beinet men du vet jo selv hva du kan fordype deg i som er spennende nok til at du orker legge inn innsatsen som kreves. Da kan du jobbe for deg selv og kun ha kontakt med kunder/klienter. If that. Om du finner på noe som kan løses via web så kan alt av kommunikasjon foregå digitalt.

Om du takler sesong arbeid så kan det jo hende det finnes en bonde i nærheten som trenger folk til feks å bytte gjerdestolper om det fortsatt gjøres manuelt.

Et yrke som ikke krever voldsomt med kontakt med andre kan jo være sjåfør på langtransport eller spesialtransport. Krever jo sertifikater og sjåførkortkurs men om du finner det spennende og er noe du kan tenke deg å gjøre så er prisene overkommelige.

Er jo også noen plasser de trenger nattevakter som kanskje kan være en plass uten veldig tett kontakt med mennesker.
Tegne kart.